اقتصادیفعالان کسب و کار

تغییر دادن رنگ لوگو در فتوشاپ

هر کسب‌وکاری به یک برای معرفی خود نیاز دارد. اغلب افراد برای  دست به دامن شرکت‌های طراحی سایت یا فریلنسرها می‌شوند. بسیاری از اوقات طرح نهایی که به دست ما می‌رسد، با آنچه در ذهن ما بوده بسیار تفاوت دارد. در بدترین حالت شکل لوگو با سلیقه‌ی ما مطابقت ندارد که تنها راه برای رفع مشکل، ویرایش یا طراحی مجدد آن است؛ ولی اگر فقط با رنگ لوگو مشکل داشته باشید، دیگر نیازی نیست که این ‌کار را به طراح خارجی بسپارید و چندین روز منتظر نتیجه‌ی نهایی بمانید. خود شما هم می‌توانید با کمی دانش، تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ را انجام دهید و آن را به رنگ دلخواتان در آورید. در این آموزش ما به شما یاد می‌دهیم که چطور با چند کلیک ساده،  خود را تغییر داده و آن را به دنیا نشان دهید.

قدم به قدم با تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ

برای این کار ابتدا در منوی لایه‌ها، روی لایه‌ی عکس دو بار در نقطه‌ی نمایش داده شده، کلیک می‌کنیم.

پس از کلیک کردن پنجره‌ای مشابه شکل زیر برای شما باز می‌شود که همان دیالوگ باکس استایل لایه‌ها است.

گام سوم : رنگ جدید لوگو را انتخاب کنید:

روی باکس رنگ مقابل blend mode کلیک کنید:

با زدن روی این رنگ سفید، پالت رنگ فتوشاپ برای شما باز می‌شود که می‌توانید هر رنگی که دوست دارید را با کلیک روی آن، انتخاب کنید و عمل تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ را انجام دهید. شما می‌توانید با کلیک روی هر قسمت از تصویرتان هم رنگ آن را در پالت رنگی کپی بگیرید.

با زدن روی دکمه‌ی OK، لوگو به رنگ دلخواه شما، تغییر می‌کند.

اکنون تغییر رنگ لوگو در شما انجام شده و شما موفق شده‌اید! لوگوی قرمز جدید شما، آماده شده است:

چطور تنها قسمتی از لوگو را تغییر رنگ دهیم

با حذف افکت، لوگو به شکل اول برمی‌گردد. ولی لایه‌ی زیرین، همچنان افکت رنگ قرمز خود را خواهد داشت.

بعد از این کار، یک لایه‌ی ماسک به لایه‌ی کپی شده اضافه کنید.

حال با انتخاب ابزار براش و تنظیم رنگ فورگراند به مشکی، کار تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ را شروع کنید.

کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، این است که قسمت‌هایی از لوگو که باید تغییر رنگ دهید را با قلم براش به حالت شفاف درآورید تا لایه‌ی تغییر رنگ داده شده‌ی زیرین، دیده شود. برای این کار باید لایه‌ی ماسک را انتخاب کرده و آن قسمت از لوگو که می‌خواهید به رنگ قرمز دیده شود؛ یعنی آرم لوگو، را با استفاده از براش، مشکی کنید. حتما می‌دانید که هرجایی از لایه‌ی ماسک که به رنگ مشکی براش زده شود، شفاف شده و دیگر دیده نمی‌شود.

کار شما در این مرحله‌ هم با موفقیت به پایان رسید و شما توانستید، قسمت‌های دلخواه لوگویتان را به همین روش تغییر رنگ دهید.

اگر بخواهید برای قسمت دیگری از لوگو یک رنگ دوم بزنید انتخاب کنید، همین مراحل را در لایه‌ای دیگر تکرار کنید. فقط به‌جای حذف استایل لوگو، باید یک رنگ جدید انتخاب کرده و برای ماسک هم تنها همان قسمت را باقی بگذارید.

اما ببینیم چطور می‌توان از این ابزار استفاده کرد:

با جا‌به‌جا کردن اسلایدر hue، شما می‌توانید رنگ لوگو را به دلخواه تغییر دهید.

همان‌طور که دیدید، به‌راحتی با این دو گام توانستید رنگ لوگوی خودتان را عوض کنید. در جاهایی که بخواهید قسمت‌های رنگی لوگو را تغییر دهید؛ ولی رنگ‌های سیاه و سفید آن دست‌نخورده بمانند، این متد بسیار کاربردی است.

کارولین دیویدسون کیست؟ (who is Carolyn davidson) کارولین دیویدسون طراح گرافیکی است که بیشتر برای طراحی لوگوی نایک Swoosh شناخته شده است. برند آمریکایی نایک از مطرح‌ترین برندها در زمینه لباس‌های ورزشی است. همه ما تبلیغات نایکی و شعار just do it را حداقل یک بار دیده‌ایم و اگر کفش نایک نداشته باشیم در ویترین کفش‌فروشی‌ها آن‌ها را دیده‌ایم. لوگوی نایک در سراسر دنیا شناخته شده اما کمتر کسی می‌داند خالق لوگوی نایک، دانشجوی جوانی به نام کارولین دیویدسون است. دیویدسون با چند خط ساده توانست لوگویی طراحی کند که قدرت تازه‌ای به برند نایک بخشید

برنامه تغییر رنگ لوگو |تغییر رنگ در فتوشاپ

چطور تنها قسمتی از لوگو را تغییر رنگ دهیم؟

زمانی‌که کار تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ را تمام کردید، تنها بخش‌هایی از تصویر تغییر کرده‌اند که در ماسک قابل رویت باشند؛ یعنی همان قسمت‌های سفیدرنگ ماسک.

وقتی که کار شما نهایی شد، باید تصویر لوگو را با فرمت PNG مجددا ذخیره کنید.

یونیک و خاص طراحی لوگو دو بعدی و متفاوت بودن آن از رقبا معمولاً نرخ دیزاین را افزایش می‌دهد.

خلاصه‌ی کلام

ابزار ویرایش تصویر فتوشاپ، یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای ایجاد هر گونه تغییری در فایل‌های تصویری شماست. همه‌ی افراد از مبتدی گرفته تا حرفه‌‌ای می‌توانند با این ابزار، هر ادیتی بخواهند روی تصاویر خود اعمال کنند. شما چه بخواهید یک لوگو را کاملا تغییر رنگ بدهید یا اینکه رنگ قسمتی از آن را عوض کنید، در هرحال می‌توانید از فتوشاپ کمک بگیرید. یکی از خصوصیات برنامه‌ی فتوشاپ این است که برای انجام هر کاری بیش از یک روش در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید هر تغییری را در سطح ساده تا تخصصی در این ابزار انجام دهید. در این مقاله ما دو متد از آسان‌ترین راه‌های تغییر رنگ لوگو در فتوشاپ را به شما نشان دادیم که می‌توانید برای تغییر رنگ لوگو یا هر طرح دیگری در فتوشاپ از آن‌ها استفاده کرده و طرح‌تان را با سلیقه و نظر خودتان بسازید.

جهت مشاهده بهترین شرکت طراحی گرافیک کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا