اقتصادیفعالان کسب و کار

نام های زیبا برای ساختمان مسکونی

در انتخاب نام ساختمان چه مواردی اهمیت دارند؟

در طراحی داخلی خانه نام یک ساختمان همانند شناسنامه ای است که به ساختمان، هویت می بخشد. بنابراین واضح است که باید در انتخاب آن تا حدی وسواس به خرج دهید. هر چقدر نام ساختمان شکیل تر باشد؛ بهتر در اذهان عمومی، می ماند. حتی در مواردی یک ساختمان تنها به واسطه اسمی که دارد، بسیار محبوب شده است. بنابراین منطقی است که برای انتخاب زیباترین نام زمان کافی بگذارید و از افراد دیگر، مشورت بگیرید.

نامی که برای ساختمان انتخاب می شود نباید شامل حروف لاتین باشد. ترجیحا شامل حروف تکراری نباشد، تلفظ سختی نداشته باشد، به راحتی در ذهن بماند، ریشه فارسی داشته و با شئونات کشور مغایرت نداشته باشد و…

اسامی مجتمع های مسکونی تهران |اسم ساختمان ایرانی

 در نظر گرفتن موارد زیر به شما در انتخاب نام ساختمان، کمک می کند:

متناسب بودن با حوزه فعالیت

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران: چنانچه یک ساختمان تجاری داشته باشید که تنها روی یک حوزه فعالیت دارد؛ می توانید از اسمی متناسب با همان کسب و کار، استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ساختمان مذکور تنها در زمینه فروش و تعمیرات موبایل فعالیت دارد؛ می توانید از اسامی تجهیزات مربوط به تلفن همراه یا یک برند خاص، استفاده کنید. البته اجباری برای این کار وجود ندارد. چه بسا خیلی از ساختمان ها هستند که اسم آن ها هیچ سنخیتی با حوزه فعالیتشان ندارد اما همچنان مشهور و زبانزد می باشند.

داشتن تلفظ آسان

طراحی داخلی شرکت اداری: تلفظ اسم از موارد مهم برای نام گذاری است. در صورتی که یک اسم به راحتی تلفظ نشود و یا تنها افراد خاصی بتوانند آن را به درستی تلفظ کنند؛ دیر یا زود به فراموشی سپرده می شود. بنابراین سعی کنید از اسامی که تلفظ راحتی دارند، استفاده کنید.

با معنی بودن

اکثر اسامی ایرانی معانی زیبایی دارند. توصیه می کنیم نام ساختمان را از اسامی ایرانی انتخاب کنید. حتی برخی از اسامی به دلیل داشتن معنی زیبا بارها برای ساختمان ها انتخاب شده اند و جزء اسامی تکراری محسوب می شوند اما باز هم طرفداران زیادی دارند.

 در نظر گرفتن نما

در خیلی از کشورها نام گذاری با توجه به نمای ساختمان، انجام می گیرد. به عنوان مثال ممکن است یک ساختمان مشابه امضای یک شخصیت برجسته، ساخته شود. در این صورت نام همان شخصیت را روی ساختمان، حک می کنند. البته نمونه ای از این ساختمان ها در کشور ما هم وجود دارد؛ مثل پاساژ برلیان در زعفرانیه که المان های مربوط به برلیان کنار درب ورودی آن، استفاده شده است.

توجه به معماری

برخی از سبک های معماری اصیل ایرانی وجود دارند که اگر به صورت مشهود در ساختمان به کار گرفته شده باشند، موجب می شود ذهن بیننده به دوران خاص و یا ملیتی خاص، برود. مثالی که در این باره می توان زد؛ همان ساختمان های با نمای رومی یا نمای سنتی شاه عباس صفوی است. در این ساختمان ها معمولا از رنگ آمیزی خاصی استفاده می شود و می تواند اسمی متناسب با معماری منحصر به فرد خود، داشته باشد. قطعا شما هم تا به حال رستوران های سنتی که از معماری شاهانه ای برخوردار هستند را دیده اید که البته اسامی خاصی هم دارند.

ما روزانه به هنگام تردد در شهر؛ ساختمان های زیادی را می بینیم بدون اینکه بدانیم نام نهاده شده بر آن ها، چه فلسفه ای دارد. خیلی از ساختمان ها برگرفته از یک واقعه تاریخی و یا یک برهه از تاریخ هستند. این نام قرار است سال ها معرف ساختمان باشد و بایستی یک نام اصیل، شکیل و با معنی برای ساختمان، انتخاب کرد.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در این مقاله؛ می توانید یک نام زیبا برای ساختمان، انتخاب کنید. اسامی ساختمان ها معمولا به هنگام شب و به دلیل نورپردازی تابلوها، بسیار جلب توجه می کنند و می توانند نگاه مخاطب را هر چند برای مدت زمانی کوتاه، جذب کنند.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که برخی از ساختمان ها تنها به دلیل داشتن یک نام بامسما و زیبا، قیمت بالاتری داشته باشند. بله واقعیت این است که برای قیمت گذاری روی یک ساختمان، تمامی موارد را در نظر می گیرند و نام زیبا هم یکی از عوامل تاثیرگذار می باشد.

امیدواریم راهنمایی های ذکر شده در این مقاله بتواند به شما در انتخاب یک اسم زیبا و با معنا برای ساختمان، کمک کند. در صورتی که تمامی این موارد را بررسی کرده اما باز هم برای انتخاب نام ساختمان سردرگم هستید؛ پیشنهاد می کنیم از تابلوسازان در این زمینه، مشورت بگیرید. معمولا این افراد روزانه با تعداد بالایی از این اسامی مواجه هستند و می توانند با توجه به موقعیت قرارگیری ساختمان و … بهترین نام را پیشنهاد دهند.

 در صورتی که قصد دارید اسم انتخاب شده برای ساختمان را با بهترین به نمایش بگذارید؛ ما به شما تابلوسازی نامور را پیشنهاد می کنیم. این تابلوسازی سال هاست در زمینه طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی فعالیت داشته و می تواند مطابق با نظر و سلیقه شما به عنوان مشتری؛ یک تابلوی باکیفیت و زیبا، طراحی کند.

روند ساخت تابلو به این صورت است که پس از انتخاب نام مناسب؛ آن را به همراه برند یا لوگو (اگر دارید!) به طراح مجموعه، ارائه دهید. طراح با استفاده از نرم افزارهای طراحی؛ طرح مورد نظر شما را به طور دقیق طراحی کرده و پس از اینکه توسط شما تایید شد؛ به مرحله بعدی یعنی برش لیزری، تحویل می دهد. در این مرحله طرح مورد نظر توسط دستگاه هایی با دقت و سرعت بالا، برش می خورد. معمولا اسامی که روی حک می شوند؛ به صورت حروف برجسته می باشند که این کار باعث می شود نام ساختمان به زیبایی هر چه تمام تر، در معرض دید عموم، قرار گیرد.

چنانچه قصد دارید یک تابلوی زیبا برای نصب در بالاترین نقطه ساختمان تازه تاسیس تان، سفارش دهید؛ پیشنهاد می کنیم نمونه کارهای ساخته شده توسط تابلوسازی نامور را مشاهده کرده و در صورت رضایت، نسبت به ثبت سفارش تابلو، اقدام کنید. این اطمینان را به شما می دهیم که تابلوسازی نامور برای ساخت تابلو از بهترین متریال موجود در بازار، استفاده کند. داشتن ضمانت و یا گارانتی از لحظه نصب تابلو هم از دیگر مزایای ساخت تابلو توسط این تابلوسازی می باشد.

به منظور دریافت مشاوره و راهنمایی و همچنین ثبت سفارش تابلو، با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های درج شده در وب سایت، تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا