اقتصادی

۶ نقطه حادثه‌خیز لرستان تا پایان امسال اصلاح می‌شود

اخبار ورزشی/لرستان استاندار لرستان از شناسایی و اصلاح شش نقطه‌ حادثه‌خیز استان تا پایان امسال خبر داد.

فرهاد زیویار چهارشنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان لرستان، رفع نقاط حادثه‌خیز در راستای نجات جان مردم و افزایش سطح ایمنی جاده‌ها را از اولویت‌های دولت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان و اظهار کرد: سال جاری‌ نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان شناسایی شده که تا پایان سال شش نقطه اصلاح می‌شود.

وی بر لزوم مجهز شدن محورهای اصلی به سامانه هوشمند تاکید کرد و گفت: راهداری و پلیس راهنمایی برای افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ایی بویژه آزادراه خرم‌آباد- اراک اقدام کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به‌صورت جدی‌تر به این موضوع کاهش تصادفات رانندگی بپردازند، افزود: اقدامات ضروری و پیشگیرانه برای کاهش حوادث رانندگی و همچنین برخورد جدی با کسانی‌که سعی در رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی دارند و جان خود و دیگران را به‌خطر می‌اندازند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به نظریه کارشناسان رانندگی اشاره و با بیان اینکه خطا و اشتباهات انسانی اصلی‌ترین دلیل ایجاد تصادفات و سوانح رانندگی است، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر وظایف ذاتی دستگاه‌ها در کاهش تصادفات رانندگی، آموزش و فرهنگ‌سازی در بین مردم و رانندگان، افزایش گشت‌های پلیس و دوربین های کنترل سرعت در جاده‌ها و تصویب قوانین بازدارنده و برخورد جدی  با متخلفان از طریق دستگاه قضا از جمله راهکارها برای کاهش آمار تصادفات جاده ای است.

زیویار به‌منظور جلوگیری از افزایش آمار تصادفات رانندگی بر لزوم تشکیل اتاق فکر و بررسی تخصصی عوامل حوادث رانندگی توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: این مهم در سایه اراده و عزم جدی و همکاری  همه آحاد جامعه به ویژه مسوولان و رانندگان وسایط نقلیه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا