اقتصادیفعالان کسب و کار

معنای پشت هر رنگ لاله

درباره لاله ها

به نقل از almanac لاله‌ها معمولاً در اواخر زمستان یا اوایل بهار از زمین بیرون می‌آیند. اگر هوای معتدل غیر فصلی باعث رشد زودرس در زمستان شود، خطر آنقدر که به نظر می رسد بزرگ نیست. لاله ها (و نرگس ها نیز) نسبتاً سرما را تحمل می کنند. با این حال، اگر دمای سرد زمستانی بازگردد، ممکن است رشد را به تاخیر بیندازد. برف در این مورد واقعا مفید است، زیرا می تواند شاخ و برگ را از سرمای شدید عایق کند.

گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی به اروپا برده شد. در قرن ۱۷ میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است.

برای شکوفه های بهاری در پاییز بکارید!

پیاز گل لاله در پاییز قبل از یخ زدن زمین کاشته می شود. با کاشت انواع با زمان های مختلف شکوفه، می توانید گل های لاله را از اوایل تا اواخر بهار شکوفا کنید.

برخی از انواع برای شکوفه دادن در داخل خانه خوب هستند و اکثر آنها برای استفاده به عنوان گل های شاخه بریده نیز عالی هستند.

گل های لاله معمولاً فنجانی با سه گلبرگ و سه کاسبرگ هستند. برای هر محیطی یک لاله وجود دارد، از لاله‌های کوچک «گونه‌ای» در مناطق جنگلی طبیعی گرفته تا لاله‌های بزرگ‌تر که برای کاشت‌های رسمی باغ از تخت‌ها تا حاشیه‌ها مناسب هستند.

گلهای عمودی ممکن است تک یا دوتایی باشند و شکل آنها از فنجان، کاسه و جام ساده تا اشکال پیچیده‌تر متفاوت است. ارتفاع از 15سانتیمتر تا 60 سانتیمتر متغیر است.

روی هر ساقه یک گل لاله رشد می کند که در هر بوته دو تا شش برگ پهن وجود دارد.

لاله ها پیاز یک ساله هستند یا چند ساله؟

اگرچه لاله ها از نظر فنی یک گیاه چند ساله هستند، قرن ها هیبریداسیون به این معنی است که توانایی این پیاز برای بازگشت سال به سال ضعیف شده است.

بنابراین، بسیاری از باغبانان آنها را به عنوان یک ساله رفتار می کنند و هر پاییز پیازهای جدیدی می کارند. آب و هوا و خاک آمریکای شمالی نمی تواند شرایط باستانی آناتولی و جنوب روسیه را در زمان تولد آنها تکرار کند. باغبانان در مناطق کوهستانی غربی ایالات متحده به این آب و هوا نزدیک تر می شوند و ممکن است موفقیت بیشتری در ماندگاری لاله های خود داشته باشند.

زمان کاشت لاله

گل لاله هلندی

پیازهای گل لاله را در پاییز بکارید ، 6 تا 8 هفته قبل از اینکه یخبندان سخت و یخبندان زمین پیش بینی شود. لامپ ها برای تثبیت خود به زمان نیاز دارند. کاشت خیلی زود منجر به مشکلات بیماری می شود. سرمای یخبندان محلی را ببینید.
یک قانون خوب این است که پیازها را زمانی بکارید که میانگین دمای شبانه در منطقه شما بین 40 تا 50 درجه باشد.
در آب و هوای سردتر شمالی، آن را در اواخر شهریور یا مهر  بکارید. در آب و هوای گرم تر، پیازها را در ماه آذر (یا حتی بعد از آن) بکارید.
طبیعت هرگز در نظر نگرفته است که پیازها در بالای زمین بچرخند، بنابراین کاشت پیازها را پس از خرید به تاخیر نیندازید.
در آب و هوای جنوبی با زمستان های معتدل، پیازها را در اواخر آبان یا آذر بکارید. پیازها باید حدود 12 هفته قبل از کاشت در یخچال سرد شوند. (تامین کنندگان لامپ اغلب لامپ های از پیش سرد شده را نیز برای فروش ارائه می دهند.)
اگر کاشت پیازهای خود را در زمان بهینه از دست دادید، منتظر بهار یا پاییز آینده نباشید. پیازها مانند دانه ها نیستند. حتی اگر در تیر یا بهمن یک گونی گل لاله یا کاشته نشده پیدا کردید، آنها را بکارید و از شانس خود استفاده کنید. در مورد کاشت لاله در زمستان بیشتر ببینید.

انتخاب و آمادهسازی محل کاشت لاله

لاله ها مکانی با آفتاب کامل یا بعد از ظهر را ترجیح می دهند. در مناطق 7 و 8، یک مکان سایه دار یا مکانی با آفتاب صبحگاهی انتخاب کنید، زیرا لاله ها گرمای زیادی را دوست ندارند.
خاک باید دارای زهکشی خوب، خنثی تا کمی اسیدی، حاصلخیز و خشک یا شنی باشد. همه لاله ها از مناطقی که رطوبت بیش از حد دارند بیزارند.
گونه های بلند باید از بادهای قوی محافظت شوند.
شما می خواهید لامپ ها را با فاصله 10 تا 15 سانتیمتر از هم جدا کنید، بنابراین یک محل کاشت به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید.
بستر باغ را با استفاده از چنگال یا پنجه باغ آماده کنید تا خاک را به عمق30 تا 38 سانتیمتر شل کنید، سپس در یک لایه 5 تا 10 سانتیمتر کمپوست مخلوط کنید.

نحوه کاشت لاله

پیازها را نسبتاً عمیق بکارید – 15 تا 20 سانتیمتر عمق یا حدود سه برابر ارتفاع لامپ. یک سوراخ عمیق‌تر از آن حفر کنید تا خاک شل شود و زهکشی شود. در خاک های رسی، به جای آن به عمق 7.5 تا 15 سانتیمتر بکارید.
لامپ را در سوراخ با انتهای نوک تیز قرار دهید. با خاک بپوشانید و خاک را محکم فشار دهید.
پیازها را بلافاصله پس از کاشت آبیاری کنید. اگرچه آنها نمی توانند پاهای خیس را تحمل کنند، اما پیازها برای تحریک رشد به آب نیاز دارند.
اگر قصد دارید گل لاله های چند ساله پرورش دهید، هنگام کاشت آنها در پاییز با کود متعادل به آنها تغذیه کنید. لامپ ها سیستم ذخیره‌سازی کامل خودشان هستند و حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای یک سال هستند. از مواد ارگانیک، کمپوست یا یک غذای لامپ با زمان آزادسازی متعادل استفاده کنید.
برای جلوگیری از موش ها و خال ها – اگر مشکلی داشته اند – هالیو یا هر برگ خاردار دیگری را در سوراخ های کاشت قرار دهید. برخی از باغبان ها از بستر بچه گربه یا شن خرد شده استفاده می کنند. اگر حشرات و جوندگان درنده یک مشکل واقعی هستند، ممکن است لازم باشد اقدامات قوی تری انجام دهید، مانند کاشت پیاز در قفس های سیمی مدفون.
اگر در اواخر فصل لاله های خود را می کارید، امید خود را از دست ندهید

گل لاله نماد چیست

 جهت مطالعه بیشتر ““

نحوه پرورش لاله

اگر هفته ای باران می بارد، آبیاری نکنید. با این حال، اگر دوره خشکی وجود دارد و باران نمی بارد، باید پیازها را هر هفته آبیاری کنید تا زمین یخ بزند.
تابستان های بارانی، سیستم های آبیاری و خاک مرطوب مرگ لاله هاست. هرگز عمداً به بستر پیاز آب ندهید مگر در شرایط خشکسالی. خاک مرطوب منجر به قارچ و بیماری می شود و می تواند پیازها را پوسیده کند. برای تقویت زهکشی سریع پوست درخت کاج، شن یا هر ماده زبر دیگری را به خاک اضافه کنید.
سالیانه از کمپوست استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز برای شکوفه های آینده را فراهم کنید.
در بهار، زمانی که برگ ها ظاهر می شوند، لاله خود را با همان غذای پیاز یا پودر استخوانی که در زمان کاشت استفاده می کردید، تغذیه کنید. چاه آب.
لاله های سر مرده به محض اینکه می گذرند، اما برگ ها را جدا نمی کنند!
اجازه دهید تا حدود 6 هفته پس از گلدهی برگها روی گیاهان باقی بمانند. لاله ها برای جمع‌آوری انرژی برای شکوفه های سال آینده به شاخ و برگ خود نیاز دارند! پس از زرد شدن شاخ و برگ و از بین رفتن آن، می توان آن را هرس کرد.
واریته های بزرگ ممکن است هر چند سال یکبار نیاز به کاشت مجدد داشته باشند. انواع کوچک معمولاً خود به خود و پخش می شوند.

اگر به گل آفتابگردان علاقه دارید مقاله “” را مطالعه کنید

مزرعه گل لاله صورتی

گل لاله نماد چیست؟

مفهوم گل های لاله برای هر رنگ متفاوت است. لاله قرمز نماد عشق و لاله صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. این گل همیشه پیام آور شادی بوده است.

لاله‌ها معانی نمادین مختلفی دارند ، اما معمولاً نشان‌دهنده عشق عمیق و بی‌مصرف هستند. به عنوان گل های بهاری ، آنها همچنین با تولد دوباره و شروع های جدید مرتبط هستند.

طبیعتاً رنگهای مختلف معانی مختلفی نیز دارند:

لاله های قرمز

لاله های قرمز را نمادی از عاشقانه و عشق می دانند . از زمان های قدیم رنگ قرمز نماد عشق و محبت خالص بوده است. هدیه دادن یک دسته گل زیبا از لاله های قرمز به عزیزانتان مطمئنا روحیه آنها را شاد می کند. لاله های قرمز یک هدیه عالی برای مناسبت روز ولنتاین هستند و همچنین حال و هوای بسیار رمانتیکی به شما می دهند.

لاله های قرمز حال و هوای بسیار رمانتیک و شادی را ایجاد می کنند که برای یک قرار عاشقانه یا خواستگاری ایده آل است

لاله های نارنجی

لاله های نارنجی نماد درک و مراقبت است. در زمان‌های قدیم لاله‌های نارنجی را به مردم می‌دادند تا مشاجره و نزاع بین آنها را حل کنند. لاله های نارنجی از نظر بصری بسیار دلپذیر هستند. آنها جو بسیار شاد و مثبتی به فضا می دهند. می توانید یک دسته گل زیبا از لاله های نارنجی را به دوستان خود یا هر یک از اعضای خانواده بدهید تا توجه خود را نسبت به آنها نشان دهید.

لاله های سفید

لاله های سفید نماد غم و اندوه و تسلیت هستند. رنگ سفید ملایم لاله ها حال و هوای بسیار آرام و شادی به فضا می دهد. لاله های سفید معمولاً در مراسم خاکسپاری اهدا می شوند زیرا رایحه ملایمی دارند که فضای را شاد نگه می دارد. یک دسته گل لاله سفید همراه با یادداشت «از دست دادنت متاسفم» برای ابراز همدردی شما عالی است.

لاله ها همچنین برای اهداف تزئینی در مراسم خاکسپاری استفاده می شوند زیرا از نظر بصری بسیار دلپذیر هستند. لاله‌ها فضا را آرام می‌کنند، بنابراین بهترین گلی هستند که می‌توانید برای ابراز ناراحتی به کسی بدهید.

لاله های صورتی

هیچ چیز مانند یک دسته گل بزرگ از لاله های صورتی زیبا ” تبریک ” نمی گوید . فرقی نمی‌کند ارتقای شغلی را جشن بگیرید، یک نوزاد جدید یا فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ، لاله‌های صورتی برای هر کسی که آنها را دریافت می‌کند، آرزوی موفقیت و خوشبختی می‌کند.

لاله های صورتی نماد مراقبت و محبت است. درست مانند لاله های قرمز، لاله های صورتی نیز یک گل بسیار رمانتیک محسوب می شوند. آنها برای یک قرار عاشقانه یا خواستگاری ایده آل هستند . لاله‌های صورتی حالتی بسیار شاد و رمانتیک ایجاد می‌کنند که برای قرار ملاقات ایده‌آل است.

لاله های بنفش

لاله های بنفش نماد اقتدار و نفیس هستند. گل لاله بنفش یکی از کمیاب ترین رنگ های لاله است. در زمان های اولیه، فقط در باغ ملکه الیزابت یافت می شد. پوشیدن لاله بنفش در انگلستان باستان ممنوع بود. فقط خانواده سلطنتی می توانستند از لاله های بنفش استفاده کنند.

لاله های زرد

گل لاله زرد به معنی عشق ناامید و حسادت است. از زمان های قدیم رنگ زرد به عنوان رنگ حسادت دیده می شد. رنگ زرد روشن لاله ها از نظر بصری بسیار دلپذیر به نظر می رسد. لاله ها حس شادی و مثبت را به فضا می آورند.

لاله های زرد برای هر مناسبت شادی مانند جشن سالگرد یا جشن تولد عالی هستند. ما می توانیم تضمین کنیم که دوستان، خانواده یا عزیزان شما مطمئناً یک دسته گل عمودی از گل لاله های زرد را دوست دارند. فروشگاه ما یکی از بهترین مجموعه های لاله های زرد را دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

لاله های آبی

نکات و دانستی هایی در مورد گل لاله که باید بدانید!

نماد گل لاله

آیا می‌دانستید: اگر در اواخر تابستان پیاز گل لاله را بیرون بیاورید، احتمالاً همان پیازی نیست که پاییز گذشته کاشته‌اید.
دخترش است حتی زمانی که لاله در حال شکوفه دادن است، پیاز برای نسل بعدی تقسیم می شود.

برای طولانی‌ترین عمر گلدان، ساقه‌های گل لاله را به صورت مورب برش دهید، سپس دو سوم بالای گل‌ها را در قیف روزنامه بپیچید و به مدت یک یا دو ساعت در آب خنک قرار دهید. سپس ساقه ها را مجددا برش دهید و لاله ها حداقل یک هفته ماندگاری دارند.
در هلند قرن هفدهم، گل لاله جدید چنان خشم و مد بود که یک مشت پیاز حدود 44000 دلار ارزش داشت.
لاله های قرمز نمادی از عشق است

لاله ها بومی آسیای مرکزی هستند

لاله‌ها در اصل در کوه‌های معتدل و مراتع آسیای مرکزی و جنوب اروپا رشد می‌کردند.

اعتقاد بر این است که آنها برای اولین بار در قرن یازدهم در قسطنطنیه کشت شدند. آنها در نهایت به نماد عثمانی ها تبدیل شدند، با نقوش لاله عنصر محبوب در ادبیات، هنر، موسیقی و غیره.

اگرچه هیچ کس به طور قطع نمی داند که آنها در نهایت چگونه به اروپا معرفی شدند، رایج ترین نظریه این است که سفیری در امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم دانه ها و پیازها را فرستاد – و از آنجا محبوبیت آنها افزایش یافت.

انواع گل لاله |رنگ لاله ای

بیش از 3000 نوع لاله وجود دارد

لاله ها یکی از گل هایی هستند که فوراً قابل تشخیص هستند، اما قطعاً همه آنها یکسان نیستند! 75 گونه مختلف و بیش از 3000 گونه در حال حاضر شناخته شده وجود دارد. واریته های جدید نیز به طور مرتب کشت می شوند، بنابراین این تعداد فقط افزایش می یابد.

برخی مانند لاله های تک دارای گل های کلاسیک فنجانی هستند، در حالی که برخی دیگر بسیار کمتر قابل تشخیص هستند – به عنوان مثال، لاله های دوتایی دیررس دارای شکوفه های دوتایی بزرگ شبیه گل صد تومانی هستند. با این حال، یکی از ویژگی های قابل توجهی که در بسیاری از لاله ها مشترک است این است که اکثر آنها گل های کاملاً متقارن دارند.

علاوه بر لاله های تک کلاسیک ما، طیف جدیدی از لاله های دوتایی خیره کننده در دسترس داریم.

لاله ها خوراکی هستند

اگر دوست دارید در آشپزخانه خلاق باشید، لاله اضافه کنید. گلبرگ ها خوراکی هستند و طعم شیرینی دارند – آنها را به تزیین عالی برای کوکتل، کیک و موارد دیگر تبدیل می کند.

لامپ ها نیز از نظر فنی خوراکی هستند، اما ما آن را توصیه نمی کنیم. آنها طعم چندان مطبوعی ندارند و باید با احتیاط آماده شوند زیرا چندین قسمت از لامپ کمی سمی هستند. برخی از افراد نسبت به دیگران حساس تر هستند، اما خوردن پیاز اغلب منجر به حالت تهوع، مشکلات معده، تب و موارد دیگر می شود.

با این حال، زمان های ناامیدانه منجر به اقدامات ناامیدکننده می شود. هنگامی که در طول جنگ جهانی دوم عرضه مواد غذایی به هلند مسدود شد، پیاز گل لاله به جلوگیری از گرسنگی و قحطی گسترده کمک کرد. دولت دستورالعملی را در مورد نحوه تهیه لامپ ها منتشر کرد که مردم از آنها به عنوان جایگزین سبزیجات استفاده می کردند و حتی آنها را آسیاب می کردند تا از آنها به عنوان آرد یا قهوه استفاده شود.

لاله ها هنگام بریدن به رشد خود ادامه می دهند

اگر تا به حال یک دسته گل لاله خورده اید، ممکن است متوجه شده باشید که ساقه ها در آب طولانی تر می شوند، حتی پس از کوتاه شدن. این به این دلیل است که لاله‌ها در برابر نور خورشید بسیار پذیرا هستند، بنابراین به رشد خود به سمت آن ادامه می‌دهند. شکوفه های آنها نیز شب هنگام غروب خورشید بسته می شود!

اگر لاله های شما شروع به رشد بیشتر از ساقه های دیگر در دسته گل خود کردند، نگران نباشید – می توانید دوباره آنها را کوتاه کنید تا با بقیه ساقه ها مطابقت داشته باشند. همانطور که رشد می کنند، می توانند کمی خم شوند و آویزان شوند. توصیه می کنیم از گلدان باریک تری استفاده کنید تا آنها را محکم و راست نگه دارید. همچنین چرخاندن گلدان می تواند مفید باشد تا گل ها در یک جهت خم نشوند

منبع : ویکی پدیا

دکمه بازگشت به بالا