اقتصادی

تأمین بیش از ۸۳۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی استان چهارمحال وبختیاری،کامران رهی با اشاره به نام‌نویسی ۹۴ هزار و ۱۳۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۴ هزار و ۶۶۷ نفر تأیید نهایی شده اند، ۱۹ هزار و ۳۷۹ متقاضی افتتاح حساب نموده اند و ۱۷ هزار و ۳۱۰ نفر آنان در مجموع ۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال سهم آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی خود را پرداخته‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سهم این استان از طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۴۷ واحد مسکونی مربوط به گروه‌های درآمدی و دهک‌های یک تا چهار، هفت هزار و ۶۷۴ واحد تفاهم‌نامه‌های منعقده، هفت هزار و ۶۷۴ واحد بازآفرینی، ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مربوط به خودمالکی، ۲ هزار و ۲۲۳ واحد مربوط به تولید مسکن استیجاری و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی است.

رهی در خصوص واگذاری زمین های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز گفت: برای طرح جوانی جمعیت استان تاکنون سه مرحله قرعه کشی تخصیص پلاک به متقاضیان انجام شده است و ۸۸۷ قطعه زمین در شهرهای شهرکرد، بروجن، بن، شلمزار، گهرو، هفشجان، گندمان، فرادنبه، سامان و فرخ‌شهر تأمین و به متقاضیان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به نام‌نویسی ۹ هزار و ۷۵۴ نفر در چهارمحال و بختیاری برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نیز تأکید کرد؛ از این تعداد چهار هزار و ۱۴۷ نفر در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان به آماده‌سازی ۲۱ سایت نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و افزود: این آماده سازی در وسعت بیش از ۱۹۶ هکتار به ارزش یک‌هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال انجام شده است

دکمه بازگشت به بالا