ورزشی

داور مشهور در آستانه قضاوت دربی استقلال و پرسپولیس

هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی برگزار خواهد شد که باتوجه به رقابت بالای جدول، چینش داوران نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این هفته کمیته داوران برادران حیدری را برای دیدارهای استقلال و پرسپولیس گذاشته و دیگر بازی حساس نیز به حسن اکرمی سپرده شده است.

با این حال نکته مهم این است که نفراتی چون موعود بنیادی‌فر، امیر عرب براقی، محمدحسین زاهدی‌فر، سیدرضا مهدوی و سیدمهدی سیدعلی در این هفته قضاوتی ندارند که این موضوع باتوجه به برگزاری شهرآورد در دو هفته آینده جالب توجه است.

بر اساس چینش داوران، به نوعی پیام و بیژن حیدری شانس زیادی برای قضاوت دربی نخواهند داشت چرا که دو هفته مانده به شهرآورد، برای یکی از این دو تیم سوت می‌زنند و معمولا کمیته داوران در چنین موقعیتی داوران بازی استقلال و پرسپولیس را برای دربی انتخاب نمی‌کند.

همچنین از داوران مشهور، زاهدی‌فر باتوجه به قضاوت دیدار رفت، شانس چندانی برای گرفتن سوت این بازی نخواهد داشت. بنیادی‌فر و عرب‌براقی نیز باوجود اینکه این فصل عملکرد خوبی داشته‌اند اما شاید به خاطر اتفاقات چند هفته اخیر با پرسپولیس و استقلال، گزینه مدنظر کمیته داوران برای دربی نباشند.

در این بین اما حالا یک گزینه جالب توجه برای قضاوت شهرآورد مطرح شده است: اشکان خورشیدی. این داور ۴۳ ساله در حالی نام خود را پیرامون بازی بزرگ و شش امتیازی فصل می‌بیند که در لیگ بیست و دوم از نیم فصل دوم به جمع داوران پیوسته و دور رفت را به دلیل عدم قبولی در تست ابتدای فصل، از دست داده بود.

با این حال به نظر می‌رسد یکی از گزینه‌های جدی خداداد افشاریان برای دربی، این داور باتجربه باشد. نکته جالب اینکه خورشیدی است فصل برای پرسپولیس و استقلال قضاوت نکرده و اگر سوت دربی را بگیرد، این اولین بازی قرمز و آبی او در فصل جاری خواهد بود.

خورشیدی آخرین بار برای پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان فصل گذشته قضاوت کرد و برای استقلال نیز بازی لیگ بیست و یکم این تیم با صنعت نفت را سوت زد.

البته اشکان خورشیدی هرگونه صحبت در مورد قضاوت دربی از سوی کمیته داوران با او را رد می‌کند و همچنین درباره شایعه خداحافظی از میادین نیز می‌گوید که از نظر سنی حداقل یک فصل دیگر امکان داوری خواهد داشت.

با این حال نفراتی چون وحید کاظمی، رضا مهدوی و… نیز گزینه‌های دیگر این بازی خواهند بود. اما نکته مهم این است که حتی همین هفته، کمیته داوران قصد داشت کاظمی را برای بازی استقلال بگذارد و به نوعی او را از لیست گزینه‌های دربی کنار بگذارد اما باتوجه به قضاوت بازی رفت استقلال – آلومینیوم توسط او، این ایده کنار رفت.

کاظمی این فصل دو بازی درخشان استقلال – تراکتور را قضاوت کرده و این هفته نیز بازی حساس پایین جدول را سوت می‌زند. باید دید موقعیت او در هفته آینده چطور خواهد بود.

با این حال باید منتظر ماند و دید که در دو هفته آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و کمیته داوران برای دربی سوم اردیبهشت چه تصمیمی خواهد گرفت. متغیر جدی در خصوص داور دربی، افکار عمومی خواهند بود که مشخص نیست به گزینه‌های کمیته داوران چه واکنشی نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا