اقتصادیفعالان کسب و کار

لیفت باسن بزریلی یا تزریق چربی به باسن

 

تزریق چربی به باسن هم باعث خوش فرم و توپر کردن باسن می شود و هم به نوعی سبب رفع افتادگی و لیفت باسن می شود که در اثر بالا رفتن سن به وجود می‌آید. در نتیجه اندام فرد با فرم طبیعی جوان‌تر به نظر می‌رسد و این همان چیزی است که بیشتر افراد از طریق جراحی های زیبایی گوناگون می خواهند به آن دست پیدا کنند. به این روش علاوه بر تزریق چربی به باسن،بالا بردن باسن به روش برزیلی هم گفته می شود.

بالشتک تزریق چربی دیجی کالا |تزریق باسنی آمپول نی نی سایت

بعد تزریق چربی به باسن ممکن است مقداری از آن جذب بدن گردد و به همین دلیل همواره ۳۰ درصد بیشتر از حد لازم چربی تزریق می شود تا باسن حالت برجسته خود را از دست ندهد. در ادامه می خواهیم اطلاعات مفیدی را درباره تزریق چربی به باسن, عوارض, مزایا و همچنین نحوه انجام آن بیان کنیم. پس با ما همراه باشید. جهت مشاوره بیشتر می توانید به دکتر حمید رضوانی یکی از متخصصان مراجعه کنید.

تزریق چربی به باسن چیست؟

تزریق چربی به باسن از جمله جراحی های زیبایی که طرفداران زیادی دارد. در این روش از طریق لیپو ساکشن، چربی از اطراف شکم یا قسمت های بالایی ران خود فرد برداشته شده و پس از تصویه به بخش های مورد نیاز تزریق می‌شود. در نتیجه باسن فرد تا حد بسیار مطلوبی بزرگ و برجسته می شود که این حجم اضافه شده سبب خوش فرم شدن اندام و جذاب تر شدن آن می شود.

تزریق چربی به باسن  چگونه انجام می شود؟

در ابتدا باید قسمتی را که می‌خواهند از آن چربی بردارند، بی حس کنند. فرد بسته به شرایط یا از طریق نخاع بیهوش می شود و یا تزریق بی حسی موضعی انجام می شود. برش های کوچکی را در قسمت هایی از شکم پهلو و یا حتی بالای ران ایجاد می‌کنند و لوله های  توخالی که کانول نام دارد را وارد بافت چربی می کنند. البته لازم به ذکر است برش های ایجاد شده بسیار کوچک هستند و در واقع می‌توان گفت تا حد زیادی دیده نمی شود. سپس لوله وارد شده را با حرکات کنترل شده جلو و عقب کرده تا چربی ها جدا شوند و به وسیله یک خلا جراحی یا سرنگ متصل به کانول خارج می کند. معمولاً میزان چربی که استخراج می کنند سه برابر مقداری است که قرار است هنگام جراحی تزریق به باسن استفاده شود.

بافت چربی که در این مرحله خارج می شود، خون زیادی به همراه دارد. در این قسمت چربی را پردازش می کنند تا سلول های چربی خالص جهت تزریق به باسن به دست آید. سپس چربی خالص را با استفاده از سرنگی که به لوله کانول مخصوص تزریق وصل شده است، با تزریق های کوچک وارد باسن می‌کنند تا سراسر ناحیه باسن را پوشش داده و برجستگی یکدستی به دست آید. این جراحی معمولا بین 90 دقیقه تا 4 ساعت زمان می برد و در برخی مواقع ممکن است نیاز باشد برای دست یابی به نتایج بهتر، تزریق تکرار شود.

اگرچه نتایج تزریق چربی بلافاصله بعد از آن مشخص می شود، اما نتیجه نهایی آن یک سال بعد قابل مشاهده است. به گفته انجمن جراحی زیبایی آمریکا با وجود این که بزرگ کردن باسن با تزریق چربی نسبت به پروتز باسن ظاهر طبیعی تری دارد، اما به دلیل این که مقداری چربی پس از عمل جذب می شود، از برجستگی باسن به مرور کاسته می شود. اما به طور کل ۶۰ تا ۸۰ درصد چربی حفظ خواهد شد. این نکته را در نظر بگیرید که چربی های منتقل شده به باسن متناسب با افزایش یا کاهش وزن، ممکن است تغییر کنند.

عمل تزریق چربی به باسن به چه کسانی توصیه می شود؟

معمولا افرادی که اضافه وزن دارند و یا لباس هایی با سایز های بزرگ می پوشند، گزینه مناسبی برای لیپوساکشن و انتقال چربی هستند چرا که این افراد ذخیره چربی کافی برای انتقال به باسن دارند.

جراحی تزریق چربی به باسن چه مزایایی نسبت به سایر روش ها دارد؟

  • جای برش ها قابل مشاهده نخواهد بود.
  • احتمال بروز واکنش آلرژیک بسیار کم است و در واقع غیر ممکن است.
  • این روش بسیار راحت و ایمن است و مدت زمان بهبودی آن سریع و کوتاه است.
  • نتایج به دست آمده بسیار طبیعی و تا چند سال ماندگار هستند.
  • اگر این عمل را به همراه سایر عمل های زیبایی انجام دهید بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

سوال های رایجی که لازم است قبل از عمل از جراح خود پرسید:

  • چه مدت پس از تزریق مرخص می شوند؟
  • آیا لازم است پس از تزریق از گن استفاده کنم؟
  • نوع بخیه ها کشیدنی است و یا جذبی؟
  • چه مدت زمانی بعد از تزریق می توانم به فعالیتهای ورزشی بپردازند؟
  • چه داروهایی را پس از جراحی تجویز خواهد کرد؟

مراقبت های بعد از تزریق چربی در باسن

  • بعد از تزریق چربی در باسن لازم است دو روز به خوبی استراحت کنید و پس از آن می توانید دوباره فعالیت های خود را از سر گرفته و به سر کار خود بازگردید. اگرچه توصیه می‌کنیم یک هفته تا ۱۰ روز بعد از تزریق چربی استراحت را ادامه داده و پس از آن فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • به طور متوسط تا دو هفته بعد از تزریق، بر روی باسن خود ننشینید. اگر چه ممکن است جراح شما توصیه کند این مدت را طولانی تر کنید تا چربی‌های تزریق شده دچار تغییر نشوند. در طول این مدت می توانید برای استراحت روی شکم یا پهلو بخوابید.
  • مسکن ها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک به شما تجویز می کنند را به طور مرتب مصرف کنید.
  • فعالیت های ورزشی را باید تا ۸ هفته متوقف کنید و در این مدت ممکن است پزشک توصیه کند از متخصص ماساژ جهت ماساژ لنفاوی استفاده کنید.
  • ممکن است برای تخلیه مایعات اضافی لوله ای به صورت موقت در ناحیه تزریق شده تعبیه شود.
  • بسته به شرایط بیمار استفاده از گن را هم تا مدتی توصیه می کنیم.

تزریق چربی در باسن چه خطرات و عوارضی را در پی دارد؟

  • معمولا تا ۳ هفته پس از تزریق، باسن دچار تورم می‌شود که میزان تورم هم به محل تزریق چربی وابسته است.
  • ممکن است بعد از تزریق چربی مقداری عفونت و خونریزی ایجاد شود.
  • تقریبا ۳۰ درصد افرادی که این روش را انجام می دهند، چربی به طور کامل جذب بدنشان می شود. اما حداقل سه ماه لازم است تا نتایج نهایی تزریق را مشاهده کنید.
  • بعد از تزریق چربی ممکن است قسمت‌هایی که چربی از آنجا برداشته شده است دچار کبودی شود.
  • پس از برداشت بافت چربی ممکن است فرد دچار نکروز چربی شود یعنی بافت چربی عمیق در پوست به طور کامل از بین برود.
  • بعد از تزریق ممکن است شاهد سلولیت و یا حتی ترک خوردگی در ناحیه پوست باسن باشید.
  • یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکن است بیفتد، نامتقارن بودن باسن ها در اثر حرفه ای نبودن جراح است.

هزینه تزریق چربی به باسن

هزینه تزریق چربی به باسن مانند هر عمل دیگری به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

از جمله عوامل می توان به میزان تخصص و مهارت جراح، بخش هایی از باسن که در آن تزریق انجام می شود، تعداد برش ها برای برداشت چربی، نوع بیهوشی و همینطور سابقه پزشکی بیمار و ملاحظاتی که در مورد آن فرد در حین عمل تزریق چربی به باسن باید رعایت شود، اشاره کرد.

همچنین خدماتی که در طی جراحی تزریق چربی به باسن به هر بیمار داده می‌شود، متفاوت است و از همین رو هزینه های جراحی هر فرد هم با دیگری هم متفاوت است.

برای اطلاع دقیق از هزینه این جراحی برای خود باید به یک جلسه مشاوره و معاینه با پزشک متخصص داشته باشید تا از میزان دقیق هزینه این تزریق را برای خود مطلع شوید. برای دیدن فیلم مراحل لیفت باسن برزیلی کلیک کنید.

کلام آخر

بسیاری از بانوان دارای باسن کم حجم و غیر برجسته ای هستند که باعث کاهش اعتماد به نفس آنها میشود. بانوان در گذشته ناچار به تحمل این مشکل بودند اما امروزه با تزریق چربی و ژل به باسن میتوان این مشکل را به آسانی حل کرد.

شما می توانید تزریق چربی ژل و یا سایر جراحی های زیبایی خود را به دست جراحان با تجربه در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که، به بهترین و جدید ترین شیوه جراحی خواهید شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد تزریق چربی و ژل می توانید با مشاوران متخصص ما در زمینه عمل های زیبایی در مرکز زیبایی تاپ کلینیک تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهرمند شوید.

سوالات متداول

آیا تزریق چربی به باسن تحت بیهوشی انجام میشود؟

بله، تزریق چربی به باسن تحت بیهوشی انجام می‌شود.

میزان ماندگاری چربی تزریق شده به باسن دائمی است؟

میزان ماندگاری چربی تزریق شده به باسن به تکینک های مورد استفاده در جراحی بستگی دارد، با این حال تاثیر آن ماندگار محسوب می شود.

مرداد 23, 1402

 

یک جراحی محبوب است که از چربی خود شما برای باسنی گردتر و پرتر استفاده می کند.

در طول این فرآیند، جراح با چربی اضافی و ناخواسته را از مناطق دیگر بدن (ران، شکم، پهلو) بر می دارد و سپس بخشی از چربی را به باسن تزریق کرده و یک شکل ساعت شنی ایجاد می کند.

بنا به گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، بیش از 28.000 لیفت برزیلی باسن در سال 2019 انجام شده است که نسبت به سال های قبل افزایش 17 درصدی را نشان می دهد.

مزایا و معایب لیفت برزیلی باسن

  • لیفت برزیلی می تواند نتایج بسیار طبیعی به همراه داشته باشد.
  • این روش همچنین کمر، پهلو، پشت و سایر قسمت هایی که می خواهید چربی اضافی آن را کاهش دهید را فرم می دهد.
  • چربی که از انتقال جان سالم به در می برد به طور دائمی باقی می ماند، بنابراین نتایج طولانی مدت هستند. مشروط بر اینکه دچار افزایش یا کاهش وزن نشوید.
  • چون از چربی بدن خود شما استفاده می شود هیچ واکنش آلرژیک یا پس زدن وجود ندارد.
  • با تزریق صحیح چربی به بافت زیر پوست، این روش بی خطر و ایمن خواهد بود.
  • زخم های BBL سطحی هستند و شامل بریدگی های کوچک برای لیپوساکشن می شود.
  • اغلب افراد از نتیجه درمان خود راضی هستند.
  • به خاطر برخی از تکنیک های جراحی پرخطر جراحان، لیفت برزیلی در بین خطرناک ترین روش های جراحی زیبایی قرار دارد.
  • ممکن است بهبودی کامل تا 6 هفته طول بکشد. همچنین باید از نشستن و یا هر فعالیتی که به طور مستقیم به باسن فشار وارد می کند تا دو هفته پرهیز کنید.
  • نتایج در هر فرد متفاوت است، چون حدود 40 درصد از چربی منتقل شده طی 4 ماه اول بعد از درمان به طور طبیعی توسط بدن جذب می شود.
  • افراد ناراضی از BBL اغلب به دنبال نتایج چشمگیرتری هستند و یا فرورفتگی، برآمدگی یا افتادگی دارند که نیاز به جراحی دوباره پیدا می کنند.

قیمت لیفت برزیلی باسن

هزینه لیفت شما به تعداد نواحی که لیپوساکشن می شود، سطح تجربه جراح و محل کلینیک بستگی دارد. مراقب پزشکانی که تخفیف های زیادی را تبلیغ می کنند باشید. به عنوان یک قاعده کلی اگر هزینه BBL خیلی خوب به نظر می رسد، نشانه هشدار است.

برخی از پزشکانی که لیفت برزیلی را با قیمت های بسیار پایین انجام می دهند، آموزش کافی برای انجام این روش به طور ایمن ندارند. پس انداز بیشتر و یا وام گرفتن برای پرداخت هزینه یک جراح پلاستیک باتجربه ایمن تر است.

کاندید مناسب لیفت برزیلی باسن

اگر وزن خوب با چربی اضافی به میزان کافی برای برداشت و انتقال دارید کاندید مناسبی برای این روش محسوب می شوید.

اگر لاغر هستید اما کاندید خوبی برای لیفت هستید، باید قبل از جراحی 5 تا 10 کیلوگرم وزن اضافه کنید تا به اندازه کافی چربی برای انتقال وجود داشته باشد. حتماً سبک زندگی سالم و ورزش منظم را دنبال کنید.

اگر سیگار می کشید ممکن است هنوز هم کاندید مناسبی باشید، اما باید حداقل 4 هفته قبل و چند ماه اول بعد از جراحی سیگار را کنار بگذارید. سیگار کشیدن می تواند خطر مشکلات جدی را افزایش دهد.

چگونه جراح مناسب را انتخاب کنید

تمام جراحانی که لیفت برزیلی باسن را ارائه می دهند، آموزش لازم برای انجام این روش پیچیده را ندارند، بنابراین باید  قبل از انتخاب جراح به درستی تحقیق کنید. به دنبال یک جراح پلاستیک دارای مجوز باشید که صدها مورد از این روش را انجام داده و عکس های قبل و بعد عالی دارد.

BBL بسیار وابسته به تکنیک است. اگر یک پزشک بی تجربه درمان سینه های شما را انجام دهد، در پایان ممکن است سینه های زشتی داشته باشید اما در BBL ممکن است بمیرید.

در طول لیفت برزیلی باسن چه اتفاقی می افتد؟

این روش بسته به روش جراح شما 2 تا 4 ساعت زمان می برد.

علامت گذاری و عکس

  • جراح آخرین صحبت را با شما در مورد اهدافتان و نتایجی که به طور واقع بینانه انتظار دارید خواهد داشت.
  • در حالت ایستاده نواحی برداشت و انتقال چربی روی پوست علامت گذاری می شود.
  • دستیار پزشک عکس های قبل از جراحی را می گیرد.

بی هوشی

  • قبل از انتقال به اتاق عمل به دست شما آنژیوکت زده می شود. برخی جراحان بی هوشی عمومی را برای جراحی نواحی بزرگ تر ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر بی حسی موضعی را ترجیح می دهند چون معتقدند وقتی بیمار بیدار است درمان ایمن تر است.
  • بی هوشی عمومی (کاملاً در خواب هستید) از طریق آنژیوکت انجام خواهد شد.
  • بی حسی موضعی از طریق تزریق انجام می شود، بنابراین شما بیدار خواهید بود اما نواحی درمان بی حس می شوند. در این حالت، با استفاده از آرام بخش شما آرام و خواب آلود خواهید بود. هنگامی که در مورد برنامه بی هوشی با جراح صحبت می کنید، در نظر داشته باشید که برخی افراد که این جراحی را با بی حسی موضعی انجام داده اند، درد زیادی را حتی با آرام بخش طی جراحی تجربه کرده اند.

لیپوساکشن

  • برای آماده شدن برای جراحی، شما را به اتاق عمل منتقل می کنند، که در آن پوستتان با یک ضدعفونی کننده مانند بتادین تمیز خواهد شد.
  • جراح شما قبل از لیپوساکشن ترکیبی از آب شور، اپی نفرین و لیدوکائین (برای کاهش خونریزی و کبودی) تزریق می کند.
  • معمولاً چربی شما تصفیه می شود تا سالم ترین سلول ها برای انتقال استخراج شود. برخی جراحان از دستگاهی استفاده می کنند که چربی را هنگام خارج شدن تصفیه می کند تا بلافاصله برای استفاده آماده شوند.

انتقال چربی

  • هنگامی که چربی پردازش شد، جراح شما آن را به بافت زیر پوست شما تزریق خواهد کرد. برخی جراحان تزریق را با کانولای نوک تیز با لوله نازک انجام می دهند و برخی دیگر کنترل بهتری با سرنگ دارند.
  • جراح به انتقال چربی به زیر پوست باسن ادامه می دهد تا زمانی که به زیباترین نتیجه برسد.

چه مقدار چربی در طول لیفت برزیلی منقل می شود؟

مقدار چربی که می تواند به طور ایمن منتقل شود توسط جراح شما تعیین می شود و به اندازه فعلی شما، ظرفیت بافت نرم باسن و اهداف شما بستگی دارد. برای اکثر افراد حداقل به 250 تا 300 سی سی در هر طرف برای تغییر اندازه نیاز است.

با توجه به این که مقدار زیادی از چربی زنده باقی نمی ماند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که چربی بیشتری تزریق شود. با این حال، برخی پزشکان معتقدند که تزریق بیش از حد می تواند منجر به افزایش مرگ سلول های چربی شود. محدودیت منطقی برای حجم چربی قابل انتقال وجود دارد. به عنوان مثال، یک قایق نجات که 20 نفر را نگه می دارد، نمی تواند 50 نفر را در خود جا بدهد، قایق غرق شده و همه ناپدید می شوند. مقدار انتقال در هر فرد متفاوت است و به حجم خود ناحیه گیرنده بستگی دارد.

عامل مهم دیگر در ایمنی بیمار، پرهیز از انتقال چربی بیش از حد به یک ناحیه است چون می تواند منجر به شوک هیپوولمیک شود. این خطر تا حدودی دست کم گرفته می شود اما به همین دلیل است که در اروپا و آمریکا محدودیت هایی را برای حداکثر مقدار چربی که می توان در یک جلسه برداشت کرد تعیین می کنند. از جراح خود بپرسید به این حد پایبند هستند یا خیر.

اگر نتایج دلخواه شما به مقدار چربی بیشتر از آن چه که می توان در یک جراحی منتقل کرد نیاز دارد می توانید این جراحی را برای دومین بار یا سومین بار انجام دهید. یک سوم از بیماران من برای جراحی دوم بر می گردند. همچنین ممکن است که جراح شما ترکیبی از انتقال چربی و ایمپلنت را برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما توصیه کند.

دوره نقاهت لیفت برزیلی باسن

دوره نقاهت بین 2 تا 6 هفته است اما باید 10 تا 14 روز از کار خود مرخصی بگیرید. به خاطر داشته باشید که دوره بهبود در هر فرد متفاوت است.

درد پس از حدود یک هفته کاهش پیدا می کند. بسیار مهم است که دستورالعمل پزشک خود را برای کنترل درد دنبال کنید. به عنوان مثال، چون پوست شما بی حس خواهد شد، برای جلوگیری از سوختن پوست مهم است که از یخ یا تشک گرم در اطراف ناحیه درمان استفاده نکنید. همچنین آگاه باشید که گارمنت با مزایا و معایبی همراه است. فشار زیاد گارمنت می تواند به پوست لیپوساکشن شده آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می شود حدود یک ساعت در روز از گارمنت استفاده نکنید.

طی ماه اول از ورزش سنگین اجتناب کنید. هنگامی که جراح شما اجازه داد ورزش هایی از قبیل اسکوات، لانج و غیره می توانند نتایج شما را بهبود ببخشند. دقت کنید که وقتی به باشگاه بر می گردید زیاده روی نکنید.

دوره نقاهت BBL واقعاً سخت است، اگر نمی توانید هشت هفته به بهبودی خود اختصاص دهید، بهتر است از این روش صرف نظر کنید.

چه زمانی می توانید بنشینید؟

شما باید حداقل به مدت دو هفته از نشستن مستقیم روی باسن اجتناب کنید تا زمان کافی برای تامین خون برای پیوند چربی داشته باشید.

فشار ناشی از نشستن می تواند نتایج شما را با کشستن سلول های چربی تزریق شده به خطر بیاندازد. هنگامی که سلول های چربی پردازش شده تزریق می شوند، تنها راه زنده ماندن آن ها رشد رگ های خونی است. اگر این ناحیه با نشستن له شود، مواد مغذی نمی توانند در سلول ها پخش شوند، در نتیجه رگ های خونی شانسی برای رشد درون آن ندارند و چربی می میرد.

بعد از دوهفته جراح ممکن است به شما اجازه دهد بر روی یک بالش مخصوص (دونات شکل) بنشینید تا فشار به ران منتقل شود.

تا چه مدت پس از لیفت برزیلی باید گارمنت بپوشید؟

شما باید تا 6 هفته برای جلوگیری از کبودی و کمک به جمع شدن پوست شل گارمنت بپوشید.

همچنین ممکن است پزشک برای کمک به کنترل عوارض جانبی BBL ماساژ را توصیه کند. دقت کنید که هر کسی که ماساژ انجام می دهد، تجربه مراقبت های پس از لیفت برزیلی را داشته باشد. ماساژ محل اشتباه می تواند برای نتایج شما مضر باشد.

چه زمانی نتایج لیفت برزیلی را مشاهده می کنید؟

شما بلافاصله افزایش حجم را مشاهده خواهید کرد، اما معمولاً 4 ماه طول می کشد تا نتایج نهایی را ببینید. در طول این مدت ورم ناشی از جراحی و لیپوساکشن کاهش یافته و تا 40 درصد از سلول های چربی منتقل شده از بین می روند.

بعد از مشاهده نتایج نهایی، برخی از افراد برای افزودن حجم بیشتر لیفت برزیلی را دوباره انجام می دهند. عدم تقارن، فرورفتگی و یا نتایج کمتر از حد دلخواه با انتقال چربی اضافی به باسن بهبود می یابند. فقط باید به اندازه کافی چربی ناخواسته برای برداشت داشته باشید.

ماندگاری لیفت برزیلی چقدر است؟

سلول های چربی که بعد از حدود 4 ماه باقی می مانند دائمی هستند.

مهمترین شرط برای حفظ نتایج طولانی مدت BBL، حفظ وزن ایده آل است. کاهش وزن زیاد باسن شما را کوچک می کند، در حالی که افزایش وزن باعث تغییر تناسب می شود.

درمان های جایگزین لیفت برزیلی

درمان های بدون جراحی

  • اسکالپترا یک روش پرکننده صورت مورد تایید FDA است که تولید کلاژن طبیعی بدن را تحریک می کند. از اسکالپترا برای بزرگ کردن باسن نیز استفاده می شود، اما نتایج آن موقتی بوده و تا 5 سال باقی می ماند. علاوه بر این اگر به دنبال تغییر چشمگیر هستید، می تواند بسیار پرهزینه باشد.
  • ام اسکالپت از انرژی الکترومغناطیسی با شدت بالا برای منقبض شدن ماهیچه های باسن تا 20.000 بار در دقیقه استفاده می کند. برای تقویت و فرم دهی باسن دارای تاییدیه FDA است.

درمان های جراحی

  • ایمپلنت باسن حجم را افزایش می دهد، حتی اگر به اندازه کافی چربی برای انتقال نداشته باشید. برخی از جراحان ترکیبی از ایمپلنت و انتقال چربی را توصیه می کنند چون چربی می تواند دقیق تر شکل بگیرد.
  • لیفت باسن (از بالا) اغلب برای افرادی که مقدار قابل توجهی وزن کم کرده و پوست شل دارند مناسب است. جراح پوست اضافی را از بین می برد.

در حالی که برخی ورزش ها (یا روش ها مانند ام اسکالپت) که ماهیچه را هدف قرار می دهند می توانند باسن را بالا برده و شکل دهد، اما نتایج آن قابل قیاس با لیفت برزیلی باسن نیست. وقتی که ماهیچه ها از طریق ورزش بزرگ می شوند، چربی کاهش پیدا می کند.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا