اقتصادیفعالان کسب و کار

نگهداری بعد از تزریق چربی

یکی از نگرانی های اصلی در خصوص تزریق چربی در اصفهان به صورت، مراقبت های بعد از آن و دوره نقاهت می باشد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که طول دوره نقاهت در هر بیمار متفاوت است و نکات مربوطه نیز از سوی پزشک در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از کلینیک سینایار اصفهان کلیک کنید.

بعد از تزریق چربی به صورت چگونه بخوابیم |بعد از تزریق چربی به صورت چه بخوریم

مشاهده ورم، کبودی و بی حسی در ناحیه تزریق کاملا طبیعی است. ممکن است تعداد دفعات رفتن به دستشویی به دلیل تزریق داخل وریدی مایعات افزایش یابد. به همین خاطر، توصیه می شود بیمار تا جایی که می تواند آب و مایعات بخورد تا هیدراته بدن حفظ شود.

به هیچ عنوان بعد از جراحی نباید از یخ استفاده شود، بلکه استفاده از کمپرس یخ مجاز می باشد.

یک روز بعد از تزریق

یک روز بعد از ، پانسمان از روی صورت برداشته و نواحی تزریق توسط پزشک بررسی خواهد شد. نکاتی که بیمار باید به مدت یک هفته رعایت کند، عبارت است از:

رژیم غذایی

بسیاری از بیماران، شب بعد از تزریق رژیم غذایی آبکی و مایعات دارند و یک روز بعد می توانند، رژیم غذایی عادی خود را داشته باشند.

مصرف دارو

کاملا طبیعی است که صورت بعد از تزریق ملتهب و کبود باشد و احساس درد داشته باشد، که می توان از داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک مصرف کرد. از مصرف سایر داروهای مسکن مانند آسپیرین و ایبوپروفن باید خودداری شود.

استحمام

بیمار می تواند یک روز بعد از تزریق، استحمام کند.

فعالیت بدنی

فعالیت های سبک مانند پیاده روی می توانند به بهبود خونرسانی به اندام های تحتانی کمک کنند. با این حال، از انجام فعالیت های شدید و یا بلند کردن اجسام سنگین به مدت تقریبا یک هفته باید خودداری شود. بسیاری از افراد، چند روز بعد از تزریق می توانند به محل کار خود برگردند.

ممکن است بیمار تا چند روز بعد از تزریق احساس خستگی داشته باشد. در خصوص زمان مناسب انجام کارهای عادی و یا ورزش حتما با پزشک مشورت کنید.

یک هفته بعد از تزریق چربی به ناحیه صورت

نتایج نهایی، با از بین رفتن ورم و کبودی و تقریبا یک هفته بعد از جراحی مشخص می شود. بعد از گذشت یک هفته، ورم و کبودی ممکن است دیده شود اما بیمار درد نخواهد داشت. هر گونه احساس ناراحتی با مصرف د اروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک برطرف خواهد شد.

از آن جایی که هیچ گونه جای اسکاری باقی نمی ماند، بیمار می تواند چند روز بعد به محل کار خود برگردد و استحمام داشته باشد.

منعی برای رانندگی وجود ندارد، اما توصیه می شود بعد از تزریق، فردی از دوستان بیمار را همراهی کند.

هم چنان توصیه می شود در این بازه زمانی، از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری شود.

مصرف دارو

کبودی، ورم و یا درد احتمالی با مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک کنترل می شود.

استحمام

هیچ گونه منعی در خصوص استحمام، از هفته دوم وجود ندارد.

فعالیت بدنی

مهم است که بیمار استراحت کند و از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کند. بیمار بعد از گذشت یک تا چهار هفته از تزریق، می تواند فعالیت های ورزشی و سنگین را از سر بگیرد.

نتایج طولانی مدت تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت از جمله روش هایی است که محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، چرا که می تواند به تغییر فرم و افزایش حجم صورت کمک کند بی آن که نیازی به ایجاد برش باشد و جای بخیه و اسکار باقی بماند. طول دوره نقاهت این روش نیز به مراتب بسیار کمتر از تزریق چربی یکی از روش‌های کم تهاجم زیبایی و جوانسازی پوست است. به همین دلیل کسانی که به دنبال تزریق چربی می‌روند دوره نقاهت کوتاه مدتی را تجربه کرده و عوارض جانبی به وجود آمده در آنها بسیار کم خواهد بود. البته این موضوع در صورتی صادق است که بیماران تمامی نکات مراقبتی لازم و توصیه‌های گفته شده توسط پزشک خود را جدی بگیرد. پس تمامی افرادی که تصمیم خود را برای انجام تزریق چربی گرفته‌اند باید توجه داشته باشند تا در کنار اهمیتی که به انتخاب پزشک و کلینیک معتبر می‌دهند از رعایت نکات مراقبتی غافل نشوند. از جمله عوارض جانبی و خطراتی که افراد در صورت عدم رعایت مراقبت‌های لازم بعد از تزریق چربی با آنها روبرو خواهد شد می‌توان به بروز عفونت، تورم و خونریزی، احساس درد شدید، طولانی شدن دوره نقاهت و موارد بسیاری دیگر از این قبیل اشاره کرد. اهمیت مراقبت بعد از تزریق چربی به قدری زیاد است که اگر تمامی مراحل انجام کار به درستی و توسط تیم درمانی قوی انجام شود نمی‌توان بدون توجه به توصیه‌های پزشک انتظار رسیدن به نتیجه ایده‌آل و مطلوب را داشت.

یکی از مؤثرترین و ماندگارترین و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. تزریق چربی در اصفهان توسط دکتر فاطمه عندلیب، متخصص پوست مو و لیزر با کمترین عوارض و بهترین نتایج انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر عندلیب با شماره تلفن تماس حاصل فرمایید.

کاربرد تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

مزایای تزریق چربی

بدون شک آنچه باعث شده تزریق چربی به یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها در بین سایر روش‌های موجود جوانسازی و زیبایی تبدیل شود نکات مثبت قابل توجه آن است. از جمله مهم‌ترین نکات مثبت این روش عبارتند از:

  • در این روش به جای فیلر و ایمپلنت، از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود. در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت در این فرآیند بسیار پایین خواهد بود. علاوه بر این، احتمال پس زدن چربی های انتقال یافته از سوی سلول های بدن خود فرد نیز در این فرآیند وجود ندارد. این موضوع به معنای سازگاری بیشتر چربی تزریق شده به بدن در مقایسه با سایر مواد تزریق شده به بدن است.
  • زمان انجام این تزریق، کوتاه است و اساساً این کار، وقت زیادی از فرد نمی گیرد. همه این فرآیند می تواند با تنها یک جلسه حضور در کلینیک انجام شود. زمان کوتاه انجام تزریق، یکی از مزیت های تزریق چربی به شمار می رود.
  • دوران بهبودی پس از تزریق چربی، به سرعت طی می شود. این یکی دیگر از مزیت های مهم این فرآیند به شمار می رود.
  • نتایج تزریق چربی «طبیعی» است و ماندگاری قابل توجهی دارد. در این روش، خبری از باقی مانده اسکارهای بزرگ روی صورت و بدن شما نیست.

نحوه تزریق چربی

تزریق چربی به صورت در تمامی کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک انجام می‌شود و پروسه انجام آن در حالت کلی شامل سه مرحله حساس و مهم است:

استخراج چربی از نواحی مختلف بدن

شروع کار با تصمیم‌گیری در مورد ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها از آنجا استخراج شوند انجام می‌شود. معمولاً از نواحی بدن که چربی‌های اضافی در آنجا انباشته شده استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها خارج کردن چربی از شکم و تزریق آن به صورت است. علاوه بر آن می‌توان از چربی بخش‌های دیگر بدن مثل ران‌ و باسن نیز بهره برد. به این صورت که ناحیه مورد نظر بدن بیحس شده و سپس توسط مکنده مخصوصی حجم مورد نیاز چربی استخراج می‌شود.

آماده‌سازی چربی استخراج شده

بعد از استخراج، حجم مورد نیاز چربی نوبت به آماده‌سازی آن برای تزریق می‌رسد. در این مرحله چربی‌ها را در ظرف‌های مخصوصی ریخته و درون سانتریفیوژ قرار می‌دهند تا عملیات خالص‌سازی انجام گیرد و مواد اضافه مانند خون، سلول‌های چربی معیوب و سایر مایعات از چربی جدا می‌شوند.

تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

آخرین مرحله از کار تزریق چربی به این صورت است که چربی‌های خالص‌سازی شده درون سرنگ‌های مخصوصی ریخته می‌شود. سپس پزشک با تکیه بر مهارت و تجربه خود آنها را در مناطقی که از قبل بیحس و استریل شده تزریق می‌کند.

اقدامات قبل از تزریق چربی

برای اینکه بیمار یک تزریق چربی ایده‌آل و بی‌دردسری را تجربه کند بهتر است تا به تمامی توصیه‌ها پزشک قبل و بعد از آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. چند مورد از مهم‌ترین اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت در زیر آورده شده است:

  • با مصرف مایعات زیاد بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را از چند هفته قبل کنار بگذارید.
  • داروهای رقیق‌کننده خون و ضدالتهابی را کنار بگذارید.
  • اگر سابقه بیماری خاصی را دارید حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبتهای پس از تزریق چربی

به گفته دکتر رامین مدرسی رعایت نکات مراقبتی در دوران نقاهت پس از تزریق چربی از اهمیت بسیار بالایی به منظور دستیابی سریع به نتایج مثبت و جلوگیری از بروز عوارض جانبی احتمالی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف مرتب و صحیح تمامی داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک
  • خودداری از مصرف هر گونه دارو به خصوص مسکن‌ها، ویتامین‌ها و داروهای رقیق کننده خون بدون مشورت با پزشک
  • پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل تا سه هفته بعد از تزریق چربی
  • استفاده از کمپرس سرد به منظور کاهش تورم و کبودی‌های به وجود آمده
  • رعایت بهداشت در نواحی برداشت و تزریق چربی به منظور جلوگیری از بروز عفونت در زخم‌ها
  • داشتن تغذیه خوب و مقوی
  • نوشیدن آب کافی و خوردن میوه‌ها و سبزیجات به منظور هیدراته نگه داشتن بدن
  • اجتناب از انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی سنگین به منظور جلوگیری از اعمال فشار در نواحی تزریق چربی
  • عدم اعمال هر گونه فشار و مالش در نواحی تزریق چربی

به‌طور کلی توصیه می‌شود تا بیست و چهار ساعت پس از تزریق چربی به صورت، از حمام استفاده نکنید و صورت خود را نیز نشویید. پس از گذشت بیست و چهار ساعت کامل می‌توانید با آب ولرم حمام کنید. توجه کنید که نباید فشاری به ناحیه تزریق شده وارد شود و هنگام شستشوی صورت خود، از ماساژ دادن آن ناحیه بپرهیزید. در هفته‌های ابتدایی پس از تزریق چربی، سعی کنید از حمام کردن طولانی با آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم اجتناب کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا