اقتصادیفعالان کسب و کار

مواد شوینده برای اتومبیل ها با روکش نانو سرامیک

شوینده مخصوص ماشین های سرامیک شده ،خودروها مثل بدن انسان نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. از بنزینی که برای خودروی خود استفاده می کنید.

پوشش نانو سرامیک خودرو به دلیل طیف مراقبتی زیاد و دوام و درخشش طولانی مدت، بهترین پوشش محافظ بدنه خودرو به حساب می‌اید. اما برخی به اشتباه بر این باورند که نیازی به مراقبت و نگهداری ندارند. شستشوی منظم، استفاده از محصولات تخصصی، کلید نگهداری پوشش نانو سرامیک به نظر می رسد. با چند راهکار ساده می‌توانید از پوشش سرامیک خودرویتان محافظت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

گام اول>>> شستشوی خودرو

به نقل از استارلوکس .هنگام رانندگی با خودرو ممکن است پوشش بیرونی به وسیله گرد و غبار، سنگریزه ها و مواد میکروسکوپی آسیب ببیند. این امرممکن است با چشم غیر مسلح نادیده گرفته شود، اما مراقبت منظم بهترین راه برای حفظ پوشش است. پس سعی کنید هر یک تا دو هفته یکبار، بدنه ماشین را شستشو دهید. البته بدنه خودرو به دلیل وجود پوشش نانو سرامیک کمتر از بدنه معمولی کثیف می‌شود.

۱– استفاده از فیلتر شستشو و دو سطل

برای شستشوی بدنه خودرو از سطل شستشو، لنس گان و تورنادور کف پاش استفاده می‌کنند. در صورتی که از سطل استفاده می‌کنید، حتما یک سطل برای آب کثیف و دیگری برای آب تمیز جدا نمایید در سطل آب تمیز، ترکیب شونیده و آب ریخته شود. در سطل آب کثیف، مقداری آب جهت آبکشی استفاده شود. البته بهتر است در سطل آب از فیلتر جهت جدا شدن آلودگی‌های زبر استفاده شود، زیرا در غیر اینصورت ممکن است بر روی سطح سرامیک شده بدنه ماشین آسیب وارد شود.

۲ استفاده از شامپوی مخصوص بدنه سرامیک شده

سعی شود از شامپوی مخصوص بدنه سرامیک شده که دارای PH خنثی است، استفاده شود. این شامپوها معمولا غلظت بالایی داشته و باید با آب رقیق شوند. با استفاده از لنس گان وتورنادور کف پاش می‌توان کف بیشتری ایجاد کرده و شستشو را آسان نمود. اطمینان حاصل کنید که شامپویی که جهت تمیز کردن و شست و شو استفاده می کنید فاقد واکس و موم باشد. موم هیچ کاری برای ماشین با پوشش نانو سرامیکی خودرو انجام نخواهد داد.

۳استفاده از آب بدون املاح معدنی

در تمیز کردن ماشین، به هیچ عنوان از آب چاه و یا دارای سختی زیاد استفاده نکنید، زیرا املاح موجود در آن مانع از کف کردن شامپو و خوب تمیز کردن آن می‌شود. در پایان این املاح هم به بافت نانو سرامیک ماشین آسیب زده و هم بعد از خشک شدن لک بر روی سطح به جا می‌گذارند.

۴شستشوی جداگانه رینگ و لاستیک

در شستشوی بدنه ماشین چه سرامیک شده و چه سرامیک نشده، رینگ و لاستیک را جداگانه شسته و از دستمال و اسفنج مشترک استفاده نکنید. حتی در پایان این دستمال را با سایر دستمال‌ها نشویید. ذرات و گرد لنت موجود بر روی رینگ و لاستیک خودرو، مولکول‌های آهنی تیز و برنده هستند، که بر روی هر سطوح خط و خراش وارد می‌نمایند. برای اطمینان از از بین رفتن کامل ذرات براده آهن و گرد لنت، از پاک کننده آهن و گرد لنت استفاده نمایید. در صورت وجود آلودگی آهنی روی سطح، این محصول بلافاصله بعد از استفاده، به بنفش تغییر رنگ می‌دهد.

۵استفاده از اسفنج یا دستکش شستشو و یا حوله مایکروفایبر

برای تمیز کردن سطح و پخش کردن کف، بهتر است از اسفنج یا دستکش شستشو و یا حوله مایکروفایبر استفاده نمایید. زیرا این محصولات مخصوص شستشوی بدنه بوده و به سطح سرامیک شده ماشین آسیب نمی‌زند.

۶آبکشی کامل

حتما بخاطر داشته باشید که خودرویتان را آبکشی کنید، باقی ماندن مواد شوینده روی سطح بدنه سبب آسیب و تضعیف پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو می‌شود. دقت داشته باشد که در صورت شسشتشوی ماشین زیر نور آفتاب، شوینده به سرعت روی بدنه خشک شده و لک به جا می‌گذارد.

۷خشک کردن ماشین با حوله مایکروفایبر

برای جلوگیری از باقی ماندن لک قطرات اب، بعد از آبکشی بدنه را با حوله مایکروفایبر خشک کن، خشک نمایید. این محصول دارای بافت نانو بوده و آسیبی به سطح نمی‌زند.

شامپو بدنه نانوتیس |شامپو مخصوص سرامیک خودرو

گام دوم>>> استفاده از محصولات مراقبتی تخصصی

1- استفاده از پوشش آبگریز بدنه خودرو

بر روی بعضی از پکیجپوشش نانو سرامیک بدنه خودرو، اسپری آبگریز کننده خودرو گذاشته می‌شود. بعد از هر شستشوی بدنه خودرو بهتر است کاربر از اسپری آبگریز کننده بدنه خودرو استفاده نماید. این محصول سبب افزایش قدرت آبگریزی و هیدروفوبیک سرامیک بدنه و افزایش ماندگاری و خاصیت خود تمیز کنندگی آن می‌شود. در صورتیکه برای خودرویتان از سرامیک مات استفاده کرده اید، اسپری آبگریز مات تهیه نمایید.

۲استفاده از پوشش نانو سرامیک تاپ کوت

پوشش نانو سرامیک دارای ماندگاری زیادی می‌باشد، اما برای حفظ این ماندگاری می‌توانید از سرامیک تاپ کوت که اغلب داری ماندگاری 6-12 ماهه هستند و فقط جهت اجرای بر روی سطح سرامیک شده می‌باشند، استفاده نمایید. البته در صورت عدم دسترسی به این نوع سرامیک، از سرامیک بدنه با ماندگاری زیر 12 ماه نیز به عنوان تاپ کوت می‌توانید استفاده نمایید.

گام سوم>>> رعایت نکات مراقبتی

۱هر زمان که ممکن بود خودرویتان را خشک کنید.

اگر خودرویتان در حالی که رانندگی می‌کنید مرطوب و خیس شد، سعی کنید در یک منطقه محافظت شده توقف کرده و آن را با یک حوله خشک نمایید.

 

۲در اسرع وقت آلودگی های تصادفی ایجاد شده را پاک کنید.

کثیفی های ناگهانی همچون فضولات پرنده، قیر، گرد و غبار چمن یا خاک در هنگام رانندگی در اطراف اجتناب ناپذیر است. در لحظه ایجاد آلودگی و کثیفی، آنها ضرر کمتری دارند، لذا در اسرع وقت اثر آن ها را پاک کنید.

۳حد الامکان خودرو خود را در سایه پارک کنید.

نور مستقیم خورشید برای مدت زمان طولانی می تواند موجب زیان در لایه بیرونی پوشش نانو سرامیکی خودرو شود. همچنین از پارک کردن خودرو در زیر سایه درختان اجتناب شود زیرا در طول روز ممکن است بقایای فضولات پرندگان و … روی سطح بدنه ریخته شود. درست است که پوشش نانو سرامیک توان مراقبت از رنگ بدنه در برابر این عوامل را دارا می‌باشد، ام با رعایت این نکات طول عمر و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

جهت مشاهده سایر محصولات لاین خودرو، به سایت مراجعه نمایید و یا در و یا ما عضو شوید.

سوالات متداول پیرامون مراقبت و نگهداری از بدنه خودوی سرامیک شده:

چرا باید از پوشش نانو سرامیک بدنه مراقبت نماییم؟

پوشش سرامیک ماشین در اثر عوامل محیطی قدرت آبگریزی و ماندگاریش کاهش پیدا می‌کند. برای حفظ این ماندگاری باید از آن مراقبت نمود.

چرا باید از شامپو مخصوص بدنه سرامیک شده استفاده نمود؟

شامپو مخصوص بدنه خودروی سرامیک شده دارای PH خنثی می‍باشد و آسیبی به پیوند مولکولی رنگ بدنه و سرامیک نمی‌زند.

چرا باید رینگ و لاستیک را با لوازم جداگانه شست؟

ذرات گرد و غبار لنت روی رینگ و لاستیک با استفاده از لوازم مشترک می‌توان سطح بدنه منتقل شده و به آن آسیب بزند. حتی اگر سرامیک بدنه ماشینتان ضد خش نباشد، می‌تواند بر روی آن خراش ایجاد نماید

دکمه بازگشت به بالا