اقتصادیفعالان کسب و کار

تعمیر چشمک زدن تلویزیون ال جی

ایرادات تلویزیون‌ها معمولا نشانه‌های ساده‌ای دارد و با توجه به اینکه دستگاهی است که به سادگی و خیلی سریع متوجه این خواهید شد که دستگاه ایراد دارد، بهتر است همان موقع برای بررسی و رفع مشکل آن اقدام کنید تا مشکل دستگاه فراگیر نشود و به باقی قطعات داخل تلویزیون آسیب نرساند. ممکن است برخی افراد با مشاهده‌ی نقطه یا خط روی تلویزیون و یا هنگ کردن و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون ایراد را جدی تصور نکنند؛ اما بهتر است همین ایرادات گاهگاهی نیز مورد بررسی قرار گیرد تا به باقی قطعات دستگاه آسیب نرساند.

علل چشمک زدن تلویزیون الی جی چیست؟ چگونه باید آن را تعمیر کرد؟ - تسنیم

یکی از این مشکلات که معمولا متداول است و از سوی مشتریان عنوان می‌شود، چشمک زدن چراغ پاور در تلویزیون و پس از آن هنگ کردن و یا روشن نشدن تلویزیون است. در این مقاله به بررسی علت چشمک زدن چراغ تلویزیون و چشمک زدن چراغ تلویزیون ال ای دی می‌پردازیم و تمامی دلایل آن را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای کامل علت خطوط افقی و عمودی صفحه نمایش انواع تلویزیون

برای بررسی دلیل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون، این موضوع اهمیت دارد که چراغ به چه صورت چشمک می‌زند زیرا از این طریق می‌توان متوجه شد که ایراد دستگاه چیست و نحوه رفع ایراد چگونه است. البته چشمک زدن چراغ تلویزیون زمانی که آن را روشن می‌کنید و در ابتدای روشن شدن تلویزیون طبیعی است. علت چشمک زدن تلویزیون ال جی معمولا با باقی مارک‌های تلویزیون مشابه است و در ادامه هر یک از این ایرادات را بررسی خواهیم کرد.

روشن بودن دائمی چراغ پاور تلویزیون ال جی

زمانی که تلویزیون در حالت خاموشی است، طبیعی است که چراغ پاور تلویزیون روشن باشد؛ البته اگر در تنظیمات دستگاه انتخاب کرده باشید چراغ حالت آماده به کار خاموش باشد، زمان خاموشی تلویزیون نیز چراغ پاور خاموش خواهد بود.

اگر چراغ پاور تلویزیون شما روشن است اما زمانی که می‌خواهید دستگاه را روشن کنید، تلویزیون روشن نمی‌شود، لازم است ابتدا اتصالات برق و به طور کلی برق ورودی را بررسی کنید و از اینکه برق وارد دستگاه می‌شود، مطمئن شوید. در این حالت گاهی چراغ سوسو می‌زند و یا به صورت پررنگ روشن می‌ماند.

ممکن است گاهی به هر دلیلی دستگاه هنگ کرده باشد. لطفا یک بار برق دستگاه را قطع کنید و بعد از دقایقی مجدد برق را وصل کرده و دستگاه را تست کنید. بهتر است با کلید پاور روی تلویزیون دستگاه را روشن کنید، زیرا ممکن است کنترل دستگاه مشکل داشته باشد و به همین دلیل به تلویزیون فرمان لازم را ارسال نکند. اگر متوجه شدید کنترل تلویزیون به شکل صحیح عمل نمی‌کند، پیشنهاد می‌شود تست کنترل انجام دهید تا مشخص شود آیا کنترل ایراد دارد یا چشمی تلویزیون نمی‌تواند سیگنال‌های کنترل را دریافت کند.

برای انجام قطعات تعویضی ما از تمامی قطعات اصل استفاده میکنیم و به همین خاطر تمامی تعمیر تلویزیون ال جی اصفهان ما شامل یک سال ضمانت می باشند .

چرا چراغ پاور تلویزیون LG  و GPlus چشمک می‌زند؟

اگر اخیرا اتفاقی مانند رعد و برق و یا نوسانات برق در منطقه داشته‌اید، امکان دارد که تلویزیون را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل چراغ پاور تلویزیون شما چشمک بزند. در بیشتر موارد چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون به دلیل وجود مشکلی در برد تغذیه و مدار برق تغذیه‌ی دستگاه است.

در برخی موارد با توجه به نوع چشمک زدن دستگاه که ممکن است به طور مداوم یا سه مرتبه چشمک زدن پشت سر هم باشد، ایراد دستگاه متفاوت خواهد بود.گاهی هم ممکن است چشمک زدن چراغ تلویزیون به دلیل بروز مشکل در برد اصلی یا همان برد مین تلویزیون باشد. برد مین تلویزیون بخشی است که پورت‌ها و یا همان ورودی و خروجی‌های دستگاه به آن وصل می‌شود و در واقع سیگنال‌هایی که برای پخش به تلویزیون ورود می‌کند، از طریق برد مین به تلویزیون منتقل شده و از طریق همان پردازش می‌شود.

سیگنال‌های ورودی آنتن نیز به این برد منتقل می‌شود و تیونر دیجیتال نیز بر روی برد مین است؛ اگر سیگنالی که به برد مین می‌رسد مشکل داشته باشد، ممکن است دستگاه را با اختلال مواجه کرده و باعث چشمک زدن چراغ تلویزیون و روشن نشدن آن شود. در برخی موارد نیز کابل‌های فلت داخل دستگاه و یا خازن‌های روی بردها دچار ایراد شده است.

8 راهکار برای عیب یابی و رفع  چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی؛ مشکلی رایج با دلایل مختلف

تلویزیون های ال ای دی با هدف نمایش بهتر و با کیفیت تر تصویر تولید شدند. این دستگاه ها با صرف انرژی و مصرف برق کمتر، تصاویر را با وضوح، رنگ و کیفیت بالاتری نمایش می دهند. این تلویزیون ها در بیشتر برندهای بزرگ دنیا مانند ال جی، سامسونگ و… تولید می شوند و فروش نسبتا بالایی دارند اما مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری احتمال خرابی آن ها هم وجود دارد.

چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی یکی از مشکلات رایجی است که در ال ای دی های این برند رخ می دهد و بیشتر دارندگان این دستگاه ها، حداقل یک بار هم که شده آن را تجربه کرده اند. حل این مشکل نیاز به عیب یابی دارد که در این مطلب که توسط ال جی پشتیبان تهیه شده است، به چند روش آن اشاره خواهیم کرد.

چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی چه دلایلی دارد؟

برخورداری از کیفیت بالا و رعایت تمام استانداردها در تولید تلویزیون های ال جی موجب شده که تلویزیون های این برند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشند. با این حال عدم مراقبت اصولی، قطع و وصل مداوم برق، قرار دادن تلویزیون در محلی با گرد و غبار فراوان و بسیاری مسائل دیگر باعث بروز مشکلاتی در این دستگاه ها می شوند که یکی از آن ها، چشمک زدن تلویزیون است.

چشمک زدن و خاموش و روشن شدن تلویزیون به شکل های مختلفی بروز می کند و دلایل متفاوتی نیز دارد. در مواردی ممکن است چراغ پاور جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن کند و گاهی اوقات تصویر تلویزیون خاموش و روشن می شود که راهکار رسیدگی و تعمیر و علت بروز مشکل در هر کدام از آن ها متفاوت است. از مهم ترین دلایل بروز این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکل در کابل تصویر یا تنظیمات دستگاه
  • مشکل در سیم کشی داخلی ساختمان
  • مشکل آنتن
  • خرابی بک لایت
  • خرابی پنل تلویزیون و…

راهکارهای حل مشکل چشمک زدن در تلویزیون های ال جی چیست؟

به منظور حل مشکل چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی و رفع آن ابتدا باید مشکل را عیب یابی کنید. در واقع منبع بروز مشکل را مشخص کرده تا با تعمیر آن، اختلال به وجود آمده در عملکرد تلویزیون را برطرف کنید. به منظور عیب یابی دستگاه هر کدام از دلایل گفته شده باید جداگانه بررسی شوند و بعد از آن راهکارهای تعمیر و رفع مشکل آغاز شوند. حل مشکل چشمک زدن در تلویزیون های ال ای دی ال جی بر اساس هر کدام از دلایل بروز به شرح زیر است.

رفع مشکل کابل ها

در صورتی که چشمک زدن تلویزیون به علت خرابی کابل های متصل به تلویزیون باشد با جداسازی و تعویض آن ها با کابل نو، مشکل برطرف خواهد شد. به این منظور می توان کابلی را به صورت موقت جایگزین کابل ورودی دستگاه کرد.

به خصوص اگر کابل ورودی از نوع HDMI باشد این بررسی ساده تر خواهد بود. البته در مواردی ممکن است یکی از کابل های داخلی تلویزیون مانند کابل LVDS دچار خرابی شده باشند. این کابل رابط برد تیکال و مین برد است و طول عمر مشخصی دارد. اولین نشانه فرسودگی این کابل، چشمک زدن تصویر است و در صورت بی توجهی به آن تصویر کاملا قطع می شود.

دستگاه های متصل به تلویزیون

یکی دیگر از دلایلی که باعث بروز مشکل چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی می شود و با برطرف کردن آن، مشکل چشمک زدن هم رفع خواهد شد، مشکل در دستگاه های متصل به تلویزیون است. تلویزیون های هوشمند از حساسیت بالایی برخوردار هستند و خرابی در یکی از دستگاه های متصل به آن ها، در عملکرد تلویزیون تاثیر می گذارد.

به منظور برطرف کردن مشکل تلویزیون زمانی که اختلال ناشی از دستگاه های متصل باشد، ابتدا باید تمام دستگاه ها را قطع کرد و تلویزیون را برای مدت مشخصی خاموش نگه داشت. معمولا بعد از قطع و وصل کردن تلویزیون بدون دستگاه های متصل، مشکل برطرف خواهد شد.

مشکل آنتن

به هم خوردن آنتن یا قطع شدن سیم آن هم ممکن است باعث بروز مشکل چشمک زدن در تلویزیون های ال ای دی ال جی شود. به منظور بررسی این موضوع که مشکل از آنتن است یا نه، ابتدا باید تمام شبکه ها را بررسی کرد. اگر اختلال تنها در یکی از شبکه ها باشد، احتمال اینکه مشکل از به هم خوردن یا قطعی آنتن باشد، بسیار زیاد خواهد بود. تعویض آنتن و تنظیم مجدد شبکه ها در بیشتر موارد مشکل تصویر را برطرف خواهند کرد.

خرابی پنل

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث بروز مشکل چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی می شود، خرابی پنل تلویزیون است. پنل حساس ترین قطعه در تلویزیون ها است و عملکرد تلویزیون به آن بستگی دارد. عوامل مختلفی مانند ضربه خوردن، خیس شدن، نفوذ مواد شیمیایی مانند شیشه شوی ها، تکان خورد تلویزیون، حمل و نقل بی احتیاط آن و بسیاری مسائل دیگر باعث آسیب دیدگی پنل می شوند

و آسیب دیدگی این قطعه هم با علائمی مانند چشمک زدن تصویر در تلویزیون بروز می کند. در صورتی که خرابی تصویر در تلویزیون به علت آسیب دیدن پنل باشد، تنها روش حل آن تعویض پنل است. این کار باید فورا انجام شود زیرا پنل آسیب دیده می تواند به سایر قطعات هم آسیب برساند.

خرابی بک لایت

در مواردی چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی ممکن است ناشی از خرابی بک لایت باشد. در صورتی که مشکل تلویزیون از بک لایت باشد هم، برطرف کردن آن صرفا با باز کردن پشت تلویزیون، بررسی بک لایت و تعویض قطعه امکان پذیر است.

نیم سوز شدن بک لایت، رایج ترین علت بروز این مشکل است. البته در مواردی ممکن است امکان تعمیر بک لایت هم وجود داشته باشد اما بیشتر سرویس کاران برای اطمینان از سلامت دستگاه و جلوگیری از بروز مجدد مشکل، تعویض این قطعه را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند.

مشکل در سیم کشی داخلی

در نهایت مشکل چشمک زدن تلویزیون ال ای دی ال جی می تواند به علت مشکل در سیم کشی داخلی تلویزیون هم باشد. برای بررسی این مشکل می توان تلویزیون را در محل دیگری امتحان کرد. در صورتی که در محل جدید تصویر بدون ایراد نمایش داده شود، مشکل از سیم کشی بوده و با تعیین بخش آسیب دیده و رفع آن، مشکل پخش تصویر هم برطرف می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا