اقتصادیفعالان کسب و کار

سایت های معتبر خرید بلیط اتوبوس

استرداد بلیط اتوبوس

به نقل از https://kikhobe.com/top/services/ طبیعی است که گاهی اوقات، سفرتان به هر دلیلی لغو شود. در این زمان به دنبال استرداد بلیط (کنسلی) هستید. اگر بلیط‌تان را از علی‌بابا خریده‌اید، نگران نباشید؛ فرآیند استرداد بلیط اتوبوس در علی‌بابا راحت و بی‌دردسر است. کافی است وارد حساب کاربری‌تان شوید و روی نام کاربری‌تان کلیک کنید. در لیست نمایش داده شده، روی سفارشات و استردادها کلیک کنید.
در صفحه بعد شماره سفارش خود را وارد و سپس روی جستجو کلیک کنید. پس از اتمام مراحل استرداد، پولی که بابت خرید بلیط پرداخته‌اید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب شما برمی‌گردد.
زمانی که بلیط را می‌خرید به قوانین بلیط هم دقت کنید. قوانین استرداد را در همان پنجره بلیط، در بخش «اطلاعات بیشتر» مشاهده خواهید کرد. این قوانین به شما می‌گوید که جریمه استرداد یا کنسلی بلیط اتوبوس چه میزان است. …بیشتر بخوانید

اگر زیاد با اتوبوس سفر نکرده‌ باشید، احتمالا از خود می‌پرسید که چرا باید برای سفر بلیط VIP تهیه کنید. اما کافی است یک بار بلیط VIP بخرید و از سفری آرام با امکانات رفاهی عالی لذت ببرید. خرید بلیط اتوبوس VIP در سفرهای طولانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چرا که در سفر طولانی به آسایش و شرایط بهتر برای خواب بیشتر نیاز خواهید داشت. اتوبوس‎های VIP صندلی‌های استاندارد و راحتی دارند که در صورت تمایل به تخت تبدیل می‌شوند. پذیرایی‌ در طول مسیر هم از دیگر امکانات این نوع اتوبوس‌هاست. بلیط VIP را به سادگی می‌توانید در علی‌بابا بخرید؛ در لیستی که از بلیط‌های اتوبوس‌ها مشاهده می‌کنید، اتوبوس‌های VIP به وضوح مشخص شده‌اند.

اگر می‌خواهید هزینه سفرتان کمتر شود، احتمالا به دنبال بلیط ارزان هستید. همان طور که اشاره شد قیمت بلیط به عوامل مختلفی نظیر طول سفر و شرکت اتوبوس‌رانی بستگی دارد. بنابراین برای پیدا کردن اتوبوس ارزان در یک مقصد مشخص، باید بلیط را از شرکتی بخرید که ارزان‌فروش‌تر از بقیه است. برای این کار پس از اینکه مبدا، مقصد و تاریخ سفر را در علی‌بابا مشخص می‌کنید، لیست مفصلی از بلیط‌ها را می‌بینید. در این مرحله، در بالای صفحه یک فیلتر به نام «قیمت» وجود دارد. وقتی روی آن کلیک کنید، قیمت بلیط اتوبوس در مسیر موردنظرتان را از کمترین قیمت می‌بینید. حالا امکان خرید بلیط اتوبوس ارزان برای شما فراهم شده است.

استعلام بلیط اتوبوس |خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

استعلام بلیط اتوبوس

بهترین سایت خدمات گردشگری: گاهی وقت‌ها بعد از اینکه به‌صورت اینترنتی بلیط اتوبوس خودتان را می‌خرید، نیاز دارید تا دوباره به آن بلیط اتوبوس سر بزنید و فرایند رهیری بلیط اتوبوس را انجام دهید. گاهی پیش می‌آید که باید بعضی از اطلاعات مهم و کاربردی بلیط خودتان را مجددا بررسی کنید تا روز حرکت اتوبوس به مشکل خاصی برنخورید و بدون دردسر، سفر خودتان را شروع کنید. مثلا ممکن است تاریخ حرکت اتوبوس را فراموش کرده باشید یا بخواهید شماره تعاونی و ترمینال را دوباره ببینید یا به همسفرتان خبر دهید. در چنین شرایطی لازم است که اصطلاحا استعلام بلیط اتوبوس یا رهگیری بلیط اتوبوس انجام دهید تا همه اطلاعات سفرتان کف دستتان باشد.
هنگام خرید بلیط اتوبوس از علی بابا، اطلاعات بلیط و شماره سفارش برای شما پیامک و ایمیل می‌شود؛ اما اگر این پیامک و ایمیل را گم کردید، هیچ نگران نباشید. در ادامه توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید بلیط اتوبوستان را مجددا استعلام کنید. استعلام بلیط اتوبوس در وب‌سایت علی‌بابا بسیار ساده و سرراست است. فقط کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام انجام دهید تا به اطلاعاتی که می‌خواهید دست پیدا کنید.
قدم اول این است که وارد وب‌سایت علی‌بابا شوید و به حساب کاربری‌تان بروید. برای این کار باید گزینه ورود را بزنید. حالا باید شماره همراه یا ایمیلتان را وارد کنید. سپس کدی که به شماره‌تان پیامک شده را همین جا وارد کنید تا وارد حساب کاربری‌تان شوید.
بعد از ورود به حساب کاربری، برای استعلام بلیط اتوبوس، روی آیکن حساب کاربری بزنید. سپس عبارت «اطلاعات حساب کاربری» را انتخاب کنید. حالا وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید به‌دنبال گزینه «تراکنش‌ها» بگردید. از بالای صفحه آن را پیدا کنید و روی آن بزنید.وارد این صفحه که بشوید، لیست کامل تراکنش‌های خودتان را خواهید دید. از بین لیست تراکنش‌ها، دنبال آن تراکنشی بگردید که می‌خواهید استعلامش کنید.
شما می‌توانید برای پیداکردن هر چه سریع‌تر و راحت‌تر بلیط خودتان، از فیلترهای مختلف وب‌سایت علی‌بابا استفاده کنید؛ به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از فیلتر تاریخ، آن بازه زمانی را انتخاب کنید که بلیط را خریده بودید. جدا از این، با انتخاب گزینه «نوع تراکنش» یا «انتخاب محدوده قیمت»، استعلام بلیط اتوبوس برای شما راحت‌تر خواهد شد.
بعد از اینکه تراکنش موردنظرتان را پیدا کردید، از ستون توضیحات، شماره سفارش آن را بردارید و جایی یادداشت کنید. بعد از برداشتن شماره سفارش از بین لیست تراکنش‌ها، قدم آخر این است که روی گزینه «سفرهای من» بزنید.
در این قسمت شما باید شماره سفارش خودتان را در کادر مشخص‌شده بنویسید و گزینه جستجو را بزنید. بعد از پیداکردن سفارش مدنظر، روی گزینه‌ سمت چپ با نام «مشاهده و استرداد» بزنید.
حالا شما می‌توانید تمام اطلاعات مهم بلیط اتوبوس‌تان را مشاهده کنید و آن‌ها را روی تلفن همراه یا سیستم شخصی‌تان ذخیره کنید یا برای همسفرانتان بفرستید تا در شروع سفر، بدون دردسر و نگرانی حرکت کنید. با انتخاب گزینه «استرداد» می‌توانید نسبت به کنسل‌کردن بلیط اتوبوس اقدام کنید.
با انتخاب گزینه «دریافت بلیط»، بلیط الکترونیک (PDF) شما دانلود خواهد شد. گزینه «مشاهده مسافران» را هم که بزنید، تعداد بلیط و اطلاعات همسفرانتان را خواهید دید. باقی اطلاعات مهم مثل شماره رزرو، ساعت حرکت، مبلغ بلیط و ساعت حرکت هم از همین جا قابل‌مشاهده است.
این مسیر، در واقع همان مسیری است که برای رهگیری بلیط اتوبوس باید طی شود که حالا خودتان گام‌به‌گام بدون نیاز به دیگران می‌توانید انجامش دهید.
…بیشتر بخوانید

شرکتهای اتوبوسرانی

در حال حاضر، شرکت‌های اتوبوس‌رانی متعددی وجود دارند که تمام مسیرهای داخل و برخی از مسیرهای خارج از کشور را پوشش می‌دهند. این شرکت‌ها در بسیاری از امکانات و خدمات مشترک‌اند و در عین حال تفاوت‌هایی با هم دارند.
زمانی که برای خرید بلیط اتوبوس جستجو می‌کنید، این شرکت‌ها گزینه‌های مختلفی برای شما دارند و می‌توانید با توجه به شرایط خود از بین آنها انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از معروف‌ترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

ایرانپیما

ایران‌پیما یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی کشور است. از سال‌ها قبل ایران‌پیما در بیشتر شهرهای کشور نمایندگی داشته است. تا همین چند سال پیش بود که اتوبوس‌های بنز این شرکت را با رنگ قرمز و شکل خاص نوشته شدن ایران‌پیما روی بدنه اتوبوس تشخیص می‌دادیم؛ اما امروزه این شرکت اتوبوس‌رانی از اتوبوس‌هایی نظیر ولوو و اسکانیا نیز در ترکیب خود استفاده می‌کند. در حال حاضر بیشتر اتوبوس‌های شرکت ایران‌پیما از نوع VIP هستند. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید.

رویال سفر ایرانیان

شرکت رویال سفر ایرانیان از سال 1385 کار خود را شروع کرد. می‌توان گفت با آغاز به کار رویال سفر بود که سطح سفرهای بین‌شهری با اتوبوس وارد مرحله جدیدی شد. اتوبوس‌های این شرکت با برخورداری از امکانات مدرن و به‌روز مسافران را با شکل جدیدی از سفر مواجه کرد. در حال حاضر، رویال سفر ایرانیان دارای 550 دستگاه اتوبوس VIP است. گفتنی است این شرکت در 50 شهر در داخل و خارج از کشور نمایندگی دارد. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید.

سیر و سفر

یکی دیگر از شرکت‌های اتوبوس‌رانی معروف کشور، سیر و سفر است. این شرکت اتوبوس‌رانی در سال 1369 آغاز به کار کرد و از آن سال تا به حال فعالیت‌های خود را توسعه داده است. بسیاری از اتوبوس‌های شرکت سیر و سفر از نوع VIP هستند و امکانات رفاهی مطلوبی برای مسافران به وجود می‌آورند. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید.

آریا سفر

از دیگر شرکت‌های اتوبوس‌رانی کشور می‌توان به آریا سفر اشاره کرد. نام کامل این شرکت اتوبوس‌رانی، شركت تعاونی مسافربری شماره 11 آریا سفر است که بسیاری از مسیرهای داخل کشور را پوشش می‌دهند. آریا سفر تنها از دو پایانه مسافربری تهران یعنی، و عازم مسیرهای مختلف می‌شود. آریا سفر هم در بسیاری از شهرهای کشور نمایندگی دارد. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید.

همسفر

شرکت اتوبوس‌رانی همسفر از سال 1378 کار خود را شروع کرد. در ابتدا تنها هفت دستگاه اتوبوس برای این شرکت کار می‌کردند؛ اما با گذشت زمان و استقبال مردم از خدمات همسفر، تعداد اتوبوس‌‌ها و گستره فعالیت‌های آن افزایش یافت. شما برای سفر به نقاط مختلف کشور می‌توانید بلیط همسفر را هم آنلاین بخرید و راهی شوید. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید.

گیتی پیما

یکی دیگر از شرکت‌های اتوبوس‌رانی قدیمی ایران، شرکت گیتی پیما است. گیتی پیما که نام کاملش شرکت بین المللی گیتی پیما ایرانیان است، برای بسیاری از شهرهای مختلف کشور اتوبوس دارد. برای خرید بلیط گیتی پیما کافی است در صفحه خرید بلیط اتوبوس علی‌بابا، در پنجره کناری گزینه گیتی پیما را فعال کنید. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید.

ماهان سفر

شرکت اتوبوس‌رانی ماهان سفر در سال 1372 کار خود را آغاز کرد، از آن پس فعالیت‌های شرکت گسترش یافت. یکی از اهداف فعلی ماهان سفر ایرانیان افزایش تعداد اتوبوس‌های VIP در مسیر جنوب و جنوب غرب کشور است. پذیرایی از مسافران با صبحانه، غذا و نوشیدنی سرد و گرم، ارائه مجله، در دسترس بودن پتو و بالش و پخش فیلم‌ سینمایی از جمله امکانات اتوبوس‌های VIP ماهان سفر است. شما می‌توانید به سادگی و سایر شرکت‌ها را از علی‌بابا رزرو کنید

دکمه بازگشت به بالا