اقتصادیفعالان کسب و کار

قیمت پاسپورت یونان و اخذ پاسپورت سریع

پاسپورت یونان، نحوه اخذ پاسپورت یونان در سال 2020 و شرایط لازم برای دریافت پاسپورت این کشور از جمله موضوعات هستند که در این مقاله مورد تحلیل وبررسی علمی قرار می گیرند. با توجه به عضویت کشور یونان در اتحادیه اروپا و شرایط این کشور، افرادی در صدد اخذ پاسپورت یونان می باشند. شرایط اخذ پاسپورت یونان کدامند؟ اخذ پاسپورت کشور یونان به چه طرقی امکان پذیر می باشد؟ چنانچه بخواهیم از اعتبار پاسپورت یونان در سطح بین المللی سخن بگوییم، چه درجه اعتباری برای آن تعیین گردیده است؟ در ادامه مقاله، پاسخ به سوالات اینچنینی را خواهید یافت. چنانچه پس از مطالعه مقاله، ابهام دیگری پیرامون اخذ پاسپورت کشور یونان یا سایر مسائل مهاجرتی برای شما باقی ماند، می توانید با متخصصان مجرب ما در موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های تلفنی رایگان آنها بهره مند شوید. آنچه در ادامه مقاله به تفصیل به آن ها می پردازیم شامل موارد زیر می باشند:

  • شرایط اخذ پاسپورت یونان
  • اعتبار پاسپورت یونان 2022
  • روش های اخذ پاسپورت یونان
  • پاسپورت یونان از طریق کار
  • پاسپورت یونان از طریق تحصیل
  • پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری
  • پاسپورت یونان از طریق تولد
  • پاسپورت یونان از طریق ازدواج
  • پاسپورت یونان از طریق پناهندگی
  • پاسپورت یونان و نکات مهم در باب پاسپورت یونان
  • وکیل مهاجرت به یونان
  • سوالات متداول در زمینه اخذ پاسپورت یونان
  • سخن پایانی در زمینه اخذ پاسپورت یونان

 پاسپورت یونان و شرایط عمومی

مهاجرت به یونان با آدونیس: کشوری است که در بخش جنوبی اروپا قرار گرفته است. جمعیت حدودی این کشور 11 میلیون و مساحت آن حدود 990/131 کیلومتر مربع می باشد. پایتخت کشور یونان، آتن است که بزرگترین شهر یونان نیز به شمار می رود. با توجه به اینکه کشور یونان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان می باشد، سالانه توریست های زیادی به این کشور سفر می کنند تا از نزدیک با فرهنگ و طبیعت و سواحل و معابد منحصر به فرد این کشور آشنا شوند. زبان رسمی این کشور زبان یونانی و واحد رسمی پول آن یورو می باشد. با توجه به اینکه مفهوم کلمات اقامت و تابعیت در دو مقوله متفاوت گنجانده می شوند، بنابراین شرایط حقوقی متفاوتی را نیز دارا می باشند. مهاجرینی که توانسته باشند مجوز اقامت دائم یونان را کسب کنند از تمامی حقوق شهروندی و آموزشی و درمانی به جز شرکت در رای گیری ها و اکتساب پست های شغلی سیاسی، برخوردار می شوند. با توجه به عضویت یونان در اتحادیه اروپا، چنانچه مهاجرین موفق به اخذ پاسپورت یونان گردند، در نتیجه شهروند اتحادیه اروپا نیز به شمار می روند و می توانند به هر نقطه از اتحادیه اروپا بدون نیاز به پاسپورت، تردد کنند. نظام حاکم در کشور یونان برای اعطای حق شهروندی به مهاجرین، نظام خون است و این بدین معناست که تنها در صورتی به کودک متولد شده در یونان، تابعیت این کشور تعلق می گیرد که یکی از والدین او جز شهروندان این کشور باشد.

پاسپورت شباهتی چیست |پاسپورت یونان با خرید ملک

اعتبار پاسپورت یونان 2022

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک: مفهوم کلی پاسپورت به مجوز خروج از یک کشور و تعداد سفرهای خارجی شخص متقاضی مهاجرت بر می گردد. پاسپورت یونان، هویت یک شهروند یونانی در سفر های بین المللی اش، را تعیین می کند. همانند هر کشور دیگری، پاسپورت یونان نیز دارای تاریخ معین انقضا می باشد و پس از آن نیاز به تمدید مجدد دارد. روابط کشورها در سطح جامعه بین المللی و علاوه بر آن، سطح گستردگی روابط در جامعه بین الملل و میزان دوستانه بودن روابط شان با سایر کشورها در سطح بین الملل، میزان اعتبار پاسپورت این کشورها را تعیین می کند. بنا بر این هر چه که رابطه دوستانه تری بین کشورها در سطح بین الملل حاکم باشد، آن کشور می تواند اعتبار بیشتری را برای پاسپورت کشور خود به دست آورد و در نتیجه شمار کشور هایی را که قابلیت سفر بدون ویزا را دارند را افزایش دهند. پاسپورت یونان در ردیف کشورهای جمهوری چک، اسلوونی، استونی، لهستان، لتونی، مجارستان، لیختن اشتاین و کره جنوبی و در نتیجه در رده چهارم از طبقه بندی پاسپورت کشورهای دنیا واقع شده است. با پاسپورت یونان می توان بدون ویزا به 87 کشور جهان سفر کرد.

 پاسپورت یونان و روش های اخذ پاسپورت یونان

نظر مردم یونان درباره ایران: لازم است بدانیم که کشور یونان، قوانین سختگیرانه ای را برای اخذ پاسپورت یونان تعیین کرده است و تنها در شرایط ویژه ای، حق شهروندی یونان به متقاضیان مهاجرت اعطا می گردد که از جمله این شرایط می توان به اقامت حداقل 7 ساله ای در یونان، تسلط به زبان یونانی و عدم داشتن سو پیشنه در زمان اقامت در کشور یونان، اشاره کرد. روش های مختلفی برای اخذ پاسپورت یونان وجود دارد که در دسته بندی های علمی مختلفی از جمله  اخذ پاسپورت یونان از طریق کار، اخذ پاسپورت یونان از طریق تحصیل، اخذ پاسپورت یونان از طریق تولد، اخذ پاسپورت یونان از طریق ازدواج، اخذ پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت یونان از طریق پناهندگی تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است که هر یک از این روش ها، شرایط خاص مرتبط با خود را دارند که در ادامه به تفصیل به بررسی هر یک از این روش ها و شرایط مرتبط با آن ها خواهیم پرداخت.

پاسپورت یونان از طریق کار

متقاضیان کار در یونان و اخذ پاسپورت یونان از طریق کار، می توانند با رعایت قوانین حاکم بر این کشور نسبت به اخذ آن اقدام کنند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در کشور یونان و پایین بودن میانگین حقوق و دستمزد در این کشور نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این مورد چندان مورد منطقی برای مهاجرت به کشور یونان به شمار نمی رود. صدور ویزای مرتبط با کار در یونان و در نتیجه اقامت کاری در یونان نیازمند دریافت پیشنهاد شغلی ( JOB OFFER )از سوی کارفرمایی معتبر از کشور یونان است. پیش نیاز ارسال این پشنهاد شغلی از طرف کارفرمای یونانی این است که کارفرما سمت شغلی مدنظر را در کشور یونان و سپس در اتحادیه اروپا آگهی کند و چنانچه در این مدت کارمند با مهارت مدنظر را نیافت، پس از آن می تواند با ارسال دعوت نامه معتبر کاری برای شخص متقاضی مهاجرت و اخذ اقامت یونان از طریق کار، از وی دعوت به همکاری نماید. شخص متقاضی نیز می بایست با تکمیل مدارک لازم دیگر از جمله اسناد اثبات تمکن مالی و همچنین دعوت نامه دریافتی به سفارت یونان مراجعه کند.

با توجه به آنکه دریافت پیشنهاد شغلی از یونان کار آسانی نمی باشد، در صورتی که تمایل به مهاجرت به اروپا از طریق کار دارید، می توانید شرایط خود را برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان یا اتریش نیز بررسی نمایید. نمودار زیر نرخ بیکاری یونان در طی چندین سال اخیر را نشان می دهد:

 پاسپورت یونان از طریق تحصیل

چنانچه متقاضی اخذ پاسپورت یونان از طریق تحصیل باشید، باید بدانید که هزینه شهریه دانشگاه های مختلف یونان برای مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور، متفاوت است، اما می توان اینگونه تخمین زد که تحصیل در یونان به طور متوسط هزینه ای در حدود 1500  یورو به صورت سالیانه می باشد. زبان تخصصی تدریس در اکثر دانشگاه های یونان، زبان یونانی و زبان انگلیسی می باشد. در کشور یونان تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان مجازند تا در هفته 10 ساعت را به صورت پاره وقت کار کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد و همچنین دانشجویان مجازند تا در هفته به صورت پاره وقت و همزمان با تحصیل شان به مدت 20 ساعت، کار کنند. تحصیل در مقطع دکترا بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان مجازند تا در این مقطع به مدت 30 ساعت در هفته به صورت پاره وقت برای تامین هزینه های خود، کار کنند. در ادامه جدول برترین دانشگاه های یونان و رتبه آنها در سطح جهانی آورده شده است:

رتبه جهانی نام دانشگاه
700 دانشگاه ملی آتن
395 دانشگاه فنی ملی آتن
491 دانشگاه ارسطو تسالونیکی
700 دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن
651 دانشگاه کرت
854 دانشگاه پاتراس

 

پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری به حداقل مبلغ 250 هزار یورو نیاز است. چنانچه فردی متقاضی سرمایه گذاری در کشور یونان است نباید هیچگونه سابقه کیفری و دادگاهی داشته باشد. سرمایه گذاری در کشور یونان از طریق خرید ملک در این کشور امکان پذیر است. نرخ رشد اقتصادی و نرخ ریسک مصادره اموال از جمله مهمترین موضوعاتی هستند که در مبحث سرمایه گذاری در کشوری دیگر باید مد نظر قرار گیرند. نرخ رشد اقصادی دلالت بر افزایش تولید و یا درآمد سرانه ملی در کشورها را دارد. هر چه که نرخ رشد اقتصادی در کشوری بالاتر باشد، می توان مطمئن تر بود که علاوه بر اینکه سرمایه گذاری تان با شکست روبه رو نمی شود، علاوه بر آن به سوددهی نیز می رسد. در زیر جدول نرخ رشد اقتصادی در یونان در طی چندین سال اخیر آورده شده است. لازم به ذکر است که علیرغم اینکه کشور یونان در طی سال های اخیر، نواسانات اقتصادی زیادی را پشت سر گذاشته است، اما هم اکنون از شرایط مطلوب اقتصادی برخوردار است:

ریسک مصادره اموال از جمله دیگر مسائل مهم در سرمایه گذاری در کشور های دیگر است. در ادامه نمودار ریسک مصادره اموال کشور یونان در طی سال های اخیر آورده شده تا چنانچه متقاضی اخذ پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری در این کشور هستید بتوانید با توجه به این نرخ، تصمیم درست را بگیرید:

 پاسپورت یونان از طریق تولد

یونان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که برای کودک تازه متولد شده در این کشور تنها در صورتی حق شهروندی قایل می گردد که یکی از والدین او، تبعه یونان باشند. این مسئله بدین معناست که کشور یونان درباره اخذ تابعیت مهاجرینی که فرزندشان در این کشور متولد می شود، قانون خون را پذیرفته است. لازم است در اینجا بیان داریم که اخذ تابعیت از طریق تولد در هر کشوری یا به واسطه قانون خون و یا به واسطه قانون خاک پیروی می گردد. در مبحث قانون خاک اینگونه می توان بیان کرد که چنانچه در کشوری برای اخذ تابعیت از طریق تولد، قانون خاک حاکم باشد، صرفا پس از تولد فرزند در خاک کشور، بلافاصله پس از تولد کلیه حقوق شهروندی تبعه آن کشور به کودک تازه متولد شده نیز تعلق می گیرد، اما چنانچه در کشوری برای اخذ تابعیت از طریق تولد قانون خون حکم فرما باشد، صرفاً در صورتی که یکی از والدین کودک و یا هر دوی آنها تبعه آن کشور باشند، حقوق شهروندی به کودک تعلق می گیرد. چنانچه تصمیم دارید تا از طریق تولد کودک، نسبت به اخذ پاسپورت یونان اقدام فرمایید، این مسئله را مدنظر داشته باشید.

پاسپورت یونان از طریق ازدواج

در مبحث اخذ پاسپورت یونان از طریق ازدواج باید عنوان داریم که هر حقوقی که به فرد تبعه یونان تعلق می گیرد، برای همسر وی نیز در نظر گرفته می شود. حداقل سن قانونی مورد نیاز برای ازدواج در کشور یونان، 18 سال می باشد. به شخص متقاضی مهاجرت که با یک تبعه یونانی ازدواج کند، اجازه اقامت چند ساله ای داده می شود و پس از این مدت به شرط استمرار ازدواج و عدم طلاق زوجین، در صورتی که شخص متقاضی بتواند مدارک اثبات تمکن مالی در بر آوردن نیازها و هزینه های زندگی خود و همسرش را ارائه دهد، می تواند مدت اقامت را تمدید کند. ازدواج بین متقاضی مهاجرت و اخذ پاسپورت یونانی و شخص تبعه یونان باید در مراجع قانونی به ثبت رسیده باشد. پس از آن شخص می تواند در این کشور به کار و تحصیل بپردازد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور ارائه شده و تکثیر از آن به هر نحو، خلاف موازین شرعی و حقوقی است. با توجه به اینکه افرادی سودجو در مسیر مهاجرت از طریق ازدواج وجود دارند، موسسه ملک پور این راه را به مراجعین برای اخذ پاسپورت یونان، پیشنهاد نمی دهد.

پاسپورت یونان از طریق پناهندگی

در ابتدای امر، باید خاطر نشان سازیم که موسسه ملک پور هیچگونه خدماتی را در باب پناهندگی به متقاضیان ارائه نمی دهد و به جای آن با گوش فرا دان به شرایط مراجعین و بررسی دقیق شرایط زندگی آن ها، راه های جایگزین قانونی را به آن ها پیشنهاد می دهند.

با توجه به مخاطرات مسیر پناهندگی و وجود افراد سودجویی که از شرایط سخت متقاضیان پناهندگی سواستفاده می کنند بهتر است تا راه های جایگزین را برای اخذ پاسپورت یونان امتحان کنید. لازم است بدانید که راه پناهندگی یکی از اشتباه ترین روش های انتخابی برای اخذ پاسپورت این کشور است. استقرار پناهجویان در اردوگاه ها و کمپ های غیر بهداشتی و نامطلوب این کشور که نهایتاً تضمینی در اخذ پاسپورت یونان نمی باشد و ممکن است بعد از تحمل این همه سختی، به ناگزیر افراد را به کشورهایشان باز گردانند، از دیگر موارد منفی در اقدام برای پناهندگی به شمار می روند.

 

دکمه بازگشت به بالا