اقتصادیفعالان کسب و کار

علت لرزش پمپ کارواش

علل لرزش پمپ آب معمولاً نامشخص است و می تواند برای کسانی که به تازگی این دستگاه ها را خریداری کرده اند نگران کننده باشد. پمپ های خانگی و پمپ برتولینی در برخی شرایط ارتعاشات شدیدی را تجربه می کنند و بر اساس تئوری علمی و مکانیکی این ارتعاشات می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد. در ادامه این مقاله ابتدا به علل اصلی لرزش پمپ آب خانگی و نحوه رفع آنها می پردازیم.

دلیل لرزش و کارکرد جدید پمپ آب چیست؟

اگر پمپ آب خریده اید و نمی دانید چگونه آن را نصب کنید یا بعد از مدتی لرزش دارد. در صورت نصب اشتباه و انتخاب مکان اشتباه برای نصب، می توانید عامل بروز این خطا باشید.

پس از خرید، نصب و استفاده از پمپ، برخی از مشتریان با مشکلاتی مانند عملکرد ضعیف، صدای زیاد یا لرزش مواجه می شوند. با این حال، اولین فکر آنها ممکن است این باشد که پمپ ممکن است خراب باشد و به سرعت از کار بیفتد. اما تمام مواردی که باعث لرزش پمپ آب می شود در نهایت باعث ایجاد مشکل در کار می شود یا این لرزش طبیعی است؟

نصب صحیح پمپ آب

یکی از اولین عناوین علت لرزش پمپ آب مربوط به نصب، موقعیت یابی و راه اندازی نادرست خواهد بود. رعایت نکردن برخی نکات باعث ایجاد لرزش شدید در پمپ ها می شود. اطمینان حاصل کنید که کف پمپ کثیف یا فرسوده نشده باشد، که ممکن است به دلیل لرزش موتور مشکلاتی ایجاد کند. علاوه بر این، کف یا تکیه گاه محل نصب پمپ نباید ناهموار باشد. تراز و توزیع وزن کل پمپ یکی از مهمترین مواردی است که در وهله اول از ارتعاشات اضافی جلوگیری می کند.

ولتاژ تولید شده در پمپ ها یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکلات این دستگاه ها می باشد. نصب پمپ پس از جوشکاری باید با دقت خاصی انجام شود. پمپ های آب خانگی سرعت چرخش بسیار بالایی دارند. اگر روی سطح صاف و پایدار نباشند، به طور طبیعی دچار ارتعاش خواهند شد.

آسیب به موتور الکتریکی

همانطور که بارها اشاره کرده ایم. نقص فنی سیستم عملکردی موتور که در پمپ های آب خانگی نصب می شود، اصلی ترین و مهم ترین عامل پس از نصب نادرست خواهد بود. نقص فنی در سیستم اتوماتیک پمپ، افزایش دما، مشکلات روتور، استاتور و یاتاقان ها، اختلالات در سیستم قدرت و غیره منجر به این واقعیت می شود که موتور الکتریکی در پمپ در هنگام ایجاد یک پمپ حرکت نمی کند و به طور معمول کار نمی کند. جریان مایع .

بستن آبراه یا کاهش جریان

لرزش پمپ آب در جایی که فکر می‌کنید اینچ و جریان آب کاهش می‌یابد، می‌تواند یک انسداد در گذرگاه و کانال باشد. همانطور که انسداد راه های هوایی در انسان عامل خطر و مرگ است. همچنین موتور الکتریکی باید در هنگام پمپاژ آب به فضا و حجم لازم دست یابد. در غیر این صورت، مسدود کردن مسیرهای ورودی و خروجی ممکن است در نهایت باعث آسیب جدی به سیستم موتور الکتریکی شود. اگر مشکوک هستید که جسم خارجی وارد پمپ شده، به تازگی لجن ایجاد شده است یا در لوله ها و پمپ لجن وجود دارد، آن را بررسی و خارج کنید.

خرابی پروانه باعث لرزش پمپ آب می شود.

پروانه مهمترین و مهم ترین قسمت انواع پمپ های آب است که باعث افزایش جریان آب می شود. اگر دستگاه بیش از حد داغ شود، تشعشع عیوب تشعشع را از بین می برد. ایجاد اضطراب در درخت و نقص فنی در خانواده یکی دیگر از موضوعات مهم و اولویت های مورد توجه است. اما اشاره کردیم که تجهیزات پمپ خانگی دارای چرخش بسیار سریع در دقیقه هستند و در صورت بروز مشکل در پروانه یا کج شدن، لرزش ایجاد می شود. گفته شده است. در پمپ های آب خانگی، پروانه بر روی محور روتور نصب می شود و وظیفه اصلی آن انتقال جریان آب یا در مدل های انبساط تقویت آن است.

خوردگی یاتاقان پمپ آب

بلبرینگ بخش بسیار مهمی از سیستم های مکانیکی است که هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارد. قبلا در مورد وجود این قطعه در انواع پمپ آب خانگی صحبت کرده ایم. اما در این مقاله در مورد علت لرزش پمپ آب صحبت کردیم و فکر می کنیم ذکر این نکته ضروری است که خوردگی بلبرینگ نیز می تواند باعث لرزش شود. تصور کنید بلبرینگ لاستیک ماشین شکسته و زنگ زده است. اولین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد لرزش است.

عوامل اصلی که می توانند باعث ارتعاش پمپ در این حالت شوند عبارتند از خشک شدن روغن، کشش روتور و فشار بدنه پمپ و همچنین پایان سیکل تحویل. به همین ترتیب، قبل از استفاده از هر نوع پمپ آب در خانه، حتما زمان تعویض را یادداشت کنید تا بتوانید بر اساس آن تخمین بزنید.

خوردگی محور پمپ آب

نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی در پمپ آب خانگی توسط قطعه ای به نام شفت به چرخ منتقل می شود که باعث چرخش قطعه می شود. اگر به هر دلیلی شفت مشکل داشت، آن قطعه باید تعویض یا تعمیر شود. در غیر این صورت پمپ آب به لرزه در می آید. خوردگی محور یاتاقان، تماس با سیال اسیدی، تنش های ناشی از حرکت ناگهانی ناشی از نصب نادرست و آسیب فشار آب باعث داغ شدن بیش از حد دستگاه و کارکرد بیش از حد موتور می شود. اینها دلایل اصلی و مهم این مشکل هستند.

فیلتر آب پمپ قابل جدا شدن است

پمپ های آب خانگی نیز دارای بخشی به نام فیلتر هستند که از ورود مواد و اجسام خارجی جلوگیری می کند. در این صورت علت لرزش پمپ آب خواهد بود. برای رفع این مشکل لازم است هر از چند گاهی فیلتر را به خوبی تمیز کنید. علاوه بر این، اگر پمپ را خودتان نصب کرده اید، بهتر است دوباره آن را بررسی کنید، حتی اگر عملکرد کلی دستگاه درست باشد.

چگونه از لرزش پمپ جلوگیری کنیم؟

اگر به تازگی یک پمپ آب خانگی نصب کرده اید لطفاً به سایت نصب بروید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی نصب شده است! گاهی اوقات اشتباهات کوچک در هنگام نصب باعث ایجاد لرزش می شود. در این میان مشکلات روتور، پروانه، شفت و یاتاقان نیز یکی از مهم ترین و مهم ترین عوامل ایجاد ارتعاش هستند که در این مقاله به بررسی علل لرزش پمپ آب پرداخته ایم. بیایید در مورد نحوه حل هر اشکال صحبت کنیم. و به مواردی اشاره کرد

دکمه بازگشت به بالا