اقتصادیفعالان کسب و کار

درمان زگیل تناسلی در قران

برجستگی های کوچک، خاکستری یا به رنگ پوست است که اطراف دستگاه تناسلی پدیدار میشود و یکی از رایج ترین هستند. آنها در اثر انواع مختلفی از ویروس پاپیلومای انسانی یا همان اچ پی وی ایجاد میشوند. درمان خانگی زگیل تناسلی زنان را از بین نمیبرد ولی اندازه ی آنها را کوچک میکند برای درمان حتما به مراجعه کنید که اکثر آنها را پیشنهاد میدهند.

زگیل تناسلی معمولا در اطراف واژن، مجرای ادرار، دهانه رحم، یا (درمان در خانه) ظاهر میشوند. گاهی اوقات آنها بسیار کوچک و صاف هستند و متوجه آنها نمی شوید. آنها ممکن است کنار هم جمع شوند یا شبیه گل کلم باشند. در صورت برقراری رابطه دهانی با شخص آلوده نیز ممکن است و گلو یا ته حلق ظاهر شود.

مطلب مرتبط:

درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان قطعی برای ویروس اچ پی وی وجود ندارد و تنها با درمان خانگی زگیل تناسلی میتوان علائم زگیل تناسلی را کاهش داد. طبق نظریه ی پزشکان این ویروس ظرف مدت ۱۸ ماه از بدن انسان خارج میشود. سریعترین راه برای از بین بردن آنها چه در مردان و چه در زنان لیزر میباشد.

درمان خانگی زگیل تناسلی علائم را کاهش میدهد اما به طور مداوم باید تکرار شوند. در ادامه راهکارهای مفیدی برای تشخیص زگیل تناسلی در خانه و درمان سریع زگیل تناسلی در خانه را گفته ایم اما پیش از آن به بررسی درمان زگیل تناسلی با طب ابوعلی سینا یا همان طب سنتی می پردازیم: اگر زگیل روی پوست زیاد باشد رگ زنی و پاکسازی بدن از ماده خلط سودایى توصیه می شود اما اگر تعداد آن زیاد نیست مالیدن روغن پسته، مالیدن گندم آبپز روی زگیل، مالیدن مخلوط آب تره و سماق روی زگیل، همچنین برگ مورد و روغن مورد (آس) برای از بین بردن زگیل مفید است

مطلب مرتبط:  

۱.روغن درخت چای

روغن درخت چای یک داروی ضد قارچ میباشد. یک قطره روغن درخت چای رقیق شده (برای درمان خانگی یک قطره یا دو قطره روغن را با روغن نارگیل مخلوط کرده) و مستقیماً روی زگیل بمالید. ممکن است بعضی افراد به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند پس اول یک قطره از آن را روی نواحی دیگر مانند دست امتحان کنید.

روغن درخت چای ممکن است خارش، سوزش یا تورم را ایجاد کند که منجر به کوچک شدن آن میشود. این کار را باید برای چند هفته تکرار کنید اگر خیلی خارش داشتید مصرف را قطع کنید.

۲. از بین بردن زگیل با لاک ناخن

آیا زگیل با لاک ناخن از بین می رود؟ چگونه؟ نمی توان گفت که لاک ناخن یک درمان قطعی زگیل تناسلی در خانه می باشد اما با زدن لاک روی زگیل ها یک لایه روی زائده ها قرار می گیرد و مانع از رسیدن اکسیژن به زگیل ها می شود که از رشد آن ها جلوگیری می کند و باعث خشک شدن آن می شود. محل زگیل را با آب و صابون بشویید و یک لایه لاک روی آن بزنید پس از چند دقیقه اینکار را برای چند بار تکرار کنید و اجازه دهید تا خشک شود. روی آن را با باند یا پانسمان ببندید و از این لاک استفاده دیگری نداشته باشد.

۳. نوار چسب داکت برای زگیل

برای از بین بردن زگیل با نوار چسب داکت روی زگیل را با نوار چسب بپوشانید و بعد از برداشتن آن روی زگیل را سوهان کشیده (برای حذف بافت مرده می توانید زگیل را در آب قرار دهید)  و اجازه دهید ۱۲ ساعت در معرض هوا باشد . این کار را برای ۶ روز انجام دهید تا زمانی که زگیل از بین برود.

۴.درمان زگیل تناسلی با زردچوبه

زردچوبه یک ادویه هندی با خاصیت ضد عفونی کننده می باشد که برای درمان التهابات و زخم های پوستی هم کاربرد دارد. زردچوبه برای درمان خانگی زگیل تناسلی نیز استفاده می شود و خارش و سوزش زگیل را از بین می برد. همچنین به دلیل داشتن ماده ای به نام کورکومین موجب بهبودی سریع تر خواهد شد.

۵.چای سبز

چای سبز در پمادی بنام سینکاتچین  وجود دارد و شما میتوانید آن را از داروخانه تهیه کنید. همچنین می توانید عصاره ی چای سبز را با یک قطره یا دو قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی زگیل بمالید.

۶.سیر

سیر ضد قارچ است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. قورت دادن سیر منجر به ریشه کن کردن ویروس میشود اما برای درمان سریعتر، سیر له شده را روی آن بمالید و روی آن را پانسمان کنید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس محل را بشویید. روزی دو بار اینکار را تکرار کنید تا زگیل خشک شود وبیفتد

۷سرکه سیب

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب یکی از درمان های موثر خانگی است. برای درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب!! یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی زگیل بمالید. ناحیه ی را با بند پانسمان کنید و اجازه دهید تا یک شب بماند. اینکار موجب از بین رفتن زگیل میشود و رنگ آنها به قهوه ای یا مشکی تغییر میکند. پوست مرده کنده میشود.تشخیص زگیل تناسلی با سرکه به این شکل است که با استعمال سرکه سیب به نواحی آلوده به hpv، این ناحیه به رنگ سفید در میاید.

۸.ویتامین c

موجب از بین رفتن زگیل میشود. اما از آن نباید به صورت خوراکی استفاده کرد. قرص ویتامین را به صورت پودر در آورید و برای خمیری کردن آن از آبلیمو یا آب استفاده کنید. اسید در پودر از رشد زگیل جلوگیری میکند. روزانه این کار را تکرار کنید تا آنها کاملا از بین بروند.

۹.فولات و B-12

ارتباطی بین کمبود فولات و B12 و افزایش خطر ابتلا به اچ پی وی وجود دارد. مصرف مکمل های مولتی ویتامین یا فولات و B-12 ممکن است به بدن شما در مقابله با عفونت اچ پی وی و از بین رفتن زگیل کمک کند.

۱۰.جوش شیرین

جوش شیرین یک تمیزکننده است. خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی پودر زمانی که با سرکه سیب مخلوط شود قوی تر است. مخلوط را روزی دوبار یا در طول شب روی زگیل بمالید. این کار را یک هفته یا تا زمانی که از بین بروند ادامه دهید

۱۱.آلووراء

گیاه آلووراء یا آب آن باعث رفع مشکلات پوستی میشود. پوست آلووراء را بکنید و ماده ی درون آن را روی زگیل بمالید که اینکار منجر به از بین رفتن آنها میشود. نواحی را پانسمان کنید. این کار را دوبار در روز به مدت دو هفته انجام دهید تا نتیجه ی آن را ببینید. ماده ی آلووراء را میتوان از عطاری ها تهیه کرد اما مطمئن شوید که آلووراء خالص است.

۱۲.روغن کرچک

برای زگیل های صاف روی صورت یا پشت دست این بهترین درمان خانگی محسوب میشود. این روغن حاوی ریکینولیک اسید که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. روغن کرچک را روزی چند بار روی زگیل بمالید یا شب ها توسط پنبه اینکار را انجام دهید. زگیل ها شروع به کوچک شدن کرده و از بین میروند.

۱۳.ریحان

ریحان یکی از بهترین درمان های خانگی با خاصیت ضد ویروسی است. ریحان تازه را با قارچ آبدار بکوبید و روی زگیل بمالید و آن را به مدت ۲۴ پانسمان کنید این کار را هر روز به مدت چند هفته انجام دهید تا زگیل از بین رود.

۱۴.آب آناناس

اسید در آب آناناس خاصیت ها ی زیادی دارد. دارای اسیدی است که زگیل را خشک میکند. روزی دو یا سه بار آن را روی زگیل بمالید اما از آب آناناس خالص استفاده کنید نه آنهایی که با شکر مخلوط شده اند. پس از اینکار، ناحیه را خشک کنید. این درمان برای سایر زگیل های بدن نیز موثر است.

۱۵.شیره ی قاصدک

گل قاصدک در تابستان به راحتی یافت میشود و شیره ی آنها کشنده ی زگیل است. گل را قبل از اینکه به کرک سفید تبدیل شود بچینید و آنهایی را انتخاب کنید که سمپاشی نشده اند. سر گل را بچینید و شیره ی داخل آن را روی زگیل بمالید و پانسمان کنید. روزی دوبار اینکار را انجام دهید تا زگیل از بین برود.

۱۶.سبزیجات

سبزیجات برای انواع بیماری موثر میباشد. سبزیجات زیر را مصرف کنید:

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • جوانه بروکسل
  • گل کلم
  • کلم پیچ

سبزیجات حاوی ایندول-۳-کاربینول هستند که موجب از بین رفتن زگیل تناسلی میشود. روزی ۴ تا ۵ وعده سبزیجات بخورید.

۱۷.رژیم غذایی برای درمان زگیل تناسلی

برای بهبود زگیل تناسلی رژیم غذایی و ترک کردن سیگار را در زندگی خود قرار دهید.

غذاهایی که بهتر است مصرف کنید:

  • غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ( گیلاس, گوجه,فلفل دلمه, کدو و انواع توت ها)
  • سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج و کلم پیچ
  • غلات
  • بادام
  • نخود و لوبیا
  • گوشت لخم

این غذاها به تقویت سیستم ایمنی و کاهش علائم ویروس کمک میکنند.

غذاهایی که نباید مصرف کنیم:

  • غذاهای آلرژن (لبنیات، ذرت ، مواد افزودنی غذایی)
  • ماکارونی و پاستا
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربیهای ترانس
  • کافئین و سایر محرک ها

مطلب مرتبط:

۱۸. سوزاندن زگیل در خانه

هیچ گاه این کار را با حرارت مستقیم انجام ندهید زیرا عوارض جبران ناپذیری دارد. به جای آن می توانید برای سوزاندن زگیل در خانه از اثر سوزاننده سیر بر روی زگیل استفاده نمایید. یا اینکه زگیل ها را در آب گرم به همراه سرکه سیب کمی بخیسانید تا پوست آن نرم شود. بهتر است پیش از اینکار محل زگیل ها را با سوهان بتراشید.

خطرات و هشدارها

از بین رفتن علائم زگیل به معنای خلاص شدن از شر ویروس نیست. همچنینن HPV به جز زگیل تناسلی میتواند منجر به سرطان رحم شود. شما ممکن است بیش از یک نوع ویروس HPV داشته باشید و حتما برای زگیل تناسلی باید به پزشک مراجعه کنید. ویروسی که منجر به زگیل میشود ممکن است برای مدت طولانی در بدن شما باقی بماند و اگر شما آن را درمان کردید ممکن است مجدد بازگردد.

سوالات متداول درباره درمان زگیل تناسلی در خانه

۱آیا کندن زگیل تناسلی با دست خطرناک است؟

بله. کندن زگیل با دست، ناخن گیر، نخ یا تیغ موجب خونریزی زگیل شده و خون آلوده به نقاط دیگر سرایت کرده و باعث پخش شدن ویروس می شود.

۲درمان زگیل تناسلی با واجبی ممکن است؟

خیر. زگیل تناسلی با واجبی درمان نمی شود. واجبی نوعی پودر موبر برای رفع موهای زائد می باشد و تاثیری در نابودی ویروس زگیل ندارد.

۳درمان زگیل تناسلی با وابسیاری از افراد وجود دارند که از زگیل تناسلی رنج می برند. این زگیل ها در واقع خال های ریز گوشتی در ناحیه تناسلی هستند که ناشی از ابتلا به عفونت ویروس پاپیلومای انسانی است. این زگیل ها گاه اصلا ظاهر فیزیکی ندارند و مشخص نیستند اما گاه بروز کرده و باعث درد و رنج در این ناحیه می شود به گونه ای که برای برخی از افراد ایجاد رنج و درد می نماید. این زگیل ها دارای درمان های خانگی و شیمیایی هستند. خداوند  درمان کننده تمامی دردهاست و اوست که دوای هر دردی خواهد بود. اما برخی از ادعیه وجود دارند که در کنار مصرف این دارو ها، در رفع زگیل تناسلی موثر می باشد. با ما همراه باشید تا با دعا برای رفع زگیل تناسلی آشنا شوید.

قبل از هر چیز بهتر است اول با انواع زگیل ها آشنا شویم سپس به سراغ ادعیه مناسب برای می رویم.

دعا برای رفع زگیل تناسلی | درمان زگیل تناسلی در قرآن

مطالب زیر را نیز دنبال کنید:

انواع زگیل های موجود

  • زگیل های معمولی ؛ این نوع زگیل ها معمولا به صورت خال های گوشتی همرنگ پوست، بر روی دست ها و اطراف انگشتان یافت می شود که می تواند به صورت تکی یا خوشه ای باشد.
  • زگیل کف پایی؛ همان طور که از نام این زگیل پیداست، این زگیل معمولا بر روی کف پا و بیشتر در کودکان و جوانان ایجاد می شود و به دنبال راه رفتن ایجاد می شود.
  • زگیل مسطح؛ این نوع زگیل بیشتر در صورت، گردن ، سینه، پشت دست ها و ابرو ها دیده می شوند و از نظر زیبایی در روحیه افراد تاثیر مخربی دارد و نوعی زگیل مقاوم و سخت درمان است.
  • زگیل تناسلی؛ این نوع زگیل به صورت متعدد   به شکل های گوناگون، به شکل غده های کوچک و بزرگ در ناحیه تناسلی و اطراف مقعد است و می تواند از طریق رابطه جنسی از فرد آلوده به فرد سالم منتقل می شود.

خداوند بزرگ عالم و حکیم و هر دردی که به انسان می دهد درمان آن را نیز آفریده است در این بین، برخی از ادعیه وجود دارند که برای رفع برخی از امراض توصیه شده است. حال قصد داریم به معرفی یک دعا که در رفع زگیل های تناسلی موثر است بپردازیم پس با ما همراه باشید.

قبل از خواندن این دعا توصیه می شود که آداب طهارت را رعایت کرده و حتما وضو داشته باشید، با نیتی خالص شروع کنید و مطمئن باشید که دعا حتما اثر دارد چرا که نام و یاد خدای شفای هر بیماری است.

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

برای زگیل ها و دمل های ریز که از بدن خارج می شود، در روز های اول ظاهر شدن، باید انگشت شهادت را بر روی زگیل بگرداند و هفت مرتبه بگوید ( لا اله الا الله الحلیم و الکریم )  و در مرتبه هفتم انگشت را بر روی آن به قوت بگذارید انشالله که درمان می شود.

در قرآن کریم، به صورت مستقیم دعا یا درمان خاصی برای رفع زگیل تناسلی ذکر نشده است. با این حال، قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس اسلام، به معنای دعا و توجه به سلامتی و درمان از طریق دعا و استعانت از خداوند سفارش می‌کند. به علاوه، در اسلام، توصیه می‌شود که در صورت بروز مشکلات سلامت جسمی، به پزشک متخصص مراجعه شود.

در اینجا چند دعای عمومی از قرآن که برای بهبود و رفع مشکلات سلامتی مفید هستند آمده است:

  1. دعا برای شفای بیماران:   “وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ” (الشعراء: 80) ترجمه: “و هنگامی که من بیمار می‌شوم، او مرا شفا می‌دهد.”
  2. دعا برای رفع رنج و تسکین:   “رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي * وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي * وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِي * يَفْقَهُوا قَوْلِي” (طٰه: 25-28) ترجمه: “پروردگارا! سینه‌ام را برایم باز کن * و کار مرا برایم آسان ساز * و گرهی را از زبانم باز کن * تا سخن من را بفهمند.”
  3. دعا برای آرامش و تسکین:   “الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ” (الرعد: 28) ترجمه: “کسانی که ایمان آورده‌اند و دلهایشان به یاد خدا آرام است؛ بدانید که به یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرند.”

در هر صورت، برای بهبود و درمان مشکلات سلامتی بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید و راهنمایی‌ها و توصیه‌های آنها را دنبال کنید.

زلین چگونه است؟

وازلین برای درمان زگیل تناسلی تنها برای پوشاندن پوست نواحی اطراف زگیل جهت جلوگیری از سوزاندن بافت پوست استفاده می شود و تاثیر دیگری ندارد. زگیل ضایعه خوش خیم است و مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند ولی زگیل هایی که در ناحیه تناسلی رشد می کند، احتمال بدخیم شدن دارد.

زگیل ضایعه بدشکل و مزاحمی است که همه ما با دیدنش سعی می‌کنیم به هر طریق از دستش خلاص شویم و درمان‌های مختلفی را هم برای نابودی آن امتحان می‌کنیم؛

مانند چسب زگیل یا استفاده از داروهای گیاهی، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید منشا زگیل چه بوده و بهترین راه‌ درمان آن چیست؟

دکتر مجتبی امیری متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله درباره این ضایعه می‌گوید.

زگیل چیست و چرا به وجود می آید؟

زگیل ضایعه پوستی مخاطی است که بر اثر ویروسی به نام پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. این ویروس از دسته ویروس های حاوی دی ان ای است. تابه حال بیش از صد نوع از این ویروس شناسایی شده است.

بعضی ویروس ها فقط در نواحی خاصی از بدن ظاهر شده، براساس نوع و محل درگیری و شکلشان تقسیم بندی می شود.

تعدادی از ویروس ها در ناحیه سطحی پوست متمرکز می شود و شروع به تکثیر می کند ولی این تکثیر خطرناک نیست. بنابراین سلول های اپیدرمی زیاد می شود و برجستگی ناصاف در سطح پوست به وجود می آ
ورد که گاهی کوچک است و گاه نیز بسیار بزرگ می شود.

آیا این ضایعات، مشکلی برای بیماران به وجود می آورد؟

زگیل ضایعه خوش خیم است و مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند ولی زگیل هایی که در ناحیه تناسلی رشد می کند، احتمال بدخیم شدن دارد. زگیل های تناسلی در زنان گاه موجب سرطان دهانه رحم می شود و زنانی که مبتلا به این نوع زگیل هستند باید تحت نظر پزشک هرازگاه آزمایش هایی انجام دهند.

زگیل ها به چند دسته تقسیم می شود؟

برخی زگیل ها در نواحی کف دست و پا رشد می کند، اما به دلیل این که اپیدرم این ناحیه ضخیم است، زیاد برجسته نمی شود.

این نوع زگیل کسانی را بیشتر درگیر می کند که دچار صدماتی به کف دست و پا می شوند یا سربازانی که مدت های طولانی پوتین را از پا درنمی آورند. البته در این شرایط گاه زگیل با میخچه اشتباه گرفته می شود، اما تفاوت این دو این است که میخچه ناشی از فشار واردشده به پوست است و در نگاه ظا
هری، تغییری در خطوط سطح پوست دیده نمی شود و با اصلاح فشار، عارضه خود به خود برطرف می شود ولی زگیل شکل دیگری دارد که همه با اشکال آن آشنا هستیم. یک بیماری ویروسی است که به خود فرد و دیگران منتقل می شود. نوع بعدی در ناحیه گردن و تنه دیده می شود.

یک نوع از آن نیز در ناحیه تناسلی است که با تماس جنسی به شریک جنسی انتقال می یابد. بعضی هم در حفره دهانی و مخاط دیده می شود که معمولا سطح ناصاف ندارد.

این ویروس ها از چه طریقی منتقل می شوند؟

پوست سالم سطح سد دفاعی قوی دارد و براحتی میکروب از آن عبور نمی کند. پس برای ورود ویروس نیاز به خراشیدگی است. بنابراین تماس جنسی، تراشیدن با تیغ یا خراش در ناحیه پوست، قدرت سرایت و تکثیر ویروس را بالا می برد.

آیا بلافاصله بعد از تماس، ضایعات ظاهر می شود؟

ویروس دوره کمون یا نهفتگی دارد. این دوره در دست و پا تا یک سال هم طول می کشد، ولی در ناحیه تناسلی بین سه ماه تا دو سال است، یعنی فردی که تماس جنسی مشکوک دارد، شاید تا دو سال هیچ علامتی نداشته باشد.

آیا می توان به طور کامل زگیل را ریشه کن کرد؟

گاهی از لیزر استفاده می شود، ولی هزینه آن بالاست و ضرورتی برای استفاده از آن نیست، چون کرایو نیز مانند لیزر عمل می کند. تعداد جلسات درمانی بسته به محل ضایعه و نوع آن بین یک تا پنج جلسه است. مهم این است که زگیل را در مراحل اولیه و وقتی ضایعه کوچک است درمان کنیم تا هم قدرت انتقال را از بین ببریم و هم با روش سریع تر درمان را انجام دهیم.

افرادی که زگیل تناسلی دارند، ممکن است زگیل دست و پا هم داشته باشند یا برعکس؟

خیر، زگیل ها همان طور که گفته شد، انواع گوناگون دارند و هر نوع در ناحیه ای خاص رشد می کنند. زگیل تناسلی به ناحیه صورت منتقل نمی شود.

چسب هایی برای درمان زگیل در داروخانه به فروش می رسد. آیا این چسب ها مفید است؟

این چسب ها حاوی اسید سالیسیلیک است و برای زگیل های کوچک و در مراحل اولیه استفاده می شود. درمان با چسب چندان اثر نمی کند، ولی قطره ها بهتر عمل می کند.

زگیل ریشه دارد و ریشه باید از بین برود.

وقتی از چسب استفاده می شود، سطح رویی زگیل از بین می رود و ریشه باقی می ماند. از بین بردن ریشه با قطره کمی دردناک است و بیماران از ادامه درمان قطره منصرف می شوند و ریشه همچنان باقی می ماند و زگیل عود می کند. بنابراین کرایوتراپی روش مناسب تری است. گاهی زگیل را با نخ می بندند که این کار بی فایده است و فقط در تکمه های گوشتی نتیجه بخش است، اما این روش هیچ وقت توصیه نمی شود، چون احتمال عفونت بالاست.

بعضی کودکان هم زگیل دارند، ولی خود به خود و بدون نیاز به درمان بهبود می یابند. علت چیست؟

یکی از دلایل بروز زگیل، ضعف سیستم ایمنی است. کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در برابر زگیل چندان مقاوم نیستند، اما با بالاتر رفتن سن و قوی تر شدن سیستم ایمنی زگیل ها از بین می رود که این درصد بسیار کم است.

البته بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک و کسانی که داروهای سرکوب کننده ایمنی استفاده می کنند، مصرف کنندگان کورتون یا بیماران پیوندی و افرادی که کارهای خشن انجام می دهند و مدام خراش و آسیب به پوست آنها وارد می شود (مثل قصاب ها) بیشتر مستعد ابتلا به زگیل دست و صورت و پا هستند، ولی زگیل تناسلی فقط از راه تماس جنسی ایجاد می شود و در افرادی که از کاندوم یا یک وسیله پیشگیری محافظتی استفاده نمی کنند و شریکان جنسی متعدد دارند، دیده می شود.

منبع: جام جم آنلاین

 ۴در خانه چیست؟

پمادهای آلدرا یا ایمی کیمود، پودوفیلوکس، پودوفیلین

۵درمان خانگی زگیل تناسلی با زردچوبه چگونه است؟

زردچوبه یک آنتی اکسیدان طبیعی است و برای سوزش و خارش زگیل و کاهش التهاب و عفونت های پوستی موثر است.

 

دکمه بازگشت به بالا