اقتصادیفعالان کسب و کار

قرص رویش مجدد موهای ریخته شده

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بدن ما برای حفظ زیبایی و سلامت مو‌ها نیاز به دریافت برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی به میزان کافی دارد. هنگامی که این ویتامین‌ها و مواد معدنی به دلیل تغذیه نامناسب یا مصرف داروهای خاصی به بدن ما نرسند، بسیاری از مشکلات مربوط به مو از جمله ریزش مو می‌تواند برای ما اتفاق بیفتد. قرص فولیکوژن یک مکمل تخصصی برای مو است که با تامین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و داشتن اسیدهای آمینه مفید برای رشد مو، می‌تواند به سلامت موهای ما کمک کند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به این می‌پردازیم که آیا قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را نتیجه می‌دهد؟ با ما همراه باشید تا بررسی دقیقتری روی این موضوع داشته باشیم.

معرفی قرص فولیکوژن، مکمل تقویت رشد مو

یک مکمل فوق‌العاده و کامل برای تقویت رشد مو و مفید برای استحکام مو است. با استفاده از ترکیبات موثر و مفید مانند ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه، قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را تقویت کرده و ریزش مو را بهبود می‌دهد. این قرص به گونه‌ای فرموله شده است که نیازهای اساسی مو را برطرف کرده و نهایتا کمک کند تا موهای سالم تر و زیباتری داشته باشیم.

قرص فولیکوژن توسط شرکت زیست اروند فارمد (نانو حیات دارو سابق) تولید شده است. این محصول با فرمولاسیون پیوسته رهش، تاثیر مکمل را تدریجی کرده که این موضوع اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.

به طور خلاصه خواص قرص فولیکوژن شامل موارد زیر است:

  • بهبود رویش و سلامت مو
  • تقویت رشد و استحکام مو
  • تحریک و بهبود عملکرد سلولی فولیکول های مو
  • تقویت، زیباسازی و آبرسانی به پوست
  • کمک به درمان جوش و آکنه
  • سلامت و زیبایی ناخن ها
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی برای محافظت از مو، پوست و ناخن
  • پیشگیری و درمان سوء تغذیه ناشی از مصرف داروها یا رژیم غذایی نامناسب

پس از آشنایی اولیه با فولیکوژن، در بخش‌های بعد به پاسخ سوال ایا قرص فولیکوژن باعث رویش مجدد مو میشود یا خیر، می‌پردازیم.

آیا قرص فولیکوژن به رشد مجدد مو کمک می‌کند؟

در معرفی قرص فولیکوژن خواندید که این قرص برای سلامت مو و تقویت رشد مو موثر واقع می‌شود. اما آیا این قرص می‌تواند به رشد مجدد مو هم کمک کند؟ در ادامه با بررسی ترکیبات قرص فولیکوژن و مکانیسم اثر آن‌ها روی مو، به این سوال به طور دقیق جواب می‌دهیم.

ترکیبات قرص فولیکوژن شامل متیونین، سیستین، زینک، فولیک اسید، مس (گلوکونات)، سلنیوم، بیوتین، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B5 و ویتامین E است.

متیونین، آمینو اسید شگفت‌انگیز برای رشد مجدد مو

متیونین یک آمینو اسید (اسید آمینه) ضروری برای سلامت و رشد مو است. این ترکیب یکی از ۹ آمینو اسیدی است که بدن قادر به ساختن آن نیست. این آمینو اسید از دلایل اصلی تاثیر مثبت قرص فولیکوژن بر رشد مجدد مو است.

این آمینو اسید یک آنتی اکسیدان قوی بوده و منبعی غنی از گوگرد است. گوگرد باعث جلوگیری از ریزش مو و مشکلات دیگر مو است. در واقع متیونین جریان خون به فولیکول های مو و پوست سر را افزایش می‌دهد. همین موضوع به رشد مو می انجامد.

به علاوه، این آمینو اسید در کنار سیستئین، ویتامین‌های گروه B و چند ماده مغذی دیگر، در ساخت پروتئین جدید برای بدن نقش اساسی دارند. شواهد مبتنی بر روایات نشان داده‌اند که متیونین در سنتز کلاژن نیز نقش دارد. کلاژن مسئول استقامت بخشیدن به ساقه مو است. در نهایت قرص فولیکوژن با داشتن ۲۵۰ میلی گرم ال-متیونین (یکی از فرم‌های متیونین) در ترکیباتش، علاوه بر بهبود رویش مو، به استحکام آن نیز کمک می‌کند.

سیستئین، ضروری ترین آمینو اسید برای رشد مو

سیستئین ضروری ترین آمینو اسید برای رشد مو است. این ماده به رشد مجدد مو نیز کمک می‌کند. در واقع سیستئین وظیفه جا‌به‌جایی زینک و آهن را که دو مورد از حیاتی‌ترین مواد معدنی برای رشد مجدد مو هستند، به عهده دارد.

سیستئین یک آنتی اکسیدان قوی است که از موها در برابر آسیب نور آفتاب و اشعه‌های مضر دیگر کمک می‌کند. شواهد مبتنی بر روایات می‌گویند که سیستئین برای درمان علائم آلوپِسیا آره‌آتا (کچلی سکه ای) مفید واقع می‌شود.

به علاوه، سیستئین با داشتن گوگرد، به سلول‌های مو استحکام بخشیده و در تقویت بافت مو موثر است.

قرص فولیکوژن با داشتن ۵۰ میلی گرم ال-سیستئین (یکی از فرم‌های سیستئین) در ترکیبات خود، تاثیر چشمگیری در رشد مجدد مو دارد. به علاوه، این قرص حاوی زینک و آهن نیز میباشد و سیستئین به افزایش تاثیر آن ها کمک می‌کند.

ترکیبات مفید دیگر فولیکوژن برای سلامت و رشد مو

در قرص فولیکوژن، علاوه بر دو اسید آمینه بسیار مفید سیستئین و متیونین، با داشتن مواد مغذی زیر نیز در سلامت موها تاثیر گذار است:

زینک سولفات

لایه بیرونی پوست به اندازه ۵ برابر لایه‌های زیرین آن حاوی زینک است. زینک به ترمیم پوست بعد از زخم شدن کمک می‌کند. همچنین برای ایجاد ثبات در دیواره‌های سلولی محکم ضروری است. به این ترتیب این ماده مغذی برای مو نیز مفید است. فولیکوژن حاوی ۱۵ میلی گرم زینک سولفات (یکی از اشکال زینک مورد استفاده در مکمل های غذایی) خواص این عنصر مهم برای مو را به همراه می‌آورد.

فولیک اسید

فولیک اسید به طور کلی وظیفه رشد سالم سلول‌ها را دارد. این سلول‌ها شامل بافت مو نیز می‌شود. این اثرات فولیک اسید برای مو منجر به این شده است که این ماده در محصولات پوست و مو جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. فولیکوژن حاوی ۱ میلی گرم فولیک اسید است.

مس گلوکونات

مس در سلامت پوست سر و مو نقش ویژه‌ای دارد. این ریزمغذی با خواص ضد میکروبی از پوست سر با مبارزه کردن با عوامل مضر محافظت کرده و با تقویت جریان خون در پوست، به سلامت موها کمک می‌کند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهند عنصر مس احتمالا با تحریک فولیکول‌های مو برای دریافت اکسیژن کافی منجر به تقویت رشد مو می‌شود. قرص فولیکوژن حاوی ۱ میلی گرم م‌باشد.

سلنیوم

سلنیوم یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از سلول‌های بدن از جمله سلول های مو، در برابر رادیکال‌های آزاد بیش از حد، محافظت می‌کند. این ماده معدنی برای تولید هورمون‌های تیروئید ضروری است. این هورمون‌ها رشد مو را تنظیم می‌کنند. فولیکوژن که یک مکمل کامل برای مو است، حاوی ۰.۰۵ میلی گرم سلنیوم است.

بیوتین

بیوتین (ویتامین B7) یکی از ویتامین‌های گروه B است که در حفظ غشای مخاطی سطح پوست نقش دارد. این ویتامین به تحریک کراتین و رشد فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند. معمولاً برای تاثیر بیشتر بیوتین، این ویتامین را به همره زینک تجویز می‌کنند. فولیکوژن در فرمول خود این دو ریزمغذی ضروری را در کنار هم دارد و این یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. این قرص حاوی ۰.۲۵ میلی گرم بیوتین است.

ویتامین D3

کراتینوسیت، سلول اصلی سازنده اپیدرم یا روپوست (قسمتی از لایه بیرونی پوست بدن) است که کراتین موجود در پوست، مو و ناخن را پردازش می‌کند. ویتامین D در پوست توسط کراتینوسیت متابولیزه (سوخت‌وساز) می‌شود. این ویتامین در رشد سالم مو و جلوگیری از ریزش موی غیر طبیعی نقش دارد. فولیکوژن با داشتن ۱۰۰۰IU ویتامین D3، به ساخت فولیکول موی جدید و در نتیجه رشد مجدد مو کمک می‌کند.

ویتامین B5

ویتامین B5 یک آبرسان بسیار قوی برای پوست است. در واقع این ریزمغذی به حفظ رطوبت پوست سر و مو کمک می‌کند. ویتامین B5 در درمان خشکی و خارش پوست سر نیز موثر است. وجود ۹ میلی گرم ویتامین B5 در ترکیبات قرص فولیکوژن در نهایت به تاثیرات این قرص در سلامت و زیبایی مو اضافه میکند.

ویتامین B6

ویتامین B6، یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B، جریان خون دارای اکسیژن را به فولیکول مو و پوست سر افزایش می‌دهد و با این کار به تقویت رشد مو و زیبایی و سلامت مو کمک می‌کند. قرص فولیکوژن با داشتن ۲ میلی گرم ویتامین B6، به سلامت و زیبایی مو کمک می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین E (در مقابل مصرف دارونما) در افرادی که ریزش مو دارند، باعث تقویت رشد موی آن‌ها شده است. احتمالا این نتیجه مربوط به همان خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین است. به علاوه ویتامین E از طریق بهبود جریان خون در بدن هم به افزایش رشد مو نیز کمک می‌کند. قرص فولیکوژن حاوی ۸.۳۳IU ویتامین E است.

حال می‌توانیم با دقت بالاتری به سوال اصلی مقاله پاسخ دهیم: آیا می‌توان با مصرف قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را تجربه کرد؟ جواب کوتاه آن «بله» است! قرص فولیکوژن با داشتن اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای مو، می‌تواند در رشد مجدد مو تاثیر ویژه‌ای داشته و نیز به درمان ریزش مو کمک کند.

نحوه مصرف قرص فولیکوژن برای رشد مجدد مو

نحوه مصرف قرص فولیکوژن برای رشد مجدد مو به صورت روزی یک عدد قرص به همراه یک لیوان آب است. توصیه می‌شود که این قرص ترجیحا صبح مصرف شود.

قرص فولیکوژن در بسته های ۶۰ عددی تولید شده است. بر این اساس، یک بسته از این قرص برای دو ماه کافی است.

مدت مصرف فولیکوژن می‌تواند تا ۶ ماه ادامه پیدا کند. در صورتی که پزشک برای شما بیشتر از این مقدار تجویز کرده است، می‌توانید مصرف این قرص را ادامه دهید.

جمع بندی

در این مقاله به تفصیل توضیح دادیم که چگونه قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را نتیجه می‌دهد. این قرص یکی از انواع و تقویت رشد مو است. شما می‌توانید قرص فولیکوژن را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی و آسان تهیه کنید.

سوالات متداول

آیا قرص فولیکوژن چاق کننده است؟

قرص فولیکوژن حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی لازم و موثر برای زیبایی و سلامت پوست و مو است. برخی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند زینک و ویتامین های گروه B در افرادی که در اثر کمبود این مواد، دچار بی‌اشتهایی شده‌اند، می‌توانند اشتها را بهبود دهند. اگر به دنبال افزایش اشتها، کالری دریافتی خود را از طریق مصرف غذای بیشتر افزایش دهید، ممکن است وزن اضافه کنید. شما می‌توانید با جایگزین کردن خوراکی‌های پرکالری با گزینه‌های کم کالری‌تر، از افزایش وزن جلوگیری کنید.

عوارض قرص فولیکوژن چیست؟

قرص فولیکوژن مانند دیگر محصولات مکمل، ممکن است عوارض جانبی در برخی از افراد داشته باشد. البته شیوع و شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است. افزایش کلسیم در خون و ادرار و مشکلات گوارشی (مانند نفخ، یبوست، تهوع، درد شکم و اسهال) از عوارض احتمالی قرص فولیکوژن است. همچنین اگر با مصرف قرص فولیکوژن، علائم شدید ناشی از واکنش‌های حساسیتی را تجربه کردید، مصرف آن را قطع نموده و به پزشک مراجعه کنید.

قرص فولیکوژن برای پوست هم خوب است؟

بله، قرص فولیکوژن با داشتن اسیدهای آمینه و ریزمغذی‌های ضروری بدن، به سلامت و زیبایی پوست نیز کمک می‌کند. این قرص همچنین در کمک به درمان آکنه و جوش و جوانسازی پوست تاثیرات مثبتی دارد.

بیشتر بخوانیدریزش مو یکی از شایع و متداول ترین مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها و آقایان به صورت روزمره با آن درگیر هستند. هر چند بر اساس نظر پزشکان ریزش تا 100 شاخه مو در روز امری طبیعی است، ولی واقعیت این است که از دست دادن مو مساله خوشایندی نیست. از دست رفتن موها به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. از مشکلات هورمونی و استرس که این روزها از عمومی ترین دلایل هستند تا ریزش مو به دلیل مسائل ژنتیک و ارثی.

دلایل ریزش مو

همان طوری که شما هم می‌دانید ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. به همین دلیل اولین قدم پیش از مصرف هر گونه مکمل و دارویی برای کاهش و یا قطع ریزش مو مشخص کردن منشا ریزش موهای شما است. به همین خاطر توصیه می‌شود ابتدا با مراجعه به پزشک متخصص از نوع ریزش مویی که دارید مطلع شوید؛
سپس از انواع مکمل ها برای بهتر شدن وضعیت موها کمک بگیرید. در واقع با توجه به تنوع زیاد انواع مکمل ها، بعد از مشخص شدن نوع و منشا ریزش مو می‌توانید مفیدتر از آنها استفاده کنید.

قرص ریزش مو

همانطور که اشاره شد، نخستین قدم برای درمان ریزش مو تشخیص منشا اصلی آن است. بعد از آن، می‌توانید از انواع داروهای موضعی، خوراکی یا تزریقی برای کنترل و متوقف کردن ریزش مو استفاده نمایید. اما در میان تمام راهکارهای پزشکی و خانگی، مصرف قرص ریزش مو، یکی از پرطرفدارترین راهکارها است.

حقیقت این است که مکمل‌ها و ویتامین‌های زیادی به عنوان قرص، برای مبارزه با ریزش مو تولید و عرضه می‌شوند. اما بهترین کار برای یافتن قرص مناسب، مراجعه به پزشک است. این دست از مکمل‌ها، اغلب در دوزهای مختلفی تولید می‌شوند و مصرف خودسرانه آنها ممکن است عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه مطلب به معرفی قرص و مکمل‌های مختلفی که در بازار موجودند و می‌توانید آنها را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید، پرداخته ایم.

ریزش موی هورمونی

یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در خصوصا خانم ها به دلایل مسائل هورمونی است. بارداری، منوپوز یا یائسگی، کیست و تنبلی تخمدان و استفاده از قرص های ضد بارداری از اصلی ترین عواملی است که در خانم ها باعث ریزش مو می‌شوند.

ریزش مویی که به دلیل این عوامل در خانم ها اتفاق می افتد با نازک شدن تدریجی ساقه مو و ریزش همراه است. همان طوری که اشاره کردیم مقدار ریزش موقعی نگران کننده است که از 100 شاخه روزانه بیشتر باشد. در مواردی مانند بارداری بعد از به دنیا آمدن نوزاد و در کمتر از یک سال وضعیت مو معمولا به حالت قبلی اش برمیگردد.

خبر خوب ولی در مورد ریزش موی هورمونی این است که با مشخص شدن دلیل ریزش مو و سپس استفاده از انواع مکمل های متناسب وضعیت موها به تدریج بهتر خواهند شد.

اگر سوالتان این است که بهترین قرص برای پرپشت شدن مو چیست؟ یکی از گزینه‌های پیش رو قطعا قرص پرفکتیل است. در واقع می‌توان گفت یکی از موثرترین یکی از قرص های مکمل که برای ریزش مو با منشا هورمونی میتوان از آن استفاده کرد پرفکتیل است. این مکمل شامل کلی ریز مغذی ضروری است که برای بهبود وضعیت سلامت و شادابی پوست و مو موثر هستند؛ پرفکتیل حاوی ویتامین های خانواده B، ویتامین C، D، و E، روغن دانه انگور، سیستین، زینک(روی) می باشد.

سیستین یا ویتامین B6 به عنوان اسید آمینه ضروری برای رشد مو و سازنده تارهای مو است. این ماده مغذی که در مواد طبیعی مانند تخم مرغ، مرغ، بلغور جو دوسر، حبوبات و ماست نیز وجود دارد به عنوان آنتی اکسیدانی قوی در ساخت تارهای مو شناخته می‌شود.
در طول دوره مصرف پرفکتیل شاهد تغییرات مثبت این مکمل بر سلامت مو، پوست و ناخن هایتان خواهید بود.

نکته مهم: مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی باید با تجویز و صلاحدید پزشک باشد

قرص نورکرین که در دو ورژن مردانه و زنانه در داروخانه ها در دسترس است نیز می‌تواند یکی از مکمل های کمک کننده به ریزش موی شما باشد. نورکرین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و تحریک فولیکول مو است. سیلیکا، آسرولا و عصاره گیاه دم اسب، از مواد متشکله این مکمل هستند.
سیلیکا با کمک به کلاژن سازی و استحکام مو، از ریزش آن جلوگیری می‌کند.
عصاره گیاه دم اسب با خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب به بهبود جریان خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این گیاه همچنین دارای مقادیر زیادی سلنیوم و سیستئین است. ترکیب این دو ماده با هم باعث رشد فولیکول های مو خواهد بود. سلنیوم یکی از مواد معدنی ضروری برای رشد مو به شمار می‌رود و خواص آنتی اکسیدانی قوی نیز دارد. گیاه دم اسب همچنین باعث رطوبت رسانی و نرم شدن تارهای مو نیز میشود.

آمپول رویش مجدد مو |بهترین شامپو برای رشد مجدد موهای ریخته شده

ریزش موی استرسی 

ریزش موی استرسی یا اضطرابی یکی از انواع ریزش مو به شمار می آید که این روزها بسیاری با آن دست و پنجه نرم میکنیم. بیماری، پندمی و ترس از آن، از دست دادن عزیزان، تغییر شرایط زندگی و… همگی از عواملی هستند که ممکن است در زندگی روزمره هر کدام از ما با آن مواجه باشیم. اما استرس چطور بر ریزش مو اثر میگذارد ؟

هورمون کورتیزول که به نام هورمون استرس نیز شناخه می‌شود با تخریب فولیکول های مو باعث ریزش مو در مردان و زنان است. گاهی هم کورتیزول باعث خواب یا توقف رشد در موها می‌شود و به این ترتیب موها بعد از ریزش، دیگر رشد نمی‌کنند.
هر چند با استفاده از مکمل های دارویی میتوان به ریزش مو و بازگرداندن موها به حالت عادی کمک کرد اما اگر شما هم با ریزش موی اضطرابی مواجه هستید بهتر است حتما سعی کنید در کنار استفاده از انواع مکمل از مدیتیشن، ورزش و مشاوره نیز غافل نشوید. چون در این مورد تنها با استفاده از مکمل های دارویی نمیتوان ریزش مو را درمان و کنترل کرد.

برای درمان این نوع ریزش از قرص پرفکتیل که در بخش قبلی معرفی شد می‌توانید استفاده کنید.

قرص هیرویت، بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو است. البته این در شرایطی است که پزشک متخصص، با بررسی سیستم هورمونی و سازوکار درونی بدن، علت ریزش موهایتان را تشخیص داده باشد. هیرویت نیز یکی از مکمل هایی است که با دارا بودن مواد مغذی می‌تواند به رویش مجدد موهایتان کمک کند. این قرص با داشتن دسته ویتامین های گروه B، آهن و زینک به رشد مجدد مو و ضخیم شدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

بیوتین همراه با دیگر از اعضا خانواده گروه ب یعنی ب 6 و ب 12 به تولید هورمون استروئید کمک می‌کنند؛ سازو کار این قرص به این ترتیب است که استروئید ترشح شده در بدن با مصرف هیرویت، با رفع خستگی و بالانس هورمونی ریزش مو را آرام آرام بهبود می‌بخشند.
مصرف این قرص برای خانم ها و آقایان بلامانع است.

کلینیک کاشت مو تهران مفتخر می باشد، با همکاری مجموعه پزشکان مجرب فوق تخصص پوست و مو ضمن بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات و جدیدترین روش های روز دنیا، بهترین خدمات را به متقاضیان محترم پیوند مو ارائه می نماید.

ریزش موی آلوپسی آندروژنیک

از مهم‌ترین هورمون‌های موثر در ریزش مو، آندروژن‌ها هستند که با آسیب به فولیکول و ریشه مو، سبب توقف رشد و ریزش موها می‌شوند. این الگوی ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نامیده می‌شود و در میان زنان و مردان شایع بوده و از اصلی‌ترین علل ریزش مو به حساب می‌آید. برای درمان این بیماری یک سری داروهای متوقف کننده چرخه تولید آندروژنی وجود دارد که تاثیر درمانی آنها برای زنان از مردان بیشتر می‌باشد.

 

دارویی که برای درمان ریزش موی ناشی از موارد هورمونی آندروژنیک کاربرد دارد، اسپیرونولاکتون می‌باشد. در این راستا می‌توان به بانوانی اشاره کرد که دچار سندرم تخمدان پلی‌کیستیک هستند و معمولا ریزش موی شدیدی را تجربه می‌کنند و مسبب اصلی آن تولید آندروژن بیش از حد در بدن آنها می‌باشد.استفاده از این دارو سبب توقف تولید آندروژن‌ها شده و ریزش موی ناشی از تولید آنها را متوقف خواهد کرد.

استفاده از این دارو برخی عوارض همچون حالت تهوع، سردرد، مشکلات معده، بی‌اشتهایی، بی‌نظمی قاعدگی و بزرگ شدن سینه‌ها را به دنبال خواهد داشت و از این رو توصیه می‌شود برای استفاده از آن حتما طبق دستور پزشک عمل نمایید.

از جمله دیگر داروهای موثر در روند درمان و توقف ریزش موی ناشی از آلوپسی آندروژنیک، کتوکونازول می‌باشد. این دارو با کاهش التهاب فولیکول‌های مو و تقویت آنها، کنترل و درمان ریزش مو را به دنبال خواهد داشت و به صورت قرص خوراکی و شامپو در دسترس بوده که استفاده از به سبب عملکرد بهتر و مستقیم بر روی موها ارجحیت دارد.

ریزش موی قارچی

در برخی از موارد، علت ریزش مو، ناشی از حمله میکروارگانیسم‌های بیماری زا به فولیکول های مو است. که با ایجاد عفونت باعث ریزش و آسیب به موها می‌شوند. برای درمان این دست از ریزش موها، از داروهای خوراکی و موضعی تربینافین، ایتراکونازول و همچنین شامپوهای سلنیوم سولفاید استفاده می‌شود و درمان آنها حدود 6 تا 12 هفته به طول می‌انجامد.

ریزش موی غذایی و کمبود مواد غذایی (رژیم های خیلی سخت)

 بسیاری از کسانی که از رژیم های سنگین و بدون مشاوره با پزشک، برای لاغری استفاده می‌کنند ممکن است با ریزش مو مواجه شوند. گاهی مدل ریزش موها به دلیل فقر مواد غذایی ایجاد شده بسیار هم شدید است

قرص درموبلا گلدن لایف یکی از شناخته شده ترین مکمل ها برای کسانی است که به علت فقر مواد غذایی در رژیم های خیلی سخت و سنگین به ریزش مو دچار می‌شوند. این قرص با دارا بودن انواع مواد غذایی و مکمل های ضروری مانند ویتامین دی، منیزیم و کلسیم، و سیلیکا به رشد دوباره موها کمک می‌کند.

فولیکوژن هم قرص بعدی کمک کننده در این مورد است. منتهی این مکمل حالت پیشگیری دارد و برای درمان بدون فایده است . قرص فولیکوژن اروند فارمد حاوی مس، سلنیوم، بیوتین، فولیک اسید و موادی از این دست برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو است.

قرص سیستین B6 زینک نیز یکی از قرص هایی است که برای پیشگیری می‌تواند از آن استفاده کنید . با دارا بودن موادی مانند ال آرژنین و ویتامین ب 6 به رشد و تقویت مو و تقویت فولیکول مو کمک بسیاری می‌کند. آرژنین باعث خون رسانی به فولیکول‌های مو میشود و مانع از ریزش آنها خواهد شد.

به جز اعضا مهم خانواده ویتامین ب این مکمل دارای مقادیر مورد نیاز آهن برای جلوگیری از ریزش مو نیز است. چون بنا بر گزارش ها نزدیک به 70 درصد ریزش مو در خانم ها ناشی از فقر شدید آهن است.در این موارد میتوانید از قرص هیر ویت که پیش از این معرفی شد استفاده کنید.

ریزش موی با منشا ارثی

ریزش مو به صورت ارثی، بیشتر در آقایان مشاهده می‌شود. این نوع ریزش که به نام طاسی آندروژنی نیز شناخته می‌شود الگوی مشخصی دارد؛ عقب رفتن خط مو و نازکی آن از عمومی ترین نشانه های این نوع ریزش هستند. هر چند انواع ریزش موی ارثی در خانم ها هم وجود دارد، ولی این نوع ریزش بیشتر مختص آقایان است و کاملا به کارکرد هورمون ها برمی‌گردد.

البته بر خلاف وضعیت ریزش موی هورمونی در خانم ها، معمولا ریزش موی ارثی در آقایان کمتر بازگشت پذیر و قابل کنترل است. دی تستوسترون یا DHT با وصل شدن به ریشه فولیکول های مو در آقایان باعث از بین رفتن مو و ریزش می‌شود.

کپسول فورس کپ برای آقایان با دارا بودن گیاه دم اسب، زینک، آهن و ویتامین ب به کاهش ریزش موی آقایان کمک می‌کند. ترکیب های گیاهی که در این کپسول وجود دارد باعث کنترل دی تسترون در بدن آقایان می‌شود و می‌تواند به ریزش موی ارثی تا حدی کمک کند.

مواد تشکیل دهنده این مکمل عبارتند از :فولیک اسید، زینک همراه با ویتامین های گروه B، سویا و اسید آمینه سیستئین که میتوانند در رویش مجدد مو اثر گذار باشند.

ریزش ناشی از دکلره ، رنگ و آسیب های آرایشگاهی

یکی از آسیب هایی که بسیاری از خانم ها ناخواسته به موهایشان تحمیل میکنند استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره، رنگ مو ، کراتین و کارهایی شبیه به این موارد است. این مواد با آسیب رساندن به بافت ساقه مو باعث خشکی بیش از حد، شکنندگی و ریزش میشوند.

در این موارد برای کاهش ریزش و بهبود رویش مجدد مو، بایستی علاوه بر استفاده از انواع رنگ و مواد با کیفیت  از مکمل هایی مانند هیرویت، پرفکتیل و سیستین ب 6 نیز استفاده کنید.

 نکنه مهمی که در خصوص انواع و پوست وجود دارد  مصرف کامل دوره آن ها است. معمولا با مصرف تنها یک  دوره و یک ورقه از آنها نمیتوان انتظار معجزه داشت. بهتر است دوره درمان را کامل کنید و سپس در مورد کارآیی یا بی اثر بودن آن تصمیم بگیرید.

بهترین قرص برای ضخیم شدن مو

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، ریزش مو ممکن است علل مختلفی داشته باشد. برای هرکدام از این معضلات، قرص‌‌های ضد ریزش مخصوصی تولید و عرضه شده است که شما می‌توانید با توجه به راهنمای بالا از آنها استفاده نمایید. بعد از گذراندن دوره مصرف قرص‌های ضد ریزش، احتمالا شاهد رویش مجدد موها در نواحی مختلف سر یا صورت(ریش و سبیل) خواهید بود.

اما در این مرحله، ممکن است با مشکلاتی مانند ضعیف بودن موها مواجه شوید. موهایی که بعد از دوره‌های ریزش رشد می‌کنند، اغلب ضعیف‌تر و نازک‌تر از حالت اولیه هستند. به علاوه، بسیاری از افراد، به صورت ارثی و ژنتیکی موهای نازک، ضعیف و شکننده‌ای دارند. اما نگران نباشید، قرص‌های مختلفی برای ضخیم شدن مو در بازار موجود هستند که می‌توانند در حل این مشکل به شما کمک کنند.

مکمل بیوتین

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ویتامین‌های ضروری مورد نیاز برای حفظ سلامت پوست و مو است. این ویتامین، علاوه بر نقش موثری که در کنترل ریزش و تحریک رویش مجدد موها دارد، می‌تواند در درمان موهای نازک نیز موثر باشد.

پژوهش‌های اخیر، توانسته‌اند شواهد و مستنداتی درباره تاثیر بیوتین در ضخیم شدن موها ارائه دهند. این ویتامین به طور طبیعی در منابع غذایی مانند: آجیل، حبوبات، زرده تخم مرغ، جگر و … وجود دارد. اما بدیهی است که هیچ‌یک از این منابع طبیعی، نمی‌توانند به اندازه مکمل‌های آماده و فراوری شد در افزایش ضخامت موها موثر واقع شوند. بیوتین، بهترین قرص برای ضخیم شدن مو است و در دوزهای مختلفی موجود است. به علاوه، در برخی موارد پزشک ممکن است از ترکیب آمپول‌های بیوتین و بپانتن نیز برای ضخیم شدن ریزش مو یک فرآیند طبیعی است که هرروز برای همه اتفاق می‌افتد. همه ما روزانه به‌طور متوسط ۸۰ تار مو از دست می‌دهیم، اما موهای ما به‌طور مداوم در چرخه رشد قرار می‌گیرند تا دوباره رشد کنند. بااین‌حال، اگر متوجه مقدار غیرعادی ریزش مو شده‌اید، طبیعی است که نگران شوید و به دنبال راه درمان باشید. سؤالی که برای همه مطرح است این است که آیا رویش مجدد مو امکان‌پذیر است؟

طاسی یا کچلی سر به معنای عدم وجود و رشد مجدد موها در ناحیه پوست سر است. ما طاسی را با عنوان آلوپسی نیز می‌شناسیم. طاسی یا بیشتر از زنان دیده می‌شود و این خود یکی از علل مسن‌تر دیده شدن مردان است. اما برای رویش مجدد مو باید چه کار کنیم؟ آیا برای رشد مجدد موها راه حلی وجود دارد؟ آیا می‌توانیم مشکل ریزش مو را با استفاده از داروها و شامپوها کنترل کنیم؟ این مقاله از هومکا به موضوع رویش مجدد مو و درمان‌های رایج این مشکل اختصاص داده شده است.

فهرست مطالب

رویش مجدد موهای ریخته شده

قبل از اینکه چیزی برای رویش مجدد موهای ریخته شده استفاده کنید، لازم است به پزشک مراجعه کنید. قبل از تشخیص، پزشک یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد، در مورد رژیم غذایی، روال مراقبت از مو، سابقه پزشکی و درمانی و سابقه در خانواده از شما سوالاتی می‌پرسد. در ادامه ممکن است آزمایشاتی همچون موارد زیر را تجویز کند:

  • آزمایش خون: می‌تواند به کشف شرایط پزشکی که سبب ریزش مو می‌شوند، کمک کند
  • تست کشش: در این روش پزشک چند تار مو را به‌آرامی می‌کشد تا ببیند چند تار مو بیرون می‌آید. این کار به تعیین مرحله فرآیند ریزش مو کمک می‌کند
  • بیوپسی پوست سر: پزشک نمونه‌ای از پوست سر یا چند تار مو کنده شده را زیر میکروسکوپ بررسی می‌کند. این کار در مواردی که پزشک به وجود عفونت مشکوک باشد در تشخیص کمک‌کننده خواهد بود
  • میکروسکوپ نوری: از این روش پزشک برای کشف اختلالات احتمالی که در ساقه مو وجود دارد استفاده می‌کند

برای ثبت درخواست آزمایش در منزل

تحت پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی کلیک کنید

آزمایش خون در منزل، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی!

آیا رویش مجدد مو امکان‌پذیر است؟

جواب این سال تا حدود بسیار زیادی بله است. درواقع رویش مجدد مو کاملاً نسبی است و به عواملی بستگی دارد. اگر دلیل ژنتیکی باشد، به‌خودی‌خود رشد نمی‌کند و نیاز به درمان بیشتری برای رشد مجدد موهای سالم و پر شما دارید. اگر یک فولیکول بسته‌شده، ناپدیدشده، زخمی شده یا موهای جدیدی تولید نکرده باشد، آن زمان موهای جدیدی نمی‌توانند رشد کنند. اما اگر فولیکول هنوز دست‌نخورده باشد، بله امکان رشد مجدد موها یا بهبود سلامت موهای نازک وجود دارد. اگرچه رشد مجدد مو ممکن است امکان‌پذیر باشد، اما باید بدانید چه زمانی باید از متخصص کمک بگیرید.

رویش مجدد مو با درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند

تا حدود زیادی با درمان بیماری‌هایی که موجب ریزش مو می‌شوند می‌توان راهی برای رویش مجدد مو پیدا کرد. درمان‌های مؤثری برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است. ممکن است بتوانید ریزش مو را معکوس کنید یا حداقل آن را کاهش دهید. در برخی شرایط، مانند (آلوپسی آره‌آتا) ، موها ممکن است بدون درمان در عرض یک سال دوباره رشد کننداگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، درمان آن بیماری ضروری خواهد بود. تشخیص دلیل ریزش مو و درمان بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند می‌تواند راه درمان رویش مجدد مو باشد.

چه عواملی مانع رویش مجدد مو است؟

جدا از چرخه رشد مو، دلایل متعددی وجود دارد که موها ممکن است کندتر رشد کنند یا رشد آن‌ها به‌طورکلی متوقف شود. مهم‌ترین عواملی که مانع رویش مجدد مو هستند

سابقه خانوادگی و ژنتیک در ریزش مو چه در مردان و چه در زنان نقش دارد. ژن می‌تواند از هر دو طرف خانواده منتقل شوند. اگر والدین شما نازک شدن موها را تجربه کردند، این احتمال وجود دارد که شما نیز چنین شوید.

سن می‌تواند در ریزش مو برای هر دو جنس نقش داشته باشد. بسیاری از زنان یائسه به دلیل تغییر سطح هورمون، ریزش مو را تجربه خواهند کرد. برخی از مردان با افزایش سن، نازک شدن تدریجی مو را تجربه خواهند کرد. درواقع، تا سن ۵۰ سالگی، ۸۵ درصد از مردان به‌طور قابل‌توجهی موهای نازک‌تری خواهند داشت.

هنگامی‌که عملکرد معمول تیروئید مختل می‌شود، تولید هورمون‌های تیروئید را مختل می‌کند. این می‌تواند باعث ریزش مو شود. اگر علائم دیگری از را تجربه کردید، که ممکن است شامل خستگی مداوم یا مشکل در کاهش وزن باشد، با پزشک خود صحبت کنید.

استرس درواقع می‌تواند موها را به تلوژن افلوویوم، یک حالت موقت ریزش مو، وارد کند. این می‌تواند به دنبال یک رویداد استرس‌زا رخ دهد، مانند عمل جراحی، زایمان، از دست دادن یک عزیز . ممکن است پس از یک رویداد آسیب‌زا یا پس از یک دوره استرس متوجه ریزش موهای خود شوید.

داروی رویش مجدد مو

درمان‌های مؤثر برای برخی از انواع ریزش مو در دسترس است و نباید کاملاً از کنترل و ناامید شوید. قوی‌ترین داروی رشد مجدد موهای شما دارویی است، که بر اساس علت بروز ریزش مو تجویز شود. بنابراین با تصور اینکه ریزش مو کسی با مصرف دارویی به‌خصوص برطرف شده اقدام به مصرف آن نکنید. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، پزشک به شما توصیه می‌کند در صورت امکان مصرفش را چند ماهی متوقف کنید. داروهایی برای درمان طاسی با الگوی ارثی در دسترس هستند. درمان‌های مؤثر ریزش مو شامل موارد زیر می‌شود.

قرص رویش مجدد مو

قرص رویش مجدد مو ازجمله روش‌های درمانی است که پزشک برای درمان و کنترل مشکل ریزش مو و انواع آن به‌کار می‌گیرد. دقت کنید که بسیاری از قرص‌های ضد ریزش مو برای کنترل عوارض برخی از بیماری‌ها تنها به گروهی خاص تجویز می‌شوند، بنابراین هرگز به‌صورت خودسرانه برای درمان ریزش مو قرص مصرف نکنید.

تقریباً هیچ دارو یا قرص تضمینی برای رویش مجدد موها وجود ندارد و بیشتر آن‌ها نیز بیشتر تأثیر پیشگیرانه دارند. بنابراین شما باید برای درمان این مشکل ابتدا به پزشک مراجعه کنید، علت ریزش مو را پیدا کنید و سپس با توجه به علت بروز ریزش مو دارویی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کنید. ازجمله قرص‌های روش مجدد مو می‌توان به فیناستراید، دوتاستراید و اسپیرونولاکتون اشاره نمود. البته گاهی برای کاهش ریزش مو به بانوان مصرف متفورمین نیز توصیه می‌شود.

فیناستراید

فیناستراید یا پروپسیا یکی از داروهای مؤثر در درمان ریزش مو است. این قرص بیشتر به مردانی که درگیر ریزش مو و طاسی هستند تجویز می‌شود. این دارو به‌صورت روزانه مصرف می‌شود. بسیاری از مردانی که این دارو را مصرف کردند از کاهش ریزش مو و رشد مجدد موهایشان خبر می‌دهند. برای اینکه بتوانید بگویید مصرف این دارو مؤثر بوده یا خیر باید حداقل چند ماه مرتباً این قرص را مصرف کنید. هرچه سن پایین‌تر باشد اثرات درمانی این دارو بیشتر و قوی‌تر خواهد بود. مثلاً تأثیر این قرص در کاهش ریزش موهای مردان بالای ۶۰ سال کمتر است.

آیا مصرف قرص فیناستراید عوارض دارد؟

همان‌طور که گفتیم معمولاً مردان از قرص فیناستراید برای درمان ریزش مو و رویش مجدد موها استفاده می‌کنند، بنابراین عوارض آن را نیز باید در مردان جستجو کرد. عوارض جانبی فیناستراید بسیار نادر است و اگر پزشک به شما این دارو را تجویز کرده نباید چندان نگران باشید. کاهش میل جنسی، اختلال در عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات ازجمله عوارض بسیار نادر این داروی درمان ریزش مو به‌شمار می‌روند. دقت کنید که زنان باردار باید از مصرف این قرص خودداری کنند. حتی لمس قرص‌های فیناستراید شکسته یا له‌شده نیز برای بانوان باردار خطرناک است.

از مصرف این داروها بدون دستور پزشک جداً خودداری کنید.

اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون برای تجویز می‌شود. این دارو می‌تواند به کمک کند. سندروم تخمدان پلی کیستیک ازجمله اختلالات هورمونی شایعی است که در زنان بروز می‌کند. زمانی که سطح ترشح و افزایش پیدا می‌کند، موهای زائد بیشتر شده و از طرفی موهای سر شروع به ریزش می‌کنند.

زمانی که اسپیرونولاکتون جهت درمان ریزش مو به شما تجویز می‌شود، باید در مصرف آن منظم باشید و تا پایان دوره درمان مصرفش را قطع نکنید. این دارو با تأثیر معکوس سبب کاهش ترشح آندروژن‌ها می‌شود و موهای ضعیف شده را احیا می‌کند. به تدریج موهای سر که ریخته‌اند دوباره رشد کرده و موهای نازک ضخیم می‌شوند. حداقل زمان مورد نیاز برای ظهور علائم درمان با اسپیرونولاکتون ۶ تا ۱۰ سال است.

آیا مصرف قرص اسپیرونولاکتون عوارض دارد؟

همچون فیناستراید و دیگر داروهای درمان ریزش مو این قرص نیز عوارضی دارد. البته عوارض جانبی در تمام افراد شدید ظاهر نمی‌شوند اما بد نیست که از قبل در مورد عوارض شایع آن مطلع باشید. ازجمله عوارض مصرف قرص ضد ریزش مو اسپیرونولاکتون می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس درد در سینه
  • احساس خستگی و کسالت
  • سرگیجه
  • اسهال
  •  
  • انقباض در عضلات شکمی
  • تهوع و استفراغ
  • تداوم خونریزی حتی پس از اتمام پریود
  • بروز اختلال در نعوظ

دوتاستراید

این قرص نمونه قوی‌تر فیناستراید است و می‌تواند در جلوگیری و درمان ریزش مو با الگوی مردانه مؤثر باشد. دقت کنید که بانوان و کودکان نمی‌توانند این دارو را مصرف کنند. این قرص با کاهش آندروژن‌ها به درمان ریزش مو و رویش مجدد موها کمک می‌کند.

به گفته وب‌سایت همراه با روغن و ماسک مو پوست سر را تحریک می‌کند و ممکن است باعث بهبود ضخامت مو شود. همچنین ماساژ جریان خون پوست سر را افزایش می‌دهد. ماساژ سر به کاهش استرس کمک می‌کند و در صورتی که علت ریزش مو استرس باشد می‌تواند مفید باشد.

قوی‌ترین محلول رویش مجدد مو

محلول‌های رویش مجدد مو چندین نوع هستند، اما به‌طورکلی در دنیا بیشتر متخصصین تنها چند مورد خاص را به بیماران با مشکل ریزش مو تجویز و توصیه می‌کنند. یکی از قوی‌ترین محلول‌های رویش مجدد مو، ماینوکسیدیل است. ماینوکسیدیل یا روگین محلولی رویش مو است که به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بانوان روزی یک‌بار و مردان روزی دو بار از این محلول رویش مجدد مو روی پوست سر استفاده می‌کنند. البته ماینوکسیدیل به‌صورت فوم و شامپو نیز در دسترس است.

دیگر محصولات حاوی ماینوکسیدیل به بسیاری از افراد کمک می‌کند رشد مجدد موهایشان را مشاهده کرده یا جلوی ریزش مو را بگیرند. درمان ریزش مو و رویش مجدد موها با استفاده از ماینوکسیدیل حداقل ۶ ماه زمان می‌برد و در این مدت نباید در روند درمان و مصرف محلول وقفه ایجاد کنید. در برخی از افراد ظهور اثرات درمانی محلول بیش از ۶ ماه زمان می‌برد. ضمن مصرف محلول رویش مجدد مو باید تحت نظر پزشک مکمل و دارو نیز مصرف کنید تا ریزش مو متوقف شود.

آیا محلول رویش مجدد مو عوارض دارد؟

هر محصول درمانی می‌تواند عوارضی داشته باشد یا برخی در تماس با آن دچار حساسیت شوند. ماینوکسیدیل و دیگر محلول‌های رویش مجدد مو نیز علائم و عوارض خاص خود را دارند که در تعداد کمی از افراد دیده می‌شود. ازجمله شایع‌ترین عوارض ماینوکسیدیل می‌توان به تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در پوست صورت و دست اشاره نمود.

آمپول رویش مجدد مو

آمپول ضد ریزش مو به لایه‌های زیرین پوست سر تزریق می‌شود. این ماده حاوی ترکیبات تقویت‌کننده، مغذی و تحریک‌کننده موها به رشد مجدد است. برحسب قدرتی که آمپول دارد می‌تواند اثرات درمانی مختلفی از خود برجای بگذارد.

بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر

پیدا کردن بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر، چندان راحت نیست، چرا که بسیاری از برندها ادعای تولید چنین ماده معجزه‌آسایی را دارند. به‌طورکلی شما باید هنگام خرید شامپو ریزش مو دقت کنید که محصول خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • دقیقاً متناسب با علت بروز ریزش موهای شما باشد
  • حاوی مهارکننده‌های DHT باشد
  • ضد حساسیت باشد و سبب تحریک پوست نشود
  • ترکیبات شیمیایی نداشته باشد
  • حاوی باشد
  • عصاره‌های طبیعی مانند رزماری، آلوئه ورا، چای سبز، نخل اره‌ای، روغن نعناع فلفلی و دیگر گیاهان مؤثر در درمان ریزش مو در آن باشد
  • حاوی ترکیبات مغذی مو و پوست سر باشد

برای ثبت درخواست آزمایش در منزل

تحت پوشش تمام بیمه‌های پایه و تکمیلی کلیک کنید

آزمایش خون در منزل، تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی!

بهترین ویتامین‌ برای رشد مجدد مو

رشد و سلامت مو تحت تأثیر عوامل متعددی ازجمله تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون‌ها و حتی استرس است. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ها ممکن است به ریزش مو کمک کند. ویتامین‌ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند.

بهترین ویتامین‌ها برای رشد مجدد مو شامل ویتامین‌های گروه B، ، ، روی، بیوتین و آهن است. ویتامین‌های B در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند. جای تعجب نیست که ویتامین‌های B مانند ویتامین B۷ (بیوتین) و B۱۲ برای   و حالت دادن به مو مهم هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی متعادل به مقدار مصرف روزانه ویتامین B برسید. ویتامین‌های گروه B را می‌توان در انواع غذاها ازجمله غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ کامل،اگر از ریزش مو رنج می‌برید به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله بهترین دارو برای رشد مو را به شما معرفی می‌کنیم. بعضی از داروها مثل ماینوکسیدیل را باید به صورت موضعی مصرف کنید و برخی دیگر را به شکل خوراکی. داروهایی همچون برای ریزش مو زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که ریزش موی فرد به کمبود مواد مغذی در بدن مرتبط باشد. پیش از انتخاب هر نوع دارو برای درمان ریزش مو لازم است ابتدا علت ریزش موها توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بررسی علل ریزش مو

پیش از آنکه به معرفی بهترین دارو برای رشد مو بپردازیم، لازم است ابتدا با علت‌های ریزش مو آشنا شوید. زیرا درمان و کنترل ریزش مو با در نظر گرفتن برطرف کردن علت بروز آن باید صورت پذیرد. مهم‌ترین علت ریزش مو یکی از موارد زیر می‌تواند باشد:

  • ژنتیک: ریزش موی ارثی در خانم‌ها و آقایان می‌تواند وجود داشته باشد و از خانواده پدری یا مادری به ارث برسد.
  • سن: با افزایش سن ریزش مو بیشتر می‌شود. مثلا بعد از یائسگی احتمال ریزش مو در خانم‌ها بیشتر خواهد شد.
  • مشکلات هورمونی: کم‌کاری تیروئید که بر اثر کاهش هورمون تیروئید اتفاق می‌افتد، یکی از علل عمده ریزش مو می‌تواند باشد. همچنین عدم تعادل در هورمون‌های زنانه و مردانه می‌تواند به ریزش مو منجر شود.
  • استرس: مشکلات عصبی، عاطفی، اضطراب و استرس می‌توانند به طور مستقیم روی افزایش ریزش مو نقش داشته باشند.
  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی: بعضی از ویتامین‌ها مثل ویتامین‌های گروه B و بعضی از مواد معدنی مثل زینک می‌توانند در صورت کاهش در بدن ریزش مو را به دنبال داشته باشند. در این صورت مثلا ریزش مو اگر بر اثر کمبود بیوتین (ویتامین ب7) در بدن باشد با می‌توان به درمان پرداخت.

 

  • ریزش مو بین 50 تا 100 عدد در روز کاملا طبیعی است و نیازی به درمان ندارد.

بهترین دارو برای رشد مو

با توجه به علت ریزش مو، بهترین دارو برای رشد مو را در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم:

قرص هیرویت هلث اید 60 عددی

قیمت با تخفیف:97.600 تومان

قرص هیرویت هلث اید 60 عددی

قیمت با تخفیف: 97.600 تومان

 فیناستراید

این دارو برای رشد مو اغلب برای آقایان تجویز می‌شود. بسیاری از افرادی که قرص فیناستراید را استفاده کرده‌اند، از کاهش ریزش مو و افزایش رشد موهای خود خبر داده‌اند. نتایج مصرف این دارو ممکن است چند ماه به طول انجامد؛ پس باید صبور باشید. برای آقایان بالای 60 سال این دارو ممکن است خیلی خوب عمل نکند. عوارض جانبی نادر فیناستراید شامل کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات است. معمولا برای ریزش موی ارثی این دارو تجویز می‌شود.

اسپیرونولاکتون برای ریزش موی هورمونی

اسپیرونولاکتون دارویی است که به صورت قرص عرضه می‌شود و برای درمان ریزش موی هورمونی کاربرد دارد. این دارو تولید هورمون‌هایی را که باعث آلوپسی آندروژنتیک می‌شوند، کاهش می‌دهد. خانم‌هایی که مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک هستند اغلب با مصرف این محصول می‌توانند ریزش موهای خود را متوقف نمایند. سندروم تخمدان پلی کیستیک نوعی اختلال هورمونی شایع در بانوان به حساب می‌آید.

در این بیماری سطح هورمون‌های تستوسترون و آندروژن افزایش یافته، موهای زاید بیشتر می‌شوند و ریزش مو به وجود می‌آید. اسپیرونولاکتون با کاهش ترشح هورمون‌های مردانه باعث می‌شوند تا رشد موها دوباره از سر گرفته شود. مدت زمان درمان با اسپیرونولاکتون طولانی است و شاید حتی چند سال طول بکشد.

 

دوتاستراید برای ریزش مو

بهترین دارو برای رشد مو در ریزش مو با الگوی مردانه می‌تواند دوتاستراید باشد. این قرص کمی از فیناستراید قوی‌تر است. مکانیسم اثر دوتاستراید از طریق کاهش آندروژن‌ها در بدن است. معمولا حدود 1 سال این دارو باید مصرف شود تا اثرات مثبت خود را در درمان ریزش مو آشکار سازد.

معرفی قرص تقویت مو

مکمل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، در صورتی در درمان ریزش مو موثر واقع می‌شوند که علت ریزش مو، کمبود‌های تغذیه‌ای و در واقع کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن باشد. در داروخانه‌ها تنوع زیادی دارد اما چند مورد از بهترین آنها عبارتند از:

قرص هیرویت هلث اید

قرص هیرویت به عنوان بهترین دارو برای رشد مو می‌تواند باشد. این قرص مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که روی درمان ریزش مو تاثیر دارند. مصرف این قرص به تغذیه فولیکول‌های مو کمک کرده و رشد مجدد موها را بهبود می‌بخشد. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از این قرص استفاده کنند. افزایش ضخامت تارهای مو و تامین سلامت پوست از دیگر فواید قرص هیرویت است. اگر بالای 16 سال سن دارید می‌توانید از این قرص استفاده کنید.

 

قرص هیرتامین

دارو برای رشد مو قرص هیرتامین می‌تواند باشد که بسیار محبوب است و افراد زیادی تاکنون از آن استفاده کرده‌اند. ترکیبات موجود در قرص هیرتامین تقویت کننده ریشه و ساقه موها بوده و با افزایش جریان خون در کف سر باعث بهبود رشد موها می‌شود. تحریک رشد موهای جدید و افزایش درخشندگی موها از مزایای این قرص است. روزانه 1 عدد از این قرص صبح یا عصر همراه با غذا باید مورد استفاده قرار گیرد. کلیه ویتامین‌ها و مواد معدنی که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند در قرص هیرتامین وجود دارند.

 

ماینوکسیدیل؛ محلول قوی برای درمان ریزش مو

در بسیاری از موارد بهترین دارو برای رشد مو به صورت موضعی تجویز می‌شود. یکی از این داروها ماینوکسیدیل است. استفاده از این محلول موضعی روی کف سر برای آقایان روزانه 2 بار و برای خانم‌ها روزانه 1 بار معمولا تجویز می‌شود. بسیاری از افراد فرم فومی ماینوکسیدیل را ترجیح می‌دهند زیرا در حالت خیس بودن مو قابلیت استفاده دارد.

ماینوکسیدیل کمک می‌کند تا موها دوباره رشد کنند و سرعت ریزش موها کاهش پیدا کند. درمان با ماینوکسیدیل حداقل 6 ماه زمان می‌برد و اثرات درمان حداقل چند ماه طول می‌کشد تا نمایان شود. عوارض جانبی احتمالی ماینوکسیدیل می‌تواند شامل تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته مو در پوست مجاور صورت و دست باشد.

آمپول برای رشد مو

بهترین دارو برای رشد مو حتما به صورت خوراکی نیست. گاهی درمان‌های تزریقی بهتر نتیجه می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین آمپول‌ها برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو، آمپول بیوتین بپانتین است که به راحتی می‌توانید آن را از داروخانه‌ها تهیه نمایید. آمپول‌هایی که به رشد مجدد مو کمک می‌کنند اغلب حاوی مواد مغذی هستند و تقویت کننده مو به شمار می‌آیند. بعضی از آمپول‌ها باید به طور مستقیم به کف سر تزریق شوند. مثلا ریزش مو اگر سکه‌ای باشد از آمپول‌های کورتونی جهت درمان استفاده می‌شود.

شامپو ضد ریزش مو

وقتی شروع به استفاده از دارو برای رشد مو می‌کنید، در کنار آن بهتر است به موارد دیگری هم توجه داشته باشید تا زودتر نتیجه بگیرید. مثلا بهتر است استفاده نمایید. بهتر است در شامپویی که انتخاب می‌کنید، ترکیبات زیر وجود داشته باشد :

  • ترکیبات گیاهی همچون رزماری، آلوئه ورا، روغن درخت چای و کافئین
  • ویتامین‌هایی همچون ویتامین‌‎های گروه B

بهتر است در شامپو تقویت کننده مو، سولفات وجود نداشته باشد. همچنین نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • متناسب با نوع موی خود شامپو ضد ریزش را انتخاب نمایید.
  • ترکیبات به کار رفته در شامپو ضد ریزش باید ضد حساسیت بوده و باعث تحریک پوست سر نشوند.

مهم‌ترین ویتامین‌ها در قرص ضد ریزش مو کدامند؟

وقتی برای خرید دارو برای رشد مو یا قرص ضد ریزش مو اقدام می‌کنید، بهتر است محتویات مکمل را خوب مورد بررسی قرار دهید تا حاوی ترکیبات زیر باشد:

  • ویتامین‌های گروه B از جمله بیوتین
  • زینک
  • آهن
  • ویتامین‌های E و D

در کنار مصرف این مکمل‌ها باید برای اصلاح تغذیه خود هم حتما اقدام نمایید و از مواد غذایی پروتئینی و میوه و سبزیجات حاوی مواد مغذی بیشتر استفاده کنید.

گفتار آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین دارو برای رشد مو را به شما معرفی نماییم. اما باید دقت داشته باشید بهترین گزینه درمانی را فقط پزشک است که با توجه به شرایط شما می‌تواند پیش رویتان قرار دهد. اگر نیاز به قرص ضد ریزش مو برای تقویت های موی خود دارید یا قصد دارید برای خرید شامپوی تقویت کننده مو اقدام نمایید می‌توانید با مراجعه به وبسایت داروخانه آنلاین مثبت سبز محصولات مورد نیاز خود را تهیه نموده و به ریزش موی خود پایان دهید.

 

دکمه بازگشت به بالا