اقتصادی

نرم افزار های CRM تحت وب

در دنیای امروزی و با گسترش اینترنت میزان استفاده از نرم افزارهای  CRM تحت وب افزایش پیدا کرده است به طوری که انواع کسب و کارهای کوچک و بزرگ از آنها استفاده می کنند. نرم‌افزار ها انواع مختلفی دارند و شرکت‌ها با توجه به نیازهای مشتریان از مدل های متفاوتی برای استفاده انتخاب می کنند. در واقع سیستم های تحت وب به هر سیستمی که تحت نظر اینترنت قابل استفاده باشد، نرم‌افزار تحت وب نامیده می شود.

از مشکلات شرکت ها ناتوانی در انتخاب یک نرم افزارهای CRM تحت وب مطلوب می باشد آنها نمی دانند از کدام یک به بهترین شکل استفاده کنند زیرا برای انتخاب هر کدام ویژگی ها و نظرات فراوانی وجود دارد. پس باید به صورت دقیق بررسی شود تا قدرت انتخاب داشته باشند  نرم افزارهای CRM تحت وب به دو نوع تقسیم می شوند. در ادامه با هر کدام آشنا خواهیم شد.

 نرم افزارهای CRM تحت وب ابری

با انتخاب این نوع از نرم افزار  می توانید به تعداد مخاطبان موجود در سیستم ، مجوزهای نرم افزاری تهیه کنید همچنین منابع اطلاعاتی سی آر ام روی سیستم های شما نصب خواهد شد. مجوز های نرم افزاری به صورت مقدماتی بوده و یکبار خریداری می‌شود اما برای پیش نیازهای بعدی شاید نیاز به پرداخت هزینه های اضافی باشد.

 نرم افزارهای CRM تحت وب غیر ابری

سیستم فضای غیر ابری یک  شبکه اشتراکی می باشد که به صورت ماهیانه یا سالیانه با توجه به زمانبندی قیمت گذاری شده و هزینه پرداخت می شود با این کار به شما این توانایی را خواهد داد تا از طریق اتصال به اینترنت به سیستم  دسترسی پیدا کنید. اطلاعات در فضای غیر ابری ثبت شده و به جای سرور سازمان در سیستم‌های فروشنده قرار دارد. باید توجه کنید که ارائه کنندگان این مدل از سیستم تحت وب تنها بخش محدودی برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار آنها قرار ‌داده و برای انجام ذخیره داده های دیگر باید هزینه دیگری پرداخت شود.

پس از شناخت انواع نرم افزارهای CRM تحت وب برای انتخاب هر کدام باید بدانیم چه اولویتها و ویژگی های خاصی در آن ها جستجو و قابل استفاده خواهد شد:

  • امنیت اطلاعات

در مورد اطلاعات تجاری و اسناد مهم ، رعایت امنیت بسیار مهم می باشد پس در هر کسب و کار تجاری محافظت از اطلاعات اختصاصی  بخش بسیار مهمی می باشد. در مورد این موضوع باید گفت نرم افزارهای CRM تحت وب ابری بر سرورهای شرکت خود قرار دارد اما نرم افزار سی آر ام فضای غیر ابری بر روی سرورهای دیگر قرار خواهند داشت. زمانی که داده ها بر سرورهای شرکت خودتان ذخیره شود، می توانید این اطمینان را داشته باشید که اطلاعات شما در هر زمانی به صورت محفوظ قرار دارد اما این اطمینان به دست آمده را در مدل ذخیره سازی فضای غیر ابری نخواهید داشت زیرا اطلاعات در سرور دیگری قرار دارد.

  • میزان دسترسی به سیستم

در تعدادی از سیستم های کاری، کارکنان در هر زمان و در هر موقعیت مکانی می توانند از سیستم های کاری استفاده کنند یا برعکس آن در ساعات کاری فعالیت مناسب را نداشته باشند. بنابراین ایجاد نظم در سازمان افزایش پیدا می کند. پس باید، با توجه به تیم کارکنان شرکت خود نوع نرم افزار را با توجه به عملکرد آن ها انتخاب کنید. سیستم تحت وب فضای ابری این قابلیت را خواهد داشت که از طریق ابزار های هوشمند در هر زمان و مکانی با متصل شدن به اینترنت به سیستم  دسترسی و از آن استفاده کنید. این دسترسی آسان سبب خواهد شد کارکنان در هر حالت از سیستم کاری خود جدا نشوند. البته باید گفت سیستم  تحت وب غیر ابری هم توانایی انجام این روند را خواهد داشت که برای کارکنان در همه حال قابل استفاده باشد.

  • وضعیت های نرم افزارهای CRM تحت وب

 طراحی های نرم افزارهای CRM تحت وب به صورتی می باشد که کاربردهای زیادی را برای آنها به وجود آورده اما باید توجه داشت که قابلیت نرم افزارهای CRM تحت وب ابری بسیار بیشتر از نسخه های غیر ابری آن خواهد بود.

با توجه به مقایسه صورت گرفته و در نظر گرفتن کاربرد هر نوع از نرم افزارهای CRM تحت وب بنظر می آید استفاده از نرم افزار ابری مناسب تر می باشد. اکنون به بررسی مزیت های این نرم افزار می پردازیم .

 نرم افزارهای CRM تحت وب ابری ارزان

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم های ابری به صرفه بودن در پرداخت هزینه ها می باشد در این مدل نیاز به خرید سخت افزار وجود نخواهد داشت. در واقع سازمان ها با توجه به میزان زمان استفاده خود به صورت  یکباره اشتراک خریداری می‌کنند این موضوع سبب صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شود.همچنین در بهینه سازی زمان اهمیت خواهد داشت. استفاده از سیستم های غیر ابری سازمان‌ها باید زمان زیادی را برای  بروز رسانی پشتیبانی و حفظ امنیت صرف کنند اما در سیستم های ابری تمام این اتفاقات توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ابری انجام می شود

 کاهش از دست دادن اطلاعات

در نرم افزارهای CRM تحت وب از بین رفتن اطلاعات کمتر اتفاق خواهد می افتد به طوری که شرکت ارائه دهنده این مدل از روش های یکپارچه و منظمی در جهت امنیت داده ها استفاده می کنند این شرکت ه می‌توانند از بیشترین میزان استانداردهای اطلاعاتی استفاده کنند علاوه بر آن از ترفند های منظمی در جهت پشتیبانی و نگهداری استفاده کرده و از تهدیدهای پیش رو جلوگیری خواهند کرد.

 در دسترس بودن

از مهمترین مزایای نرم افزارهای CRM تحت وب ابری توانایی دسترسی بدون محدودیت خواهد بود با اتصال اینترنت این امکان وجود خواهد داشت تا بتوانید به فعالیت خود ادامه دهید.

 به روز رسانی خودکار

در سیستم های غیر ابری در جهت  بروز رسانی و پشتیبان گیری سیستم باید هزینه هایی پرداخت نمود اما در استفاده از نرم‌ افزارهای ابری امکان بروز رسانی خودکار وجود داشته و نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود. علاوه بر آن انجام هرگونه تغییرات جدید به صورت خودکار اعمال شده و کاربران فقط بر موضوع کاری خود متمرکز می شوند.

 نظم و یکپارچگی

یکی دیگر از مزیت های نرم افزارهای CRM تحت وب استفاده از چندین برنامه به صورت ترکیبی و ادغام شده خواهد بود. در این روند کارکنان می توانند اطلاعات خود را در بخش های مختلف به اشتراک گذاشته به شیوه‌ های متفاوت با یکدیگر در ارتباط باشند. ایجاد نظر مخصوصاً در سازمان هایی که  دارای نمایندگی های بزرگ می باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود زیرا سبب افزایش سرعت در انجام امور می شود.

یکی از بهترین نرم افزارهای تحت وب CRM نرم افزار CRM رکاما می باشد. برای اطلاع از کاربردهای کامل این نرم افزار کاربردی به صفحه نرم افزار CRM تحت وب رکاما مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا