اقتصادیفعالان کسب و کار

نمای ساختمان در نمایشگاه ساختمان

یکی از مهمترین ویژگی های نمایشگاه های مختلف که باعث جذابیت آن می شود، آگاهی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در آن عرصه می باشد. یکی از بهترین راهکارها برای به روز شدن اطلاعات در صنایع مختلف شرکت در نمایشگاه های مهم و حرفه ای است که می توان اطلاعات جامعی در زمینه های تخصصی کسب نمود.

در صنعت ساختمان و به ویژه در ، یکی از معتبرترین نمایشگاه های کشوری، نمایشگاه صنعت ساختمان تهران است. این نمایشگاه که به همت فعالان عرصه ساختمان تشکیل می شود، گردهمایی بزرگان در یک مکان بخصوص است.

که با حضور وزیر کار و تعاون افتتاح شد، یکی از معتبرترین نمایشگاه های صنعت ساختمان در ایران است. این نمایشگاه علاوه بر تعداد زیاد شرکت های داخلی ، که از سراسر ایران در این نمایشگاه شرکت کرده اند، نزدیک به 400 شرکت خارجی را در خود جای داده که با آخرین تکنولوژی های مربوط به ساختمان و نمای ساختمان در نمایشگاه صنعت ساختمان 96 شرکت کرده اند.

یکی از مهمترین مواردی که در این نمایشگاه به آن توجه شده است، و نحوه استفاده از نمای ساختمان در صرفه جویی انرژی است. نمای ساختمان تاثیر فراوانی در صرفه جویی انرژی دارد و همین موضوع باعث شده تا شرکت های داخلی و خارجی بسیاری بر روی این موضوع تحقیق کرده و فراورده های خود در این زمینه را به نمایشگاه صنعت ساختمان 96 تهران عرضه کنند.

مورد دیگری که در این نمایشگاه و در غرفه شرکت های مرتبط با به چشم می روند رو به رشد تكامل ساخت وساز در ایران از زمان سلسله قاجاریه آغاز شد و کیپی بردار از سبک معماری غرب بود. ساخت و ساز در ایران ابتدا به صورت دیوارهای باربر با سقف تیرپوش با برگ درختان و برخی موارد طاق قوسی و از زمان قاجاریه سقف های شیبدار و از زمان سلطنت پهلوی اول سقف های بتنی و فولادی و تیرآهن وطاق ضرب یدر ساختمانهای دولتی توسط پیمانكاران خارجی اجراء شد كه نمونه آن ایستگاه راه آهن تهران میباشد و از دهه 40 به بعد ساختمانها با اسكلت فلزی و یا بتنی ویادیوار باربر باسقف طاق ضربی و یا تیرجه و بلوك ( به نامهای مختلف و انواع تیرچه ها و بلوك ها ) و استفاده از بلوكهای پیش ساخته بتنی اجرا گردیده است .

ساخت و اجراء ساختمانها در ایران در حال حاضر به دو روش سنتی و صنعتی  می باشد اما روش صنعتی سازی هنوز نتوانسته جایگاه لازمه را در ایران بدست آورد و در اكثر نقاط ایران روش متداول اجراء می گردد.
روند صنعتی سازی ساختمان در ایران تا قبل از دهه 60چندان ملموس و دارای مفهوم نبوده است زیرا این صنعت وابسته به صنعت ساخت غرب بوده است ولی در حال حاضر متخصصان ایرانی می توانند همانند سازندگان خارجی قدم بردارند .
صنعت ساختمان در ایران دارای جایگاه بالایی است، از سال و1360 به بعد در طول چندین ده ساله كشور ایران در امر هنر معماری و صنعت ساختمان سازی سرآمد شد . سبك سازی ساختمانها به منظور جلوگیری از صدمات حوادث غیر منتظره طبیعی و انسانی باعث جهش خاصی در صنعت ساختمان سازی در جهان و ازجمله ایران گردد وهمزمان استفاده از انرژی های نو و پاك در معماری باعث شد كه در امر ساختمان سازی نیز تحول شگرفی در جهان بوجود اید كه كشور ایران
در انجام این مقوله بی نصیب نماند وصنعت ساختمان در ایران پذیرای آن گردید و پروژه ها را با معماری طراحی شده توسط معماران ایرانی و با تكنولوژی روز صنعت ساختمان به اجراء درآورند .
دومین کاربرد آن در رابطه با زیبایی است. نمایی که نرده‌ها به نمای ساختمان می‌بخشند، تقریبا با هیچ المان دیگری قابل مقایسه نیست. به همین خاطر نیاز است تا در خرید سنگ نرده به عوامل متعددی توجه کرد. برای مثال ضروری است که ارتفاع نرده‌ به اندازه‌ی مورد نیاز بلند باشد تا بتواند از سقوط افراد و اشیاء جلوگیری کند. نرده سنگی طرح رایمون با ارتفاع 70 سانتی خود می‌تواند این استاندارد را تامین نماید.

آدرس نمایشگاه صنعت ساختمان تهران |تقویم نمایشگاه صنعت ساختمان 1401

خورد، استفاده از طراحی های خاص در نمای ساختمان و همچنین کاربرد رنگ ها در انواع نما است. توجه شرکت های داخلی و خارجی فعال در حوزه نمای ساختمان به نحوه ، خود نشانگر اهمیت این موضوع و استقبال مردم ایران از این نوع تنوع است.

کافی است چرخی در این نمایشگاه بزنید، پیشرفت تکنولوژی صنعت ساختمان و صنعت نمای ساختمان چشمگیر است. امیدواریم شرکت های ایرانی با گام برداشتن در مسیر تعالی و با آموختن از شرکت های معتبر داخلی ، گامی بلند در راستای افزایش کیفیت ساختمان سازی به ویژه طراحی ، ساخت و اجرای نمای ساختمان بردارند.

 

دکمه بازگشت به بالا