اقتصادیفعالان کسب و کار

چگونه با برنج طارم هاشمی ته چین مرغ درست کنیم؟

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله ، و همچنین با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید. جهت اطلاعات بیشتر از انواع برنج به لوجنک مراجعه کنید.

ابتدا دو تکه سینه مرغ را با دو لیوان آب ،دوعدد پیاز خرد و سرخ شده ، نمک و فلفل و زردچوبه با حرارت کم بگذارید بپزد، درآخر کمی زعفران اضافه کنید، (سپس مرغ را تکه تکه کنید و درصورت دلخواه با کره تفت دهید)
در مرحله بعد ۲عدد زرده تخم مرغ +کمی نمک+ یک پیمانه ماست+زعفران دم کرده و برنج آبکش یا کته ای که هنوز دم نکرده اید را به مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم

ته قابلمه نچسب کمی روغن بریزید و نصف برنج را با مواد زعفرانی ته چین مخلوط کرده و در قابلمه ریخته ؛ با پشت قاشق برنج را کاملا فشرده کنید، حالا مرغ پخته و تکه تکه شده و سرخ شده را روی ته چین بریزید،
سپس شوید تازه و خرد شده و باقالی های خام را روی برنج پخش میکنیم، اگر یک ساعتونیم تا دوساعت روی حرارت کم بماند باقالی ها کاملا می پزد.می توانید از باقالی پخته شده هم استفاده کنید (فقط نباید زیاد پخته شده باشد چون له می شود)

روش پخت ته چین باقالی پلو بامرغ

 

در این مرحله میتوانید باقی برنج را بصورت سفید یا زعفرانی شده روی مواد ته چین بریزید و مواد را تکرار کنید. من یک لایه مواد ته چین با برنج زعفرانی و یک لایه برنج سفید استفاده کردم حتما بعد از هر لایه برنج با پشت قاشق مواد را فشرده کنید. بفرمایید ته چین باقالی پلو با مرغ آماده است. برای تزئین می توانید از خلال پسته ، زرشک و باقالی سبز استفاده کنید، نوش جان.

طرز تهیه ته چین باقالی با برنج ایرانی

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برته چین مرغ جزء آن دسته غذاهای محبوب و خوشمزه است که به عنوان یک غذای مجلسی و ایرانی پخته می شود. اگر قصد دارید برای یک مجلس مهم و رسمی غذا در نظر بگیرید، این غذا یکی از بهترین پیشنهاد هاست. همراه مان باشید تا با طرز تهیه ته چین مرغ آشنا شوید.

مواد لازم برای ته چین مرغ

برای یک جمع 3 نفره شما این میزان از مواد را نیاز دارید:

برنج ایرانی 3 پیمانه
سینه مرغ 1 عدد کامل
ماست چکیده 1پیمانه
پیاز 1عدد متوسط
زرده تخم مرغ 2 عدد
گلاب 1 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
زرشک 100 گرم
پودر قند 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
دارچین و خلال پسته به میزان لازم
زردچوبه و روغن به میزان لازم

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا