اقتصادیفعالان کسب و کار

نخ برای چروک صورت

درمان چین و چروک صورت با استفاده از کرم ترمیم کننده گاتیو برای فرورفتگی جای جوش از روش هایی است که برای رفع چین و چروک و جای جوش صورت و جوانسازی آن استفاده می شود. خیلی از افراد به علت های مختلفی از چین و چروک رنج میبرند به همین دلیل به دنبال روش هایی برای از بین بردن چین و چروک های صورت هستند. افتادگی پوست صورت، شل شدن عضلات و ساختمان های عمقی صورت از بیست و پنج سالگی شروع میشود. پس از مدتی به آرامی خط خنده، خطوط کنار بینی و چانه، چین و چروک پیشانی و اطراف گردن بوجود می آیند که این موضوع منجر به پیرشدن پوست و بیشتر نشان دادن سن افراد میشود.

درمان چین و چروک صورت با نخ

یکی از بهترین و کم تهاجم ترین روش ها برای رفع چین و چروک صورت و جوانسازی پوست است. در این روش فرد میتواند با تقریبا سی دقیقه وقت، ظاهری ایده آل بدست آورده و تمامی چین و چروک های روی صورت خود را از بین ببرد. روش لیفت صورت با نخ در دسته طب سوزنی بوده و از مدرن ترین روش های طب سوزنی است. گفته میشود مبدا این روش کشور کره جنوبی میباشد. نخ های با این روش وارد پوست میشوند منجر به تحریک کلاژن در پوست شده که این امر منجر به ساخت کلاژن های جدید در سطح پوست میشود. این لاژن های جدید منجر به کشیدگی پوست و برامدگی میشوند که به واسطه آن چین و چروک های صورت از بین می رود.

افرادي که می توانند درمان چین و چروک صورت با نخ انجام دهند

با در نظر گرفتن درمان چین و چروک صورت با نخ برای همه افرادي خواستار جوانسازي صورت خود بدون جراحي هستند، روش مناسبي است. چرا با كمك ليفت صورت با نخ مي توانند به جوانسازي پوست خود بژزدازند و آن را بهبود بخشند.

  • کسانی که به دنبال یک لیفتینگ ملایم یا متوسط هستند.
  • کسانی که خواهان رفع غبغب هستند و یا در گونه چین دارند.
  • کسانی که تمایل به بالا کشیدن ابروها دارند.
  • کسانی که می‌خواهند لیفت گردن انجام دهند.
  • کسانی که خواستار جوانسازی صورت خود وسرحال سازی صورت و گردنشان هستند.

کسانی که انتظارات غیرواقع‌بینانه دارند و یا اینکه چین و چروک‌های بسیار زیادی در چهره دارند و یا مبتلا به لاغری صورت هستند موارد مناسبی جهت انجام لیفت صورت با نخ نیستند.افرادی با پوست ضعیف و شکننده نیز برای انجام این عمل مناسب نیستند.

انواع نخ لیفتینگ در لیفت با نخ

نخ کاگ یکی از نخ هایی است که در لیفتینگ صورت از آن استفاده می کنند : در این روش هیچ گونه ردی از نخ باقی نمی ماند. در صورت استفاده از نخ كاگ، بهبود آن نيز در زمان بسیار کمي مي شود. و خیلی زود به نتیجه ی مطلوب می رسید. در لیفت صورت با نخ کاگ پوست به صورت كاملا طبیعی به زیبایی می رسد. نخ pdo یکی دیگر از نخ های موثر در این پروسه جوانسازی است : این نخ به محض این که وارد بافت های بدن می شود باعث جمع شدن و همچنین رشد کردن سلول های فیبروبلاست می شود . محل این نخ ها نيز بین لایه درم و نیام عضلات زیر جلدی صورت می باشد. نخ سلوئیت سومین نخی است که زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند .

مزایای جوانسازی صورت با لیفت نخ چیست؟

از جمله می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در مدت زمان کوتاه انجام می شود
  • راحت و بی ضرر است
  • باعث تولید کلاژن می شود
  • برطرف شدن چين و چروك هاي زير پوست.
  •  روش جوانسازی آسان و ایمنی است.
  • تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
  • در صورت لزوم می توان لیفت را تکرار کرد.
  • می توان بلافاصله پس از لیفت آرایش کرد.
  • درصد ریسک یا عوارض آن کم است.

اقدامات قبل از درمان چین و چروک صورت با نخ برای نیز است که برخی اقدامات انجام بشود. از جمله استفاده از کرم روشن کننده گاتیو و همچنین این موارد می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

  • تراشیدن ریش و سبیل آقایان قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی الزامی است.
  • بهتر است که بانوان به صورت بدون آرایش در کلینیک حضور پیدا نمایند.
  • به مدت 1 هفته قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی، از مصرف مشروبات الکلی و کشیدن سیگار و قلیان بپرهیزید.
  • از مصرف داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند، همچون آسپرین و وارفارین خودداری کنید.

لیفت صورت با نخ کلاژن چه عوارضی دارد؟

این عمل زیبایی نیز مانند سایر عمل های زیبایی ممکن است عوارض مختصری را داشته باشند. در ادامه به اشاره می کنیم:

  • آلرژی و حساسیت پوست به نخ یا همان عدم سازگاری
  • تورم یا التهابات پوستی، کبودی به مقدار کم
  • ایجاد عفونت یا قرمزی وکبودی های پوستی
  • به ندرت موجب خونریزی در پوست می شود.
  • ایجاد عدم تقارن در صورت
  • بی حس شدن پوست
  • پوست نسبت به لمس حساس می شود.

حرکت کردن نخ ها که به مرور زمان نامتقارنی در صورت را به همراه خواهد آورد در صورتیکه نخ ها درون پوستتان جا به جا شوند، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا بادرمانی مکمل، نامتقارنی صورتتان را اصلاح کند.

مراقبت های درمان چین و چروک صورت با نخ

برخی از بیماران ممکن است در اثر عوارض جانبی مواد بی حسی، حالت تهوع داشته باشند. در صورت داشتن حالت تهوع در حد چند جرعه کوچک، مایعات استفاده کنید (البته با صلاحدید پزشک). اگر پوست شما متورم یا کبود شده است، به مدت ۳۰ دقیقه ۴ بار در روز برای ۵ روز اول، یخ استفاده کنید. انجام حرکات ورزشی در اجزا صورت را به مدت ۲۴ ساعت محدود کنید. از مصرف کرم ضد چروک گاتیو  صورت یا محصولات آرایشی صورت برای ۴۸ ساعت خودداری کنید. نوشیدنی را با نی استفاده نکنید. سر را بالا نگه دارید (از جمله از خم شدن سر پایین تر از سطح قلب خودداری کنید). به مدت ۵-۷ روز با زاویه ۴۵ درجه  سر خود را نگه دارید. به مدت ۷-۱۰ روز غذاهای نرم و یا مایعات بنوشید.

هزینه لیفت صورت با نخ چقدر است؟

در مورد هزینه درمان چین و چروک صورت با نخ به طور واضح نمی توان صحبت کرد. چون که برخی از معیارها بر قیمت لیفت صورت با نخ تاثیر می گذارد. این معیارها عبارتند از: شدت افتادگی و چروک های پوست، تعداد نخ های مورد استفاده، کیفیت نخ ها، قسمتی که لیفت انجام می شود. بنابراین نمی توان در مورد هزینه ی و یا سایر شهر ها رقم ثابتی تعیین کرد. آیا پس از جوان سازی صورت با روش لیفتینگ نخ اقدامات خاصی باید انجام شود؟ بعد از انجام لیفت صورت با نخ اقدامات مراقبتی خاصی مانند آرایش نکردن، وارد نکردن فشار به سطح پوست ، خوردن غذاهای نرم یا مایعات و …

باید رعایت شدانش پزشکی در شاخه‌ی پوست و زیبایی بسیار پویاست و هر روز شاهد پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه هستیم. در سرتاسر جهان انواع متدها و تکنیک‌ها به کمک پزشکان متخصص زیبایی آمده‌اند تا راه حل‌هایی کاربردی و بی‌خطر برای مبارزه با چین و چروک و افتادگی پوست ارائه دهند. لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های بسیار کاربردی و بی‌خطر زیبایی است که می‌تواند جایگزینی برای جراحی لیفت صورت باشد؛ جایگزینی که هم از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از جراحیست و هم این که روند بهبود و ریکاوری بسیار سریعی دارد. در این مطلب هر آنچه را که باید درباره لیفت صورت با نخ بدانید برایتان توضیح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ یک جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی لیفت صورت است. در لیفت صورت با جراحی بخشی از پوست در دو طرف صورت به عقب کشیده می‌شود و پوست های اضافی برداشته شده و سپس بخیه می‌شود. در فرایند درمانی لیفت با نخ، با استفاده از سوزن‌های ریز نخ لیفت صورت که به زیر بافت بخش‌هایی از صورت که باید مستحکم و لیفت شود تزریق می‌شود. رشته‌ی نخ لیفت در زیر پوست باقی می‌ماند و باعث می‌شود رشته‌های فیبری جدیدی در پوست تشکیل شود که تشکیل دهنده و تحریک کننده‌ی کلاژن هستند. نخ‌های وارد شده در زیر پوست، علاوه بر لیفتینگ، مواد موجود در لایه‌ی دوم پوست (لایه درم) را تحریک کرده و سبب افزایش تولید این مواد می‌شوند.

رشته‌های پروتئینی کلاژن، زخم‌ها را ترمیم می‌کنند، به بافت پوست استقامت می‌بخشند، خط و خطوط صورت را کاهش می‌دهند، آبرسانی را افزایش داده و در نهایت تمام این اقدامات، حدود ۸۰ درصد پوست‌تان را شاداب و جوان‌تر می‌کنند. در اطراف محدوده‌ای که لیفت با نخ صورت انجام شده است بافت پوست سفت و مستحکم می‌شود و با افزایش الاسیسیته و خاصیت ارتجاعی بافت پوست افتادگی صورت جلوگیری می‌شود. اگر شما در پوست صورت‌تان با افتادگی مواجه هستید یکی از بهترین روش‌های غیر تهاجمی برای حل مشکلات شما لیفت صورت با نخ است. خط فک و غبغب، خط ابرو، ناحیه‌ی زیر چشم، پیشانی و گونه‌ها بخش‌هایی از صورت هستند که برای لیفت و یا افزایش استحکام در آن‌ها از درمان لیفت با نخ صورت استفاده می‌شود.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج تزریق نخ‌ها کمی بلافاصله از تزریق قابل مشاهده است و به مرور زمان با کاهش تورم و کبودی آثار لیفت را به وضوح بیشتری مشاهده می‌کنید. اما به طور کلی شما زمانی تغییرات را به طور کامل مشاهده می‌کنید که رشته‌های فیبر جدید تشکیل و فرایند کلاژن‌سازی به خوبی انجام شود که این دوره زمانی ممکن است بین چند هفته تا سه ماه طول بکشد. نتایج حاصل از لیفت با نخ دائمی نیستند. تاثیر لیفت با نخ از ۱ تا ۲ سال در پوست باقی می ماند. مانند سایر پرکننده‌های پوستی قابل حل مانند بوتاکس و ژل، نخ‌های استفاده شده در این روش در نهایت توسط بافت زیر پوست شما جذب می‌شود.

آیا لیفت صورت با نخ درد دارد؟

با توجه‌ به اینکه در لیفت با نخ، بخیه‌ها پوست را به عقب کشیده و صاف می‌کنند، ممکن است تصور کنید که این روش درمانی فوق‌العاده دردناک است. اما باید بدانید که جای نگرانی وجود ندارد، چراکه نخ‌ها معمولاً با استفاده‌ از بی‌حسی موضعی زیرپوست قرار می‌گیرند، بنابراین بیماران احساس زیادی ندارند. همچنین برای تزریق داروهای بی‌حس‌کننده از سوزن‌های ریز (از نظر اندازه مشابه سوزن‌های بوتاکس) استفاده می‌شود که پوست اطراف را بی‌حس می‌کند. به همین منظور شما در طول درمان خود، میزان در خفیفی را تجربه خواهید کرد. با این وجود صرف‌نظر از اینکه از داروهای بی‌حسی موضعی هنگام لیفت استفاده می‌شود اما بعضی از افراد ممکن است حین عمل یا بعد از آن درد داشته باشند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا