اقتصادیفعالان کسب و کار

کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ

اگر عاشق ویرایش عکس ها و تصاویر دیجیتال هستید، قطعا با نرم افزار Adobe Photoshop CC آشنایی دارید. فتوشاپ یکی از برنامه های حرفه ای ویرایش عکس و تصویر است که به شما کمک می کند تا تصاویر خود را ویرایش کنید و ویژگی های بصری زیادی را به آنها اضافه کنید. با کمک این نرم افزار می توانید برای خود لوگو یا بروشورهای تبلیغاتی طراحی کنید، کارت ویزیت شخصی بسازید و حتی عکس های قدیمی خود را بازیابی کنید. این اپلیکیشن یک برنامه ویرایش عکس پرکاربرد است که هم حرفه ای ها و هم آماتورها می توانند از آن استفاده کنند.

هنگامی که از فتوشاپ استفاده می کنید، به بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ نیز نیاز دارید، زیرا فتوشاپ یک نرم افزار پر منابع است که بخش بزرگی از CPU سیستم شما را اشغال می کند. با این حال، انتخاب بهترین کارت گرافیکی که از فتوشاپ پشتیبانی می کند می تواند دشوار باشد. مدل ها و برندهای زیادی وجود دارند که ویژگی های متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهند، بنابراین هنگام خرید کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ ممکن است دچار سردرگمی شوید. در این مقاله به معرفی ویژگی های یک کارت گرافیک مناسب برای کارهای گرافیکی و به ویژه نرم افزار فتوشاپ می پردازیم.در زیر چند نمونه از بهترین کارت های گرافیک برای این برنامه ها آورده شده است.

کارت گرافیک برای فتوشاپ چقدر اهمیت دارد؟

قبل از معرفی کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ، ابتدا باید به این سوال بپردازیم که کارت گرافیک چقدر برای اجرای نرم افزار فتوشاپ اهمیت دارد؟ نرم افزار فتوشاپ مانند برنامه های طراحی گرافیکی و مدل سازی مانند اتوکد یا تری دی مکس، برنامه سنگینی است که حجم زیادی از داده ها را به خصوص برای پروژه های حرفه ای پردازش می کند. در طراحی چند لایه، داده های گرافیکی لایه های قبلی باید در حافظه کارت گرافیک (VRam) ذخیره شده و در صورت نیاز فراخوانی شوند. بنابراین برای اجرای این برنامه به یک کارت گرافیک با سرعت پردازش بالاتر و حافظه تصویری با ظرفیت بالا نیاز است.

حداقل لپ تاپ مورد نیاز برای فتوشاپ |سیستم مورد نیاز برای فتوشاپ و پریمیر

عوامل مهم در انتخاب کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ

برای انتخاب کارت گرافیک مناسب برای طراحی در نرم افزار فتوشاپ فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. در این قسمت به مهم ترین عوامل در انتخاب کارت گرافیک مورد نیاز فتوشاپ می پردازیم.

1. تعداد هسته ها
تعداد هسته های یک کارت گرافیک قدرت پردازش آن را تعیین می کند.همانطور که در مورد CPU، که در آن هسته های بیشتر به معنای قدرت پردازش و سرعت بالاتر است، همین امر در مورد GPU نیز صادق است. با این تفاوت که تعداد هسته های کارت گرافیک بسیار بیشتر از پردازنده است. در یک کارت گرافیک استاندارد تعداد هسته های GPU حدود 700 هسته است البته هر چه تعداد هسته ها بیشتر باشد پردازنده از نظر پردازش گرافیکی قدرتمندتر خواهد بود.

2. قطعنامه
ویرایش عکس با کیفیت بالا ضروری است. بنابراین شما به کارت گرافیکی نیاز دارید که بتواند وضوح 4K را در اختیار شما قرار دهد. کارت های گرافیک با وضوح 4K به حافظه بیشتری نیاز دارند و همچنین دارای هسته های بیشتری هستند. البته برای ویرایش عکس در فتوشاپ می توان از کارت های گرافیکی با رزولوشن کمتر نیز استفاده کرد اما وضوح و نمایش نهایی در مانیتور کیفیت چندان بالایی نخواهد داشت.

3. فرکانس ساعت
نکته دیگری که در انتخاب کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ باید به آن توجه کرد، سرعت ساعت است. فرکانس ساعت سرعت چرخه های پردازش داده در کارت گرافیک را تعیین می کند و بر حسب مگاهرتز مشخص می شود.کارت گرافیک های پیشرفته سرعت کلاک بالاتری دارند و برای برنامه های بازی یا رندر نیز امکان اورکلاک کارت گرافیک وجود دارد. اورکلاک به معنای افزایش فرکانس اسمی ساعت کارت گرافیک برای بهبود عملکرد آن با اجرای روان تر بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی است.

4. پورت برای اتصال مانیتور
اگرچه قابلیت های خود کارت گرافیک در پردازش داده های گرافیکی مهم است، اما مانیتور مورد استفاده کاربر در برنامه های فتوشاپ یا سایر برنامه های طراحی و مدل سازی نیز بسیار مهم است. بنابراین در انتخاب کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ باید پورت های اتصال کارت گرافیک به مانیتور را در نظر گرفت. کارت گرافیک های حرفه ای از پورت های DisplayPort یا DP استفاده می کنند که برای اتصال به مانیتورهای 4k مناسب هستند و همچنین از پورت های HDMI برای اتصال به مانیتورهای قدیمی استفاده می کنند.

فتوشاپ به چه مقدار حافظه ویدئویی نیاز دارد؟

چیزی که اکثر کاربران متوجه نمی شوند این است که یک کارت گرافیک رده بالا همیشه VRAM بیشتری ندارد.به عبارت دیگر، زمانی که به دنبال بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ هستید، باید به VRAM یا حافظه ویدئویی جداگانه نگاه کنید. به طور معمول، کارت های گرافیک رده بالا حداقل 8 گیگابایت حافظه ویدئویی دارند که برای اجرای فتوشاپ و استفاده از ویژگی های مختلف آن کافی است. در حالی که حافظه VRAM بیشتر می تواند سرعت اجرای دستور را افزایش دهد و نتایج رندر را سریعتر به کاربر نمایش دهد.

تراشه انویدیا یا AMD؟

نکته دیگری که باید بررسی کنید سازنده تراشه کارت گرافیک مناسب برای فتوشاپ است. کارت گرافیک های امروزی، صرف نظر از سازنده، بیشتر از تراشه های Nvidia یا asus استفاده می کنند. کارت گرافیک های AMD به دلیل قیمت پایین تر به سری های مقرون به صرفه معروف بودند، اما امروزه تراشه های جدید انویدیا به دلیل کاهش قیمت کارت گرافیک rtx 4070 و افزایش کارایی، رقابت این دو برند را دشوارتر کرده است.

معمولاً وقتی صحبت از کارت‌های گرافیکی مناسب برای بازی یا ویرایش و طراحی می‌شود، کارت‌های گرافیک Nvidia عملکرد بهتری را ارائه می‌کنند. همین امر در مورد گرافیک مورد نیاز برای فتوشاپ نیز صدق می کند و معمولاً برند pxworld ترجیح داده می شود. اگرچه محصولات متنوعی در بازار وجود دارد، اما برای راحتی شما در انتخاب بهترین کارت گرافیک برای فتوشاپ، در این قسمت به معرفی دو مدل پرفروش کارت گرافیک با کارایی بالا که مناسب برای کار در محیط فتوشاپ هستند می پردازیم.

کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC
کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC ساخت شرکت msi و عرضه شده توسط گروه آوانگ در بازار ایران می باشد که به عنوان یکی از کارت های گرافیک رده بالا شناخته می شود. این محصول از تراشه انویدیا بهره می برد و سرعت کلاک اسمی آن 1755 مگاهرتز است. البته در صورت اورکلاک بودن این کارت گرافیک امکان افزایش 20 درصدی فرکانس کلاک وجود دارد. حافظه ویدئویی این محصول دارای ظرفیت 8 گیگابایت استاندارد GDDR6 می باشد که به دلیل حجم بالای داده های گرافیکی که نیاز به ذخیره سازی دارد در کاربردهایی مانند فتوشاپ بسیار کارآمد است.

به لطف استفاده از سه پورت DisplayPort در این کارت گرافیک، امکان اتصال همزمان سه نمایشگر وجود دارد. همچنین یک پورت HDMI برای اتصال به مانیتورهای قدیمی وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا