اقتصادی

واگذاری زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی استان، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان درخصوص مصوبات شورای مسکن، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، پرداخت تسهیلات بود چراکه در استان به جز بانک مسکن بقیه بانک‌ها به موضوع انبوه‌سازی و گروه‌های ساخت طرح نهضت ملی مسکن ورود پیدا نکرده بودند و تنها به گروه های خودمالکین ارائه خدمات داشتند.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان، افزود: این مسئله نیز در جلسه شورای مسکن مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست مشکلات پرداخت تسهیلات در بخش انبوه‌سازی، خودمالکین و گروه‌های ساخت طرح نهضت ملی مسکن برطرف شد و بانک‌هایی که تاکنون به پرداخت این تسهیلات ورود پیدا نکرده بودند، موظف شدند نسبت به پرداخت تسهیلات سهم خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارائه خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز به طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز در جلسه شورای مسکن چهارمحال و بختیاری مورد تأکید قرار گرفت. البته در این زمینه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و از طریق صندوق ملی مسکن هم جهت تامین آب و فاضلاب این طرح‌ها کمک‌هایی ارائه شده است.

مقصودی با بیان اینکه صدور پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در کمترین زمان یکی دیگر از موضوعات مورد تأکید در شورای مسکن چهارمحال و بختیاری بود، عنوان کرد: صدور سند برای قطعاتی که به شهر الحاق شده‌اند و شهرهایی که هنوز تأمین زمین انجام نشده یا مراحل آن به اتمام نرسیده است نیز در این جلسه بررسی شد.

وی اضافه کرد: در شورای مسکن استان مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اسرع وقت نسبت به شناسایی زمین‌هایی که قابلیت الحاق به اراضی روستایی را دارند اقدام کنند و پلاک‌هایی با حداقل متراژ ۵۰۰ متر در قالب طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است؛ افرادی که قصد دارند از شهر به روستاها بازگردند نیز امکان استفاده از زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشند که این موضوع می‌تواند مشوقی برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشد.

46

دکمه بازگشت به بالا