اقتصادی

چرا از وکیل خوب در اراک موسسه حقوقی دادکوشا در پرونده‌های حقوقی و کیفری استفاده کنیم؟

وکیل خوب در اراک

یک وکیل خوب در اراک و با تجربه علاوه بر پروانه و مجوز وکالت باید ویژگیهای حرفه‌ای و شخصی و اخلاقی و فنی لازم را نیز داشته باشد تا بتواند از حق موکل به خوبی دفاع نموده و در جهت پیشبرد عدالت و دادرسی عادلانه مؤثر باشد. به عبارت دیگر برای اینکه یک وکیل دادگستری خوب را بشناسیم فقط توجه به پروانه وکالت و مجوز از مرکز امور مشاوران حقوقی یا کانون وکلا، کافی نیست و ویژگیهای دیگری که در ادامه به آنها اشاره می‌شود نیز باید وجود داشته باشند.

ویژگیهای وکیل خوب در اراک

وکیل دادگستری چنانچه واجد شرایط لازم باشد، نه تنها از طرح شکایت و دعوای بی مبنا خودداری می‌کند، بلکه در سیر صحیح و قانونی و سرعت جریان دادرسی و روشن شدن موضوع و ماهیت امر و پیدا نمودن حکم منطبق با آن با دادگاه همکاری نموده و صدور رأی منطبق بر موضوع و موافق قانون را که از جمله موجب افزایش اعتبار قاضی، قوه قضاییه و کشور است، امکان پذیر می‌نماید. دادگاه می‌تواند در مواردی که اطمینان به اصیل علی الاصول با تردید مواجه است، وکیل را با توجه به شأن او و نیز مقررات انتظامی وکلا، مورد اعتماد قرار دهد.

مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب، امانت است، در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است. بنابراین وکیل دادگستری این تعهد اخلاقی حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.

از آنجایی که تعهد وکیل دادگستری، تعهد به نتیجه نبوده و تعهد وی تعهد به وسیله می‌باشد، لازم است که وکیل همانند یک جراح مسائلی را که ممکن است در حین دادرسی پیش آید و شانس برنده شدن موکل را به وی گوشزد نماید و هیچگاه به موکل اعلام نکند که وی صددرصد برنده می‌باشد. بنابراین ویژگی بعدی یک وکیل خوب آن است که واقعیات امر و پروسه رسیدگی را به موکل اعلام نماید.

وظیفه بعدی وکیل خوب در اراک آن است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد پروسه‌های رسیدگی غیر ضروری نماید.

وکیل دادگستری باید تا حد تلاش از پیچیده کردن دادرسی اجتناب نماید بنابراین حتی وکیل موظف است از فنون و مهارت‌هایی که آموخته است برای راهنمایی قاضی استفاده کند و خیلی از مواقع قضات از این راهنمایی‌ها استفاده می‌کنند.

یک وکیل خوب دادگستری باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد. در واقع وکیل دادگستری خوب نه تنها نباید با چاپلوسی و تملق و تحقیر نمودن خود با قاضی رفتار نماید بلکه نباید به واسطه درجه علمی و اطلاعاتی که دارد، نسبت به قاضی و مقام دادگاه تفاخر نماید؛ بلکه وکیل خوب باید با رفتار و شأن خود احترام دادگاه و جامعه را برانگیزد بنابراین هر قدر متواضع‌تر و افتاده‌تر باشد، احترام بیشتری را جذب خواهد نمود.

وکیل دادگستری باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد تا بتواند بهترین راهکار را در بهترین فرصت ممکن شناخته و درانتخاب نوع دادخواست، شکوائیه و اقدامات قانونی لازم نهایت هوش و کیاست را به کار برد.

به موجب ماده 656 قانون مدنی: “وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.”از این تعریف اینگونه بر می‌آید که وکیل بعد از انعقاد عقد وکالت، نایب موکل خود در امر یا امور او شده و از جانب موکل حق اقدام دارد. وکیل در انجام این نیابت از جانب موکل، چه به صورت مقید و برای امور خاصی به او داده شده باشد و چه به صورت مطلق و برای تمام امور موکل، باید همچون امین، امینی دلسوز در باب امر یا امور محوله اقدام نماید و از هر گونه اقدامی که باعث خدشه دار شدن این امانت است بپرهیزد و حتی اگر وکالت به صورت مطلق به او داده شد باید غبطه و مصلحت موکل را رعایت نموده و از مطلق بودن وکالت به سود خود استفاده‌ای ننماید. و اگر وکالت به صورت مقید به او داده شد، نمی‌تواند عملی را که از حدود وکالت او خارج است انجام دهد. برای مثال وکیل در محاکمه، وکیل در قبض نیست مگر اینکه قرائن دلالت بر آن نماید و همچنین وکیل در اخذ حق، وکیل در مرافعه نخواهد بود. بنابراین ملاحظه می‌شود باید در حدود امری که وکالت به او واگذار شده است اقدام نماید.

ماده 667 قانون مدنی به صراحت اعلام می‌دارد: “وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود، مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا بر حسب قرائن و عرف و عادت داخل اختیار اوست تجاوز نکند.”

وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد و آنچه را که جای او دریافت کرده است به او رد کند.

عقد وکالت بین وکیل و موکل او منعقد خواهد شد و این عقد همانند تمام عقود دیگر لازم الاتباع می‌باشد و باید از جانب وکیل مورد احترام قرار گیرد. بنابراین وکیل در امری نمی‌تواند برای آن امر به دیگری وکالت دهد مگر اینکه صریحاً یا به دلالت قرائن، وکیل در توکیل باشد. زیرا اگر وکیل که وکالت در توکیل نداشته انجام امری را که در آن وکالت دارد به شخص ثالثی واگذار کند هر یک از وکیل و شخص ثالث در مقابل موکل نسبت به خساراتی که مسبب محسوب می‌شود، مسوول خواهد بود.

با توجه به جلسات مشاوره‌ای که در طول عقد وکالت برگزار می‌شود، وکیل باید از هر اقدامی که باعث لطمه زدن به حیثیت خانوادگی و اجتماعی موکلش می‌شود بپرهیزد و تمام تلاش خود را به کار گیرد تا موکل در زمان کمتر و البته با اطمینان خاطر بیشتری به حق خویش دست یابد. و برای ایجاد این اطمینان خاطر می‌بایست با صراحت لازم موکل را در جریان امورات دادرسی قرار دهد.

داشتن وکیل خوب و یک مشاور حقوقی باتجربه و ماهر برای طلاق در طول جریان یک پرونده حقوقی به خصوص دعاوی خانواده و طلاق با توجه به اینکه در حصول نتیجه به نفع شما قطعاً تأثیر مثبت خواهد گذاشت، از شدت آلام و اثرات سوء آن خواهد کاست. داشتن وکیل خوب در اراک طلاق به کمی توجه و دقت و آگاهی و شناخت و البته کمی هم شانس نیاز دارد. در ادامه تلاش شده تا نکات کلیدی و مهم انتخاب یک وکیل خوب و ماهر برای دعاوی خانواده و طلاق به اطلاع مخاطبان گرامی برسد. در ادامه تلاش شده است به مهم‌ترین روش‌های پیدا کردن و شناخت وکیل خوب برای دعاوی خانواده و طلاق اشاره شود. به طور اجمالی علاوه بر پرس و جو از دوستان و کسانی که تجربه مشابه دادرند شاید بتواند گفت جستجو در گوگل و مطالعه یادداشت‌ها و مطالب و دست نوشته‌های یک وکیل راه خوب و قابل اطمینانی برای شناخت میزان تبحر، نکته سنجی و مهارت آن وکیل برای طلاق و دعاوی خانواده باشد.

راه‌های انتخاب وکیل خوب در اراک

پیدا کردن و انتخاب یک وکیل خوب در اراک، مجرب و ماهر برای طلاق و دعاوی خانواده به همان اندازه پیدا کردن یک مهدکودک یا مدرسه خوب برای فرزندتان یا یک پزشک خوب برای عزیزانتان، اهمیت دارد مطمئناً شما دنبال هر وکیلی نیستید! وکیلی می‌خواهید که بتوانید به او اعتماد کنید.

مطمئناً برای انتخاب و پیدا کردن وکیل مجرب و خوب طلاق و دعاوی خانواده، اول از بقیه پرس و جو می‌کنید، دوستان و نزدیکانی که شرایط مشابه داشته‌اند و از وکیل استفاده کرده‌اند.

در این مطلب نکاتی آورده‌ایم که برای پیدا کردن وکیل مجرب و خوب برای طلاق بسیار برایتان مفید خواهد بود. انتخاب وکیل خوب طلاق تصمیم بسیار مهمی است چون وضعیت معیشتی و روانی و مالیتان در خطر است.

وکیلی را انتخاب کنید که تخصص وی طلاق و دعاوی خانواده باشد. توجه داشته باشید که از یک بدهکار شکایت ندارید یا نمی‌خواهید برای جرمی از شما دفاع کنند. می‌خواهید طلاق بگیرید و به همین دلیل به کسی نیاز دارید که با همه چم و خم و روند طلاق و دعاوی خانوادگی و دادگاه‌های خانواده آشنا باشد.

ابتدا با چند وکیل متخصص دعاوی خانواده مشاوره کنید. با اینکه وکیلی ممکن است اعتبار خیلی خوبی داشته باشد اما ممکن است از رفتار او خوشتان نیاید. وکیل انتخاب شده توسط شما نباید کسی باشد که با او احساس راحتی نمی‌کنید چون قرار است ساعات زیادی را با هم بگذرانید.

خود را برای پاسخگویی به تعداد زیادی از سؤالات کلیدی وکیل آماده کنید. باید اطلاعات پایه و اساسی مثل طول مدت ازدواجتان، اسم و سن فرزندانتان، جدول زمانی زندگی زناشویی‌تان، فعالیت‌ها، تغییرات و شغلی و از این قبیل را در اختیار وکیل دادگستری قرار دهید. برای اینکه وکیل بتواند با احاطه و اشراف شما را در بهترین مسیر حقوقی قرار دهد لازم است اطلاعات زیادی در مورد شما داشته باشد.

میزان بودجه و درآمدتان را به اطلاع وکیل برسانید. وکیل باید تصویر درستی از امور مالی و هزینه‌های زندگی شما داشته باشد. همچنین اسناد و مدارک کلیه دارایی‌ها بدهی‌های زناشویی خود را نیز تهیه کنید.

مطمئناً دوست دارید همه چیز در پروسه طلاق برایتان خوب پیش برود و به همه حق و حقوقتان تمام و کمال دست پیدا کنید و انتخاب یک وکیل خوب و مجرب به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند. توجه داشته باشید دستمزد همه وکلا یکسان نیست اگر به دنبال خدمات حقوقی خوب و ویژه هستید طبیعتاً مبلغ بیشتری باید هزینه کنید.

صرف داشتن وکیل فارق از تجربه و تخصص، راهگشا نیست. اگر توانایی گرفتن وکیل را ندارید تحت نظر یک وکیل طلاق و دعاوی خانواده خوب و با تجربه و متخصص و با اخذ مشاوره به صورت مستمر، خودتان پروندتان را پیگیری کنید بجای اینکه به دلیل عدم توانایی مالی دنبال وکیل ارزان بروید!!! پس مشاوره با یک وکیل خوب و با تجربه و انجام کار توسط خودتان (در صورت عدم توانایی مالی) بهتر از داشتن یک وکیل ارزان و کم تجربه است.

درد و دلتان را برای یک غریبه ابراز کرده‌اید (اگر فرض کنیم که وکیل را از قبل نمی‌شناخته‌اید)! آیا وکیل مورد نظر واقعاً به حرف‌هایتان گوش می‌داد؟ یادداشت برداری می‌کرد؟ به سوالاتتان پاسخ می‌داد؟ مهم‌تر اینکه آیا بعد از اینکه به او وکالت دادید و او را به عنوان وکیل خود انتخاب کردید و بعد از اینکه دفتر او را ترک کردید، پیگیر مسائلتان بود و در 24 ساعت اول تماس‌هایتان را پاسخ می‌داد؟ اگر اینطور نبود، باید وکیل دیگری برای خودتان پیدا کنید. شما به کسی نیاز دارید که طرف شما باشد و کمترین کاری که یک وکیل می‌تواند بکند این است که تلفنتان را در یک مدت زمان معقول پاسخ دهد یا در صورت عدم امکان پاسخ به تلفن در آن زمان، در اولین فرصت به شما پیام داده یا تماس بگیرد.

اقدام قانونی برای طلاق کاری دلهره آور است اما با داشتن یک وکیل خوب و مجرب و توانا مصائب راه برایتان ساده‌تر و هموارتر خواهد شد..

دکمه بازگشت به بالا