اقتصادیفعالان کسب و کار

علت نخریدن طلای دست دوم

برای آن دسته از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند و یا اقلاً می خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، اغلب خرید طلا توصیه می شود.

بسیاری از افراد نیز معمولاً رو به    نو می آورند و تعدادی نیز ممکن است طلای دست دوم خریداری کنند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و معایب خرید طلای دست دوم نکاتی ارائه دهیم. اگر شما هم اخیراً برایتان سوال پیش آمده که کدام نوع طلا برایتان پرسودتر است و حاشیه امنیت بیشتری دارد حتماً این مقاله را بخوانید.

خرید اینترنتی طلا و جواهر با طلای 18 عیار در مدل‌های متنوع و خاص از سایت طلا و جواهر فروشی حقانی در گوگل مپ با طرح دلخواه شما ، جهت سفارش کلیک کنید

5 دلیل که چرا نباید طلای دست دوم بخریم

بسیاری از مردم این روزها تمایل به خرید طلای نو از طلا فروشی آنلاین و به صورت اینترنتی دارند و کمتر سراغ طلای دست دوم می روند. آن ها معتقدند که هرچند برای طلاهای نو اجرت پرداخت می کنند اما از اصالت طلا مطمئن هستند و به دلخواه خود خرید می کنند. این افراد دست کم بنا به 5 دلیل زیر تمایلی به خرید طلاهای کارکرده ندارند.

  1. امکان تقلبی بودن طلای دست دوم زیاد است

هیچ تضمینی وجود ندارد که طلای کار کرده و خریداری شده شما اصل باشد مگر اینکه آن را از یک    با مجوز خریداری کرده باشید و یا یک مغازه طلافروشی قابل اطمینان پیدا کرده باشید.

اگر هیچ جایی را سراغ ندارید که از آن طلا بخرید، حین خرید بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است طلاهای تقلبی به شما بفروشند. حتما از یک شخص وارد و قابل اعتماد کمک بگیرید.

  1. اغلب بدون فاکتور و نامطمئن است

سوای از اینکه ممکن است برخی طلافروشی ها به شما طلای تقلبی بفروشند، در اغلب موارد نیز ممکن است فاکتور خریدی برای طلاهای کار کرده در دسترس نباشد. بنابراین نمی توان مطمئن شد که طلا دزدی است و یا از راه درستی خرید و فروش شده است.

  1. ممکن است خط و خش داشته باشد

به دلیل اینکه مصنوعات طلای دست دوم بارها استفاده شده اند، ممکن است دچار خط و خش شده باشند. اگر شما کسی هستید که قصد استفاده روزانه از طلای کار کرده و خریداری شده خود را دارید شاید به دلیل وجود خط و خش روی طلا، کمی دلزده شوید. و اصولا کم پیش می آید که طلای کارکرده کاملا سالم باشد.

  1. ممکن است در خرید و فروش آن به مشکل بر بخورید

اگر طلای دست دومی که خریداری کرده‌اید فاقد فاکتور فروش باشد، احتمالا به سختی بتوانید آن را بفروشید. بنابراین سعی کنید که حتما و حتما حین خرید از فروشنده تمام فاکتورهای موجود را درخواست کنید و آن ها را تحویل بگیرید.

 

  1. طلای دست دوم اغلب طرح قدیمی و از مد افتاده دارد

اغلب طلاهای دست دوم برای مدت ها مورد استفاده قرار گرفته اند و معمولاً قدیمی و با طرح های از مد افتاده هستند. اگر شما کسی هستید که عاشق طرح های جدید و مدرن هستید معمولا خرید طلای دست دوم برای شما مناسب نیست و باید طلای نو با طرح دلخواه خود را خریداری کنید.

4 مزیت خرید طلای دست دوم

البته خرید این نوع طلا همیشه عیب و ایراد ندارد و به شرطی که از یک طلافروشی مطمئن آن را خریداری کنیم، می توانیم دست کم از 4 مزیت زیر بهره مند شویم:

  1. یک راه برای افزایش یا حفظ سرمایه است

برای افرادی که تمایلی به خرید و استفاده از مصنوعات طلا ندارند خرید طلای دست دوم و کارکرده بهترین گزینه ممکن است زیرا دست کم با خرید آن به حفظ سرمایه خودشان کمک می کنند.

  1. هیچ اجرتی بابت آن پرداخت نمی کنید

از آنجا که استفاده کننده اول، هزینه و به اصطلاح اجرت سازنده طلا را داده، در نتیجه اکنون لازم نیست شما دوباره اجرت پرداخت کنید. بنابراین از این نظر شما سود می کنید چون هزینه کمتری بابت طلای دست دوم پرداخت می کنید.

  1. در هر زمانی تبدیل به پول می شود

یکی از خوبی های خرید مصنوعات طلای دست دوم ( انگشتر طلا ،   و…) این است که هر زمان که بخواهید می توانید آن را بدون ضرر بفروشید. این درحالی است که اگر طلای نو بخرید اجرت پرداخت می کنید و با فروش طلا، دست کم پول اجرت را ضرر کرده اید.

  1. حاشیه سود و امنتیت بیشتری دارد

به نسبت سکه و دلار یا سایر ارزهای دیگر، خرید طلای دست دوم یکی از روش های سرمایه گذاری با طلا است که بسیار مطمئن تر است و حاشیه امنیت بیشتری دارد. دلار ممکن است با نوسانات زیادی همراه باشد و حتی به ضرر شما منجر شود اما طلا همواره ارزش خود را حفظ می کند.

این مطلب تبلیغاتی استممکن است شما هم این روزها به فکر خرید طلا دست دوم افتاده باشید. طلاهای دست دوم یا استفاده شده هیچ نوع اجرتی ندارند و همین مسئله نیز باعث می‌شود تا افراد زیادی از آن‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که هرگز از طلای دست دوم استفاده نکنید. این طلاها ممکن است تقلبی و غیر اصل باشند و هیچ نوع عیاری نداشته باشند. در واقع، ممکن است با خرید این طلاها سر شما کلاه برود. در ادامه مهم‌ترین دلایل نخریدن طلای دست دوم را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه به عنوان طلای دست دوم شناخته می‌شود

در ابتدا بهتر است شما را بیشتر با طلای دست دوم آشنا کنیم. نام دیگر طلای دست دوم، طلای بدون اجرت است. در واقع، شما در زمان خرید این طلا هیچ نوع اجرتی را به فروشنده پرداخت نخواهید کرد و در مقایسه با طلاهای نو هزینه کمتری را می‌پردازید. این طلاها قبلاً توسط افراد دیگری خریداری شده‌اند و هزینه اجرت آن‌ها توسط این افراد پرداخت شده است. از این رو، شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه اجرت نخواهید داشت.
اجرت در واقع هزینه ساخت طلا است و در زمان خرید طلا دست دوم این هزینه ساخت از آن کسر می‌شود. برخی تصور می‌کنند که سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول از طریق این طلاها بسیار اقتصادی است. اگر می‌خواهید با هزینه کمی طلا بخرید، این نوع طلا برای شما مناسب خواهد بود.

علت‌های اصلی نخریدن طلا دست دوم

حال نوبت به آن رسیده است که به شما بگوییم چرا نباید طلا دست دوم را بخرید. خرید طلا به صورت دست دوم ممکن است خطراتی را برای شما داشته باشد و باعث ضرر بسیار زیاد شما شود. برای این که بتوانید از این ضرر جلوگیری کنید، بهتر است معایب طلاهای دست دوم را بشناسید تا بهتر بتوانید برای خرید آن‌ها تصمیم بگیرید. در ادامه معایب خرید این نوع طلا را با هم بررسی می‌کنیم.

ممکن است عیار آن‌ها مشکل داشته باشد

زمانی که طلا را به صورت دست دوم و بدون طلا اجرت خریداری می‌کنید، ممکن است از اصل و تقلبی بودن آن آگاهی کاملی نداشته باشید. در این زمان، امکان دارد طلای تقلبی را به جای طلاهای اصل خریداری کنید. دنیای طلاهای بدلی و تقلبی به شدت پیشرفت کرده و ممکن است فروشنده طلا را به نحوی بسازد که حتی طلافروشان حرفه‌ای نیز نتوانند فرق بدل را از طلای اصل تشخیص دهند.
برخی افراد نیز می‌توانند به راحتی فاکتور طلا را جعل کنند و نمونه‌های بدلی را به همراه فاکتور به عنوان طلا به شما بفروشند؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که همواره طلا و جواهر خود را از طلا فروشی‌های معتبری که جواز کسب دارند، خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید. در خال خاضر برخی از همکاران با تبلیغات در فضای مجازی با تبلیغ طلای خام با دو درصد سود در حال فروش طلا عیار پایین هستند. در برخی از شهرها کارگاه های طلا سازی وجود دارند که مصنوعات طلا با عیار 730 و پایینتر تولید و به این کلاهبرداران میرسانند . در نظر داشته باشید که استاندارد طلا 18 عیار باید 750 باشد.

احتمال دزدی بودن طلا

مسئله بعدی که در زمان خرید طلای بدون اجرت ممکن است با آن مواجه شوید، نداشتن فاکتور است. طلاهایی که به صورت دست دوم خرید و فروش می‌شوند، اغلب فاکتور ندارند و همین مسئله نیز موجب می‌شود تا قابل اطمینان نباشند. دقت داشته باشید که بدون وجود فاکتور نباید طلایی را خریداری کنید. برخی از طلاهای دست دوم ممکن است دزدی باشند و به همین خاطر، فاکتور نداشته باشند. اگر قصد خرید طلا دست دوم را دارید، سعی کنید حتماً از فروشنده فاکتور طلا را بخواهید. اگر آن طلا فروش طلایی که به شما میفروشد را از قبل بدون فاکتور خریداری کرده باشد ممکن است آن طلا دزدی باشد و طبق قانون پیگیری شود .

دارای خط و خش و نامرغوب هستند

اغلب طلاهایی که به عنوان طلای دست دوم در بازار موجود هستند، مدتی توسط افراد مختلف استفاده شده‌اند و ممکن است به شدت نامرغوب باشند. علاوه بر این، طلا در طولانی مدت آسیب می‌بیند و خط و خش‌هایی روی آن ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید به صورت روزانه از طلای دست دوم استفاده کنید، ممکن است این خط و خش‌ها کمی شما را دل‌زده کنند.

امکان وجود جرم درون طلا دست دوم تو خالی

همان طور که می‌دانید، طلایی که مورد استفاده داعم قرار گرفته احتمال زیاد درون آن جرم میگیرد. طلاهای تو خالی که درون آن ها جرم گرفته با هیچ نوع شستشویی قابل جداسازی نمیباشد. تنها راه از بین بردن این جرم ها سوزاندن آن با حرارت مستقیم است که طلا کاملا سیاه شده و ممکن است بخش هایی از آن ذوب شوند. بنابر این کسانی که طلا دست دوم میفروشند نمیتوانند بدون سوزاندن طلا جرم آن را جدا کنند. بنابر این طلا های تو خالی مانند برخی از درونشان جرم گرفته و به مشتری به عنوان طلا دسته دوم به همراه جرم به فروش میرسانند. بعدا موقع فروش طلا متوجه میشوند که بخشی از جرم را به قیمت طلا خریداری کرده اند. طلا به صورت مستقیم با پوست در ارتباط بوده؛ به همین علت، ممکن است حامل بیماری‌های پوستی خطرناک و جرم باشد. با خرید این نوع طلاها ممکن است شما هم در زمان استفاده دچار این بیماری‌های پوستی شوید؛ بنابراین، دقت داشته باشید که طلای خریداری شده تمیز و ضدعفونی شده باشد تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

طلاهای دست دوم اغلب قدیمی و از مد افتاده هستند
اگر قصد دارید از طلای دست دوم تنها به عنوان یک سرمایه استفاده کنید، این مسئله برای شما اهمیتی ندارد، اما اگر قصد دارید به صورت روزمره از طلاهای خریداری شده استفاده کنید، باید بدانید که طلاهای دست دوم اغلب کهنه و از مد افتاده هستند. این طلاها مدت‌ها قبل خریداری شده‌اند و همین مسئله نیز موجب شده است تا بر اساس مد سال‌های قبل تولید شده باشند. اگر می‌خواهید طلای شما جدید و زیبا باشد، باید از خرید طلا دست دوم منصرف شوید.

طلا بدون اجرت , آسیب به صنف طلا سازان

از دیگر دلایل بسیار مهم برای نخریدن طلای دست دوم، آسیب به صنف طلا سازان است. شما با خرید طلاهای دست دوم باعث رکود بازار طلا سازان می‌شوید. در این زمان، امکان دارد بسیاری از کارگاه‌های ساخت طلا تعطیل شوند. طلا یکی از انواع کالاهای با دوام محسوب می‌شود و زمانی که خرید و فروش طلای دست دوم رونق بگیرد، چرخ تولید به میزان زیادی باز می‌ایستد و همین مسئله موجب می‌شود تا طلاهای جدید وارد بازار نشوند. شما با نخریدن طلای دست دوم از اقتصاد کشور نیز حمایت می‌کنید و کارگاه‌های طلا سازی را رونق می‌بخشید.

در این مطلب سعی کردیم شما را معایب خرید طلا دست دوم آشنا کنیم. طلای دست دوم یا بدون اجرت معایب فراوانی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مشکل داشتن عیار، قدیمی بودن، صدمه زدن به طلا سازان، دزدی بودن طلاها، فاکتور نداشتن و … اشاره کرد. شما با خرید این نوع طلاها ریسک قابل توجهی را متحمل می‌شوید. پیشنهاد ما به شما این است که همواره طلاهای نو و با اجرت را خریداری کنید و بابت هزینه اضافی نترسید. شما می‌توانید انواع طلاهای خود را از وب‌سایت گالری طلا و جواهری آرام خریداری کنید و از عیار آن‌ها اطمینان داشته باشید.

 

 

دکمه بازگشت به بالا