اقتصادی

۱۶ واحد غیرمجاز مشاور املاک در شهرستان البرز پلمب شد

 ۱۶ واحد غیرمجاز مشاور املاک در شهرستان البرز پلمب شد

رئیس اداره صمت شهرستان گفت: از تیرماه امسال تاکنون ضمن ۱۱۰ مورد بازرسی مشترک با همکاری دستگاه‌های نظارتی تعداد ۱۶ بنگاه املاک به دلیل فعالیت غیر مجاز در این شهرستان پلمب شدند.

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی از قزوین؛ کیان رشوند در این باره اظهار داشت: ازمجموع ۸۸۴ واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه مشاوران املاک شهرستان البرز ، تعداد ۴۸۰ واحد صنفی مشاور املاک و ۸۰ واحد صنفی نمایشگاه خودرو هستند.

وی افزود: در راستای ساماندهی، پیشگیری و مقابله با تخلف صنفی بنگاه های مشاورین املاک و خودرو، تاکنون در بازدیدهای مشترک از ۱۱۰ واحد مشاور املاک و خودرو تعداد ۴۵ پرونده تخلف تشکیل شده و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رشوند تصریح کرد: با استمرار برگزاری گشت های مشترک تنظیم بازار مسکن و خودرو در شهرستان البرز تاکنون ۱۶ واحد صنفی مشاور املاک به دلیل نداشتن پروانه کسب پلمب شده اند. 

رئیس اداره صمت شهرستان البرز بیان کرد: گشت های مشترک نظارت بر املاک و خودرو در شهرستان البرز با محور اداره صمت و راه و شهرسازی و با همکاری دستگاه قضا، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اتحادیه مشاور املاک برگزار می شود. 

رشوند اظهارداشت: ۹ مورد تخلف مشترک در بنگاه‌های معاملاتی املاک شناسایی شده و خوشبختانه گشت‌های کنترل تاثیر بسزایی برای کنترل قیمت اجازه بها و مسکن و نیز کاهش تخلفات صنفی داشته است.

وی افزود: کنترل ثبت قرارداد اجاره ‌بها در سامانه و اخذ کد رهگیری، داشتن پروانه کسب ،حضور متصدی یا مباشر در واحد صنفی، گران فروشی و دریافت حق الزحمه‌ بیش از تعرفه تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه از جمله مواردی است که توسط گشت‌های مشترک بررسی می‌شوند. 

رشوند گفت: طرح نظارت و بازرسی بر فعالیت مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه در قالب این طرح تمامی بنگاههای فاقد مجوز پلمب خواهد شد ضروری است، آن دسته از بنگاههای املاک که تاکنون موفق به اخذ مجوز نشده اند هر چه سریعتر برای دریافت پروانه کسب خود اقدام کنند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا