اقتصادیفعالان کسب و کار

علائم صد در صد جنین پسر در بارداری

علائم و نشانه های بارداری پسر تفاوت های بسیار زیادی با علائم حاملگی دختر دارند. به همین خاطر در این مطلب برخی از مهمترین علائم بارداری پسر در سه ماه اول حاملگی را بیان نموده تا مادرانی که در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتر دارند، بتوانند بیشترین استفاده را از آن ببرند. علائم و نشانه های بارداری پسر بسیار واضح بوده و افرادی که اطلاعات مناسبی در این زمینه دارند، به راحتی می توانند نشانه های بارداری پسر را تشخیص دهند.

علائم و نشانه های بارداری پسر بسیار زیاد بوده و می توانند کمک بسیار زیادی به تعیین جنسیت جنین قبل از سونوگرافی کنند. در سال های دور هرگز از روش هایی مانند سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین استفاده نمی شد، بلکه روش های سنتی را استفاده کرده و در اغلب موارد نیز تشخیص جنسیت جنین را درست انجام می دادند. هنوز هم افرادی را در جامعه می بینیم که از این علائم و نشانه ها با خبر بوده که اغلب مادربزرگ ها هستند که می توانند قبل از انجام سونوگرافی در پایان هفته شانزدهم بارداری، در سه ماهه اول بارداری جنسیت جنین را تشخیص دهند.

علائم پسر بودن جنین را در ادامه به طور مفصل بررسی خواهیم کرد تا افرادی که قصد دارند بارداری پسر را در آینده تجربه کنند یا در حال حاضر در سه ماه اول بارداری هستند، بتوانند قبل از انجام سونوگرافی، جنسیت جنین را به راحتی تشخیص دهند. برای آشنایی با علائم پسر بودن جنین، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید. دقت داشته باشید که علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه های نخست بارداری متنوع بوده و گاهی ممکن است یکی از این علائم بارداری پسر در ماه اول را داشته باشید، اما جنین دختر باشد. بدین ترتیب به طور قطع نمی توان جنسیت جنین را تشخیص داد تا سونوگرافی در هفته شانزدهم به بعد انجام شود.

چرا تشخیص جنسیت برای اغلب افراد مهم است؟

در سال های نه چندان دور معمولا هر زوج بیش از 4 فرزند داشته و از این 4 الی 7 و یا بیشتر فرزند، چند پسر و چند دختر نصیب آنها می شد و به ندرت شاهد این موضوع بودیم که در یک خانواده و فقط پسر و یا فقط دختر وجود داشته باشد. به همین خاطر تشخیص جنسیت جنین در سال های دور اهمیت چندانی نداشت و در بارداری های بعدی امکان اینکه جنسیت جنین متفاوت باشد، وجود داشت. از این رو نگرانی هایی هم از این بابت وجود نداشت. کاهش تعداد فرزندان یکی از دلایل اصلی علاقه مند بودن افراد به شناسایی علائم و نشانه های بارداری پسر بوده و این موضوع برای افرادی که یک فرزند دختر داشته، اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

در سال های اخیر موضوع کمی متفاوت شده است، زیرا به دلیل شاغل بودن پدر و مادر، شرایط بد اقتصادی و سایر مشکلاتی که وجود دارد، اغلب زوج ها به یک الی دو فرزند بسنده می کنند. کم بودن تعداد فرزندان این موضوع را نیز مهمتر کرده که مبادا فرزندی با جنسیت دلخواه نداشته باشیم. به همین خاطر روش های مختلفی برای تعیین جنسیت و در ادامه تشخیص جنسیت جنین به کار گرفته می شود. بدین ترتیب علائم و نشانه های پسر بودن یا دختر بودن جنین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و همه خانم های باردار علاقه مند به آشنایی با این موضوع هستند.

تعیین جنسیت جنین یکی از درخواست های بسیاری از زوج ها در سال های اخیر بوده و این موضوع باعث افزایش اهمیت تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری شده است. معمولا این کار غیر ممکن نیست اما کار ساده ای هم نیست. زیرا جنسیت جنین به نوع اسپرم مرد بستگی داشته که دارای X باشد یا Y، در صورتی که گامت X دار مرد با تخمک زن که به طور ثابت X بوده عمل لقاح را انجام دهد، جنین دختر بوده و در صورتی که گامت Y دار مرد با تخمک X دار زن عمل لقاح را انجام دهد، جنین پسر می شود.

از جمله عواملی که می تواند بر روی پسر یا دختر شدن جنین تاثیر گذار باشد، می توان به تغذیه مادر، زمان مقاربت، میزان سلامت روحی و روانی مادر، عوامل اجتماعی و… اشاره کرد. تفاوت سنی زیاد زوجین، گرمای هوا، نژاد سیاه، سن بالای 30، استرس و افسردگی، مصرف سیگار و… احتمال پسر بودن جنین را کاهش می دهند. در صورت رعایت مواردی که به آن اشاره شد، می توان علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری را مشاهده کرد. در غیر این صورت جنین دختر خواهد بود.

تعیین جنسیت قبل از بارداری برای چه افرادی مهم است؟

برخی از افراد ممکن است یک فرزند دختر داشته باشند و تمایل داشته باشند فرزند بعدی آنها پسر باشد. زیرا در کل قدرت نگهداری از 2 فرزند  بیشتر را نیز ندارند، بدین ترتیب برای چنین افرادی اهمیت بسیار زیادی دارد که بتوانند تعیین جنسیت را قبل از بارداری انجام دهند. ستاره: پسر یا دختر؟ این چیزی است که مادران از ابتدای بارداری می‌خواهند بدانند! اگر جنین شما یک پسر باشد، آلت تناسلی او از حدود هفته یازده بارداری شروع به رشد می‌کند. این زمانی است که آلت تناسلی خارجی جنین شکل می‌گیرد. اما جنسیت جنین درست در لحظه لقاح مشخص می‌شود. یعنی هنگامی که DNA جنین در هم‌جواری تخمک و اسپرم شکل می‌گیرد.

برای تشکیل جنین پسر، اسپرم انتقالی بایستی دارای کروموزوم Y. باشد که تخمک (که کروموزوم X. را حمل می‌کند) را بارور کند. در نتیجه جنین دارای جفت کروموزومی XY می‌شود (جنین دختر دارای جفت کروموزوم XX است.) هنگامی که مادران از بارداری خود اطلاع می‌یابند، به دنبال یافتن نشانه‌هایی جهت تشخیص جنسیت جنین خود هستند. در ادامه برخی از این نشانه‌ها که باور‌های عامیانه را شکل می‌دهند با هم بررسی و شواهد علمی آن را بیان می‌کنیم. بارداری به عنوان یکی از مهم­ترین دوران­‌های زندگی بانوان شناخته می­شود که شور و هیجان در این دوره بسیار زیاد است. انتظار برای متولد شدن یک نوزاد و ورود فرد جدید به خانواده، آن­قدر می­تواند شیرین و لذت بخش باشد که وصف آن با کلمات غیرممکن است.

دختر داشتن شیرین‌­ترین حس دنیا به شمار می‌­آید که بسیاری از خانواده‌­ها منتظر وقوع این لحظه هستند؛ برای همین هم علائم دختر بودن جنین در بارداری به عنوان یکی از مهم­ترین دغدغه­ها در دوران بارداری به حساب می ­آید. با وجود اینکه مطمئین­ترین روش برای تعیین جنسیت جنین، انجام آزمایش پزشکی است، با این حال برخی از علائم و نشانه­ها در مادر مشاهده می­شوند که می­توان از طریق آن­ها به چیستی جنسیت جنین پی برد. حتما تا به حال دیده یا شنیده­اید که افراد بزرگسال یا خانم­های مسن از روی ظاهر یا رفتار یک بانوی باردار جنسیت جنین در بطن او را حدس زده­اند.

احتمال اینکه این حدس­ها یا به عبارتی این پیش بینی­ها درست باشند، در اغلب موارد بسیار زیاد است. نمی­توان به صورت کلی یک در صد عددی یا داده علمی به منظور اثبات این ادعا ارائه کرد؛ اما با این حال بر اساس تجربیات و نظریه­های به دست آمده می­توان بر این مبنا تکیه کرد که توجه به یکی سری از علائم و رفتارهای بانوی باردار می­تواند به عنوان یک مشخصه برای تعیین جنسیت جنین شناسایی شود. با توجه به اینکه موضوع مورد بحث ما در رابطه با علائم دختر بودن جنین است، در ادامه می­خواهیم به نقد و بررسی نشانه ­هایی که به سبب وجود آن­ها می­توان گفت که یک جنین دختر است، بپردازیم.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا