اقتصادیفعالان کسب و کار

قانون ارث در قبرس شمالی

قوانین مربوط به خرید ملک یکی از مسائلی است که هنگام سرمایه گذاری در خارج از کشور مطرح می شود و البته وضعیت ملک خریداری شده در آن کشور بسیار مهم است.

یکی از ریسک های سرمایه گذاری در کشورهای خارجی به خصوص قبرس یورومای این است که به هر دلیلی می توان سرمایه را از کنترل مالک خارج کرد و خریدار سرمایه خود را از دست داد.

بسیاری از کشورهایی که مقصد سرمایه‌گذاران هستند و مردم سال‌ها در آن‌ها املاک و مستغلات خریده‌اند و امرار معاش کرده‌اند، قوانینی دارند که ریسک سرمایه‌گذاری و خرید ملک را برای خریداران افزایش می‌دهد.

این قانون مهم روشی برای فروش ملک به خریداران است که ملک خریداری شده برای چند سال متعلق به خریدار بوده و یا پس از فوت خریدار به هر دلیلی مالکیت از بین می رود.

یکی دیگر از راه های فروش ملک در برخی ایالت ها، مالکیت انفرادی است، به این معنی که خریدار تنها مالک ساختمانی است که خریداری کرده است و اگر ساختمان به هر دلیلی تخریب شود، ممکن است مشکلات مالکیتی به وجود بیاید.

در برخی از کشورها ایرانیان را به دلیل داشتن ملک اخراج می کنند و تنها دلیلی که پس از چندین سال اقامت در آن کشور اخراج می شوند، خرید اموال توسط اشراف است.

اما تفاوت بسیار ارزشمند قبرس شمالی با سایر کشورها در این زمینه این است که با خرید ملک مالک زمین و ساختمان های ساخته شده در زمین می شوید.

این موضوع در سند ملک خریدار درج شده است بنابراین با خرید ملک در قبرس شمالی بر اساس قانون ارث در قبرس خریدار مادام العمر مالک دائمی آن خواهد بود و در صورت فوت به ورثه خریدار به ارث می رسد.

این قانون به اخذ اقامت قبرس شمالی نیز کمک شایانی می کند زیرا پس از تصویب قانون جدید مسکن افراد به دلیل مالکیت زمین و ملک مشکل اقامت نخواهند داشت و به زندگی خود در این کشور ادامه می دهند.

دکمه بازگشت به بالا