اقتصادیفعالان کسب و کار

ماسک اسکراب برای منافذ باز پوست

منافذ باز پوست صورت از جمله مسائلی است که باعث نارضایتی هر فردی از پوستش می‌شود. این مسئله به خصوص در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود که ساعت‌ها جلوی آینه ایستاده و پوست خود را به دقت بررسی می‌کنند. منافذ باز پوست مشکلی است که حتی با آرایش و کرم‌های قوی هم قابل پوشاندن نیستند و اگر هم پوشیده شوند دوباره بعد از چند ساعت خود را از زیر کرم آرایشی نشان خواهند‌ داد. بهترین راه برای خلاص شدن از شر این سوراخ‌های پوست و جوش‌های سر سیاه، تلاش برای کوچک‌تر کردن منافذ باز پوست است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم همه چیز را درباره بستن منافذ باز پوست صورت برای شما توضیح دهیم. پس با این مقاله از مو تن رو همراه باشید تا به کمک راه‌کارهای ما پوستتان را شفاف و زیبا کنید.

علت منافذ باز پوست صورت

پوست انسان به صورت طبیعی دارای منافذ زیادی است و این موضوع به خودی خود مشکلی ایجاد نمی‌کند. مشکل از جایی شروع می‌شود که این منافذ روز به روز بزرگ‌تر شده و روی پوست صورت خودنمایی می‌کنند. معمولا منافذ باز و خیلی بزرگ روی پوست صورت جلوه زیبایی ندارند و باعث ایجاد حسی ناخوشایند در فرد می‌شوند. عواملی متعددی هستند که باعث بزرگ شدن منافذ باز پوست صورت می‌شوند، اما شما می‌توانید با استفاده از محصولات پوستی کوچک کننده منافذ باز مانند محصولات کلین بیوتی  از پوست خود مراقبت کنید. در ادامه عوامل بزرگ شدن منافذ پوست صورت را برای شما بطور کامل شرح می‌دهیم:

ژنتیک و منافذ باز پوست صورت

برخی افراد از زمان تولد به صورت طبیعی منافذشان بازتر از بقیه است. این افراد به خصوص در زمان بلوغ شاهد بازتر شدن منافذ صورتشان هستند. دلیل به وجود آمدن این مشکل هم تغییرات هورمونی و ترشحات چربی بیش از حد است. معمولا افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند، منافذ پوستشان هم بازتر و بزرگ‌تر است. البته نمی‌توان گفت افرادی که پوست خشک دارند به هیچ وجه با مشکل باز شدن منافذ رو به رو نخواهند شد! نور آفتاب و منافذ باز پوست صورت افرادی که مجبورند به خاطر شغلشان و یا هر دلیلی دیگری زیاد زیر نور مستقیم خورشید باشند، به مشکل بزرگ شدن منافذ باز پوست دچار خواهند شد. چون اشعه مادون قرمز و فرابنفش نور آفتاب موجب آسیب به پوست می‌شود.

استفاده بیش از حد از کرم‌های چرب کننده و مواد آرایشی

چربی و سبوم ترشح شده در پوست باید از طریق منافذ موجود روی پوست خارج شوند. اما وقتی شما بیش از حد از مواد آرایشی چرب کننده استفاده کنید باعث می‌شوید منافذ مسدود شده و سبوم نتواند از سطح پوست خارج شود. وقتی این مسئله رخ دهد منافذ مسدود شده مجبور می‌شوند خود را بازتر کنند که هم پوست نفس بکشد و هم سبوم بتوانند از زیر پوست به سطح پوست بیایند. اینجاست که جوش‌های زیر پوستی سیاه و سفید روی پوست شما ظاهر خواهند شد. پس توصیه اکید می‌کنیم از کرم‌های آرایشی چرب کننده و نامرغوب استفاده نکنید و در صورت نیاز به سراغ کرم‌های آرایشی فاقد چربی بروید. اگر پوستتان خشک است و کرم فاقد چربی به خوبی روی پوستتان پخش نمی‌شود، قبل از زدن کرم آرایشی از کرم‌های مرطوب کننده کم چرب استفاده نمایید.

ماندن مواد آرایشی روی پوست برای ساعت‌های طولانی

تجربه ثابت کرده کسانی که از کرم‌های آرایشی بیش از حد استفاده می‌کنند و این کرم در تمامی ساعات روز روی پوستشان است، در دراز مدت پوستشان دچار مشکل شده و منافذ آنها باز خواهند شد. پس بهتر است زیاد از کرم و لوازم آرایشی استفاده نکنید. ولی اگر مجبور شدید یا دلتان خواست آرایش کنید سعی کنید از محصولات باکیفیت استفاده کنید و حتما بعد از چند ساعت که کرم روی پوستتان بود، آن را به کمک یک آرایش پاک‌کن به خوبی از روی صورت پاک کرده و بعد از آن صورتتان را بشویید.

محل به وجود آمدن منافذ باز پوست صورت

  • روی بینی و پوست اطراف آن
  • روی گونه‌ها
  • روی پوست پیشانی
  • روی چانه

غدد سباسه (غدد چربی) پوست غددی هستند که چربی تولید می‌کنند. این غدد در کنار فولیکول‌های مو قرار گرفته‌اند. غدد سبابه از طریق مجرایی، ترشحات چربی که تولید می‌کنند را به سطح پوست می‌رسانند. این ترشحات علاوه بر چربی، سلول‌های مرده جدار مجرا را نیز همراه خود دارند. اگر مسیر خروج این چربی‌ها و ترشحات مسدود شود، مشکلاتی مانند بزرگ شدن منافذ در سطح پوست ایجاد می‌شود و جوش‌های سرسیاه و سرسفید در سطح پوست به وجود خواهند آمد. منافذ مسدود شده و بزرگ روی پوست معمولا به رنگ سیاه دیده می‌شوند، دلیل آن رنگ موهای کرکی خارج شده است و گاهی هم به خاطر اکسید شدن چربی درون منافذ، به رنگ سیاه دیده می‌شوند.

انواع منافذ باز پوست صورت

همانطور که پیش از این هم گفتیم منافذ باز پوست صورت یکی از مشکلات پوستی به شمار می‌آیند که افراد زیادی هم گرفتار آن هستند. منافذ باز پوست انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  1. منافذ بسیار بزرگ
  2. منافذ سر سیاه
  3. منافذ سر سفید
  4. منافذ افتاده و فرو رفته
  5. منافذ آکنه‌ای و جای جوش

برای درمان هر یک از این منافذ ماسک‌های خانگی زیادی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم: منافذ باز پوست خیلی بزرگ برخی از افراد هستند که منافذ پوست صورتشان بیش از حد باز بوده و جلوه زیبایی ندارد. این افراد به اصطلاح دارای پوست پرتقالی هستند. این مشکل برای برخی به حدی زیاد است که روی اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که منافذ باز صورتتان خیلی بزرگ است، روش‌های درمان خانگی این مشکل را امتحان کنید:

1- استفاده از یخ برای بستن منافذ پوست: یخ یک خاصیت جالب و بسیار خوب دارد و آن هم این است که باعث منقبض شدن (جمع شدن) سلول‌های پوست می‌شود. استفاده مداوم از یخ روی پوست به مرور زمان باعث کوچک‌تر شدن منافذ باز پوست صورت می‌شود. برای استفاده از این روش کافیست مقداری آب را در فریز قرار دهید تا یخ بزند. سپس یک تکه یخ را برداشته و آن را به آرامی و خیلی ملایم روی پوست صورت خود بکشید. ابتدا ممکن است انجام این کار ناخوشایند به نظر برسد و موجب احساس سوزش و سرمای شدید شود. اما بعد از چند لحظه پوست شما به یخ عادت خواهد کرد و احساس ناراحتی نخواهید کرد. اگر در هفته به صورت مرتب دو تا سه بار این کار را انجام دهید، شاهد نتایج خوب این روش و کوچک شدن منافذ باز پوست صورت خود خواهید شد.

2- ماسک خاک رس برای درمان منافذ باز پوست: خاک رس چون دارای خاصیت ضد باکتریایی است، نتایج شگفت انگیزی در کوچک کردن منافذ باز دارد. توصیه می‌کنیم از ماسک خاک رس هر سه روز یک بار استفاده کنید و ترجیحا خاک رسی که برای ماسک به کار می‌برید آبی و سفید باشد. این ماسک منافذ باز پوست را کم کرده و چربی اضافی صورت را می‌گیرد. برای تهیه ماسک خاک رس کافیست یک قاشق خاک رس را داخل آب گرم بریزید. دقت کنید در نهایت ترکیب خاک رس و آب باید یک بافت غلیظ شود. یک لایه ضخیم از ماسک را روی پوست خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه پوستتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. مشخصات این ماسک به شرح زیر است:

  • کنترل چربی پوست
  • پاکسازی عمیق پوست
  • حفظ رطوبت پوست
  • ضد جوش
  • مناسب برای پوست‌های معمولی، مختلط و چرب
  • نرم کننده پوست

3- ماسک سفیده تخم مرغ و آبلیمو برای بستن منافذ صورت: سفیده تخم مرغ نیز خاصیت جمع کنندگی منافذ را دارد. اگر دقت کرده باشید وقتی کمی تخم مرغ روی دستتان می‌ریزید بعد از اینکه خشک ‌می‌شود، آن محل سفت و جمع شده و در آن قسمت از پوست احساس کشیدگی می‌کنید. سفیده تخم مرغ برای سلول‌ها و منافذ باز هم همین خاصیت را دارد و آن‌ها را کوچک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافیست یک سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و دو قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مخلوط آماده شد، لایه‌ای نازک از آن را روی پوست بکشید و بعد از اینکه کاملا خشک شد با آب گرم بشویید. قبل از استفاده از این ماسک، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از بازو بزنید تا متوجه عملکرد آب لیمو روی پوستتان بشوید.

منافذ صورت به چه دلیل باز می شوند؟

با بالا رفتن سن و مراقبت های نادرست پوستی صورت دچار انواع عارضه ها مانند باز شدن بیش از حد منافذ پوست صورت لک های پوستی و … می شود اما به طور کلی عوامل زیادی وجود دارند که می توانند پوست را در سنین پایین نیز دچار عوارض کنند در ادامه این عوامل را به طور مختصر معرفی و شرح خواهیم داد.

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که در مقاله ذکر شد اگر هنوز هم برای درمان و بستن منافذ باز صورت خود دچار سردرگمی هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید. همچنین هنرجویان و همکاران عزیز در تمامی رشته پر طرفدار و پر در آمد لاین های زیبایی  نیز می توانند با مراجعه به صفحه و یا پیج اینستاگرام ما و پس مشاهده نمونه کار های سالن زیبایی نورژا از طریق راه های  ارتباطی برای شرکت در دوره های مبتدی تا تخصصی به صورت خصوصی وعمومی  به دو روش حضوری و آنلاین با مشاورین ما در تماس باشند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا