ورزشی

سریال بازگشت به خانه با کارگردانی نکونام

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ جواد نکونام جزو اولین نفراتی بود که به عنوان مربی نسل جدید وارد لیگ برتر شد و توانست شعار سنتی مربیگری را بشکند. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا و بازیکن اوساسونا دوران مربیگری خود را خونه به خونه از بابل آغاز کرد اما با وجود کسب نتایج خوب، خیلی زود از این تیم جدا شد و روی نیمکت مازنی و البته تیم محبوب یعنی نساجی نشست. .

نکو پس از سال ها توانست نساجی را به لیگ برتر برساند و در 37 سالگی به عنوان جوان ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر لقب گرفت. سپس برای ماجراجویی های بیشتر از شمال به جنوب سفر کرد و روی صندلی هدایت فولاد خوزستان نشست. جایی که در نهایت توانست امضای خود را در مربیگری بر موفقیت تیمش بگذارد و نشان دهد که در زمین هم حرفی برای گفتن دارد. اولین فصل حضور نکونام روی نیمکت فولاد خوزستان، ایستادن بر سکوی سوم لیگ برتر و بوسه زدن بر عنوان قهرمانی جام حذفی است. پس از آن توانست تیمش را در مسیر خوبی قرار دهد و بازیکنان جوانی را نیز جذب کند و تیمی مستحکم به آسیا بفرستد اما قبل از شروع فصل بیست و یکم لیگ برتر و پس از دو فصل حضور در خوزستان در اقدامی عجیب، نکونام هدایت فولاد را برعهده داشت که به دلیل سوء تفاهم طرفین از این سمت خارج شد. تنها 4 هفته پس از فصل جدید در حالی که گفته می شد کاپیتان سابق تیم ملی ممکن است برای تصدی تراکتورسازی راهی تبریز شود، به فولاد بازگشت. ویسی در واقع با دو شکست متوالی و سپس یک برد و یک تساوی دیگر طناب نجات را به کاپیتان سابق تیم ملی سپرد.

مهم این است که علیرغم از دست دادن چند بازیکن در فصل گذشته، تیمی که نکونام هدایت آن را برعهده خواهد گرفت، بازیکنانی هستند که خودش به فولاد آورده و با آنها کار کرده است. بستن پنجره های فولاد این مزیت را دارد که برخلاف سلیقه سرمربی فولاد ظاهر جدیدی به تیم اضافه نمی کند. تنها خرید فولاد پس از باز شدن پنجره ها حمید بوحمدان بود که به نظر می رسد خریدش توسط خود نکونام نهایی شده است.

نکته مهم در حضور مجدد نکو در فولاد بحث دستیاران و کادرفنی اوست و باید دید چه بازیکنانی از فولاد جدا می شوند و چه کسانی به کار خود با این مربی ادامه می دهند.

در هر صورت با حضور مجدد نکونام در فولاد شرایط این باشگاه خوزستانی به شرایط قبلی خود باز خواهد گشت؛ تیمی که تغییر زودهنگام را برای موفقیت نهایی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کرده و البته در نیم فصل خودش را تقویت خواهد کرد.

.

دکمه بازگشت به بالا