اقتصادیفعالان کسب و کار

مکمل بدنسازی ضرر دارد

آیا مکمل بدنسازی عوارض دارد ؟

مکمل بدنسازی به عنوان یک فرآورده کمکی می‌تواند در کنار رژیم غذایی ورزشکاران مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر کمک به جبران کمبود‌های تغذیه‌ای، در تناسب اندام و سلامتی فرد ورزشکار نیز موثر باشد. آیا هر شخصی که مکمل بدنسازی مصرف کند، حتما با عوارض جانبی مواجه خواهد شد؟ در یک کلام باید گفت خیر؛ تنها در موارد زیر است که عوارض مکمل بدنسازی در بدن فرد مصرف کننده خود را نشان می‌دهد:

  • در صورتی‌که مکمل بدنسازی تقلبی و جعلی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده باشد.
  • در صورتی که ورزشکار اصلا به مقدار مصرف روزانه خود که مربی ورزشی برای وی تعیین کرده یا روی بسته‌بندی محصول قید شده توجه نکند و مقدار زیادی مکمل مورد استفاده قرار دهد.
  • در صورتی که مکمل بدنسازی تاریخ گذشته بوده و تاریخ انقضای آن طی شده باشد.

شایع ترین عوارض مصرف مکمل ها و راهکار مقابله با آن ها

مشکلات گوارشی

یکی از عوارض جانبی شایع مکمل های ورزشی مشکلات گوارشی نظیر دل درد، نفخ، دلپیچه و اسهال است. که علت بسیاری از این مشکلات گوارشی مربوط به عدم تحمل لاکتوز موجود در گینرها یا مکمل های پروتئین وی است. برای کاهش عوارض گوارشی ناشی از مصرف مکمل های بدنسازی سعی نمایید از مکمل هایی که لاکتوز ندارند و یا حاوی پروتئین وی ایزوله هستند استفاده نمایید . همچنین مکمل های پروتئینی یا گینرها را بلافاصله قبل از تمرین و یا بلافاصله پس از تمرین  مصرف نکنید.

برخی از افراد ممکن است با مصرف مکمل کراتین دچار مشکلات گوارشی شوند برای حل این مشکل ورزشکاران حساس بهتر است دوره بارگیری را در مصرف این مکمل اجرا نکنند و روزانه تنها 5 گرم استفاده نمایند.

حساسیت های پوستی

برخی از افراد با مصرف مکمل های بدنسازی به ویژه پروتئین وی یا گینرها دچار جوش یا آکنه، کهیر، تورم صورت، حنجره و زبان می شوند. متاسفانه یک باور غلط در میان ورزشکاران وجود دارد که اگر پس از مصرف مکمل های بدنسازی دچار مشکلات پوستی شوند پس مکمل کیفیت ندارد و آلوده به هورمون است در صورتیکه در پروتئین وی فاکتورهای رشد نظیر TGF، IGF وجود دارد که با تحریک ترشح انسولین و افزایش IGF-1 آزاد در داخل بدن باعث افزایش چربی پوست شده و در افراد حساس باعث بروز جوش و آکنه می شود .

برخی از افراد نیز به صورت فردی به پروتئین شیر گاو حساس هستند و با مصرف مکمل های حاوی پروتئین لبنی دچار حساسیت های پوستی می شوند که این افراد بهتر است از سایر منابع پروتئینی استفاده نمایند.

ریزش مو

نگرانی در مورد ریزش مو ناشی از مصرف مکمل های بدنسازی در میان آقایان ورزشکار بسیار شایع است. برخی از مکمل های بدنسازی نظیر پروتئین وی نه تنها باعث ریزش مو نمی شوند بلکه به تقویت فولیکول های مو نیز کمک کرده و رشد موها را نیز تقویت می کنند.

اما مصرف مکمل کراتین در برخی از ورزشکاران یاعث تشدید ریزش مو می شود. کراتین با افزایش عملکرد و توان ورزشی ورزشکار به صورت غیر مستقیم  باعث افزایش ترشح DHT ( دهیدروتستوسترون ) شده و در افرادی که به صورت ژنتیکی ریزش موی آندروژنی دارند باعث تشدید ریزش مویشان خواهد شد. توصیه می شود این افراد دوره بارگیری در مصرف کراتین را اجرا نکنند و دوزه های پیایین مکمل کراتین را مصرف نمایند.

برخی از مکمل های بدنسازی غیر مجاز نظیر پروهورمون ها با اختلال در ترشح هورمون ها باعث افزایش تشدید ریزش مو در آقایان می شوند.

سالم ترین مکمل بدنسازی |عوارض مکمل های بدنسازی بر کبد

فواید و مضرات مکمل های بدنسازی

سالم ترین مکمل بدنسازی

همان طور که می دانید سالم ترین مکمل ها برای بدنسازی می توانند تاثیرگذاری بسیار زیادی روی رشد و افزایش حجم عضلات شما داشته باشند. با توجه به ترکیبات و موادی که در ساخت این پودرهای بدنسازی استفاده شده است، شما باید از بهترین آن ها در دوران ورزش استفاده کنید.

استفاده از برخی از مکمل ها و پودرهای بدنسازی طی مدت زمانی طولانی می تواند روی بدن شما تاثیر منفی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود از این مواد پروتئینی و ویتامینی به مقدار لازم و طبق دستور پزشک خود استفاده کنید. اگر به دنبال بهترین مکمل ها برای بدن خود هستید به شما پروتئین وی را پیشنهاد می کنیم، شما می توانید به عنوان یک مکمل غذایی از این پروتئین استفاده کنید.

از جمله سالم ترین مکمل بدنسازی می توانیم به پروتئین وی، کراتین، ویتامین ها، آمینو اسیدها و… اشاره کنیم. با مراجعه به سایت فردامارکت شما شاهد انواع مکمل های غذایی خواهید بود و می توانید بهترین آن ها را بدون ضرر برای خود خریداری کنید.

فقط باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده بیش از اندازه از این پودرهای بدنسازی بدن شما دچار آسیب می شود.

کره بادوم زمینی تات نات یکی از برترین کره های موجود در فرشگاه اینترنتی تات نات است که 100% از بادام زمینی ساخته شده است و به دلیل طعم خوشمزه و خواص متنوعش، در تهیه انواع غذاها و تنقلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص کره تات نات عبارتند از: منبع انرژی: این محصول حاوی مقدار زیادی کالری و چربی سالم است.

هر آنچه که نیاز دارید با بهترین قیمت از دیجی کالا بخرید

منبع: youtube

دکمه بازگشت به بالا