اقتصادیفعالان کسب و کار

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات

اعتبار پاسپورت امارات برای سفر به کشورهای جهان

وقتی به جست‌وجو در مورد ارزش و اعتبار پاسپورت کشورهای دنیا می‌پردازیم در مورد پاسپورت کشور امارات با اعداد و ارقام خیر کننده‌ای روبه‌رو می‌شویم. این آمار نشان می‌دهد ارزش آن بسیار بالاست. بر اساس شاخص پاسپورت هنلی، قدرت پاسپورت یک کشور با تعداد کل مقاصد بین‌المللی که امکان دسترسی بدون ویزا را برای دارندگان آن فراهم می‌کند، تعیین می‌شود.  در این راستا، پاسپورت امارات یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان محسوب می‌شود، زیرا فهرستی از  174 کشور بدون ویزا را برای سفر در اختیار امارات قرار می‌دهد. اعتبار این پاسپورت در سال‌های گذشته دورقمی بود؛ ولی باسیاست گذاری‌های کشور امارات در رده بهترین پاسپورت جهان قرار گرفت.

List of visa-free countries with Emirates passport

معرفی کشورهایی که با پاسپورت امارات می‌توان بدون ویزا مسافرت کرد

دارندگان پاسپورت کشور امارات برای سفر به اغلب کشورها معاف از دریافت ویزا هستند، توجه به این نکته مهم است که مدت‌زمان اقامت و اهداف سفر، تابع مقررات ویزای کشور مربوطه خواهد بود. به شهروندان امارات متحده عربی توصیه می‌شود اطمینان حاصل کنند آیا نیازمند دریافت ویزا برای اقامت طولانی‌تر یا برای اهدافی که تحت پوشش سیاست معافیت از ویزا هستند یا خیر. در همین راستا برخی از کشورهای بدون ویزا را بیان می‌کنیم.

مالزی و دیگر کشورهای آسیایی

کشور مالزی تجسم کاملی از تلفیق تمدن سنتی و شگفتی‌های مدرن است. این کشور مملو از سواحل آرام، جاذبه‌های شگفت‌انگیز، گیاهان و جانوران عجیب‌وغریب، غذاهای لذیذ و بسیاری موارد دیگر است. در این کشور کارهای فرهنگی و هم پیشرفت‌های علمی وجود دارد. همچنین می‌توان شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلفی در این کشور بود که شامل مردم هند، چین و مالایی می‌شود. اگر پاسپورت کشور امارات را دارید، می‌توانید در بدو ورود به مالزی از ویزا استفاده کنید تا حداکثر 90 روز اقامت داشته باشید. برای ساکنان، ویزای امارات را می‌توان برای هندی‌ها، پاکستانی‌ها و سریلانکاها و ویزا در هنگام ورود برای مصری‌ها، سوری‌ها، اردنی‌ها و فیلیپینی‌ها دریافت کرد. برخی کشورهای آسیایی بدون ویزا را موارد زیر هستند:

– چین

– اندونزی

– ژاپن

– قزاقستان

– فیلیپین

– سنگاپور

شیلی و دیگر کشورهای آمریکایی

ورود بدون ویزا به شیلی برای دارندگان پاسپورت امارات امکان‌پذیر است. حداکثر مدت اقامت 90 روز برای اهداف تجاری، گردشگری یا حمل‌ونقل مجاز است. اکثر مسافران کشورهای معاف از ویزا فقط باید پاسپورت معتبر ارائه دهند. برخی کشورهای بدون ویزا در آمریکا موارد زیر هستند:

– مکزیک

– نیکاراگوئه

– پاناما

– برزیل

– اکوادور

– پرو

– اروگوئه

– آرژانتین

جزیره موریس و دیگر کشورهای آفریقایی

موریس جزیره‌ای است که در هنگام ورود به شهروندان امارات ویزا ارائه می‌دهد. این جزیره در سواحل آفریقا وجود دارد و دارای استراحتگاه‌های مجلل، سواحل شنی و جاذبه‌های شگفت‌انگیز است. همچنین دارای مکان‌های تاریخی بسیار مهمی است که ارزش بازدید را دارد. با دریافت ویزا در بدو ورود، شهروندان امارات می‌توانند تا 90 روز اقامت داشته باشند. سایر ساکنان امارات متحده عربی، اگر اهل هند، فیلیپین، اردن، سریلانکا یا نیجریه باشند، می‌توانند در بدو ورود از ویزا استفاده کنند. برخی کشورهای آفریقایی با پاسپورت کشور امارات و بدون ویزا می‌توان به این کشورها سفر کرد.

– مصر

– سیشل

– مالی

– مراکش

– آفریقای جنوبی

– بورکینافاسو

– چاد

جزایر کوک و دیگر کشورهای اقیانوسیه

تمامی بازدیدکنندگان جزایر کوک نیازی به دریافت ویزا قبل از سفر ندارند. در عوض مجوز بازدید برای آنها در بدو ورود صادر می‌شود، مشروط بر اینکه پاسپورت امارات برای مدت حداقل 6 ماه بیشتر از مدت اقامت در نظر گرفته شده داشته باشند. این امکان اقامت تا 31 روز را فراهم می‌کند. سایر کشورهای اقیانوسیه بدون ویزا:

– فیجی

– نائورو

– کالدونیای جدید

– نیوئه

– میکرونزی

– جزایر سلیمان

– پلینزی فرانسه

– تونگا

ارمنستان

ارمنستان که با ترکیه، آذربایجان و گرجستان هم مرز است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ساکنان امارات است. اولین کشور مسیحی جهان دارای تاریخ و میراث بسیار قوی است، قدیمی‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. این کشور دارای جاذبه‌های فرهنگی شگفت‌انگیزی مانند موزه‌ها، سالن‌های کنسرت، تئاترها و صومعه‌های باستانی است. اگر پاسپورت امارات دارید، نیازی به درخواست ویزا ندارید؛ زیرا می‌توانید آن را پس از ورود با اعتبار 180 روزه دریافت کنید. علاوه بر این، ساکنان امارات متحده عربی با تابعیت هند و فیلیپینی می‌توانند در بدو ورود از ویزا استفاده کنند.

کشورهای بدون ویزا برای دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی کدامند

دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی می‌توانند بدون ویزا به 138 کشورهای ذیل سفر کنند:

فهرست فوق، کلیه کشورهای معاف از ویزا را برای شهروندان امارات متحده عربی نشان می‌دهد. بااین‌حال، مهم است که توجه داشته باشید، مدت‌زمان اقامت و اهداف مجاز سفر شهروندان امارات متحده عربی به هر کشور تابع مقررات ویزای کشور مربوط است. ضروری است که دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی تحقیق کنند که آیا برای اقامت بیش از مدت‌زمان مجاز یا برای اهداف درج نشده در سیاست معاف از ویزای کشور مقصد، نیاز به دریافت ویزا دارند یا خیر.

کدام کشورها ویزای فرودگاهی برای دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی ارائه می‌کنند؟

اتباع امارات متحده عربی واجد شرایط دریافت ویزای فرودگاهی در 35 کشور ذیل هستند. در بیشتر موارد، ویزا در فرودگاه یا نقطه عبور مرزی قابل دریافت است. هزینه‌ها، اعتبار، و مدت‌زمان اقامت مجاز ممکن است متفاوت باشد.  به‌محض رسیدن به مرز ورودی کشور مقصد، ممکن است مسافران نیاز به پر کردن فرم‌های لازم، ارائه مدارک موردنیاز، و پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا داشته باشند. افسر مهاجرت به امارات سپس ویزا را صادر خواهد کرد، و به بازدیدکننده اجازه ورود و اقامت در کشور را برای مدت‌زمان و هدف مشخص خواهد داد.

بسیاری از کشورهای دارای سیستم‌های مجوز الکترونیکی سفر، فرایند درخواست (اپلیکیشن) آسان و کارآمد دارند، که تأییدیه ظرف چند ساعت یا چند روز صادر می‌شود. مهم است که توجه داشته باشید، واجد شرایط بودن برای دریافت مجوز الکترونیکی سفر بستگی به ملیت مسافر و کشور مقصد دارد. به مسافران توصیه می‌شود، همواره الزامات خاص ورودی کشور مقصد را پیش از برنامه‌ریزی برای سفر بررسی کنند.

فرایند دریافت ویزای الکترونیک معمولاً شامل پر کردن فرم آنلاین، ارائه اطلاعات شخصی و گذرنامه، بارگذاری مدارک موردنیاز (مانند عکس گذرنامه‌ای)، و پرداخت هزینه ویزاست. وقتی‌که درخواست بررسی و تأیید شد، ویزای الکترونیک، معمولاً از طریق ایمیل، و در قالب پی‌دی‌اف یا سایر قالب‌های الکترونیک برای متقاضی ارسال می‌گردد. مسافر باید یک نسخه از آن را چاپ بگیرد و حین سفر همراه داشته باشد. شرایط دریافت ویزای الکترونیک ممکن است بسته به ملیت مسافر و کشور مقصد متفاوت باشد. مهم است که الزامات خاص ویزا را برای کشور مقصد، پیش از برنامه‌ریزی سفر بررسی کنید.

فهرست کشورهایی که شهروندان امارات متحده عربی برای سفر به آن نیازمند ویزا

هستند دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی باید پیش از سفر به 30 کشور ذیل برای دریافت ویزای عادی درخواست دهند:

مدت‌زمان بررسی درخواست ویزا، هزینه‌ها و مدارک موردنیاز ممکن است بسته به ملیت مسافر و کشور مقصد متفاوت باشد. جهت دریافت ویزا، مسافران معمولاً نیاز به درخواست در سفارت یا کنسولگری کشور مقصد در وطن یا کشور محل اقامت خود دارند، و مدارک موردنیاز همچون گذرنامه، عکس، برنامه سفر، گواهی تمکن مالی، و سایر اطلاعات مربوط را ارائه کنند. مهم است که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر، از الزامات خاص ویزای کشور مقصد اطلاع حاصل نمایید تا مطمئن شوید که دارای مدارک مناسب و مجوزهای لازم برای سفر خود هستید. ویزا برای دارندگان گذرنامه امارات متحده عربی است، هرازگاهی بر اساس توافقنامه‌های ویزا بین کشورها، محدودیت‌های موقت سفر، و شرایط ورود تعیین‌شده توسط کشورها تغییر کنند. توصیه می‌شود که پیش از سفر، هر نوع الزامات تکمیلی یا محدودیت‌های موقت اعمال‌شده را توسط کشور مقصد سفر بررسی کنید.

سخن پایانی

اکنون که بهترین مقاصد سفر را می‌شناسید می‌توانید بدون نگرانی در مورد ویزا به آنها سفر کنید، وقت آن است که تعطیلات خود را با پاسپورت امارات در یکی از این کشورها بگذرانید. مراجعه به سایت دی ایکس بی اف پلن اطلاعات شما را در این مورد کامل می‌کند. علاوه بر این با خواندن مطالب این سایت درمورد اخبار امارات، قوانین املاک، ، زندگی در امارات، مناطق شهرهای امارات و غیره

دکمه بازگشت به بالا