ورزشی

پیروزی دختران هندبال ایران برابر ازبکستان/سه پله صعود در جهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در آخرین بازی خود در بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان در اسکوپیه مقدونیه شمالی جمعه شب هشتم تیرماه به مصاف تیم آسیایی ازبکستان رفت و با پیروزی ۴۰ بر ۳۱ برابر این تیم، در رده بیست و هفتم جهان ایستاد. هندبالیست های جوان کشورمان با این برتری نسبت به دوره قبل صعود سه پله ای را برای ایران در رده سنی دختران جوان جهان ثبت کردند.

تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی جوانان دختر جهان که سال ۲۰۲۲ در اسلوونی برگزار شد، در رده سی‌ام قرار گرفت و امشب توانست در دومین حضور خود در این رقابت‌ها جایگاه بیست و هفتم را به نام خود ثبت کند تا بدین ترتیب سه پله در جدول رده‌بندی نسبت به اولین سال حضور خود، صعود کند.

تیم ملی هندبال دختران کشورمان در حالی راهی مقدونیه شمالی شدند که در ترکیب این تیم ده بازیکن دوسال قبل، در دوره قبل مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در همین کشور، برای اولین بار در تاریخ رشته های تیمی و توپی زنان کشورمان در رده شانزدهم جهان تکیه زدند.

تیم هندبال دختران کشورمان در مرحله گروهی این رقابت ها با تیم های هلند، رومانی و برزیل هم گروه بود و در این مرحله متحمل سه شکست شد. در ادامه در مرحله پرزیدنت کاپ برابر تونس و چک باخت و با کسب برتری مقابل شیلی برای تصاحب رده بیست و هفتمی و بیست و هشتمی امشب به مصاف ازبکستان رفت و در نهایت با برتری در دیدار نهایی در رده بیست و هفتم این رویداد ایستاد.

بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان جهان تا دهم تیرماه در مقدونیه شمالی پیگیری می شود.

دکمه بازگشت به بالا