اقتصادی

وزیر جهاد کشاورزی با تسریع در احیای دشت قزوین و اختصاص ۴ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه موافقت کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی اخبار ورزشی ازقزوین؛ لطف الله سیاهکلی در نشست با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با طرح برخی دغدغه های کشاورزان و باغداران خواستار پیگیری مشکلات و تسریع در حل آنها شد.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی در خصوص دستاوردهای این نشست اظهارداشت: با توجه به دغدغه ها و مشکلاتی که کشاورزان و باغداران استان در مراجعه به دفتر اینجانب و نیز سفر به روستاها و مناطق مطرح کرده بودند نشستی با آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و معاونان باغبانی، زراعت، امور مجلس و مشاور وزیر صورت گرفت که بسیار مفید و اثر بخش بود.

images (3)

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نگرانی های ما تامین آب از سد طالقان برای کشت پاییزه بود که در گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد 4 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان برای کشت پاییزه اختصاص داده شده و نگرانی کشاورزان برطرف شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: این سهمیه جدید به علاوه 5 میلیون مترمکعب سهم آبی است که در گذشته متعهد شده بودند برای استان تامین شود که جمعا این میزان به 9 میلیون مترمکعب رسید که خبر خوبی برای کشاورزان است.

photo_2023-09-11_18-37-20 (2)

وزیر جهاد کشاورزی از احیای دشت قزوین حمایت می کند

سیاهکلی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگری که تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز هست احیای دشت قزوین بود که به دلیل اهمیت آن از وزیر محترم درخواست کردیم برای تسریع در اجرای این طرح مهم نگاه ویژه ای داشته باشند که قرار شد با هماهنگی وزیر نیرو اقدام لازم صورت گیرد و به معاون زراعت و باغبانی ماموریت دادند طرحی را آماده کنند تا این کار تسریع شود.

وی یادآورشد: یکی از کارهای خوبی که با کمک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این منطقه کلید زده ایم موضوع نهضت آبرسانی با لوله است که دستاوردهای بسیار خوبی داشته و در شرایط کم آبی توانسته راهکار مناسبی برای مدیریت منابع آبی باشد و از هدر رفت آب نیز جلوگیری کند که این طرح با استقبال وزیر جهاد کشاورزی روبروشد و آن را الگویی مناسب برای اجرا در سایر نقاط کشور دانستند و قرار شد ضمن بازدید از یکی ازکارخانه ها مهم تولید لوله برای خرید لوله در حجم زیاد اقدام شود تا نهضت لوله برای انتقال آب به عرصه کشاورزی توسعه یابد.

3239059

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به استان موضوع احداث شهرک فنآوری کشاورزی در دستور کار قرار گرفت که از وزیر جهاد کشاورزی هم درخواست کردیم برای تسریع در این کار  مهم دستور پیگیری صادر کنند که با آن هم موافقت شد.

موافقت با شش میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اجرای طرح آبیاری قطره ای 

سیاهکلی اضافه کرد: یکی دیگر از چالش های باغداران منطقه طارم تامین تسهیلات برای اجرای طرح آبیاری قطره ای است که در مذاکره با وزیر محترم کشاورزی مقرر شد مبلغ 6 میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار باغداران منطقه سیاهپوش طارم برای اجرای این طرح ها قرار گیرد.

photo_2023-09-11_18-37-43

این نماینده تصریح کرد: موضوع مطرح شده دیگر برداشت آب از رودخانه شاهرود است که قزوین هیچ سهمی از این منابع و نعمت الهی ندارد و درحال حاضر 850 میلیون مترمکعب از این منابع به استان گیلان سرریز می شود که از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم حداقل 50 میلیون مترمکعب از این آب به استان قزوین اختصاص یابد تا نیازهای کشاورزی استان بویژه منطقه طارم را تامین کنیم.

photo_2023-09-11_18-37-26

وی اضافه کرد: از جناب آقای نیکبخت وزیر محترم جهاد کشاورزی که بعنوان وزیر متخصص و کاربلد با درک درست از شرایط کشاورزی کشور در همراهی با ما برای کمک به احیای دشت قزوین نیز همراهی مناسبی داشتند تشکر می کنیم و نشست با ایشان نیز دستاوردهای خوبی برای استان داشت که امیدواریم از مزایای آن در آینده بهره مند شویم.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا