اقتصادیفعالان کسب و کار

چاه کن دستی را ار کجا استخدام کنم؟

چاه کن ایرانی – مقنی حفر چاه افغانی و ایرانی

چاه کن ایرانی یا مقنی حفر چاه ایرانی ( به فردی که متخصص چاه می باشد مقنی می گویند ) در گذشته بسیاری از قنات ها و چاه های آب به وسیله مقنی در ایران انجام می شد و در گذشته و چاه ها و قنات هایی حفر می کردند و آب های رودخانه و آب های زیر زمینی را به وسیله زهکشی و حفر قنات به شهر های مجاور می فرستادند.اگر نیازمند چاه کن حرفه ای، استعلام قیمت چاه کن، حفاری چاه فاضلاب، حفاری چاه ارت، حفاری شمع ساختمان، حفاری منهول و … هستید همین الان با شماره 09370919055 تماس بگیرید. متخصص های خونه سازها با افتخار منتظر پاسخگویی شما هستند.

این مقنی ها افرادی بسیار وارد بودند که چاه هایی که حفر می کردند و روش هایی را به کار می بردند که امروزه متخصصین از چگونه حفر کردن این قنات ها و صبر و حوصله این افراد و دانش آن زمان ایران به وجد می آیند و چاه ها و قنات هایی در ایران وجود دارد به ثبت ملی رسیده است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم.

Where can I hire a manual well driller

کاریز یا همان قنات ها در گذشته حفر می شد و به افرادی که آن را حفر و اجرا می کردند کاریز کار یا کاریزگر می گفتند این افراد را امروزه مقنی می گویند و امروزه مقنی های وارد به کارها که دارای تجربه بالای در زمینه حفر چاه ، حفر چاه فاضلاب ، حفاری و ترمیم قنات ها و کاریز ها می باشند بسیار کم می باشند و امروزه افراد نصب به کارها متفاوت شده اند.مثلاً مقنی چاه فاضلاب با مقنی حفر چاه آب بسیار متفاوت می باشد و همچنین قنات ها نیز مقنی مخصوص خود را دارند. اما هستند افرادی که ( مقنی ) هنوز به تمام این امور وارد هستند.

مقنی چاه کن ایرانی

امروزه پیدا کردن یک مقنی خوب و وارد به کار به کار و آشنا به خاک منطقه شما کار بسیار سختی بوده که ما با داشتن بهترین اکیپ که خود ما را شامل می شود این امر مهم را برای شما آسان کردیم این را بدانید که مقنی های ما با تجربه حفر بیش از یک صد چاه در سال آماده کمک رسانی به شما مشتری عزیز می باشد.

مقنی حفر چاه ایرانی

همان طور که گفتیم تاریخ ایران که بسیار پر افتخار و غرور آفرین می باشد.و یکی از این افتخارات که تبدیل به نماد معماری ایرانی شده همین قنات ها یا کاریز ها می باشد.قنات های و چاه های عمیق که برای به دست آوردن آب و رساندن آب به شهرها استفاده می شد.

این هنر دست معماران چاه کن ایرانی بوده که با مهرتی که دارای سابقه هزاران ساله می باشد و هنوز هم افرادی هستند که این مهارت را به ارث برده اند.البته آمدن دستگاه های جدید با ورود و پیشرفت تکنولوژی این شغل را به خطر انداخته و باعث می شود که این افراد شغل خود را از دست بدهند و به شغل جدیدی بروند و این شغل به دست فراموشی سپرده شود.

چرا باید چاه کن ایرانی استخدام کنیم ؟

باید دلایل متعدد را مد نظر داشت از جمله آن می توان به داشتن بیمه حوادث برای امور چاه است.و متخصص خارجی مخصوصاً مقنی های افغانی بیمه را شامل نمی شوند. قیمت و هزینه و دستمزد مقنی چاه کن ایرانی کمی بالاتر می باشد. و مهم تر از همه وارد بودن و درست کار کردن و اصولی کار کردن متخصصین چاه کن و ایرانی.

چاه کن ایرانی و بیمه مسئولیت و حوادث

مقنی های چاه کن ایرانی که دارای کارت ملی باشد را می توان بیمه کرد و بیمه در صورتی که زخمی شود و آسیبی وارد شود و در مواردی موجب مرگ آن شود دیه کامل به مقنی تعلق می گیرد.

چاه کن افغانی

با ورود نیروی کار از کشور های اطراف ایران مخصوصا افغانستان چاه کن های افغانی نیز ورود پیدا کردند به بازار کار ایران و با دستمزد پایین تری نسبت به چاه کن های ایران همواره مورد استقبال قرار گرفتند البته توجه داشته باشید افراد خارجی برای کار در ایران باید دارای کارت مخصوص کار در ایران باشند و بیمه فقط کارگر ها و چاه کن هایی را بیمه می کند که کارت کار داشته باشند.

متر مقنی چاه کن

مقنی چاه کن دستی افغانی نوع متراژ چاه آنها بسیار متفاوت می باشد. به این صورت که متراژ 1 متر طول انباری چاه 2 متر ارتفاع و 2متر عرض کف انباری چاه را مقنی چاه کن ایرانی 4 متر محاسبه می کند اما مقنی افغانی 8 متر محاسبه می کند .در این روش که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.(متراژ چاه را دو برابر می کنند و قیمت را به نصف کاهش می دهند.

چاه کن کیست؟
چاه کن دستی کیست؟
دستمزد چاه کن در تهران چقدر است؟
قیمت چاه کن چگونه تعیین می شود؟
مقنی، چاه کن، کاریزکار یا کاریزگر، همه اینها اسامی هستند که به فردی که عملیات حفر چاه با اهداف مختلف را در زمین انجام می دهد، اطلاق می شود.

دریافت چک لیست ایمنی چاه

برای حفر چاه ایمن چه برنامه ای دارید؟ به منظور حفظ سلامت و جان کارکنان، چک لیست ۱۶ مرحله ای آماده کرده ایم. با دریافت آن و اجرا از خطرات در ایمن باشید. ​

در فرم زیر نحوه محاسبه دستمزد چاه کن را با فرمول آورده ایم. شما می توانید با وارد کردن ابعاد پروژه چاه فاضلابتان به صورت آنلاین قیمت چاه کنی را محاسبه کنید. لطفا دقت کنید کی ورد تان روی زبان انگلیسی باشد. در انتها حتما دکمه”ارسال” را لمس کنید.

لطفاً یک یک از ۱ به ۱۲ وارد کنید.

لطفاً یک یک از ۱ به ۳.۵ وارد کنید.

لطفاً یک یک از ۱ به ۳.۵ وارد کنید.

لطفاً یک یک از ۵ به ۲۰ وارد کنید.

شما به دنبال یافتن چاه کن حرفه‌ای برای پروژه چاه فاضلاب خود هستید؟
ما با تیمی از بهترین متخصصان و تکنسین‌های حفاری در خدمت شما هستیم. با استفاده از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته و با رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی، ما به شما خدمات حفر چاه با کیفیت عالی و قیمت مناسب را ارائه می‌دهیم.
هدف ما ارائه خدماتی است که نیازهای شما را با رعایت استانداردهای بین المللی و بهترین روش‌های حفاری برطرف کند و شما را از نگرانی‌های مربوط به تامین شبکه فاضلاب، چاه ارت، اجرای سازه نگهبان، حفاری شمع ساختمان، اجرای زهکش ساختمان و … آسوده سازد.
از خدمات ما استفاده کنید و از تجربه حرفه‌ای و استثنایی ما لذت ببرید. با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ارسال کنید.

در این مقاله قصد داریم تا توضیح کاملی را در خصوص چاه کنی و مقنی حفر چاه ارائه دهیم. پس چنانچه تمایل دارید تا در مورد چاه کن و موارد دیگر نظیر قیمت چاه کنی اطلاعات داشته باشید، ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید.

چاه کن دستی، فردی است که با استفاده از ابزارهای ساده و دستی چاه حفری را انجام می‌دهد. در بسیاری از مناطق روستایی و کشورهای در حال توسعه، چاه کن دستی همچنان به عنوان روشی ارزان و موثر برای دسترسی به آب نوشیدنی استفاده می‌شود. چاه کن دستی معمولاً با استفاده از وسایل ساده‌ای مانند قلاب، تیراچه و برچسب زنی، چاه حفری را ایجاد می‌کند. البته در برخی موارد، چاه کن دستی همراه با دستگاه‌های ساده‌ای مانند پمپ‌های دستی به کار می‌رود تا بتواند آب را از چاه به سطح زمین برساند.

چاه کن دستی افغانی یک فرد ماهر و با تجربه است که با استفاده از وسایل دستی ساده، چاه حفری را در زمین ایجاد می‌کند. چاه کنان دستی افغانی به عنوان افرادی شناخته می‌شوند که با داشتن تجربه و مهارت به عنوان ارائه دهنده خدمات حفاری چاه برای مردم و دولت افغانستان عمل می‌کنند.

چاه زن یا مقنی چاه هنوزم هست؟

اگرچه این روزها دیگر تقریبا شغل چاه کنی یا مقنی گری منسوخ شده است و با عنوان یک شغل دائم کسی به آن اشتغال ندارد، اما هنوز هم در برخی شرایط و مناطق، این افراد به خدمت گرفته می شوند تا عملیات حفر چاه به صورت دستی انجام شود.

اما این شغل در دنیای امروزی و با پیشرفت دستگاه های حفاری و البته با وجود مخاطراتی که برای مقنی دارد، در حال کمرنگ شدن و نابودی است.دیگر در کمتر جایی می توانید یک فرد را با یک چرخ و دلو و سازو و انواع بیل و کلنگ ببینید، تمام اینها جای خود را به دستگاه های عظیم و غول آسای حفاری داده اند.

اما با این وجود شرکت خونه سازها هنوز هم در بعضی موارد و در صورت لزوم یا درخواست مشتری، چاه کن و مقنی های باتجربه را برای حفر چاه آب یا به خدمت می گیرد.

با وجود پیشرفت های تکنولوژی هم در عرصه دستگاه های حفر چاه و هم در عرصه سیستم های نوین دفع فاضلاب، اما هنوز هم حفر چاه به صورت دستی توسط چاه کن یا مقنی، خواهان و طرفداران خود را دارد و در برخی مناطق نیاز هست که حفر چاه چه به منظور دسترسی به آب اشامیدنی سالم، چاه فاضلاب، چاه ارت، چاه جذبی اب باران، مصارف کشاورزی و صنعتی انجام شود.

با وجود اینکه این روزها بسیاری از خدمات در زمینه های مختلف دیگر از حالت سنتی خود خارج شده و توسط افراد به تنهایی انجام نمی شود و شرکت های خدماتی، این کارها را با اصول و تجربه و تخصص بیشتر انجام می دهند.شرکت های حفر چاه این روزها هم از دستگاه های پیشرفته حفر چاه و برای حفاری استفاده می کنند و هم در خیلی از موارد از مقنی چاه برای حفر چاه استفاده می کنند.

حتی در شهرهای بزرگی مانند تهران هنوز هم برخی افراد از چاه کن دستی برای حفر چاه آب یا دیگر انواع چاه استفاده می کنند، به همین جهت بسیاری از شرکت های حفر چاه، از مقنی های باتجربه و ماهر در امر کندن چاه، برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می کنند.

شرکت که سالهاست خدمات حفاری انواع چاه را به مشتریان خود ارائه می دهد، بسیاری از مقنی های چاه کن را جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریانش، در اختیار گرفته است و این تمامی این خدمات را با مناسبترین نرخ در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.این مقنی ها نه تنها در زمینه حفر چاه فاضلاب و انواع آن بلکه دیگر انواع حفاری چاه های مختلف مانند چاه باران و چاه ارت را نیز به بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت انجام می دهند.

چاه کنی دستی در تهران چگونه است؟

کندن چاه به صورت دستی و استفاده از مقنی های چاه کن، ابتدایی‌ترین روش برای استفاده از آب های زیرزمینی و دفع فاضلاب ساختمان ها، مورد استفاده قرار می گیرد. اما لازم است بدانید که استفاده از چاه کن دستی برای مناطقی است که زمین آن خطر ریزش کمتری داشته باشد و همچنین عمق برخورد به آب های زیرزمینی زیاد نباشد. زیرا کندن چاه با چاه کن های دستی و مقنی ها خطرات بسیاری را به همراه دارد از این رو این چاه کن ها تنها چاه های با عمق کم را حفر می کنند.

ابزار و وسایل چاه کن برای چاهکنی

از ابزارهای نوین و قدیمی حفر چاه که توسط چاه کن ها استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بالابر
  • چرخ دستی
  • کمپرسور
  • مته
  • بشکه برای تخلیه خاک از چاه
  • لباس ایمن
  • کلاه ایمنی
  • کفش محکم و ایمن
  • هواکش
  • بیل و کلنگ
  • چراغ یا لامپ برای روشنایی
  • سیم بکسل با قدرت متوسط
  • طناب
  • متر یا ذرع
دکمه بازگشت به بالا