اقتصادی

گفت‌وگوی وزیر دفاع ارمنستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، وزیر دفاع ارمنستان روز چهارشنبه طی دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور در خصوص تقویت روابط دوجانبه و موضوعات مهم امنیتی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس»، «سورن پاپاکیان» وزیر دفاع ارمنستان با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ارمنستان که آخرین روزها حضور در این کشور را سپری می‌کند، دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

مقامات ارشد ارمنستان بارها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی قبل در مصاحبه با یکی از نشریات جمهوری چک از روابط خوب با ایران سخن گفت. وی گفت که هدف اصلی سیاست خارجی ارمنستان باید برقراری روابط عادی با همه همسایگان باشد. پاشینیان در این گفت‌وگو تاکید کرد که ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد.

اخیرا نیز «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان در توییتی با انتشار تصاویر پرچم‌های ایران و ارمنستان کنار هم نوشت: «ایران همسایه هزار ساله ماست، ایران دوست ارمنستان است. این دوستی ادامه خواهد داشت»(جزئیات بیشتر).


نشست وزیر دفاع ارمنستان با سفیر ایران در ایروان

 

 به گزارش آرمناپرس، طی این نشست، ابعاد همکاری‌های بین دو کشور و همچنین موضوعات مهم امنیتی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در این دیدار، وزیر دفاع ارمنستان از سفیر ایران بابت تلاش در تقویت همکاری‌های دوجانبه تشکر و برای او آرزوی موفقیت کرد.

وزارت خارجه ایران چندی قبل سفیر جدید خود در ارمنستان را معرفی کرد که جایگزین عباس بدخشان ظهوری می‌شود که از سال ۲۰۲۰ در این سمت فعالیت می‌کند. وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مهدی سبحانی» سفیر کنونی این کشور در سوریه پس از اتمام ماموریت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان منصوب می‌شود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا