اقتصادیفعالان کسب و کار

درباره سرخ کن بدون روغن گوسونیک

سرخ کن بدون روغن گوسونیک : مزایا و معایب

سرخ کن بدون روغن گوسونیک یکی از محبوب‌ترین لوازم خانگی آشپزخانه در سال‌های اخیر هستند. این دستگاه‌ها با استفاده از جریان هوای داغ، مواد غذایی را سرخ می‌کنند و به این ترتیب، نیاز به استفاده از روغن را به حداقل می‌رسانند. یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید سرخ کن‌های بدون روغن، گوسونیک است. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب خرید سرخ کن بدون روغن گوسونیک می‌پردازیم.

سرخ کن بدون روغن گوسونیک ساخت کجا است؟

شاید یکی از سوالات پرتکرار خریداران در مورد کشور سازنده این سرخ کن ها باشد. گوسونیک برندی ترکیه ای و فعال در زمینه تولید انواع لوازم خانگی است. این برند محصولاتی بسیار خوش ساخت و خوش قیمتی را تولید کرده کرده است. گوسونیک در سال ۱۹۷۹ در ترکیه تاسیس شد و الان توانسته محصولات خود را در بازار های جهانی عرضه نماید.

توجه: شیائومی یکی از برند های فعال در زمینه تولید انواع سرخ کن های بدون روغن است و توانسته با ارائه محصولات باکیفیت و مدرن در بازار های ایران و جهان جایگاه ویژه ای را برای خود به دست آورد. ما در پست بهترین سرخ کن بدون روغن شیائومی این محصولات را کاملا مورد بررسی قرار داده ایم.

مشخصات کلی سرخ کن‌ بدون روغن گوسونیک

سرخ کن بدون روغن گوسونیک یک دستگاه چندکاره است که می‌توان از آن برای پخت انواع غذاها استفاده کرد. این دستگاه دارای 8 برنامه پخت از پیش تنظیم شده است که می‌توانید از آن‌ها برای پخت سیب‌زمینی، مرغ، ماهی، پیتزا، و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از تنظیمات دستی، دما و زمان پخت را به دلخواه خود تنظیم کنید.سرخ کن‌ گوسونیک دارای مشخصات کلی زیر هستند:

  • توان مصرفی: 1700 تا 2400 وات
  • ظرفیت: 6.5 تا 8 لیتر
  • تنظیم دما: تا 200 درجه سانتیگراد
  • تایمر: 60 دقیقه
  • صفحه نمایش: لمسی یا LED
  • پوشش داخلی: نچسب
  • دارای سبد قابل شستشو

نکات مهم در استفاده از سرخ کن بدون روغن گوسونیک:

  • قبل از استفاده از دستگاه، مطمئن شوید که تمام قطعات آن به درستی سرهم شده‌اند.
  • دستگاه را در سطح صاف قرار دهید تا از لرزش آن جلوگیری شود.
  • غذا را به اندازه‌ای درون سبد قرار دهید که فضای کافی برای چرخش داشته باشد.
  • در حین پخت غذا، درب دستگاه را باز نکنید.
  • اگر قصد سرخ کردن مواد غذایی چرب مانند بال مرغ را دارید، حتماً به‌صورت دوره‌ای روغن دستگاه را خالی کنید تا باعث ایجاد دود نشود.

برنامه‌های پخت از پیش تنظیم شده سرخ کن بدون روغن گوسونیک:

سیب‌زمینی: برای پخت سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سیب‌زمینی‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید و درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “سیب‌زمینی” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

مرغ: برای پخت مرغ، سینه یا فیله مرغ را به اندازه دلخواه برش دهید و درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “مرغ” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

ماهی: برای پخت ماهی، ماهی را به اندازه دلخواه برش دهید و درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “ماهی” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

پیتزا: برای پخت پیتزا، پیتزا را درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “پیتزا” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

گوشت: برای پخت گوشت، گوشت را به اندازه دلخواه برش دهید و درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “گوشت” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

سبزیجات: برای پخت سبزیجات، سبزیجات را به اندازه دلخ​واه خرد کنید و درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “سبزیجات” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

تنقلات: برای پخت تنقلات، تنقلات را درون سبد قرار دهید. سپس، برنامه “تنقلات” را انتخاب کنید و دستگاه را روشن کنید.

دستی: برای پخت غذا با تنظیمات دستی، دما و زمان پخت را به دلخواه خود تنظیم کنید.

طرز استفاده از سرخ کن بدون روغن گوسونیک

برای استفاده از سرخ کن بدون روغن گوسونیک، ابتدا باید دستگاه را به برق وصل کنید. سپس، باید کاسه سرخ کن را از دستگاه خارج کنید و غذا را به صورت یکنواخت در آن بچینید. در صورت نیاز، می توانید مقدار کمی روغن به غذا اضافه کنید.

گام 1: دستگاه را به برق وصل کنید

سرخ کن را به برق وصل کنید و اجازه دهید تا گرم شود. معمولاً این زمان حدود 5 دقیقه است.

گام 2: غذا را به صورت یکنواخت در کاسه بچینید

غذا را به صورت یکنواخت در کاسه سرخ کن بچینید تا به طور یکنواخت پخته شود. اگر غذای شما دارای قطعات بزرگ است، ممکن است لازم باشد آن را به قطعات کوچکتر برش دهید.

گام 3: در صورت نیاز، مقدار کمی روغن به غذا اضافه کنید

در صورت نیاز، می توانید مقدار کمی روغن به غذا اضافه کنید تا طعم و بافت بهتری داشته باشد. مقدار روغنی که اضافه می کنید به نوع غذای شما بستگی دارد. به عنوان مثال، برای سیب زمینی سرخ کرده، حدود 1 قاشق غذاخوری روغن کافی است.

گام 4: دما و زمان پخت را تنظیم کنید

دما و زمان پخت را با توجه به نوع غذای خود تنظیم کنید. می توانید از برنامه های پخت از پیش تعیین شده سرخ کن استفاده کنید یا زمان و دما را به صورت دستی تنظیم کنید.

گام 5: تایمر را تنظیم کنید

تایمر را تنظیم کنید تا زمانی که غذا پخته شود. زمان پخت معمولاً بین 10 تا 30 دقیقه است.

گام 6: غذا را سرو کنید

پس از اتمام زمان پخت، غذا را از سرخ کن خارج کنید و سرو کنید.

مزایای استفاده از سرخ کن بدون روغن گوسونیک:

پخت غذا با روغن بسیار کم یا بدون روغن

کاهش کالری و چربی غذا

سالم‌تر بودن غذا

آسان بودن استفاده

شستشوی آسان

نظرات مشتریان سرخ کن بدون روغن گوسونیک

با توجه به نظرات کاربران درباره سرخ کن گوسونیک، می‌توان نتیجه گرفت که این دستگاه به خوبی کار می‌کند. یکی از کاربران به نحوه پخت سریع و راحت در این سرخ کن اشاره کرده است و از این ویژگی بسیار راضی است. همچنین، از قابلیت پخت غذاهای مختلف مانند کباب، قارچ و سیب زمینی در این دستگاه می گویند.

در مورد ویژگی‌های مثبت دیگر، کاربران به دقت زمان پخت در دستورهای پیشفرض و همچنین صدای کم اشاره کرده‌اند. همچنین، کیفیت ساخت و استفاده کم از روغن نیز عناصری هستند که کاربران از آن‌ها راضی هستند. اما به طور متوسط، اندکی از کاربران اشاره کرده‌اند که تمیز کردن بخش درب این سرخ کن ها در بعضی مدل ها به دلیل طراحی خاصشان کمی سختی دارد. با این حال، در کل نظرات کاربران نشان می‌دهد که سرخ کن گوسونیک با ویژگی‌ها و عملکرد خوب خود، انتخابی موثر برای پخت و پز سالم با کمترین مقدار روغن است.

جمع‌بندی

سرخ کن بدون روغن گوسونیک یک دستگاه کاربردی و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند برای پخت انواع غذاها استفاده شود. این دستگاه با استفاده از کمترین میزان روغن، غذاهای ترد و خوش‌طعمی را تهیه می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا