اقتصادیفعالان کسب و کار

مزایای استفاده از کیسه توری راشل

کیسه توری راشل چیست؟

 یکی از مهم ترین نکات در فرآیند کشاورزی و برداشت محصول طریقه ی بسته بندی و نگه داری آن است. یکی از انواع بسته بندی هایی که برای محصولات کشاورزی وجود دارد، کیسه های بسته بندی توری راشل می باشد. با توجه به اینکه این کیسه ها در سایز های مختلف و ظرفیت های مختلفی تولید می شود، باید مواد اینگونه از کیسه ها باکیفیت باشد، تا تحمل وزن محصولات را داشته باشد. اغلب این کیسه ها توسط کارخانه جات پلیمر تولید می گردد.

شاید نام کیسه توری راشل برای شما نا آشنا به نظر برسد اما مطمئن باشید این کیسه را دیده اید و جنس آن را از نزدیک لمس کرده اید. کیسه های توری راشل اغلب از جنس پلاستیک بوده و در حمل و بسته بندی انواع و اقسام محصولات کشاورزی بسیار کاربردی می باشد. یکی از مزایایی که این نوع کیسه ها را بسیار محبوب کرده است، تهویه هوا داخل بسته بندی می باشد که کمک می کند تا به محصول هیچ آسیبی نرسد و سالم و تازه نگه داشته شود. کیسه های توری راشل در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی در بازار عرضه می شوند که بسته به نیاز مشتری می تواند متغیر باشد.

ویژگی های کیسه توری راشل

 از بارز ترین ویژگی های کیسه توری راشل می توان به انعطاف پذیری بالا، مقاومت و در عین حال به قیمت مناسب آن اشاره کرد. از این رو کاربرد های زیادی دارد مانند بسته بندی محصولات کشاورزی و سایر کالاها. جنس کیسه پوشش، از مواد پلی اتیلن است که منعطف و با دوام می باشد. حالت کشسانی این محصول موجب شده چنانچه بیشتر از ظرفیت هر کیسه، محصولات به آن اضافه شود تار و پود آن به راحتی از هم گسسته نشود و توان تحمل بار مازاد را داشته باشد.

خلاصه ای از بارز ترین ویژگی های کیسه توری راشل:

  1. امکان تبادل هوای داخل کیسه با بیرون به راحتی
  2. مقاومت و دوام بالا و عمر طولانی
  3. رنگ بندی زیبا و جذاب و دارای تنوع رنگی بالا
  4. عدم امکان فاسد شدن محصولات و تهویه مناسب
  5. سهولت در استفاده و بسته بندی استاندارد محصولات کشاورزی
  6. قیمتاقتصادی و مقرون به صرفه و قیمت تمام شده مناسب برای کشاورزان
  7. داشتن نخ سرکیسه بر روی دهانه ی کیسه ها به منظور بسته شدن دهانه ی کیسه به شکل مناسب
  8. امکان مشاهده کیفیت مواد داخل کیسه راشل به دلیل توری بودن
  9. داشتن قابلیت بازیافت برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و طبیعت

کاربرد کیسه توری پلاستیکی

  1. دسته بندی و تقسیم مرکبات مانند: پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین و لیمو عمانی
  2. دسته بندی و تقسیم صیفی جات مانند: سیب زمینی، پیاز، فلفل و هویج
  3. دسته بندی و تقسیم خشکبار مانند: گردو، پسته، بادام و غیره

 کیسه های توری راشل غالبا در بسته های 1000 تایی بسته بندی می شوند و به فروش می رسند. وزن هر کیسه با توجه به ابعادش بین 11 تا 16 گرم و در رنگ های مختلفی مانند نارنجی، بنفش، قرمز، سفید، سبز تیره و سبز روشن می باشد. البته باید گفت که کیسه‌های راشل، در کنار حمل محصولات کشاورزی، گاهی در صنایع دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند بسته‌بندی اسباب‌بازی کودکان.

رول کیسه توری راشل

 توری هایی که توسط شرکت های مختلف تولید می شود، تنها به صورت کیسه نیستند، بلکه به صورت رولینیز تولید می شوند که می توانند کاربرد های مختلفی داشته باشد:

  1. توریسایبان برای گلخانه
  2. توری ایمنی ساختمان
  3. توری ضد سرما زدگی
  4. توری ضد پرنده
  5. توری بسته بندی علوفه
  6. توری برداشت محصول
  7. توری ضد تگرگ

قیمت توری راشل/  قیمت کیسه خرما

 هر محصولی با توجه به تفاوت در ویژگی ها و مشخصات خود می تواند با قیمت های مختلفی در بازار عرضه شود. کیسه توری راشل نیز با توجه به ویژگی های زیر قیمت گذاری می شود:

  • ابعاد کیسه توری
  • ظرفیت کیسه توری
  • رنگ کیسه های توری
  • میزان تهویه ی هوا
  • کیفیت جنس

که به طبع هرچه جنس و کیفیت و اندازه های کیسه توری راشل بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. 

نحوه تولید کیسه توری راشل

 کیسه های توری راشل از فیلم های نایلونی درست می شوند. مواد پلی اتیلن با برخی افزودنی های رنگدانه دار ترکیب می شوند و به شکل رول های نایلونی در ضخامت های مختلف تولید می شوند. این رول ها نهایتا به نخ تبدیل می شوند. نخ ها نیز توسط دستگاه بافنده  تبدیل به توری راشل می شوند.

هر کیسه توری راشل چه مقدار وزن را تحمل می کند؟

 کیسه های توری راشل می توانند وزنی معادل چند برابر وزن خود را تحمل کنند. به عنوان مثال می توان با یک کیسه توری راشل 12 گرمی، باری معادل حدود 7 کیلوگرم را جابجا کرد. که این امر نشان دهنده ی مقاومت بالای این محصول است.

 کیسه پوشش خرما چیست؟

 همان طور که احتمالا می دانید خرماها انواع مختلفی دارند و با نام های مختلفی شناخته شده اند. عموما خرماهادر حالت کاملا رسیده از درخت برداشت می شوند. در این مراحل میوه ی خرما دارای قند بالاتری است، طعم کال و گس آن از بین می رود و بسیار نرم تر می شود. زمان برداشت خرما براساس ظاهر و بافت میوه تعیین می شود که صفات نام برده شده متأثر از میزان رطوبت و قند میوه است.

برداشت محصول درخت خرما اگر در زمان مناسب و درستی باشد می تواند نقش به سزایی در کاهش ترک خوردن خرما، خشکیدگی آن و آلودگی به آفت های مختلف داشته باشد. وقتی میوه ی خرما به حالت کاملا رسیده در آید وزن آن زیاد می شود. از این رو وزن شاخه هم بیشتر می شود و احتمالا شکستن آن بالا می رود. از این رو در چنین حالتی کشاورزان شاخه ها را از شاخه ی دیگری رد می کنند و به درخت تکیه می دهند. یک روش دیگر برای جلوگیری از شکستن شاخه یا ریختن خرما ها، استفاده از کیسه پوشش خرما است.

کیسه پوشش خرما به منظور پوشش و محافظت از خرما تا زمان رسیدن محصول روی درختان نخل مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه استفاده از کیسه های توری خرما در کشور حاصلخیز ما ایران رونق بیشترییافته و مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است. یکی از کاربردهای وسیع کیسه راشل برای بسته‌بندی و پوشش خوشه‌های خرما روی درخت می‌باشد تا خوشه های خرما را از گزند گرد و غبار و زنبورها و هم چنین اتلاف محصول مصون نگه دارد.

برخی از نخل داران برای نگهداری خرما از گزند حشرات و پرندگان خوشههای خرما را داخل کیسه گونییا سبدهای بافته شده از برگ خرما جا میدهند.  ولی امروزه  کیسه های توری از جنس پلی اتیلن وجود دارند که به دلیل داشتن مواد آنتییووی در برابر اشعات خورشید مقاوم هستند و از آنجایی که بیشتر نخلستان ها در مناطق گرم کشور قرار دارند و در برابر نور مستقیم خورشید قرار دارند، استفاده از این توری ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.

 فایده های پوشاندن میوه خرما با کیسه پوشش خرما

  1. جلوگیری از ریزش خرما و کاهش هدر رفت محصول
  2. بهبود خواص کمی و کیفی میوه ها
  3. آسانی نصب استفاده و سهولت در جمع آوری
  4. جلوگیری از آلودگی خوشه ها به گرد و غبار و کاهش رضایت مندی مشتری ها از میوه خرما.
  5. جلوگیری از آفتاب سوختگی و حفظ بهبود کیفیت و رنگ میوه.
  6. جلوگیری از خسارت به خرما ها توسط پرندگان، زنبورها و آفات زیان آور
  7. جلوگیری از خسارت باران و بادهای گرم و سوزان.

بهترین زمان جهت نصب پوشش ها روی خوشه های خرما در مرحله تبدیل میوه خرما به خارک (هنگام تغییر رنگ) می باشد. بسته به این که هدف اصلی از به کار بردن پوشش خرما چه باشد و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی (رطوبت، درجه حرارت) و نوع رقم خرما و موارد مصرف آن (خارک، رطب، خرمای رسیده)، هزینه تهیه پوشش و غیره، نوع پوشش مورد استفاده متفاوت خواهد بود.

مشخصات کیسه پوشش خرما

 این کیسه در ابعاد 80 در 90 در بازار عرضه می شود و رنگ آن عموما به رنگ سبز است. دارای دو دهنه از بالا و پایین کیسه می باشد تا به راحتی سرخوشه ها بسته شود و یا محصولات داخل کیسه جمع آوری گردد.

فروش کیسه خرما

کیسه ی خرما در قیمت ها و مشخصات مختلف در بازار عرضه می گردد. یکی از بهترین روش های تهیه گونی راشل، توری پلاستیکی و کیسه پوشش خرما خرید آن به صورت آنلاین است. زیرا در این صورت واسطه های مرحله ی تولید تا عرضه ی کالا حذف می شوند و شما می توانید محصول مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسب و خیلی سریع تهیه کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسیات نیکاکورپ مراجعه کنید و از کارشناسان زبده ی ما کمک بخواهید

مزایای استفاده از کیسه توری راشل:

  1. سهولت در  بسته بندی محصولات
  2. تهویه هوای مناسب درون کیسه راشل
  3. جلوگیری از فاسد شدن محصول
  4. استحکام و مقاومت بالا در برابر کشش و فشار
  5. قیمت مقرون بصرفه و مناسب برای کشاورزان
  6. ظاهر شکیل و تنوع در رنگ کیسه‌ها (زرد، قرمز، پرتقالی، سبز، بنفش، نارنجی)
  7. داشتن نخ سرکیسه بر روی دهانه کیسه‌ها برای بسته شدن دهانه کیسه توری به شکل مناسب

بسته بندی کردن انواع محصولات کشاورزی و باغی با کیسه راشل

نحوه بسته بندی کردن محصولات کشاورزی، پارامتر مهمی در انبار کردن و حمل و نقل آنها می‌باشد و یک بسته بندی درست و اصولی می‌تواند به دوام و تازگی بیشتر محصولات کمک شایانی کند. در میان روش‌های مختلف بسته‌بندی محصولات کشاورزی، بسته بندی محصولات در کیسه توری راشل یکی از بهترین انتخاب‌ها و درعین حال روشی مقرون بصرفه می‌باشد. کیسه توری راشل از مواد پلی اتیلن سنگین (HDPE) و به روش بافت راشل (یا در اصطلاح بافت حلقوی راشل) تولید شده و برای بسته‌بندی طیف وسیعی از محصولات کشاورزی و باغی استفاده می‌شود.

ابعاد متنوع کیسه راشل به کشاورزان و باغ‌داران این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را در اندازه‌های مورد نظر و دلخواه خود بسته‌بندی و انبار کنند. هم‌چنین، تنوع رنگ بالای کیسه توری راشل این امکان را می‌دهد تا کشاورزان محصولات خود را در کیسه‌‎های توری متناسب با رنگ محصولات در نظر گرفته و به این ترتیب جلوه مناسب‌تری از محصولات و بسته‌بندی آنها به نمایش در بیاید.

کیسه توری راشل برای بسته بندی پرتقال و مرکبات:

برای بسته‌بندی پرتقال از کیسه توری راشل به رنگ نارنجی پرتقالی و برای بسته بندی لیمو از توری راشل زرد و یا در مواردی سبز استفاده می‌شود که پس از بسته بندی، همگونی و تناسب رنگی جالب توجهی همراه با این محصولات خواهند داشت. اصولا برای بسته‌بندی مرکباتی مثل: پرتقال و لیمو از کیسه‌های توری راشل با ظرفیت 7، 10 و حداکثر 15 کیلوگرم استفاده می‌شود. دلیل این کار بافت نرم‌تر این دسته از محصولات نسبت به محصولاتی مثل: پیاز و سیب‌زمینی است که بافت سفت و صلبی دارند.

کیسه توری راشل برای بسته بندی کلم:

برای بسته بندی کلم از کیسه‌ راشل با ظرفیت 35 کیلوگرم (کیسه راشل 75*60 و 80*60) و البته به رنگ سبز استفاده می‌شود که شکل و ظاهری بسیار شکیل و مناسب به بسته‌بندی کلم‌ها می‌دهد.

کیسه توری راشل برای بسته بندی پیاز:

معمولا برای بسته بندی پیاز از کیسه راشل به رنگ زرد (و گاهی اوقات نیز قرمز یا بنفش)  استفاده می‌شود.

کیسه توری راشل برای بسته بندی سیب زمینی:

برای بسته‌بندی سیب زمینی، معمولا از کیسه توری راشل به رنگ قرمز (و گاهی اوقات بنفش یا زرد) استفاده می‌شود. هم‌چنین، نوع دیگری از کیسه راشل برای بسته بندی خرما طراحی و تولید می‌شود که به آن  یا  نیز گفته می‌شود. بافت توری بسته بندی خرما کاملا مشابه با کیسه‌های توری راشل معمول می‌باشد. تفاوت کیسه توری خرما با کیسه راشل در باز بودن قسمت انتهایی کیسه خرما می‌باشد. به عبارت دیگر، کیسه توری خرما دارای دو دهانه (بالا و پایین کیسه) می‌باشد تا به راحتی روی خوشه‌های نخل‌های خرما قرار گرفته و آنها را بپوشاند.

همه چیز درباره کیسه توری راشل

در دنیای امروز که صنایع مختلف به دنبال بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه و بسته‌بندی‌های مستحکم با قیمت مناسب هستند، آشنایی با انواع مختلف بسته‌بندی‌ها بسیار مفید خواهد بود. بنابراین، در این مقاله، شما را با ، کاربرد و مزایای آن بیشتر آشنا خواهیم کرد. این کیسه یکی از انواع کیسه‌های توری است که بر خلاف دیگر توری‌ها قیمت بسیار مناسبی برای کشاورزان دارد و هزینه تمام شده محصولات آن‌ها را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

کاربرد کیسه توری راشل

این کیسه‌های کاربردی برای بسته‌بندی محصولات مختلف در صنعت کشاورزی از جمله سیب زمینی، مرکبات، پیاز، انار، کلم، هویج و … استفاده می‌شوند. باید دقت کنید که به دلیل ماهیت توری بودن این کیسه، برای بسته‌بندی و حمل محصولی چون خرما نمی‌توان از آن استفاده کرد. کیسه‌های راشل معمولا در بسته‌بندی مرکبات محبوبیت زیادی دارند. اما در گذشته، برای حمل مرکبات از جعبه‌های چوبی کوچک و بزرگ استفاده می‌شد که بعد تبدیل به جعبه‌های پلاستیکی شد و حالا نوبت به کیسه‌های توری راشل رسیده است که در بازار عرض اندام کنند.

البته باید گفت که کیسه‌های راشل، در کنار حمل محصولات کشاورزی، گاهی در صنایع دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند بسته‌بندی اسباب‌بازی کودکان.

 

مرجع: سایت اکسیرساز شمال

دکمه بازگشت به بالا