رای سنای آمریکا برای تصویب بسته بودجه مانع تعطیلی دولت آمریکا شد

درحالیکه بخش‌هایی از دولت ایالات متحده در خطر تعطیلی قرار داشت، سنای آمریکا یک بسته بودجه دیگر را به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار تصویب کرد.

به گزارش اخبار ورزشی، پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه سند بودجه را با ۲۸۶ رای موافق در برابر ۱۳۴ رای مخالفت تصویب کرده بود که سپس به مجلس سنا فرستاده شد. طبق گزارش‌ها، اگر تا پیش از نیمه شب جمعه به وقت محلی به تصویب سناتورهای آمریکایی نمی‌رسید، منجر به تعطیلی دولت ایالات متحده می‌شد. اگرچه آنها ضرب‌الاجل را از دست دادند اما در نهایت در ساعات اولیه امروز – شنبه – این لایحه را به تصویب رساندند.

تلویزیون سی‌ان‌ان گزارش کرد این بسته بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری در ساعات اولیه امروز با ۷۴ رای موافق در برابر ۲۴ رای مخالف در مجلس سنا به تصویب رسید.

اکنون این لایحه باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد و هم‌چنین این بسته، دومین بسته بودجه دولت ایالات متحده است و از تعطیلی دولت این کشور دست کم تا شش ماه دیگر جلوگیری می‌کند.

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در سنای ایالات متحده پس از ساعت‌ها مذاکره پرتنش در مجلس سنا گفت: «کار آسانی نبود اما پافشاری‌های ما ارزش داشت.»

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل