ورزشی

صالح نیا: بودجه دوومیدانی کافی نیست، حدادی اسپانسر بگیرد/ استعدادیابی فعلی را قبول ندارم

پیشکسوتان دو و میدانی می گویند بودجه اختصاص یافته به فدراسیون دوومیدانی پاسخگوی نیازهای این ورزش نیست.

ولی الله صالح نیا درباره وضعیت ورزشی به اخبار ورزشی گفت: “آقای مبینی هنگام انجام وظیفه سخت کار کرد ، مسابقات را در تقویم برگزار کرد و جشن های پیشکسوتان را در دستور کار قرار داد ، که به دلیل تاجگذاری پیش بینی نمی شد.” . ورزشکاران می توانند تمرین کنند زیرا شغل آنها فردی است و می توانند پروتکل های بهداشتی را به دور از مردم دنبال کنند و امیدوارم با نظم و انضباطی که از این پس توسط فدراسیون آقای سیامی اجرا می شود ، دو و میدانی به خوبی پیش برود. در سطح بین المللی خوب ظاهر می شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت شیوع تاج و لغو بسیاری از برنامه ها ، مسابقات خوبی برگزار شد. فصل مسابقات از سپتامبر به بعد تقریباً به پایان رسیده است و ورزشکاران وارد دوره آمادگی مسابقات داخل سالن می شوند.

این پیشکسوت درباره برآوردهای فدراسیون دوومیدانی گفت: “فدراسیون ما نیمه حرفه ای و کاملا آماتور است ، بنابراین آنها نمی توانند هزینه های خود را تأمین کنند و آن را بین ورزشکاران توزیع کنند.” بودجه فعلی باید صرف آموزش ، مسابقات ، سخت افزار و امکانات شود. در واقع این بودجه باید به ارگان های علاقه مند پرداخت شود تا آنها شرایط لازم را برای قهرمانان و ورزشکاران ایجاد کنند. با این حال ، کافی نیست.

مربی بدنساز سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در این زمینه افزود: بودجه فدرال که مانند ورزشکارانی ساخته می شود که از تماشاگران و اسپانسرها درآمد ندارند ، کافی نیست. در واقع ، این مبلغی نیست که ما باید منصفانه بنامیم و این باید از طریق وزارت ورزش به هیأت تزریق شود ، زیرا این نمایندگان کارکنان فدرال هستند و هرچه بازده بیشتری داشته باشند ، هواداران ورزش و استعدادهای ورزش بارزتر می شوند. از طرف دیگر ، بعضی اوقات اسپانسرهایی که از مسابقات حمایت می کنند و قهرمانان مسابقات می شوند ، اما ما از این نظر بسیار عقب هستیم زیرا ورزشکاران مبلغ بسیار کمی دریافت می کنند ، حتی هزینه یک یا دو ماه زندگی را نیز متحمل نمی شوند.

صالح نیا درباره اختصاص بخش عمده ای از بودجه فدرال به احسان حدادی گفت: “حدادی اگر می خواهد در بازی های المپیك لندن در بازی های توكیو ظاهر شود ، پول می خواهد اما من معتقدم همه این مسائل باید در اینجا پایان یابد كه اسپانسرهای قدرتمند از این ورزشكاران حمایت می كنند.” و لطفاً زیرا اگر بودجه فدرال اینگونه هزینه شود ، ما به زیرساخت ها نخواهیم رسید و از یک ، دو یا نهایتا 10 نفر حمایت می شود ، پس استعداد و سایر هواداران چطور؟

این پیشکسوت استعدادیابی را در دو و میدانی نشان داد و گفت: استعدادیابی مدتی است که در ورزش مطرح می شود اما باید از مدرسه شروع شود ، اعتبار کافی برای آموزش و پرورش باید فراهم شود تا استعداد خود را نشان دهد و سپس در رشته های تخصصی زیر. ” نظر فدرال باید در نظر گرفته شود ، بنابراین من استعدادیابی فعلی را قبول ندارم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا