اقتصادی

دستور استاندار مرکزی درخصوص تسریع در مرمت جاده‌های استان

اخبار ورزشی/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در روزهای باقی مانده تا آغاز بارش‌های پاییزی باید مرمت جاده ها، به ویژه جاده اراک- قم به سرعت انجام شود.

دکتر فرزاد مخلص الائمه بیستم مهرماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی اظهار کرد: طرح زمستانی جاده‌ای را در آذرماه شروع می‌کنیم، اما با توجه به پیش‌بینی‌ها درخصوص بارش ها، دستگاه‌های خدمت رسان باید آماده بارش‌های پاییزی باشند.

وی تصریح کرد: راهداری و پلیس راه نیز نسبت به جذب مجوز برای احداث پلیس راه خنداب- کمیجان و تفرش – آشتیان اقدام کنند.

در این نشست بیاتی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با توجه به بارندگی پیش رو خواستار آمادگی کامل شد و گفت:ضعیف‌ترین وضعیت جاده‌های استان در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان است و باید بهسازی این محورها دنبال شود.

وی افزود: محور فراهان به آشتیان در هفته قبل حادثه‌ای را که ۷ نفر کشته بر جای گذاشت، شاهد بود. این جاده در دست تعریض است، اما کارشناسان باید بازدیدی از محور داشته باشند و ضمن تسریع در عملیات تعریض، دوربین کنترل سرعت نیز در این محور  نصب شود.

بیاتی خواستار استقرار پلیس راه در محور تفرش به آشتیان شد و گفت: از فراهان به کمیجان نیز جاده در دست تعریض است که باید سرعت کار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: روز گذشته با توجه به مصوبه مجلس مسئله قیر حل شد و سازمان بازرسی نیز در بحث توزیع آن نظارت خواهد داشت.

سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز با اشاره به تاثیر نقش کیفیت خودرو در تصادفات اظهار کرد: توسعه یافتگی و تصادفات ارتباط مستقیم دارند و با بهسازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی می‌توان کاهش تصادفات را رقم زد. خوشبختانه امسال در جاده های استان کارهای اثربخش بسیاری انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه تصادفات برون شهری در شش ماهه اول امسال ۳۱۵ نفر فوتی ثبت شده است که ۹ درصد رشد داشته، اما در حوزه مجروحین با کاهش یک درصدی روبرو هستیم.

پورشمس خواستار تکمیل محور توره به بروجرد قبل از طرح زمستانی ۱۴۰۲، تکمیل و بهره برداری از پل آزادراه خرم آباد – اراک، تکمیل باند دوم محور مامونیه به آزادراه ساوه- تهران، احداث تقاطع غیرهمسطح محور ساوه- همدان، سه راهی سد و … شد وگفت: در محور ساوه – تهران امسال ۳۰ مورد فوتی داشتیم که روشنایی این محور می تواند در کاهش تصادفات نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا