لاغری با رازیانه در هفت روز

زندگی کردن در دنیای امروزی پر از چالش‌ها و فشارهای مختلف است، و یکی از چالش‌های بزرگی که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم، کاهش وزن و حفظ سلامتی است. به دنبال راهی ساده و موثر برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود هستید؟ رازیانه ممکن است پاسخ باشد! اما چرا گن رکابی دو لایه آرتان را امتحان نمی کنید. دانه رازیانه از یک گیاه آروماتیک با برگ‌های پر مانند و بومی منطقه مدیترانه بدست می‌آید که داری خواص دارویی و درمانی بسیار زیاد است و به عنوان یک درمان سنتی برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما می‌توان گفت بیشترین مورد استفاده آن برای بهبود هضم و کاهش وزن و لاغری است.

البته نباید از یاد برد که لاغری و کاهش وزن نیاز به ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مانند ورزش روتین و تغذیه مناسب دارد. در این بین استفاده  از مسیرهای میانبری مثل استفاده از گن رکابی فورمیسی نیز میتواند موثر واقع شود. گیاه رازیانه نیز می‌تواند در برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی تاثیر بسزایی داشته باشد.

چرا رازیانه برای لاغری مفید است؟

گیاه رازیانه برای لاغری بسیار پرطرفدار است. در واقع لاغری با رازیانه دور از دسترس نبوده و بسیاری از افراد از این روش نتیجه گرفته‌اند. خواص رازیانه برای لاغری شکم عبارت‌اند از:

رازیانه چگونه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که گفته شد پژوهش جامعی روی خاصیت کاهش وزن دانه های رازیانه انجام نشده است اما این دانه ها خاصیت ادرارآور دارند. نتایج بررسی در ۲۰۱۴ روی حیوانات نشان داد که دانه های رازیانه موجب افزایش ادرار و کاهش مایعات در بدن می شود. اگر دانه های رازیانه را می خورید یا به عنوان چای رازیانه می نوشید و وزن کم می کنید ممکن است علت کاهش وزنتان از دست دادن آب بدن به واسطه افزایش ادرار و نه چربی سوزی واقعی باشد.

یادتان باشد دانه های رازیانه دارای مواد مغذی جادویی نیستند که به کاهش وزن کمک کنند اما این ادویه کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. بنابراین گزینه ای مناسب برای اضافه شدن به رژیم برای کاهش وزن است. یک قاشق غذا خوری دانه های رازیانه شامل ۲۰ کالری، ۱ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم فیبر می شود.

خواص رازیانه چیست ؟!

رازیانه خواص بسیار زیادی دارد که به چند مورد از آن‌ها در اینجا اشاره می‌کنیم:

  1. خواص رازیانه برای سلامت استخوان: سطح کلسیم در گیاه رازیانه بالا است اما علاوه بر آن دارای منیزیم، فسفر و ویتامین K هم می‌باشد که می‌تواند سبب استحکام استخوان ها شود.
  2. خواص رازیانه برای پوست: رازیانه حاوی مقادیر بالای ویتامین C است و این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و همچنین ویتامین C برای تشکیل کلاژن بسیار مهم و مفید است؛ درنتیجه سبب ممانعت از پیری پوست و کمک به شادابی و طراات پوست می‌شود.
  3. فواید رازیانه برای جلوگیری از سرطان: رازیانه حاوی روغنی به نام آنتول است، این روغن در درمان سرطان کاربرد دارد و از رشد سلول‌های سرطانی پستان ممانعت می‌کند. رازیانه همچنین حاوی سلنیوم است که از مرگ و میر سرطان جلوگیری می‌کند.
  4. خواص مهم رازیانه برای درمان یبوست: رازیانه می‌تواند نقش ملین ایفا کند و همچنین سطح بالای فیبر موجود در آن به پاک شدن روده ها و تقویت حرکات دودی روده و درنتیجه ترشح اسید معده و صفرا مدفوع از روده ها عبور کرده و دفع می‌شود.
  5. خواص رازیانه برای بهبود سیستم ایمنی بدن: رازیانه حاوی ویتامین C است و رادیکال های آزاد را خنثی می‌کند و از این طریق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
  6. فواید رازیانه برای خوش‌بو کردن تنفس: رازیانه دارای خاصیت ضدباکتریایی است و با از بین بردن باکتری روی زبان که سبب بوی بد دهان است، بوی بد دهان را ازبین می‌برد.

فواید رازیانه برای زنان

خواص مهم رازیانه برای زنان بسیار متنوع و فوق‌العاده است. رازیانه هم در زیبایی و هم در سلامت زنان مفید است. در ادامه به برخی از خواص رازیانه برای زنان می‌پردازیم.

  1. تسکین علائم یائسگی: یائسگی علائم آزاردهنده‌ای از جمله گرگرفتگی دارد که زنان مدام از آن گلایه می‌کنند، رازیانه می‌تواند این علائم را تسکین دهد. رازیانه برای خانم‌هایی که یائسگی زودرس داشته اند یا مهم‌ترین خواص رازیانه برای رحم و تخمدان خود را برداشته اند نیز بسیار مفید است.
  2. سلامت تخمدان: یکی از خواص رازیانه برای زنان درمان عفونت های شایع مثانه یا قارچی رحم و حتی تنبلی تخمدان است‌، فقط کافیست دستگاه تناسلی خود را با دم کرده گیاه رازیانه شست و ش دهید. همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالای هورمون زنانه قدرت تخمک گذاری زنان را نیز افزایش می‌دهد.
  3. بزرگ شدن سینه: رازیانه مقدار ترشح استروژن را در خانم‌ها افزایش می‌دهد؛دانه های رازیانه در تشکیل سلول‌های جدید و بافت سینه موثر هستند؛درنتیجه رازیانه می‌تواند باعث بزرگ شدن سینه زنان شود.
  4. سلامت و زیبایی پوست و مو: رازیانه حاوی مقادیر بالای ویتامین C است. این ویتامین به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی خود پیری پوست را درمان کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند. همچنین روغن رازیانه برای درمان بسیاری از مشکلات مو از جمله شوره سر، ریزش مو، شپش و… مناسب است.

نحوه مصرف رازیانه

رازیانه برای چی خوبه و نحوه مصرف رازیانه بستگی به هدف مصرف از آن دارد. اگر از هدف از مصرف رازیانه لاغری و کاهش وزن سریع است روزی دوبار دمنوش آن را میل کنید. اگر برای لاغری از عرق رازیانه استفاده می‌کنید بعد از هر وعده غذا یک استکان بنوشید.اگر زنان برای تخم‌ گذاری استفاده می‌کنندپف صبح و ناشتا استفاده شود.در زنان شیرده رازیانه باعث افزایش شیر می‌شود، اما در زنان باردار ممنوعیت مصرف است؛ زیرا ممکن است باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شود.

اگر دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید روزانه یک فنجان دمنوش رازیانه بنوشید. برای درمان تنبلی تخمدان شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با عسل به غیر از زمان پریودی میل کنید. برای بهبود مشکلات گوارشی یک فنجان عرق رازیانه بعل از هر وعده غذایی میل کنید. برای تقویت حافظه و عملکرد مغز روزی دو فنجان دمنوش رازیانه صبح و شب بنوشید. برای درخشندگی و رفع چربی پوست سر، موهای سر را با دمنوش ارامبخش بشویید. نوشیدن دمنوش رازیانه در مردان می‌تواند سبب تقویت اسپرم ها شود.

خواص رازیانه برای لاغری شکم

رازیانه برای چی خوبه ؟ گیاه رازیانه دارای فیبر فراوان، کالری کم و مقادیر بالایی از مواد مغذی است که یک ماده گیاهی و طبیعی بسیار عالی برای کاهش وزن و در محسوب می‌شود. رازیانه دارای خاصیت دیوریتیک بوده و با دفع آب اضافی و مانع شدن از تجمع چربی باعث لاغری می‌شود. رازیانه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و نقش موثری در چربی سوزی دارد.

همانطور که گفتیم فیبر بالای رازیانه باعث می‌شود که فرد مدت طولانی تری احساس سیری کند و از این طریق به کاهش اشتها و لاغری کمک می‌کند. همانطور که گفته شد، فواید رازیانه برای لاغری شکم بسیار زیاد است؛ با این‌حال تنها مصرف یک ماده غذایی سبب کاهش وزن زیاد و رسیدن به وزن دلخواه نمی‌شود اما استفاده از گن تاپی 6 قزنه 9 فنره آنچری در کنار مصرف مناسب رازیانه میتواند تا حدودی باعث لاغری شکمی شود.

خروج از نسخه موبایل