اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه آب استخر را زلال کنیم؟

تصفیه آب استخر خانگی و عمومی با توجه به تاثیرات نامطلوبی آلانیده های موجود در آن بر سلامت پوست و مو ایجاد می کنند، یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که با تجهیزات متعدد لازم است به صورت دوره ای نسبت به آن اقدام شود. وجود ذرات کلوئیدی از قبیل جلبک ها، مواد شوینده و بهداشتی و آرایشی، باکتری ها و سایر موارد همگی در سبز و کدر شدن رنگ این آب تاثیر گذار می باشند. تولید کننده و فاضلاب، در ادامه به روش هایی برای زلال سازی آب استخر و تصفیه آن پرداخته و تجهیزات مورد نیاز برای هر بخش را برای استخرهای خانگی و صنعتی و عمومی معرفی خواهد نمود.

هدف از تصفیه آب استخر چیست؟

استفاده مکرر از استخرهای روباز و سرپوشیده به مرور باعث میشود حجم بالایی از مواد آرایشی و بهداشتی روی بدن انسان به آب وارد شود. علاوه براین، مرطوب بودن محیط شرایط را برای رشد انواع قارچ و جلبک فراهم نموده و باعث تغییر رنگ آب می گردد. ورود برگ و شاخه درختان در استخرهای روباز، تغییر ph آب و اسیدی یا قلیایی شدن آن، افزایش میزان موجود در آب، وجود بیش از اندازه اسید سیانوریک و بر هم ریختن تعادل مقدار کلر آزاد همگی از جمله دلایلی هستند که تصفیه آب استخر و زلال سازی آن را ضروری می کند. انجام این کارها ممکن است به روش های فیزیکی و در بسیاری از مواقع تنها با روش های شیمیایی امکان پذیر بوده و با توجه به نوع استخر و مقدار آب موجود در آن و نوع آلاینده ها از تجهیزات مختلفی استفاده می گردد.

مراحل تصفیه آب استخر

به منظور زلال سازی آب استخر و تصفیه آنها لازم است قبل از هر اقدام چند فاکتور مهم بررسی گردد که عبارتند از:

  • ظرفیت و نوع استخر
  • مقدار کلر موجود در آب
  • مقدار ph و تعیین میزان قلیایی و اسیدی بودن آب
  • نوع ذرات کلوئیدی موجود در آب(جلبک، شاخ و برگ درختان)
  • تعیین مقدار برم آب

اندازه گیری بسیاری از این فاکتورها به کمک ابزار و کیت های مخصوص انجام میشود. در حالت کلی، بهتر است ابتدا با تجهیزات و روش های مختلف تلاش کنید تا ذرات جامد و معلق موجود در آب را جمع آوری نمایید. سپس با روش های شیمیایی می توان نسبت به استاندارد سازی سایر فاکتورها در آب اقدام نمود.

How to make the pool water clear

تصفیه آب استخر با فیلتر شنی (ساده ترین روش تصفیه آب استخر)

در استخرهای خانگی و صنعتی و بزرگ می توان برای حذف بسیاری از مواد آلی موجود در آب از استفاده نمود که از آن بعنوان ساده ترین روش تصفیه آب استخر نام برده می شود. این فیلتر همان طور که از نامش مشخص است، دارای بستری از شن و می باشد که عبور آب از آن باعث میشود تا از عبور ذرات بزرگتر از 100 میکرون جلوگیری گردد. در نتیجه، ذرات معلق و بزرگتر از 100 میکرون وارد فیلتر شده و امکان عبور از بستر شنی را پیدا نکرده و آب با درجه تمیزی بالاتر از فیلتر خارج می گردد. پس از تصفیه آب استخر با فیلتر شنی لازم است به صورت دوره ای نسبت به شستشوی آن اقدام نمایید.

استخر امیر و غزال تهران

استخر امیر و غزال تهران در مجموعه ای به مساحت 600 متر مربع بنا شده و دارای استخری لوکس و تمیز به ابعاد 9*4 متر مربع و عمق 1.70 متر می باشد.آب استخر با پیشرفته ترین تکنولوژی ها و فیلتر های روز دنیا دائما در حال تصفیه است و آبی زلال و شفاف در استخر جاری است.

تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی

از دیگر انواع تجهیزات مورد نیاز برای زلال سازی آب استخر و حذف ذرات آلی و معلق در آن، می توان به اشاره نمود. استفاده از ذرات کربن فعال در این تجهیزات باعث میشود تا بسیاری از میکروارگانیسم ها و میکروب های موجود در آب از بین بروند. از مزایای این تجهیزات می توان به عدم تاثیر نامطلوب بر پوست و مو اشاره نمود، چون از هیچگونه ماده شیمیایی در فیلتر کربنی استفاده نمیشود.

تصفیه آب استخر با کلر زنی

وجود میکروب و پاتوژن ها در آب استخر باعث میشود تا به روش های مختلف شیمیایی نسبت به گند زدایی محیط اقدام شود که تاثیر بسیار زیادی بر زلال سازی آب استخر و از بین بردن جلبک ها دارد. برای این منظور به کمک و متناسب با حجم آب موجود در استخر و میزان آلودگی های موجود در آن، کلر به آب اضافه میشود. با ورود کلر به آب و واکنش آنها با یکدیگر در نهایت اسید هیپوکلرو تولید میشود که قدرت بالایی در از بین بردن میکروب و پاتوژن ها دارد. با توجه به اینکه کلر ماده ای سمی بوده و وجود مقدار زیاد آن در آب منجر به آسیب به پوست و سیستم تنفسی می گردد، لذا باید با کمک کیت های مخصوص مقدار کلر آزاد در آب پس از تصفیه اندازه گیری شود.

زلال سازی آب استخر با ازن زنی

با توجه به اثرات منفی و نامطلوبی که کلر ممکن است بر پوست و بدن انسان ایجاد کند، در برخی از مواقع برای تصفیه آب استخر عمومی و خانگی می توان از ازن استفاده نمود. پکیج ازن زنی یکی از تجهیزات بسیار کاربردی در این زمینه می باشد که مقدار مورد نیاز ازن را وارد آب نموده و میکروارگانیسم ها، مواد شیمیایی و معدنی موجود در محیط را از بین می برد. لازم به ذکر است که قدرت گند زدایی ازن 25 مرتبه بیشتر از کلر می باشد. استفاده از ازن در زلال سازی آب استخر باعث میشود تا با هزینه بسیار کمتر از کلر، مانع از رشد مجدد جلبک و انواع قارچ شد. علاوه براین، این مواد ایجاد رسوب نمی کنند و هیچگونه ماده سمی نیز وارد آب نخواهند کرد.

زلال سازی آب استخر با انعقاد و لخته سازی

علیرغم استفاده از تجهیزات و روش هایی که به آن اشاره شد، ممکن است سبز و کدر بودن رنگ آب از بین نرود که علت اصلی آن وجود ذرات کلوئیدی کوچک و معلق در آب می باشد. برای حذف این ذرات تنها راه استفاده از مواد منعقد کننده و لخته سازها می باشد که به فلوکولانت ها شهرت دارند. فلوکولانت ها دارای بار مثبت یا منفی و در برخی مواقع خنثی هستند که وارد آب شده و ذرات باردار را خنثی می کنند. سپس مانند پل بر روی این ذران بدون بار قرار گرفته و آنها را به هم متصل میکنند. اتصال این ذرات به هم در نهایت منجر به تولید لخته خواهد شد که روی سطح آب قرار گرفته و با تجهیزات مختلف جمع آوری میشوند.

پس از انجام این مراحل لازم است به طور مرتب با کیت های مخصوص شرایط آب استخر را بررسی نموده و مقدار کلسیم، برم، کلر و ph اندازه شود. در صورت بالا بودن مقدار ph از حد استاندارد و اسیدی بودن محیط به کمک بوراکس می توان مقدار آن را تنظیم نمود. برای محیط های قلیایی می توان از اسیدی فایر استفاده نمود و با تزریق اسید موریاتیک و سدیم بی سولفیت این مقدار را به اندازه استاندارد تغییر داد.

تصفیه آب استخر با اسمز معکوس RO

یکی از روش های موثر برای تصفیه آب استخرهای بزرگ، نصب است. در این دستگاه از روش اسمز معکوس برای جداسازی آلاینده های موجود در آب استفاده شده و املاح را نیز کاهش می دهد. با نصب این دستگاه آب از فیلتر شنی و فیلتر کربنی نیز عبور می کند و به همین دلیل می توان گفت چند مرحله تصفیه با هم در یک دستگاه اجرا می شود.این دستگاه ها در ظرفیت های گوناگونی تولید شده و بر اساس ظرفیت استخر قابل طراحی و ساخت هستند. با انتخاب دستگاه مناسب می توان تصفیه آب استخر را با بالاترین راندمان انجام داد. در برخی از این دستگاه ها آب از نانوفیلتراسیون نیز عبور می کند که برای حذف باکتری و میکروارگانیسم ها موثر است.

تصفیه آب استخر با سختی گیر رزینی

سختی آب مشکلات زیادی را در استخرها بوجود می آورد که مهم ترین آنها آسیب به پوست بدن و ایجاد لایه های رسوب در تاسیسات است. برای کاهش درجه سختی آب استخر می توان از استفاده کرد. آب با عبور از روی دانه های رزین یون های کلسیم و منیزیم خود را از دست می دهد و سختی کاهش پیدا می کند.

تصفیه آب استخر با لامپ uv

یکی از روش های موثر برای از بین بردن میکروارگانیسم های آب، استفاده از لامپ uv است. با تابش اشعه فرابنفش به آب بسیاری از آلاینده های آن از بین میروند، اما این اشعه ممکن است به بدن انسان آسیب وارد کند. به همین دلیل ساختار لامپ به گونه ای طراحی شده که جیوه در محفظه شیشه ای نگهداری میشود. بر روی محفظه شیشه ای لایه استیل قرار میگیرد و از این طریق نور به هیچ عنوان با بدن انسان تماس نخواهد داشت.

تصفیه فیزیکی آب استخر با اسکیمر

اسکیمر نوعی سبد پلاستیکی است که در بخش های مختلف استخر نصب میشود و برای جمع آوری مو، برگ، شاخه و سایر ذرات جامد بزرگ آب کاربرد دارد. این قطعات قیمت مناسب و ارزانی دارند و با نصب آنها می توان از تجمع شاخ و برگ، بقایای حشرات و مو و غیره در کف استخر جلوگیری کرد.

استخر سرتاوه اصفهان

استخر سرتاوه اصفهان به عنوان یکی از بهترین استخر های استان اصفهان، با بهره گیری از سیستم های آبی قوی و تکنیک های مدرن فضایی امن، تمیز و بهداشتی را برای تفریح و آموزش شنا بانوان و آقایان در اصفهان فراهم آورده است. استخر سرتاوه اصفهان مجهز به حوضچه آب گرم و سرد بوده و تمامی خدمات آموزشی اعم از آموزش انواع شنای کرال سینه، کرال پشت، پروانه و قورباغه را در سطوح مقدماتی تا پیشرفته همراه با ارائه بلیط تخفیف پوشش می دهد. از جمله امکانات قابل توجه استخر سرتاوه می توان به فروشگاه لوازم ورزشی، اتاق ماساژ، و مواردی از این دست اشاره نمود. ناجیان و مربیان استخر سرتاوه اصفهان همگی دارای مدرک مورد تایید اداره ورزش و جوانان استان اصفهان می باشند.

استخر هتل ملل قم

استخر هتل ملل قم که در سال ۱۳۹۶ در ۷ طبقه افتتاح شد را میتوان یکی از بهترین هتل‌های شهر قم دانست. هتل ملل، هتلی ۴ ستاره است، بنابراین برای آن دسته از مهمانان شهر زیارتی قم که به دنبال اقامتی راحت هستند، بسیار ایده آل است. ۳۶ اتاق و سوئیت در طبقات ۲ تا ۵ این هتل قرار دارد که ویژگی اصلی آنها معماری و ساخت جدید و امکانات رفاهی مناسب‌شان است.با رزرو هتل ملل قم تنها دو کیلومتر با حرم حضرت معصومه(س) فاصله دارید این به آن معناست که حتی پیاده و در هرساعتی از شبانه روز میتوان به حرم رسید.

همچین هتل با داشتن مجموعه ورزشی که دارای استخر، سونا، جکوزی و ماساژ است، میتواند حسابی سرگرم و خستگی‌ها را از تنتان بیرون کند. هتل ملل قم با داشتن سالن همایش پیشرفته برای آن دسته از مهمانانی که برای کار و تجارت به قم سفر کرده‌اند نیز انتخاب مناسبی است. برای صرف غذا با کمی قدم زدن در خیابان توحید به فست فودهای محبوب و معروف قم دسترسی آسانی دارید البته اگر نخواهید از رستوران با کیفیت هتل استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا