اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه ایکس باکس را به تنظیمات کارخانه برگردانیم

ریست کردن ایکس باکس

ریست کردن ایکس باکس یا Reset Xbox انواع مختلفی دارد و به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ باتوجه‌به نوع اشکال و خطای ایجاد شده می‌توانید یکی از آن‌ها را برای  عیب‌یابی و رفع اشکال به کار ببرید. در ادامه انواع روش‌‌های ریست کردن ایکس باکس توضیح داده ‌می‌شود: سافت ریست (Soft Reset) در صورت بروز مشکلات جزئی مانند؛ آنلاین نشدن ایکس باکس، سافت ریست نخستین قدم در عیب‌یابی دستگاه است. برای انجام فرآیند سافت ریست اقدامات زیر را انجام دهید: دکمه Xbox روی دسته بازی را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید.

اموزش ریست فکتوری ایکس باکس وان اس |بازگرداندن ایکس باکس 360 کپی خور شده به حالت اولیه

از منوی ظاهر‌شده، گزینه Restart Console را برای راه‌اندازی مجدد کنسول انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، کنسول ایکس باکس شما خاموش و روشن شده و مشکل آن برطرف می‌شود.ریست فکتوری ایکس باکس با استفاده از یک حافظه usb هم امکان پذیر است؛ برای این منظور باید به ترتیب زیر عمل کنید: یک حافظه USB مناسب با حداقل 4 گیگ فضای خالی در دسترس و فرمتNTF تهیه کنید.

2.فایل ریست فکتوری ایکس باکس را با توجه به مدل دستگاه دانلود نمایید. فایل را به حافظه usb منتقل کنید. فایل را از حالت فشرده خارج کرده و پوشه ی SystemUpdate را در شاخه اصلی حافظه ی فلش ذخیره کنید. فلش را از سیستم جدا کنید. ایکس باکس خود را خاموش کنید. کابل برق و شبکه کنسول را جدا نمایید. کابل برق را به دستگاه متصل کرده و حافظه ی فلش را در پورت USB قرار بدهید.

دکمه‌ های Bind و Eject را که بر روی کنسول قرار گرفته اند، تا شنیده شدن صدای بوق نگه دارید. سپس دکمه ی پاور را فشار دهید. پس از شنیدن صدای بوق دوم، فرایند ریست فکتوری ایکس باکس به پایان رسیده و می توانید مثل روز اول، از این دستگاه استفاده کنید. مزایای ریست ایکس باکس ریست فکتوری ایکس باکس مزایایی را برای این دستگاه به دنبال دارد که از جمله آنها، می توان به بهبود چشمگیر سرعت کنسول اشاره کرد. در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم که گاهی اختلالاتی در روند عملکرد و پردازش های این محصول ایجاد می شود که کار با آن را مشکل می کند.

همچنین در برخی موارد، سرعت عملکرد کنسول بازی شما به شدت کاهش یافته و لذت بازی را از شما می گیرد. با ریست کردن دستگاه و بازنشانی آن به تنظیمات کارخانه، به راحتی می توانید این قبیل مشکلات را برطرف نمایید. دیگر مزیت و فایده ریست فکتوری ایکس باکس مربوط به زمانی است که قصد فروش آن را داشته و می خواهید اطلاعاتتان پاک شود. این کار باعث می شود که تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه باز گردد و همه اطلاعات آن پاک گردد. در واقع با ریست شدن کنسول، انگار شما دستگاه را به تازگی خریداری کرده اید و هیچ گونه برنامه یا بازی روی آن وجود ندارد.

مرکز تعمیرات ایکس باکس

مرکز تعمیرات ایکس باکس، عنوان یکی از واحدهای تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران است که به صورت ویژه، در زمینه بررسی و رفع مشکلات این محصول فعالیت می کند. این مرکز از حضور متخصصین مجرب تعمیر کنسول های بازی بهره می برد و به پشتوانه این تکنسین ها، با کیفیت ترین خدمات را به کاربران خود ارائه می دهد.

همکاران ما در این مجموعه خرید بازی ایکس باکس  ضمن بررسی دقیق انواع مدل های ایکس باکس و تشخیص مشکل، از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا برای ترمیم این محصول استفاده می کنند. مرکز تعمیرات ایکس باکس در مسیر عمل به اصول مشتری مداری فعالیت می کند و تلاش کلیه پرسنل، جلب رضایت شما کاربران عزیز می باشد.

اگر ایکس باکس شما پس از مدتی دچار کندی شده یا مشکلات نرم افزاری، مانع از عملکرد نادرست آن شده است، ریست کردن ایکس باکس یکی از آن راه‌حل‌ها می‌باشد. توجه داشته باشید که اگر ایکس باکستان دچار ایراد شده، اول از هر چیزی باید بطور دقیق آن را عیب‌یابی کنید؛ اگر از پس اینکار بر نمی‌آیید بهتر است با یک تعمیرکار ایکس باکس تماس بگیرید. ریست کردن ایکس باکس تنها می‌تواند مشکلات نرم افزاری را حل کند و اگر مشکل ایکس باکستان از خرابی قطعات یا عملکرد نادرست آنها باشد، با ریست کردن کاری از پیش برده نمی‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به نحوه ریست کردن کنسول ایکس باکس بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

روش‌های ریست کردن ایکس باکس

با توجه به نوع مشکلی که برایتان پیش آمده و خطایی که در ایکس باکس نمایش داده می‌شود، روش‌های مختلفی نیز برای ریست کردن ایکس باکس وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

ریست سخت یا  Hard Reset

فرآیند هارد ریست کردن ایکس باکس، حافظه کش کنسول را خالی می‌کند که در سریع‌تر شدن دستگاه بسیار مفید است. همچنین با هارد ریست کردن برخی از مشکلات دستگاه، اعم از نصب نشدن بازی روی ایکس باکس حل می‌شود. برای هارد ریست کردن ایکس باکس مراحل زیر را طی کنید: دکمه هوم ایکس باکس را فشار دهید و حداقل 10 ثانیه نگه دارید. با این کار کنسول را به طور کامل خاموش می‌کنید. برای اینکه مطمئن شوید حافظه کش خالی شده است، کنسول را به مدت 30 ثانیه از برق بکشید.

پس از گذشت این زمان، کابل را ریست نرم یا Soft Reset سافت ریست کردن ایکس باکس را زمانی انجام دهید که مشکلات نرم افزاری رخ می‌دهند. به عنوان مثال، وصل نشدن ایکس باکس به وایفای یکی از این موارد است که ممکن است با سافت ریست درست شود. مراحل سافت ریست کردن عبارتند از: به مدت 5 ثانیه، دکمه Xbox را فشار داده و نگه دارید. یک منو ظاهر می‌شود، گزینه Restart Console را بزنید تا کنسول مجددا راه‌اندازی شود. با انجام این مراحل دستگاه شما یکبار خاموش و روشن می‌شود و به احتمال زیاد، مشکلتان برطرف خواهد شد.

تنظیمات کارخانه یا Reset Factory

اگر ایرادات جزئی که برای کنسول شما پیش آمده، با 2 روش بالا حل نشد، باید ایکس باکس را ریست فکتوری کنید. دقت کنید با انجام این عمل تمام تنظیمات ایکس باکس به حالت اولیه برمی‌گردد و حافظه آن خالی می‌شود؛ درست مانند زمانی که دستگاه را تازه خریداری کرده‌اید و خام است. ریست کردن ایکس باکس مزیت‌های زیادی برای دستگاه شما به همراه دارد که مهم‌ترین آن رفع قطع شدن ناگهانی کنترلر ایکس باکس هست. به این نکته توجه داشته باشید با ریست کردن ایکس باکس اطلاعات کاملاً پاک شده و دستگاه به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم قبل ریست کامل گوشی از اطلاعات آن بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ریست فکتوری چه زمانی به کار می‌آید

همانطور که اشاره شد، ریست فکتوری برای زمانی است که ایکس باکس دچار اختلال شدید، چه در بخش نرم افزار و گاها سخت افزار شده است. به طور مثال اگر ایکس باکس را روشن می‌کنید و فقط با یک صفحه سیاه روبرو می‌شوید، چاره کار ریست کردن ایکس باکس از طریق تنظیمات کارخانه است. به برق متصل کرده و ایکس باکس را روشن کنید. اگر کنسول ایکس باکس شما دچار مشکلات نرم افزاری شده باشد یکی از راهکارها برای رفع مشکلات ریست کردن Xbox است. آیا با نحوه ریست کردن ایکس باکس خود آشنا هستید؟

چنانچه اطلاعات دقیقی درباره تنظیمات کارخانه ایکس باکس و نحوه بازگردانی آن ندارید با ما در ادامه این مقاله آچارباز همراه باشید؛ تا نحوه انجام آنها را صورت مرحله به مرحله آموزش ببینید. البته باید بگوییم در صورتی‌که مشکل دستگاه شما سخت افزاری باشد ریست کردن ایکس باکس در رفع مشکل تاثیری ندارد و باید برای تعمیر ایکس باکس از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا