اقتصادیفعالان کسب و کار

علت نمایش علامت قفل روی ماشین لباسشویی Daewoo دوو

ماشین لباسشویی های دوو، یکی از محبوب ترین محصولات خانگی این برند در بین خانه های ایرانی هستند. این دستگاه ها بسیار مقاوم و با کیفیت هستند، اما گاهی ممکن است با مشکل رو به رو شوند. ظاهر شدن علامت قفل روی ماشین لباسشویی دوو ، یکی از همین مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن رو به رو می شوند. اما این علامت قفل در ماشین لباسشویی دوو به چه معناست؟ چگونه لباسشویی دوو را از حالت قفل خارج کنیم؟

چگونه قفل ماشین لباسشویی دوو را باز کنیم |چگونه قفل ماشین لباسشویی را باز کنیم

علامت قفل در ماشین لباسشویی دوو

علامت قفل که روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی دوو ظاهر می شود، باعث توقف عملکرد دستگاه می شود؛ به همین دلیل باید به دنبال راهی برای رفع آن باشید. این علامت قفل که گاهی به صورت LE ظاهر می شود، می تواند مشکل ساز باشد.علت علامت قفل روی ماشین لباسشویی دوو چیست؟ معمولا علامت قفل روی لباسشویی دوو به معنی بسته نبودن درب است؛ اما فعال بودن قفل کودک، خرابی میکروسوئیچ درب، خطای نرم افزاری و مشکل برد کنترل نیز می تواند باعث ظاهر شدن علامت قفل در لباسشویی های دوو گردد.

چگونه لباسشویی دوو را از حالت قفل خارج کنیم؟

در ابتدا باید بفهمید که منشا نمایش قفل به چه علت است. پیشنهاد می کنیم ابتدا با ساده ترین دلایل شروع کرده و سپس مشکلات جدی تر را برسی نمایید. در ادامه تمامی راهکارهای پاک کردن علامت قفل در ماشین لباسشویی های دوو را آورده ایم. اگر نتوانستید مشکل تان را حل کنید، می توانید با تکنسین های تعمیراتو۲۴ تماس بگیرید تا از خدمات سریع، با کیفیت، مقرون به صرفه و با ضمانت ما استفاده کنید.

۱- درب لباسشویی را ببندید.

پیش پا افتاده ترین علت نمایش علامت قفل روی ماشین لباسشویی های دوو ، باز بودن درب است. در اولین قدم باید برسی کنید آیا درب کاملا بسته شده است یا خیر. توجه داشته باشید که باید هنگام بستن درب، کاملا صدای تق مانند را بشنوید. این صدا نشان دهنده جا افتادن و کامل بسته شدن قفل می باشد. در صورتی که درب را کاملا بسته اید اما همچنان با علامت قفل مواجه هستید، ممکن است دلایل دیگری پشت این مشکل باشند.

۲- قفل کودک را غیر فعال کنید.

همانطور که در اشاره کردیم، تمامی دستگاه های جدید دوو دارای قفل کودک می باشند. اگر به صورت تصادفی و یا عمدی این مکانسیم فعال شده باشد، شما نمی توانید از دستگاه استفاده کنید. برای غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو خود پیشنهاد می کنیم سراغ دفترچه راهنمای دستگاه بروید. با این حال ما روش غیر فعال کردن قفل کودک لباسشویی های دوو را به صورت عمومی در پایین آورده ایم:

  • روش اول: دکمه “Option” و “Temp” را به صورت همزمان فشرده و نگه دارید.
  • روش دوم: دکمه “Drying” و “Delay Timer” را به صورت همزمان فشرده و نگه دارید.
  • روش سوم: دکمه “Drying” و “Spin” را به صورت همزمان فشرده و نگه دارید.
  • روش چهارم: دکمه “Child Lock” را برای سه ثانیه نگه دارید.

*توجه داشته باشید که اگر قفل کودک فعال باشد، شما با عبارت CL در صفحه نمایش رو به رو خواهید بود.

۳- میکروسوئیچ درب را تعویض کنید.

اگر همچنان با علامت قفل روی ماشین لباسشویی دوو رو به رو هستید، احتمالا دلیل پیچیده ترین پشت این مشکل است. در صورتی که میکروسوئیچ درب لباسشویی خراب باشد، سیگنال های اشتباه به برد کنترل ارسال می شود؛ به همین دلیل برد کنترل به اشتباه تشخیص باز بودن درب را می دهد و از کار کردن دستگاه جلوگیری می کند. اگر به مولتی متر یا اهم متر دسترسی دارید، می توانید مقاومت میکروسوئیچ را برسی کرده و در صورت نیاز برای تعویض آن اقدام کنید.  همچنین لازم به ذکر است که تکنسین های تعمیر لباسشویی دوو در اصفهان ، می توانند میکروسوئیچ ماشین لباسشویی دوو شما را تعویض نمایند. برای اطلاعات بیشتر و درخواست تکنسین با شماره تماس حاصل کنید.

۳- مکانیزم قفل درب را برسی کنید.

در صورتی که مکانیزم قفل درب به خوبی کار نکند، شما علامت قفل را روی نمایشگر خواهید دید. اگر دانش فنی لازم را دارید، می توانید مکانیزم قفل درب را برسی کنید. در ابتدا، از نزدیک به زبانه قفل نگاهی بیاندازید؛ مطمئن شوید که از نظر فیزیکی کاملا سالم است. سپس فنرها، دستگیره و لولاهای درب را نیز برسی نمایید. در صورتی که هر کدام از این مجموعه قفل درب خراب باشد، باید تعویض گردد. در حالت ایده آل، درب باید بدون هیچ صدای اضافه ای بسته شود و حرکت روانی داشته باشد.

همچنین هنگام بسته شدن، شما باید صدای تق مانندی را نیز بشنوید؛ این صدا نشان دهنده کاملا بسته شدن و درگیر شدن زبانه قفل است. اگر دارای دانش فنی و تجربه مکانیکی لازم هستید، می توانید با کمک ما پیش بروید. در این مقاله تمام نکاتی که برای تعویض قفل درب لباسشویی دوو لازم دارید را، پیدا خواهید کرد.

همچنین بخوانید:

۴- ماشین لباسشویی را ریست کنید.

اگر علت علامت قفل در ماشین لباسشویی دوو مشکلات نرم افزاری باشد، ممکن است بتوانید با ریست کردن آن را برطرف نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که میکروسوئیچ یا قفل درب خراب باشد، ریست کردن کاری از پیش نخواهد برد.

برای ریست کردن ماشین لباسشویی دوو مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • روش اول: ابتدا دکمه Cancel را فشار داده و سپس دکمه Pause یا Stop را فشار دهید.
  • روش دوم: درب را چند بار باز و بسته کنید و سپس دستگاه را روی چرخش یا Spin بگذارید. سپس دکمه Power یا خاموش را چند ثانیه بفشارید.
  • روش سوم: لباسشویی را خاموش کرده و آن را یک دقیقه از برق بکشید. سپس دکمه کنترل را از روی حالت Final Spin خارج کرده و روی Spin بگذارید.

مشکل دستگاه تان برطرف نشده است؟

اگر از راهنمایی های بالا استفاده کردید اما همچنان علامت قفل را روی ماشین لباسشویی دوو خود می بینید، زمان آن رسیده است که از افراد حرفه ای کمک بگیرید. تکنسین های تعمیراتو۲۴، برای تعمیر تخصصاکثرا شما دوستان با ماشین لباسشویی های دوو کارکرده اید، شاید شما  بعضی از نکات آن را به یاد نداشته باشید ما در این مقاله قصد داریم که شمارا با دفتر چه راهنمای لباسشویی دوو آشنا کنیم، پس پیشنهاد میکنم ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. خطا یا ارور ماشین لباسشویی دوو پیغامی است که در دفترچه راهنمای لباسشویی دوو به آن پی میبریم.

پیغامی که بر روی صفحه نمایش یا همان پنل کاربری  که در جلوی دستگاه شما نشان داده می شود به  برخی از رایج ترین خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی دوو را نشان می دهد که در ادامه  آن را بیان می کنیم. لازم است گفته شود که نشان دادن  ارور های لباسشویی دوو تنها به منظور آگاهی بخشی بوده و  باید برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی دوو  یا رفع مشکلات و خطای ماشین لباسشویی دوو، می بایست از دانش فنی و تجربه کافی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی برخوردار باشید.

چرا که ممکن است مشکلات بزرگتر و خسارات بیشتری به همراه داشته باشد، پس از تعمیرات انفرادی خودداری فرمایید. لباسشویی دوو در  علت قفل شدن و خطا یا ارور که این خطا مربوط به اشکال باز بودن درب لباسشویی است. بدین معنا که درب باز بوده و یا بطور کامل بسته نشده است. سه علت می توانند در ظاهر شدن ارور le موثر باشند درب را بررسی کنید که محکم بسته شده باشد. اگر اشکال از برد لباسشویی باشد،  باید تعمیرات تخصصی صورت گیرد که لازم بوده تکنسین دستگاه را بازرسی نمایید.

قفل شدن درب ماشین لباسشوی دوو

در ماشین لباسشویی های دوو در حالت عادی پس از به اتمام شست وشوی در ماشین لباسشویی، قفل درب آن بعد از ۲ الی 1  دقیقه باز می‌شود و شما باید بتوانید به راحتی  درب ماشین لباسشویی را باز کنید. اکثر وقت ها بنا به دلایل مختلفی با وجود اینکه کار ماشین لباسشویی تمام شده است درب آن باز نمی‌شود و نباید آن را به سختی وا کرد در ادامه در  دفتر چه راهنمایی لباسشویی دوو به آن پی خواهیم برد .

در این دفترچه  تمام دلایل قفل شدن و باز نشدن درب ماشین لباسشویی را بیان می‌کنیم. اگر این مشکل برایتان اتفاق افتاده، جای نگرانی نیست، با کمک این مطلب اکثر موارد را می‌توانید حل کنید اگر هم مشکل ماشین لباسشویی شما بیشتر از چند مورد تخصصی بود، اقدامی برای درست کردن  کردن آن نکنید تا از آسیب‌های بیشتر به دستگاه جلوگیری کرده باشید. تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی،خرابی قفل درب ماشین لباسشویی، خرابی های لولای درآن، خرابی یاشکستگی دستگیره، مشکل سوئیچ فشار دکمه ماشیین لباس شویی و ….

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا