اقتصادیفعالان کسب و کار

ویژگی بهترین صندلی انتظار

صندلی انتظار چیست و کاربرد صندلی انتظار برای چه فضاهایی است؟

‌‌حتماً تاکنون نام صندلی انتظار را شنیده‌اید و برایتان این پرسش پیش آمده‌ که صندلی انتظار چیست ؟ صندلی انتظار یکی از مهم‌ترین محصولات مبلمان اداری در هر مجموعه‌ی کاری است. یکی از دلایل اهمیت این صندلی اداری، از کاربرد آن نشأت می‌گیرد. ، ایجاد فضایی مناسب است برای کسانی است که مجبور هستند، مدتی را به انتظار بگذرانند.

Features of the best waiting chair

از صندلی اداری در بانک‌ها، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، ادارات و شرکت‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی و مراکز دانشگاهی، استفاده می‌شود. فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس، قطار و مترو، دیگر مراکز مهمی هستند که در آن‌ها صندلی انتظار، نقش مهمی دارد. استفاده از این محصول کاربردی در مراکز مهمی که به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم، بر ضرورت شناخت کامل این محصول تأکید می‌کند. از این رو در این نوشتار بنا داریم در مورد که صندلی انتظار چیست و انواع و جنس آن و مهم‌تر از همه کاربرد صندلی انتظار صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

صندلی انتظار چیست؟

در پاسخ این سوال که صندلی انتظار چیست؟ باید بگوییم یکی از است که در مکان‌های عمومی و محیط‌های کاری استفاده می‌شود. در واقع شرکت‌ها و مؤسسات به‌منظور ایجاد فضایی ویژه برای کسانی که باید مدتی را به انتظار بگذرانند، بخشی از محیط کارشان را با صندلی انتظار تجهیز می‌کنند. این صندلی برخلاف دیگر زیرمجموعه‌های صندلی اداری، قابلیت‌های تنظیم ندارد و با پایه‌های ثابت عرضه می‌شود. بعد از اطلاع از مفهوم صندلی انتظار چیست باید بدانید هر صندلی انتظار یک سری ویژگی‌ دارد و با توجه به آن بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی‌های صندلی انتظار چیست؟

است بیمار برای مدت زیادی در انتظار بماند.

بنابراین ضروری است تا صندلی انتظار این مراکز علاوه بر راحتی و دوام و یک صندلی اداری با هر شکل و فرم و جنسی، در وهله‌ی نخست باید راحت باشد. راحتی در اینجا و برای این نوع صندلی اداری، قطعاً با راحتی برای یک صندلی اداری کارشناسی متفاوت است. صندلی انتظار به طور معمول برای مدت کوتاهی برای هر کاربر استفاده می‌شود ولی برای همان مدت کوتاه نیز باید راحت باشد. ضمن این‌که در مراکزی مثل مطب‌ها و درمانگاه‌ها، گاهی زمان انتظار طولانی‌تر است و به دلیل شرایط کاربران که اغلب بیماران هستند، راحتی، نقش مهم‌تری پیدا می‌کند.

صندلی انتظار باید از مواد باکیفیت تهیه شود تا دوام لازم را داشته باشد. این صندلی‌ها معمولاً توسط افراد زیادی با ویژگی‌های متفاوت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین بسیار مهم است که زود مستهلک و خراب نشود. این ویژگی، بیش‌تر در مورد صندلی‌های انتظاری اهمیت می‌یابد که قرار است در مراکز درمانی مورد استفاده قرار بگیرند. انتظار در بیمارستان یا مطب پزشک، کار سختی است و سخت‌تر می‌شود وقتی قرار کیفیت، ارگونومیک هم باشند تا به سلامت کاربران کمک کند. برای آشنایی با به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

برخلاف آن‌چه که برخی از کارفرمایان از کاربرد صندلی انتظار تصور می‌کنند، انتخاب صندلی انتظار باید با دقت و وسواس انجام شود. آن‌ها تنها به این دلیل که قرار نیست کارمندانشان از این صندلی استفاده کنند، برای آن ارزشی قائل نیستند. اما واقعیت این است که صندلی انتظار و انتخاب آن امر مهمی است. یکی از مهم‌ترین دلایل، استفاده از این صندلی توسط مشتریان است. مشتریان با ورود به فضای انتظار، نخستین برداشت را از برند خواهند داشت. بنابراین مهم است اتاق انتظار، فضای گرم و صمیمانه داشته باشد و صندلی‌های انتظار، تا حد ممکن راحت باشند.

کیفیت و دوام نیز بسیار مهم است. صندلی انتظاری که مقاوم نیست و از مواد مرغوب تهیه نشده‌ است، زودتر از موعد، خراب شده‌ و هزینه‌های زیادی روی دست مدیران می‌گذارد. از سوی دیگر، صندلی انتظار باید سازگار با نوع کسب و کار، فضای تعیین شده‌ و باشد. یک نکته‌ی مهم در این جا، مد روز بودن است. انتخاب صندلی انتظار، با تمرکز کامل بر روی مد روز، می‌تواند کار غلطی باشد. هیچ گرایشی در مد برای همیشه ماندگار نیست و گذر زمان آن را از محبوبیت می‌اندازد. بنابراین به جای گرایش‌های خاص و ترندهای سال، تمرکز خود را بر روی نیازها، امکانات و از همه مهم‌تر، کاربرد صندلی انتظار بگذارید.

3 مورد از انواع صندلی انتظار

1.صندلی انتظار ردیفی

دانستن این‌که صندلی انتظار چیست به تنهایی کافی نیست؛ باید کاربرد صندلی انتظار را هم بدانید. یکی از پرکاربردترین مدل‌های صندلی، صندلی‌های انتظار ردیفی است. این مدل، از تعدادی صندلی انتظار تک نفره که به هم متصل هستند، تشکیل شده‌ است. به طور معمول این صندلی‌ها با دو پایه در دو طرف، بر روی زمین قرار می‌گیرند. در مواردی نیز پایه‌ها در زمین پیچ شده‌ و کاملاً ثابت می‌شوند. این مدل صندلی اداری، با مواد مختلف ساخته‌ و به بازار عرضه می‌شود. فلز، پلاستیک و چوب رایج‌ترین موادی هستند که برای ساخت صندلی انتظار به کار می‌روند. برخی صندلی‌ها برای راحتی بیش‌تر روکش‌دار می‌شوند. روکش‌های رایج در بازار ایران، چرم و پارچه هستند.

کاربرد صندلی انتظار ردیفی

صندلی انتظار ردیفی هم برای فضاهای بزرگ و پر ازدحام و هم برای فضاهای کوچک، مناسب است. در فضاهای بزرگ، استفاده از صندلی انتظار ردیفی باعث می‌شود تا بتوان برای تعداد بیش‌تری، فضای انتظار فراهم کرد. در فضاهای کوچک و راهروها نیز می‌توان از صندلی‌های ردیفی در ابعاد و تعداد کوچک‌تر استفاده کرد تا فضای کم‌تری را اشغال کند. نکته‌ی مهم در انتخاب این مدل صندلی این است که اگر برای فضایی خریداری می‌کنید که بنا به ضرورت، هر چند وقت یک‌بار، تغییری در محل صندلی می‌دهید، تعداد کم‌تری سفارش دهید. این کار باعث می‌شود، جابه‌جایی راحت‌تر صورت بگیرد.

2.مدل تک نفره صندلی انتظار

تولیدکنندگان مبلمان اداری، مدل تک نفره‌ی همان صندلی‌های به هم چسبیده‌ ردیفی را نیز تولید می‌کنند. البته مدل‌های دیگری نیز در بازار وجود دارد که بنا به سلیقه و نیاز، هر مشتری می‌تواند به تعداد دلخواه از آن خریداری کند. صندلی‌های تک نفره نیز با مواد متفاوتی نظیر فلز، پلاستیک و چوب و با روکش چرم یا پارچه ساخته‌ می‌شوند. در چند سال اخیر، صندلی‌های انتظار مش یا توری نیز به بازار وارد شده‌ که بیش‌تر مناسب دفاتر کار مدرن است. نوعی از صندلی‌های انتظار تک نفره، به شکلی ساخته‌ می‌شوند که به‌راحتی می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را روی هم قرار داد. این مدل صندلی‌ها معمولاً از پلاستیک ساخته‌ می‌شوند؛ ظاهر ساده‌ای دارند و سبک هستند.

کاربرد صندلی انتظار تک نفره

صندلی انتظار تک نفره در وهله نخست برای محیط‌های کاری مناسب است که تعداد مراجعین زیادی ندارد. در وهله دوم برای فضاهایی مناسب است که کوچک هستند و باید تعداد کمی صندلی در محل‌های متفاوت قرار داد. برای دفاتر کاری خصوصی با مراجعین محدود نیز این صندلی‌ها گزینه خوبی هستند. در لابی شرکت‌های بزرگ نیز می‌توان از صندلی انتظار تک نفره استفاده کرد. دفاتر کار مدرن نیز معمولاً از صندلی‌های تک نفره یا مبل‌های راحتی برای اتاق انتظار استفاده می‌کنند.

3.مبل انتظار مدولار

مبل انتظار مدولار، مجموعه‌ای متشکل از چندین قطعه است. قابلیت مهم این مجموعه این است که قطعات را می‌توان از هم جدا کرد و به اشکال گوناگون آن‌ها را چیدمان کرد. سبک این مدل از مبل انتظار، مدرن است و با روکش چرم یا پارچه در بازار موجود است.

کاربرد مبل انتظار مدولار

از آن‌جایی که این مدل در ابعاد متفاوتی تولید می شود، از نمونه‌های کوچک‌تر با تعداد کم‌تر قطعات می‌توان در فضاهای کوچک استفاده کرد. نمونه‌هایی نیز وجود دارند که هم تعداد قطعاتشان بیش‌تر است و هم ابعاد بزرگ‌تری دارند. این مدل مناسب اتاق‌های انتظار بزرگ و سالن‌های انتظار است. محیط‌های کاری استارت آپی نیز می‌توانند این مدل را انتخاب کنند؛ چرا که سبک مدرنی دارند. هم‌چنین برای کسانی که علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون دارند نیز، گزینه‌ی مناسبی است. این افراد هر زمان که اراده کنند می‌توانند دکوراسیون خود را تغییر داده‌ و مبلمان‌شان را به شکل جدیدی چیدمان کنند.

سخن پایانی

در جمع‌بندی این سوال که صندلی انتظار چیست؟ باید گفت که صندلی انتظار در میان انواع صندلی اداری، اگرچه ساده‌ترین است، اما سادگی آن از اهمیتش نمی‌کاهد. این صندلی مکانیزم خاصی ندارد؛ چرا که عملکرد آن برای استفاده در کوتاه مدت است. انتخاب صندلی انتظار، برای کاربرانی که قرار است مدتی را روی آن بگذرانند امر مهمی است و باید جدی گرفته‌ شود؛ پس باید نسبت به راحتی، ایمنی و کیفیت آن اعتماد داشته باشند. دوام نیز ویژگی مهمی در این صندلی است؛ چرا که قرار است توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد.

در بازار مبلمان اداری ایران، صندلی انتظار در شکل‌ها، مدل‌ها و جنس‌های گوناگون توسط تولیدکنندگان مختلف ارائه می‌شود. تنوع بالای این محصول انتخاب را سخت می‌کند. اصل مهم در انتخاب صندلی انتظار، پس از شناخت انواع آن و کاربرد صندلی انتظار، این است که صاحب کسب و کار، ویژگی‌های کار خود را مشخص کند.  ویژگی‌هایی مثل حوزه‌ی کسب و کار، متراژ و گنجایش فضا، سبک دکوراسیون داخلی و تعداد مراجعین، حائز اهمیت است. امیدواریم پس از خواندن‌ این مطلب متوجه شده‌ باشید که صندلی انتظار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. چنان‌چه برای خرید مناسب نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان ما در مبلمان اداری الوند، تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا