ورزشی

فیلم| خلاصه بازی بلغارستان ۰

آفتاب‌‌نیوز :

شروع برق‌آسای تیم ملی فوتبال ایران و پرس سنگین روی مدافعان حریف، کار خودش را کرد و ایران موفق شد روی اشتباه دفاع بلغارستان و تیزهوشی سامان قدوس، با ضربه زیبای محمد محبی به گل اول مسابقه دست پیدا کند؛ اما با وجود شروع زودهنگام و تماشایی شاگردان امیر قلعه‌نویی، اشتهای ایران لحظه به لحظه فروکش کرد تا این مسابقه در نهایت با همین یک گل به پایان برسد و یکی از معدود پیروزی‌های ایران در خاک اروپا به ثبت برسد.

ایران در این مسابقه با ترکیبی کم‌ریسک و با استفاده از اکثر ستارگان وارد میدان شده بود و نکته مهم، نمایش خوب سامان قدوس، بازیکنی بود که امیر قلعه‌نویی از همان اردوی اول علاقه‌مند بود که او را به‌عنوان پشت مهاجم به خدمت بگیرد. قدوس در این بازی تک‌گل ایران را پایه‌گذاری کرد و روی حرکات تهاجمی ایران نقش بسیار مثبتی داشت. به جز او، دو مدافع مرکزی ایران، به‌خصوص شجاع خلیل‌زاده هم نمایش خوبی از خود نشان دادند و دروازه ایران کمتر مورد تهدید قرار گرفت.

نکته منفی این مسابقه که با اشتیاق بلغارستان به گل تساوی در دقیقه ۹۰+۵ به پایان رسید، مصدومیت علیرضا بیرانوند بود که باید دید او تا چه زمانی دور از میدان خواهد بود.

تیم ملی ایران در این مسابقه تعویض‌های پرتعدادی داشت؛ البته علیرضا بیرانوند و احسان حاج‌صفی زمین مسابقه را به‌دلیل مصدومیت ترک کردند و جای خود را به پیام نیازمند و محمد دانشگر دادند.

ایران در مسابقه بعدی خود در پنجره فیفا در بازی دوستانه مقابل آنگولا قرار خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا