اقتصادیفعالان کسب و کار

نحوه بستن کلید لمسی

در این مقاله قصد داریم طریقه نصب دو پل نِستِک را آموزش دهیم. نصب کلیدهای تاچ با کمی متفاوت اما بسیار ساده است. به طوری که با اندکی دانش قبلی و به کمک ویدیوها و مقالات آموزشی در عرض 5 دقیقه نصب و راه اندازی می شوند. راه اندازی این کلید برق لمسی هوشمند تنها در ۷ مرحله به سادگی صورت می‌گیرد.

این آموزش هم در قالب محتوای ویدیویی و متنی و هم PDF راهنمای کلید لمسی هوشمند تهیه شده است. همه ی این موارد در این مقاله گردآوری شده تا شما بدون هیچ مشکلی صفر تا صد مراحل نصب کلید هوشمند خانه تان را طی کنید.

ابزارهای لازم برای نصب کلید لمسی:

کلید لمسی، پیچ‌گوشتی دو سو و فازمتر.

مرحله 1- تشخیص سیم های برق

ابتدا باید فیوز اصلی برق را وصل کنید. تا بتوانید سیم های فاز، نول و سیم های برگشتی از لامپ (بار) را به کمک فازمتر مشخص کنید. فراموش نکنید که بعد از مشخص شدن سیم‌ها، فیوز برق را قطع کنید.

گام اول:‌ تشخیص سیم های برق
راهنمای نصب کلید هوشمند گیلسا |سیم کشی کلید هوشمند

مرحله2- آماده‌سازی سیم‌های برق

بعد از اون باید به سراغ آماده کردن سیم ها بروید. به این معنی که اگر نیاز است روکش پلاستیکی سیم‌ها رو جدا کنید؛ و سیم‌های فاز و نول را برای اتصال به تغذیه کلید آماده کنید.

گام دوم: آماده سازی سیم های برق

مرحله3- برداشتن درپوش شیشه‌ای کلید

برای این کار پیچ‌گوشتی دوسو را در شیار مشخص شده در قسمت پایین کلید قرار دهید. پیچ‌گوشتی را بچرخانید تا پنل شیشه‌ای جدا شود.

گام سوم: برداشتن درپوش شیشه ای

مرحله4-اتصال سیم‌ها به کلید

توی این مرحله باید پیچ ترمینال های کلید را باز کنید. سپس، سیم‌های فاز و نول رو به ترتیب به ترمینال‌های L و N وصل‌کنید. همچنین، سیم‌های بار رو هم به دو ترمینال‌ L1 و L2 متصل کنید. به طور کلی اتصال سیم‌های بار بستگی به تعداد پل های کلید دارد. به عنوان مثال برای نصب باید تمامی سیم‌های L1 تا L4 را به ترمینال های متناظر متصل کرد.

گام چهارم: اتصال سیم‌ها به کلید

مرحله5-نصب کلید درون قوطی برق

حالا، کلید را درون قوطی برق قرار دهید. پیچ‌های چنگه با پیچ‌گوشتی ببندید تا کلید محکم در جای خود قرار بگیرد.

گام پنجم: نصب کلید درون قوطی برق

مرحله6-اتصال درپوش شیشه‌ای

حالا درپوش شیشه‌ای را روی کلید قرار داده و سپس آن را در جای خود محکم نمایید.

گام ششم: اتصال درپوش شیشه‌ای

مرحله 7-روشن کردن کلید

در آخر، با وصل کردن فیوز، برق کلید را متصل کنید و به راحتی صفحه کلید آن را لمس کنید.

اگر شما کلید منزل تان را از نوع هوشمند انتخاب کرده باشید حتما پس از نصب کلید لمسی هوشمند نیاز دارید که آن را با ریوت کنترل یا گوشی هوشمندتان تنظیم کنید. اگر مایل به انجام این کار هستید می توانید با مراجعه به ویدیو آموزشی تنظیم ریموت کنترل یا گوشی هوشمند روی کلید نستک را گام به گام ببینید.

ویدیوی زیر نیز حاوی محتوای آموزشی نحوه سیم کشی کلید لمسی به وسیله جعبه های آموزشی می باشد. اگر به طور تخصصی در زمینه نصب کلید هوشمند ساختمان فعالیت دارید یا علاقه مند هستید، دیدن این ویدیو را به شما به شدت توصیه می کنیم. همچنین، پی دی اف راهنمای نصب کلید لمسی هوشمند را هم می توانید از همین جا دانلود کنید.

نصب کلید لمسی هوشمند در کنار پریز

گاهی اوقات نیاز است که یک مکانیزم در کنار کلید لمسی نصب شود. برای این کار باید یک سری استانداردهای فاصله گذاری را رعایت کرد. طبق این استاندارد، هنگام نصب کلید لمسی در کنار پریز فاصله مرکز تا مرکز قوطی های برق باید 91 میلی متر باشد.

آموزش هوشمند سازی

در مقاله ی قبل ویژگی های کلید لمسی را به صورت کامل توضیح دادیم در این مقاله سعی داریم  روش نصب کلید لمسی پارمیس را  گام به گام به صورت تصویری و ویدئویی به شما اموزش بدیم . قبل از نصب باید متذکر شویم که این آموزش مخصوص افراد فنی و برقکار است و چون خطر برق گرفتگی و یا اتصالی وجود دارد افراد مبتدی این کار را انجام ندهند . البته کار پیچیده ای نیست و یک شخص فنی کار براحتی می تواند کلید را نصب کند .

وسایل مورد نیاز برای نصب کلید لمسی

1-قوطی مورد نیاز کلید لمسی

2-سربندی

3-نصب کلید لمسی

وسایل مورد نیاز برای نصب کلید لمسی

سیم چین ، پیچ گوشتی دوسو و چهارسو ، فازمتر ، نوار چسب و در آخر کلید لمسی پارمیس

 

1-قوطی مورد نیاز کلید لمسی

بهترین قوطی برای نصب کلید لمسی قوطی پلاستیکی BEST ، BLACK یا شایلین است . البته هر قوطی برق دیگری که دارای جای پیچ در طرفین باشد برای نصب کلید ها مناسب است . همچنین قوطی های نامبرده دارای عمق بیشتری نسبت به قوطی های معمولی است که جهت سربندی فضای بیشتری دارند .

قوطی کلید لمسی

البته اگر شما دارای قوطی های معمولی هستید نگران نباشید چرا که می توانید کلید لمسی را توسط چنگک و یا جای پیچ های گوشه های کلید آنرا در قوطی و یا دیوار محکم کنید .

2-سربندی

همانطور که قبلا نیز اشاره شد سیم کشی کلید لمسی مطابق کلید سنتی است فقط با این تفاوت که به سیم نول نیز نیاز داریم و تعداد برگشتی هم تا 4 عدد می تواند افزایش یابد . دقت کنید در تمام مراحل کار برق قطع باشد .

جهت سربندی سیم ها به این صورت عمل می کنیم :

-سیم فاز ورودی

-سیم نول ورودی که با نول چراغ ها سربندی شده

-سیم های فاز برگشتی چراغ ها

سربندی سیم ها جهت جایگزینی کلید قدیمی با لمسی

نقشه سیم بندی و شماره ترمینال های هر سیم پشت هر کلید چاپ شده که طبق این سیم بندی می توانید سیم ها را نصب کنید . دقت کنید که سیم بندی و نقشه کلید 4 پل با مثلا کولر آبی و ترموستات متفاوت است پس برای نصب هر کلید لطفا به نقشه پشت کلید توجه کنید . برای مثال نقشه کلید 4 پل به صورت زیر است .

دکمه بازگشت به بالا