اقتصادیفعالان کسب و کار

معایب گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس اتومات مگان؛ نیاز دارندگان این سدان محبوب

مگان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های ساخت رنو در ایران است. این ماشین با دو موتور 1600 و 2000 به بازار عرضه شد و می‌توانید آن را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک خریداری کنید. گیربکس اتوماتیک این خودرو هم تقریبا همان گیربکسی است که در خودروهای ال نود، ساندرو و 206 استفاده شده است. البته این گیربکس ضعف‌هایی دارد که یکی از آن‌ها استهلاک بالا در صورت استفاده پرفشار است.

بهترین مدل مگان |صدای گیربکس مگان اتومات

برای اطلاعات کلی در خصوص  می توانید روی عبارت آن کلیک کنید. و برای اطلاعات بیشتر تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان این صفحه را مطالعه بفرمایید.

همچنین اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که جعبه‌دنده مگان از بخش‌های مختلفی مانند توربین و اویل پمپ تشکیل شده است که در صورت خرابی می‌توانند مشکلات زیادی را برای این گیربکس ایجاد کنند. برای آشنایی با نکات تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان، با ما در این مطلب همراه باشید.

گیربکس مگان اتومات چیست

سنسور گیربکس مگان

در گیربکس اتوماتیک مگان 3 سنسور وجود دارد. این سنسورها فشار روغن، سرعت خودرو و دمای روغن را اعلام می‌کنند. سنسور فشار در گیربکس با توجه به شیب جاده و سرعت خودرو، فشار روغن را مشخص می‌کند.

صدای گیربکس مگان اتومات

گیربکس اتوماتیک خودروی مگان باید نرم و  بدون هیچ‌گونه صدا کار کند. بروز هرگونه صدا نشانه وجود ایراد در گیربکس این خودرو است.

در کل مورد هایی مشاهده شده که گیربکس دارای صدا بوده . صدا در گیربکس مگان می‌تواند از کم بودن روغن،خرابی خنک کن و خرابی دیفرانسیل داخل گیربکس باشد که خیلی به ندرت پیش می‌آید

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

خودرو مگان محبوبیت زیادی در بین انواع خودروهای موجود در بازار دارد. گیربکس اتوماتیک در خودرو مگان از کیفیت بالایی برخوردار است. گیربکس اتوماتیک به عنوان قطعه‌ای اصلی و مهم در خودرو نقش موثری در حرکت آن دارد. انتقال نیرو از موتور به چرخ‌ها با قدرت فراوانی برای حرکت خودرو توسط گیربکس انجام می‌شود.

گاهی اوقات در اثر استفاده نادرست از گیربکس و یا افزایش کارکرد آن آسیب‌های فراوانی به گیربکس وارد خواهد شد که باید به موقع به فکر تعمیر آن باشید. همچنین ساختار گیربکس اتوماتیک مگان بسیار پیچیده و حساس است. به همین دلیل تعمیر و رفع علائم خرابی آن باید توسط افراد مجرب و حرفه‌ای انجام شود در این صورت آسیبی به دیگر قطعات آن وارد نخواهد شد.

انجام سرویس‌های دوره‌ای و منظم برای رفع آسیب‌های گیربکس لازم و ضروری است. در ضمن هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان با توجه به نوع و شدت آسیب آن متفاوت است که با تعمیر تخصصی و تشخیص صحیح علائم خرابی گیربکس از ایجاد هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد شد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس اتومات مگان به مراتب هزینه تعمیر بیشتری نسبت به جعبه‌دنده دستی دارد.

در ایران به دلیل وجود مشکلی به نام تورم، قیمت خدمات و کالاها ثابت نیست. لذا هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان را تنها می‌توان به‌صورت حدودی و در یک مقطع زمانی خاص بیان کرد

البته درست مانند نمونه دستی، هزینه تعمیر این جعبه‌دنده هم ارتباط با میزان خرابی دارد. همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که اجرت باز و بست و تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک هم کمی بیشتر از گیربکس‌های دنده‌ای است

هزینه ی تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان به طور کلی بستگی به چند مورد اصلی دارد:

۱. خراب بودن یا نبودن شفت اصلی

۲. خراب بودن یا نبودن ساعتی

این دو مهمترین علت هایی هستند که باعث گرون تر شدن هزینه ها می‌شوند زیرا خرابی این دو باعث به وجود آمدن دگر مشکل ها در گیربکس میشود

شروع هزینه ها در این گیربکس از 4 میلیون تومان شروع و گاهی تا بالای ۱۵ میلیون هم می‌رسید پس بهتر است با اولین مشاهده خرابی سریع به متخصص گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید

هزینه ی تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نسبت به خرابی گیربکس هستش که معمولاً از 4 میلیون شروع و نهایتاً تا ۳۰میلیون میرسه

باند گیربکس ۱۴۰۰/۱۵۰۰، صافی اصلی ۱۲۵۰/۱۵۰۰، شیر برقی ۹۰۰/۱۰۵۰، واشر وسط ۱۰۰۰

. هزینه تعویض قطعات گیربکس و اجرت آن به‌طور حدودی در اردیبهشت سال 1402 به شرح زیر است:

  • تعویض روغن گیربکس با فیلتر: 5 میلیون ریال
  • تعویض توربین: 8 میلیون ریال
  • تعویض شیر برقی گیربکس: 8 میلیون ریال
  • باز کردن گیربکس اتوماتیک و بررسی کل سیستم : 23 میلیون ریال
  • تعویض سیم ساعت گیربکس: 7 میلیون ریال

قیمت ساعت گیربکس مگان

ساعت گیربکس یا مغز گیربکس اتوماتیک، وظیفه کنترل کارهای مختلف گیربکس خودرو را بر عهده دارد. کنترل فشار روغن و مقدار ضریب دنده ازجمله وظایف ساعت است. درصورتی‌که ساعت گیربکس با ایراد مواجه شود، روغن گیربکس یا واسکازین به جعبه‌دنده نمی‌رسد. در این شرایط، تعویض دنده به‌موقع و به‌خوبی انجام نمی‌شود.

از جمله اصلی‌ترین علائم خرابی ساعت گیربکس مگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تعویض دنده
  • لرزش در هنگام شتاب‌گیری
  • نشت روغن گیربکس
  • شنیده شدن صدا در زمان تعویض دنده
  • مکث طولانی در هنگام تعویض دنده
  • تعویض اشتباه دنده

ساعت گیربکس اتوماتیک یا همون ولوبادی قابل تعمیر هستش به دلیل تورم، قیمت کالاها در ایران ثابت نیست و با گذشت زمان افزایش می‌یابد. اما به‌طور حدودی قیمت ساعت گیربکس این خودرو در اردیبهشت سال 1402 حدود 5 میلیون تومان است.

در صورت جواب ندادن تعمیر آن باید از ساعتی نو که حدود قیمت ۹ میلیون تومان است

معایب گیربکس اتوماتیک مگان

از معایب گیربکس مگان میتوان به ضعیف بودن شیربرقی و ساعت آن اشاره کرد که البته بیشترین دلایل خرابی به خاطره پر کار بودن این گیربکس و ضعیف بودن جنس های داخل بازار است از دیگر خرابی های این گیربکس میتوان به گشاد شدن رینگ های درب عقب اشاره کرد که باعث گاز حرض ماشین می‌شود و این ایراد با تعویض رینگ های اور سایز به جای رینگ های اصلی قابل حل است هم هاین معایب می تواند درن هایت به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان بیانجامد.

علائم خرابی شیر برقی گیربکس مگان

عملکرد شیر برقی گیربکس‌های اتوماتیک حالت الکترومکانیکی دارد. چون که شیر برقی یک قطعه مکانیکی است، ولی کارکرد آن طبق دستورات الکتریکی صورت می‌گیرد. برای تعویض دنده در گیربکس، فشار روغن با جریان یافتن در مدارها، چرخ‌دنده‌ها را حرکت می‌دهند. وظیفه اصلی شیر برقی، تقسیم‌بندی و مدیریت فشار روغن است.

از جمله مهم‌ترین علائم خرابی شیر برقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرش دنده

یکی از نشانه‌های خرابی شیر برقی گیربکس‌ این است که تعویض دنده با پرش ناگهانی همراه است. بدین معنی که با افزایش سرعت، گیربکس به‌جای یک دنده، دو دنده سبک‌تر را انتخاب می‌کند.

روشن شدن چراغ

روشن شدن چراغ هشداردهنده مشکلی را به‌طور دقیق شناسایی نمی‌کند. اما به‌طورکلی نشان می‌دهد کدام بخش از خودرو با ایراد مواجه است. در صورت مشاهده این چراغ فورا برای تعمیر گیربکس مگان خود اقدام کنید.

گیرکردن دنده

اگر تعویض دنده انجام نگیرد و گیربکس در دنده‌ای خاص گیر کند، ممکن است شیر برقی با خرابی و ایراد مواجه شده باشد.

تعویض شیر برقی گیربکس مگان

برای تعویض شیر برقی ها باید اول دستگاه دیاگ گیربکس اتوماتیک به خودرو وصل بشود تا تمام مقدار فشار های شیر برقی ها چک شود در صورت افت فشار در شیر برقی ها نیاز به تعویض یا تعمیر است

تعویض شیر برقی های گیربکس مگان جز کار های اصلی است و مانند شمع و وایر هر از چند گاهی باید تعویض شوند که هم عمر گیربکس و هم عمر ساعتی افزایش یابد برای تعویض شیربرقی نیاز به باز شدن گیربکس نیست و این کار با باز کردن درب کارتل گیربکس قابل انجام است در تعویض شیربرقی فقط ۲ شیربرقی بزرگ تعویض میشود که مهمترین وظیفه را دارند یکی از آن ها کنترل lock up و دیگری کنترل فشار گیربکس است

گیربکس اتوماتیک مگان 2000

نکته دیگری که درباره گیربکس اتوماتیک مگان وجود دارد، کندی این گیربکس است که در مواقعی مانند ترافیک بسیار آزاردهنده عمل می‌کند. با این حال، بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید که جعبه‌دنده اتوماتیک مگان به دلیل چهار سرعته بودن و برنامه‌ریزی مخصوص خود، مصرف سوخت ماشین شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا