اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه اتاق خواب خود را زیبا کنیم؟

 کمک گرفتن از تعداد زیادی بالش

از بالش‌های زیاد استفاده کنید و اصلاً‌ از ترکیب طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، خجالت نکشید. طرح‌های بزرگ را کنار طرح‌های کوچک و گل‌ها را کنار اشکال هندسی قرار دهید؛ خلاصه هر ترکیبی را که دوست دارید ایجاد کنید.

استفاده از آثار هنریای که خودتان ساختید

برای یک «دیوار بزرگ خالی» هیچ‌چیز بهتر و آسان‌تر از آویختن یک قاب گرافیکی روی آن نیست. یکی‌بودن رنگ ملافه و طرح روی قاب باعث یک‌دست‌تر شدن فضا می‌شود.جهت خرید روتختی به وبسایت هرمدر برند ایرانی کالای خواب مراجعه فرمایید

استفاده از طرحها و الگوهای مناسب

یک ملافه‌ی طرح‌دار مانند این ملافه با طرح خاص و زیبای پرندگان، اگر به اتاق‌تان بیاید و با آن هماهنگ باشد، فضا را بسیار زیبا می‌کند.

استفاده از طرحهای چاپی روی لوازم

لحاف و روتختی دونفره |لحاف و روتختی رئال مادرید

طرح‌های چاپی برای روتختی‌ها مناسب نیستند و فقط وقتی جلوه دارند که مثلاً روی یک آباژور با شکلِ مدرن چاپ شوند.

کار روی دیوارها

در اتاق‌های کوچک، استفاده از چراغ‌های کم‌نور یا چراغ‌هایی با نور قابل‌تنظیم روی دیوارها، راهِ‌حلی هوشمندانه برای صرفه‌جویی در فضاست.

شخصیت خودتان را در اتاق آشکار کنید

اتاق‌خوابِ شما باید نمایش‌دهنده‌ی شخصیت درونی‌تان باشد، بنابراین کمی سلیقه به‌خرج دهید و دکور منحصربه‌فردِ خودتان را خلق کنید.

در دکوراسیون «هماهنگی» را رعایت کنید

مثلاً در شکل بالا مشاهده می‌شود که بین بالش و روتختی و تابلوها و گل‌ها و دیگر اجزای اتاق هماهنگی وجود دارد و همین زیبایی آن را چندبرابر کرده است.

کاری کنید تا اتاق خوابتان جای راحتی باشد

مثلاً برای تختخواب خودتان از لحاف خیلی راحت مثل لحاف پر قو استفاده کنید تا هر وقت خواستید شما را به‌نرمی در آغوش بکشد.

قسمتی را بهعنوان «کانون توجه» در نظر بگیرید

یک بخش کوچک از اتاق با استفاده از وسایل و دکوری‌های زیبا می‌تواند کانون توجه باشد و روی زیبایی کل اتاق تأثیر بگذارد. از این روش هم می‌توانید در دکوراسیون استفاده کنید.

در دکوراسیون سایزها را هم در نظر داشته باشید

مثلاً برای انتخاب چراغ‌خواب، اندازه‌ی تخت‌تان را در نظر بگیرید و برای تخت کوچک از چراغ‌خواب کوچک استفاده کنید.

برای منبع نور هم فکری کنید

استفاده از چراغ‌خواب‌های دیواری باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. یک لامپ پرنور در آن قرار دهید تا برای کارهایی مثل مطالعه‌ی قبل خواب مناسب باشد.

از ترکیب رنگ کمک بگیرید

اگر زیاد دنبال دردسر نیستید، می‌توانید برای اضافه کردن رنگ به اتاق از لوازم جانبی و کارهای هنری رنگی کمک بگیرید.

به کف اتاق هم توجه کنید

باتوجه به ابعاد اتاق می‌توانید از یک فرش مناسب با رنگ مناسب استفاده کنید.

با استفاده از رنگ، لایهبندی کنید

در مقیاس وسیعی از اتاق از رنگ موردعلاقه‌ی خود استفاده کنید و برای القای حس لایه‌بندی، از بافت‌ها و تن‌های مختلف استفاده کنید. لایه‌بندی در اتاق باعث ایجاد حس راحتی و گرما در آن می‌شود.

به اتاق حس گرما بدهید

به کمک رنگ‌های گرم و لامپ‌های ملایم و شمع می‌توانید به اتاق‌تان حس گرما اضافه کنید.

با نقشهای مختلف به وسایل اتاق جلوه دهید

می‌توانید روزها روی بدنه‌ی تخت فلزی ساده‌ی اتا‌قتان، یک لحاف چهل تیکه‌ی رنگی آویزان کنید و به آن جلوه دهید؛ و شب‌ها برای گرمای بیشتر می‌توانید آن را روی خودتان بکشید.

برای خودتان یک گوشهی دنج بسازید

در گوشه‌ای از اتاق برای خودتان جایی برای نشستن درست کنید. می‌توانید در این گوشه درحالی‌که چای موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، کتاب موردعلاقه‌تان را هم بخوانید.

قوانین جدید طراحی کنید

می‌توانید از وسایل مختلف برای کاربردهای جدید استفاده کنید. مثلاً از نردبان به عنوان قفسه‌ای برای مرتب کردن وسایل استفاده کنید.

ترکیب کنید

از اینکه از جفت‌های غیرهم‌شکل استفاده کنید نترسید. مثل این اتاق که برای دو طرف تخت از چراغ‌خواب‌هایی با شکل‌های متفاوت استفاده شده است.

از عکس استفاده کنید

برای اینکه فضای اتاق‌تان را شخصی‌تر کنید می‌توانید از آثار هنری و عکس کسانی که دوست‌شان دارید استفاده کنید.

اولویت در اتاق خواب باید به استراحت و آرامش اختصاص داده شود

اتاق خواب شما باید جایی برای مطالعه کردنِ لذت‌بخش، نوشتن، خواندن و همچنین جایی برای استراحت باشد. بنابراین چیدمان را طوری انجام دهید که بتوانید به همه‌ی این اهداف برسید

تاثیر نور طبیعی

نور طبیعی درخشانی و روشنایی خوبی به اتاق خواب می دهد سعی کنید در فضای کوچک نگهداری پنجره را حداقل انجام دهید برای حفظ حریم خصوصی اضافه کردن پرده ی غلتک ساده یا آویزان و پرده های از جنس حریر استفاده کنید . در صورت نبود نور طبیعی یک یا دو لامپ در قسمت های تاریک اتاق قرار دهید. در این عکس پنجره بزرگ و پرده از جنس حریر و یک آینه ی متوسط در کنار هم یک دکوراسیون عالی فضای اتاق کوچک را به یک فضای بزرگ نمایان کرده است .

از ترکیب رنگ کمک بگیرید

اگر برای مشکل دارید، می‌توانید برای اضافه کردن رنگ به اتاق از لوازم جانبی و کارهای هنری رنگی کمک بگیرید.

عمودی کردن اتاق خواب کوچک

عمودی کردن وسایل اتاق خواب با دکوراسیون مناسب زیبا شدن اتاق خواب و فضای زیادی را به شما می دهد و راهی عالی برای نگهداری چیزهای منظم است می توان از تخت خواب های دو طبقه به صورت عمودی اتاق از فضای بهینه استفاده کنید و برای زیباتر کردن از پرده های با چوب های سفید در دور تا دور تخت خواب استفاده کنید و از قفس های شناور بسیاری از کتاب ها و مجلات را نگه می دارد . سطل ها وسبد های کوچک ، آویزان در میله های مونتاژ ، فضای بیشتری برای موارد کوچک و متفرقه فراهم میکنند . و کمد و کتابخانه ی عمودی کمترین فضای اتاق شما را می گیرد.

استفاده از تابلو نقاشی بزرگ برای جذابیت بیشتر

استفاده از تابلو های نقاشی بزرگ می تواند حرکت زیرکانه باشد به مخاطب حسی می دهد که وارد اتاق خواب بزرگی شده است . اگر شما طرفدار پرو پا قرص هنر و تابلو های هنری هستید به جای استفاده از چندین تابلو ی کوچک از تابلو های بزرگ و خاص به کار ببرید . شما با استفاده از این ایده و دکوراسیون می توانید اتاق خود را به یک اتاق کلاسیک و هنری تبدیل کنید .

از تمام فضای اتاق خواب برای خلق یک آثار مدرن استفاده کنید

آیا فضایی بلا استفاده در اتاق خواب خود دارید ؟ شما می توانید از این فضا استفاده ی بیشتری کنید و با طراحی زیبا به آن جان تازه می بخشد . من با استفاده از این ایده که اتاق خواب کوچکی دارم فضایی برای کتابخانه نداشتم در زیر میز تحریرم سبد دو طبقه ای قرار دادم و کتابخانه ای را در زیر میزم طراحی کردم و دسترسی راحت به کتاب هایم را دارم و فضای اتاق خواب من را نگرفته وبسیار زیبا و جالب شده است و پشت پنجره اتاق خوابم گلدان هایی را گذاشتم که فضای دلنشینی را در اتاق خواب به وجود آورده است . و شما میتوانید با استفاده از این ایده ها حداقل استفاده از فضا و یک اتاق زیبا و دوست داشتنی داشته باشید .

در دکوراسیون «هماهنگی» را رعایت کنید

مثلاً در شکل بالا مشاهده می‌شود که بین بالش و روتختی و تابلوها و گل‌ها و دیگر اجزای اتاق هماهنگی وجود دارد و همین زیبایی آن را چندبرابر کرده است.

دفن کمد و میز خود

اگر لباس هایتان یا وسایل هایتان نیاز به فضا بیشتری دارد اما اتاق خوابتان فضای کوچکی است می توانید با استفاده از مهندسی مناسب و دکوراسیون خوب یک کمد داخلی ساخته شود و از حداقل فضا را استفاده کنید . در این عکس کمد کشویی درون دیوار ساخته شده که اصلا فضایی را نگرفته است و اتاق را بزرگتر کرده است .

https://www.target.com/s/queen+size+bedspreads

دکمه بازگشت به بالا