اقتصادیفعالان کسب و کار

لیست کامل ابزار و وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل

معرفی ابزار و لوازم تعمیرات موبایل

اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که شغل تعمیرات موبایل را راه بیاندازید و ابزار تعمیرات موبایل را تهیه کنید، به شما تبریک می گوییم. چرا که وارد یک شغل پردرآمد شده اید. خوشبختانه برای شروع و کسب درآمد در این زمینه نیاز به سختگیری نیست. شما می توانید با تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل کار را در یک مغازه کوچک و در مکانی کم رفت و آمد آغاز کنید. همچنین می توانید مشتریان خود را از طریق بازاریابی در شبکه های اجتماعی و سطح اینترنت و معرفی خدماتتان در این فضاها پیدا کنید.

یک راه دیگر برای جذب مشتری بستن قراراداد با فروشندگان موبایل است تا از این طریق مشتریانی که نیاز به تعمیرات دارند را به سمت شما هدایت کنند. راه بعدی برای کسب درآمد از این طریق اجاره میز تعمیرات در یک مجموعه موبایل است. مطمئن باشید هزینه های مکانی که اجاره کرده اید از این طریق بدست می آید.

ابزار مورد نیاز برای تعمیرات موضوع دیگری است که باید به فکر آن باشید. چیزی که ما در این نوشته قصد داریم به آن بپردازیم. تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا هزینه های مورد نیاز برای تامین ابزار تعمیرات موبایل را با هم مرور کنیم. اگر نیاز به مشاوره  تعمیرات موبایل  دارید می توانید با مرکز تعمیرات موبایل سورن استور در ارتباط باشید.

هزینه مورد نیاز برای تهیه ابزار تعمیرات موبایل

برای شروع به کار تعمیرات موبایل، حداقل 20 و حداکثر 100 میلیون نیاز دارید، البته این رقم شما را نترساند. راه های زیادی برای شروع با مبالغی کمتر از اینها وجود دارد. راه اول این است که در ابتدا تمرکز خود را بر روی تعمیرات محدود و خاصی بگذارید، با درآمد ناشی از همین قسمت می توانیددر آینده ابزار مورد نیازتان را خریداری کنید. راه دوم فروش لوازم جانبی موبایل است. بعداز گذر زمان و درآمد زایی می توانید لوازم مورد نیازتان برای تعمیرات را خریداری کنید. در نهایت شما می توانید در ابتدا فعالیت خود در این زمینه را به تعویض قطعاتی مانند تاچ ال سی دیو یا تعویض باتری محدود کنید. به مرور و با کسب درآمد بیشتر در زمینه ی تعمیرات تخصصی تر وارد شوید.

لیست وسایل مورد نیاز برای تعمیرات گوشی موبایل

در ادامه قصد داریم تمامی ابزارها و وسایلی را که برای تعمیرات موبایل نیاز دارید به شما معرفی کنیم. هر تعمیرکاری به ابزار و وسایل تعمیرات موبایل نیاز دارد و موارد ذکر شده در ادامه جز ضروری ترین ابزارها در این زمینه هستند. اگر شما هم قصد ورود حرفه ای به این حوزه دارید این موارد را دنبال کنید.

·         دستگاه هیتر بلور

اگر موبایلی که می خواهید آن را تعمیر کنید از نوعی است که پایه های آی سی در زیرشان قرار دارد، نیاز به یک هیتر بلور پیدا می کنید. این دستگاه هوای گرم را با فشار تنظیم شده ای به بیرون هدایت می کند. از این دستگاه برای حرارت دادن به سطوح مختلف برد و همچنین تعویض قطعات استفاده می کنند.

هیتر از تجهیران مهم در بحث تعمیرات موبایل است. همانطور که گفته شد این دستگاه با اعمال هوای گرم قابل کنترل برای شدت ها و دماهای مختلف در بخش جداسازی و بازکردن اجزای مختلف گوشی به کار می رود. اگر بخواهید قطعات چندپایه مانند آی سی ها را بردارید و یا قاب هایی که گوشه هایی با لاستیک آب بندی دارند را از بدنه جدا کنید این کار را با هیتر انجام می دهید.برای برداشتن آی سی ها از هیتر سری آی سی استفاده می کنند. از این منظر هیترها در اندازه ها و سری های مختلف ارائه می شود و قابل تعویض هستند.

·         هویه

اگر در تعمیرات و در بخش هایی نیاز به ظریف کاری و تعویض قطعات داشته باشید، باید از هویه استفاده کنید. هویه با وات متغیر مقادیر حرارتی متفاوتی برای ما اینکار ایجاد می کند. هویه در لحیم کاری استفاده می شود و به واسطه آن پایه های قطعات الکترونیکی به یک دستگاه وصل یا از آن جدا می شوند. گرمایش این دستگاه ار المنت های برقی تامین می شود. هویه هایی که در تعمیرات موبایل استفاده می شود از نوع معمولی آن نیست و جز دسته ابزار و لوازم تعمیرات موبایل محسوب می شوند چرا که در بحث تعمیرات نیاز دارید که برای قسمت های مختلف از وات های مختلف و مناسب با همان بخش استفاده کنید.

·         منبع تغذیه

برای شوک دادن باتری، شارژ مستقیم باتری و روشن کردن گوشی بدون باتری به منبع تغذیه نیاز دارید. همچنین برای اینکه نحوه ی جریان کشی در گوشی های خاموش را دنبال کرده و آنها را عیب یابی کنید باید از منبع تغذیه استفاده کنید.

·         ست پیچ گوشتی ها

از پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن گوشی استفاده می کنند. ست پیچ گوشتی مورد نیاز برای تعمیرات با شماره های T4،T5،T6 و T8 نامگذاری می شوند.

·         پایه نگهدارنده

در هنگام تعمیر گوشی باید جای آن را محکم کنید. هر حرکتی ناخواسته ای در حین تعمیرات ممکن است صدمات جبران ناپذیری به آن وارد کند که پایه ی نگهدارنده برای جلوگیری از این احتمالات وجود دارد.

·         پنس

برای تعویض قطعات به خرید پنس نیاز دارید. پنس مورد استفاده ی شما باید آنتی مگنتیک یا ضدمغناطیس باشد. این پنس نباید الکتریسیته ساکن را انتقال دهد یعنی باید آنتی استاتیک باشد.

فراموش نکنید که در هنگام کار از دست بند و پایند earth که الکتریسیته ی ساکن را به زمین تخلیه می کند استفاده کنید.

  • سیم قلع: در تعمیرات موبایل به سیم قلع ضخیم و قلع ظریف از نوع 3دهم میلی متر نیاز پیدا می کنید.
  • پیچ گوشتی ریز چهارسو: برای تعمیرات گوشی های جدید به آن نیاز دارید.
  • شابلون: طرح های پایه های آی سی بر روی شابلون ها وجود دارد.
  • خمیرقلع: برای پایه سازی آی سی های BGA ازدر زمان شابلون زنی از خمیر قلع استفاده می کنید.
  • روغن لحیم: قلع کاری با وجود روغت لحیم سرعت بیشتری پیدا می کند.
  • روغن فلکس: وظیفه ی احیاکنندگی قلعه بر عهده ی این روغن است. این ابزار به صورت خمیر و اسپری فلکس ارائه می شود.
  • سیم قلع کش: برای از بین بردن اتصالی و جهت جذب قلع در زمانی که قلع انباشته شود و یا بین پایه ها اتصالی رخ دهد، استفاده می شود.
  • چسب ضدآب:

    چسب جز لاینفک ابزار و لوازم تعمیرات موبایل است. چسب های ضدآب سازی، چسب قطره ای و چسب دو طرفه در بحث تعمیرات موبایل بسیار ضروری و البته کاربردی هستند. برای چسباندن درب پشت موبایل، تاچ ال سی دی، بستن و چسباندن قطعات مختلف و مواردی از این قبیل از انواع چسب های گفته شده استفاده می کنند.

  • مولتی متر:تست مقاومت ها، خازن، دیور، ترانزیستور و سایر قطعات و همچنین تست وجود ارتباط میان دو نقطه از طریق مولتی متر انجام می شود.علاوه بر این تست مسیرها، ولتاژگیری باتری، تست دیور و تست اتصال کوتاه نیز می تواند با مولتی متر انجام بشود. با این اوصاف از مولتی متر در بخش عیب یابی استفاده میشود که دارای قسمت های مختلفی برای تست است.به اینگونه ابزار که وظیفه ی سنجش کمیت های الکتریکی را دارند جهت تست و بررسی عملکرد قطعات موبایل و اطمینان از خراب نبودن آنها همواره در بحث تعمیرات نیاز است.مولتی متر ها در دو دسته بندی عقربه ای و دیجیتالی تقسیم می شود. مولتی متر های دیجیتالی نیز در دو دسته ی رنج دستی و اتوماتیک قرار میگیرند. به طور کلی مولتی سنج های دیجیتال امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهند.
  • نقشه دستگاه و ماردبورد: این نقشه ها بیشتر در فضای وب به صورت فایل موجودند. جهت عیب یابی مادربرد به نقشه ی آن نیاز دارید.
  • دستگاه لوپ: لوپ مانند میکروسکوپ و ذره بین عمل می کند. بعد از باز کردن موبایل نیاز دارید که اجزای آن را بزرگ و واضح ببینید. دستگاه لوپ با زوم و بزرگنمایی برد گوشی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد. لوپ از دو نوع آنالوگ و دیجیتال ارائه می شود و جز ضروری ترین تجهیرات در میان ابزارهای لازم برای تعمیرات موبایل به حساب می آید.
  • دستگاه اولتراسونیک

    گرد و خاک و آلودگی می تواند عملکرد قطعات و بوردهای الکترونیکی را مختل کند. بعلاوه بردهایی که به تازگی مونتاژ شده اند نیاز به شسشتو دارند. در ضمن مادربوردهایی که به دلیل نفوذ مایعات دچار خرابی شده اند باید شسته شوند. در تمامی این موارد دستگاه اولتراسونیک یا بوردشور استفاده می شود و از این جهت دستگاهی بسیار مهم و ضروری در تعمیر موبایل به حساب می آید.

    التراسونیک یعنی فراصوت و به خوبی نشان دهنده ی نحوه ی عملکرد این دستگاه را نشان می دهد. این دستگاه از طریق امواج فراصوت عمل شسشتو را نشان می دهد. نحوه ی کار آن به این صورت است که قطعه را مایعی که در دستگاه وجود دارد قرار می دهند. از طریق امواج فراصوت مایع به ارتعاش در می آید و همزمان گرم می شود. این ارتعاشات باعث مرتعش شدن قطعه می شود و همین لرزش آلودگی ها و اکسیدها را از زیر آی سی و قطعات جدا میکند.

    آب و یا محلول به خصوصی به نام الما (elma) در این ابزار برای شستشوی قطعات استفاده می شود.اگر در این دستگاه از محلول شیمیایی استفاده می کنید، به کار بردن ماسک و عینک مخصوص را فراموش نکنید. بعد از شستشوی قطعات باید بورد دستگاه مجددا توسط آب مقطر شسته شده و توسط کمپرسور باد کاملا خشک شود. هرگونه رطوبتی در قطعات نباید باقی بماند. التراسونیک همانطور که گفته شد جز ابزارهای ضروری تعمیرات استو با فرکانس ارتعاش 40 کیلوهرتز یا بیشتر و در ظرفیت های مختلف در بازار ارائه می شود. علاوه بر تعمیر موبایل از این ابزار برای شستشوی تجهیزات پزشکی، کارتریج و ساعت و طلا و جواهر نیز استفاده می کنند.

ابزارهای مشترک در تعمیر موبایل

در ادامه به برخی ابزارها اشاره کردیم که باید در تعمیرگاه موجود باشند اما ممکن است در همه ی تعمیرات به کار نروند. مثلا تصور کنید می خواهید ای سی یا چیپ برد را بردارید، اگر در اطراف این قطعات،‌ تکه هایی پلاستیکی وجود داشته باشد ممکن است با وجود حرارت ذوب شوند. در این حالت به خرید شابلون و چسب نسوز نیاز دارید. برخی از ابزارهای این چنینی را در بند بعدی آورده ایم.

ابزار تعمیر موبایل بصورت خلاصه!

چسب نسوز، تینر ۱۰۰۰۰،  اسپری چرب، خمیر قلع، اسپری خشک، گیره برد، اسپری فریز، اسفنج نسوز، چسب ۱۲۳، قلع، الکلپراپ، خمیر سلیکون، اسپاتول فلزی، حلال چسب ال سی دی، ست آچار ستاره ای،  خمیر فلکس جامد، قاب بازکن کوچک فلزی، سیم لاکی، سیم ظرفشویی، شلنگ نسوز، دم باریک، کف چین، روغن لحیم،  انبردست کوچک، کشوی ریز نگهدارند قطعات الکترونیک و انواع پیچ گوشتی معمولی.

در میان تمام مشتریانی که برای تعمیرات سخت افزاری به شما مراجعه میکنند، ممکن است مشتریانی هم داشته باشید که به دلیل مشکلات نرم افزاری به شما مراجعه کنند. البته از تعمیرکار تخصصی موبایل در بخش سخت افزار انتطار نمی رود که به مشکلات نرم افزاری مسلط باشد. اما بدیهی است برای گسترش فعالیت خود در حوزه ی تعمیرات نیاز دارید که به حوزه ی نرم افزار نیز مسلط شوید.

یک تعمیرگاه خوب و استاندارد برای موبایل بهتر است دارای میزی به ابعاد یک در دو متر باشد. برای میز خود پیشخوان قرار دهید. روی این پیشخوان هوای گرم، ابزارها و منبع تغذیه قرار می گیرید. باید نور کافی روی سطح میز وجود داشته باشد اما میز نور را بازتاب ندهد. سعی کنید سطح میز یا قسمی از آن را با سفره ی نسوز عایق شود. پریز چندراهی برق صنعتی و چند منظوره روی میز نصب کنید و به دلیل جریان کشی زیاد برای هیتر و منبع تغذیه سه راهی مطمئن نصب کنید.

سخن نهایی

با هر سن و سالی که دارید برای ورود به بازار تعمیرات موبایل دیر نیست. این حرفه بسیار نوظهور است و اگر عملکرد خوبی داشته باشید در این بازار جایگاه خود را تثبیت خواهید کرد.

آشنایی با لوازم تعمیرات موبایل و نحوه کارکرد آنها

آشنایی با لوازم تعمیرات موبایل و نحوه کارکرد آنها یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید. برای تعمیر موبایل لازم است از ابزار و تجهیزات گوناگونی استفاده کنیم. تعمیر گوشی با ابزار نامناسب می تواند به قطعات آن آسیب وارد نماید. بنابراین شناخت ابزار و لوازم مورد نیاز تعمیرات موبایل و نحوه کار با آنها موضوع مهمی است که باید با آن آشنا باشید. در دوره های آموزش تعمیرات موبایل سورن استور به طور کامل انواع ابزار و وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل و نحوه کار با آنها به شما آموزش داده می شود.

در این مطلب قصد داریم شما با لیستی از مهم ترین وسایل، ابزار و لوازم تعمیرات موبایل که باید برای فعالیت در این رشته آنها را تهیه کرده باشید آشنا می کنیم. با ما تا انتها مطلب همراه باشید.

لیست کامل ابزارها و وسایل تعمیرات موبایل از نگاهی دیگر

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تعمیرات گوشی های موبایل بسیار گسترده و متنوع است که در ابتدای ورود به شغل تعمیرات موبایل نیازی به تهیه تمامی ابزار و لوازم نیست و می توانید بسیاری از ابزار را هنگام کار به تدریج تهیه کنید. در میان لیست ابزارهای مورد نیاز تعمیرات موبایل، هستند لوازمی که هر تعمیرکاری به آنها نیاز داشته و باید حتما آنها را تهیه کرده و با نحوه کار هر یک آشنایی داشته باشد. در ادامه این مطلب شما را با این لوازم آشنا خواهیم کرد.

1.هویه

هویه یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز تعمیرات موبایل است که از آن برای لحیم کاری قطعات کوچک از قبیل خازن، مقاومت، دیود، ترانزیستور، رگولاتور، بلندگو، میکروفون، تعمیر ال سی دی موبایل و غیره استفاده می شود. هویه 50 وات برای اکثر کارهای تعمیر تلفن همراه مناسب است.

هنگام خرید این ابزار، هویه ای را انتخاب کنید که راحت در دست گرفته شود و دست شما را نسوزاند. همچنین بایستی نوک های متفاوت برای لحیم کاری قطعات با سایزهای گوناگون داشته باشدو این نوک ها نیز به راحتی قابل تعویض باشند.

هویه انتخابی باید از ESD-Safe (آنتی استاتیک) ایمن باشد زیرا اکثر قطعات الکترونیکی در تلفن همراه بسیار حساس هستند و می توانند به دلیل بار استاتیک یا الکتریسیته ساکن آسیب ببینند.

Goot و Weller از بهترین برندهای هویه و دستگاه های لحیم کاری برای تعمیرات موبایل هستند که می توانند آنها را برای کار تعمیرات موبایل تهیه کنید.

2.هویه دیجیتال

لحیم کاری به کمک این هویه بسیار  بهتر و راحت تر از لحیم کاری با هویه سنتی است. به کمک این هویه بسته به نیاز حرارتی که هنگام لحیم کاری مورد نیاز است ، امکان کنترل دما وجود دارد. . هنگام خرید این نوع از هویه برای تعمیر تلفن همراه ، همیشه باید یک مدل ESD-Safe (Antistatic) را انتخاب کنید.

Goot ، Weller و Soldron برخی از مارک های خوب و مشهور جهان هستند که دستگاه های لحیم کاری و سایر ابزارها و تجهیزات لحیم کاری را تولید ، فروش و صادر می کنند.

3.هولدر و پایه PCB

برای نگهداری تلفن همراه هنگام لحیم کاری یا تعمیر از این پایه و هولدر استفاده می شود. به کمک این ابزار PCB بسیار محکم نگه داشته شده و اجازه حرکت به آن داده نمی شود و این موضوع به تعمیربهتر موبایل کمک می کند. در انتخاب هولد و پایه PCB نیز دقت داشته باشید و از خرید پایه ارزان و بی کیفیت خود داری کنید.

4.سیم لحیم

سیم لحیم برای لحیم کاری قطعات الکترونیکی ، IC یا بلوز استفاده می شود. ترکیب بیشتر سیم لحیم قلع / سرب به نسبت 60:40 یا 63:37 است.

از زمان معرفی RoHS (محدودیت مواد خطرناک) از لوازم الکترونیکی ، بیشتر شرکت ها از سیم لحیم بدون سرب استفاده می کنند. سیم لحیم بدون سرب در بسیاری از ترکیبات موجود است ، اما رایج ترین ترکیب آن قلع / نقره / مس در نسبت 96.5٪ / 3.0٪ / 0.5 است.

سیم لحیم در قطرهای مختلف مانند 2.0 میلی متر ، 1.5 میلی متر ، 1.0 میلی متر ، 0.5 میلی متر ، 0.2 میلی متر و غیره در دسترس است.

نکته:  برای تعمیر تلفن لحیم کاری سیم لحیم 0.5 میلی متر مناسب است. آلفا کوکسون از بهترین و معروف ترین تولید کنندگان و تامین کننده سیم لحیم و سایر مواد لحیم کاری است.

5.مولتی متر از دیگر ابزار تعمیرات موبایل

مولتی متر انواع گوناگونی داشته و می تواند آنالوگ یا دیجیتال باشد. در تعمیرات تلفن همراه ، بیشتر از مولتی متر دیجیتال برای یافتن خطاها ، بررسی مسیر و قطعات استفاده می شود.

دقت داشته باشید که برای تعمیرات موبایل همیشه از یک مولتی متر دیجیتال ESD-Safe با کیفیت خوب استفاده کنید.

اگر می خواهید با نحوه کار با مولتی متر و دیگر ابزارهای اندازه گیری آشنا شوید. توصیه می کنیم مقاله “آموزش کار با دستگاه های اندازه گیری” را مطالعه کنید.

6.مت آنتی استاتیک

این مت بر روی میز یا میز کاری که کار تعمیرات موبایل روی آن انجام می شود، قرار می گیرد. مت ESD  با استفاده از سیم اتصال به زمین  یا سیم معمولی خنثی شده و از آسیب ناشی از الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.

7.میکروسکوپ یا ذره بین

از دیگر ابزار و لوازم تعمیرات موبایل که برای ورد به این حرفه مورد نیاز است میکروسکوپ می باشد. برای مشاهده بهتر قطعات ریز موبایل از میکروسکوپ استفاده می شود. این در ابزار در درجه های زوم مختلف از قبیل 2x، 3x، 5x ، 10xو غیره موجود است. بسیاری از میکروسکوپ ها قابلیت اتصال به کامپیوتر و مانیتور را دارند.

از آنجا که قطعات SMD در PCB تلفن همراه بسیار کوچک هستند ، برای مشاهده بهتر این قطعات به ابزار یا تجهیزات بزرگنمایی نیاز داریم. میکروسکوپ ، میکروسکوپ USB ، لامپ ذره بین رومیزی و ذره بین با نور led از مهمترین ابزاری هستند که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

8.چراغ ذره بین

چراغ ذره بین یکی از دیگر قطعاتی است که از آن برای مشاهده نمای بهتر و بزرگتر PCB تلفن همراه استفاده می شود. اکثر لامپ های بزرگنمایی نیز دارای نور هستند. لامپ های بزرگنمایی در بزرگنمایی های مختلف 3x، 4x، 5x ، 10x، 50x و غیره موجود هستند.

9.هیتر از مهم ترین لوازم تعمیرات موبایل

هیتر یکی از دیگر ابزارهای مهم تعمیرات موبایل است. هیتر دارای کنترل برای تنظیم یا مدیریت دما و جریان هوای گرم است. توصیه می کنیم همیشه از یک هیتر با کیفیت خوب ESD-Safe خریداری کنید.

10.ست ابزار تعمیر موبایل

ست ابزار الکترونیکی تعمیرات موبایل مجموعه ای از ابزارهای کوچک مورد نیاز است که از آن بیشتر مشاغل تعمیرات الکترونیکی استفاده می کنند.

هویه ، پمپ لحیم کاری ، سیم لحیم کاری ، فتیله لحیم کاری ، پیچ گوشتی ، موچین و غیره برخی از مهم ترین ابزاری است که در این ست دیده می شود. در صورت خریداری این ست، دیگر نیازی به خرید جداگانه هر یک از این ابزارها نمی باشد.

11.ست پیچ گوشتی

یک ست پیچ گوشتی دارای پیچ گوشتی های مختلف با اشکال و اندازه های مختلف است. Aven Tools از بهترین و معروف ترین تولید کنندگان انواع ابزار و کیت ابزار در جهان است.

12.قاب بازکن

قاب باز کن یکی از دیگر ابزاری است که از آن برای بازکردن محفظه یا بدنه تلفن همراه استفاده می شود. بازکن های تلفن همراه در اشکال مختلف موجود است و از مواد مختلفی مانند پلاستیک یا فلز سخت ساخته شده است.

توجه داشته باشید که همیشه باید از قاب بازکن های غیر فلزی و ESD-Safe استفاده کنید تا از آسیب ناشی از الکتریسیته ساکن جلوگیری کنید.

13.برس تمیز کننده ایمن

برس های تمیز کننده انواع و سایزهای گوناگونی دارند که از آنها برای تمیز کردن PCB تلفن همراه هنگام تعمیر استفاده می شوند. توجه داشته باشید که هنگام خرید این ابزار تنها برس های تمیز کننده ESD-Safe خریداری شود.

14.موچین

از این ابزار برای نگه داشتن قطعات الکترونیکی ، IC ، سیم جامپر و غیره هنگام لحیم کاری و جداسازی استفاده می شود. در خرید موچین هم حتمان به ESD-Safe بودن آن توجه داشته باشید.

15.منبع تغذیه از دیگر لوازم تعمیرات موبایل

از منبع تغذیه برای تامین جریان DC به تلفن همراه استفاده می شود. اکثر تعمیرکاران از منبع تغذیه برای روشن کردن تلفن همراه بدون باتری استفاده می کنند. از این ابزار می توان به عنوان تقویت کننده باتری برای افزایش باتری تلفن همراه همچنین می توان از آن به عنوان مولتی متر استفاده کرد.

16.تقویت کننده باتری

تقویت کننده باتری برای افزایش قدرت باتری تلفن همراه استفاده می شود.

17.تست کننده باتری

این دستگاه برای آزمایش و تجزیه و تحلیل وضعیت باتری تلفن همراه استفاده می شود.

18.جعبه JIG

این دستگاه برای تشخیص و یافتن عیب یا مشکل در تلفن همراه استفاده می شود. این به تلفن همراه کمک می کند تا در خارج از قاب یا محفظه خود بدون باتری به طور عادی کار کند. این امر به آزمایش و بررسی ولتاژ و سایر بررسی های روی PCB کمک می کند.

19.تستر ال سی دی

از این ابزار برای بررسی اینکه آیا صفحه LCD تلفن همراه معیوب است یا خیر استفاده می شود.

20.IRDA یا ایستگاه کاری مادون قرمز

این دستگاه شبیه به هیتر است. تنها تفاوت این است که این دستگاه از طریق مادون قرمز گرما می دهد و فقط در جاهایی که نیاز است حرارت می دهد بنابراین از آسیب رساندن به قطعات الکترونیکی مجاور روی PCB جلوگیری می کند.

21.پاک کننده اولتراسونیک

از این پاک کننده برای تمیز کردن PCB تلفن همراه و قطعات الکترونیکی استفاده می شود.

22.سیم جامپر

یک سیم مسی باریک یا روکش دار است که هنگام تعمیر و جامپر از یک نقطه به نقطه دیگر از آن استفاده می شود.

23.خمیر لحیم کاری

خمیر لحیم کاری از دیگر وسایل تعمیرات موبایل است که به صورت نیمه بوده و خمیری شکل است و از آن عمدتا برای Reballing IC ها استفاده می شود.

24.چسباندن شار

معمولا هنگام لحیم کاری از شار خمیری استفاده می شود. هدف اصلی شار حذف اکسیدها و سایر ناخالصی ها از مسیر PCB و قطعات الکترونیکی است که انجام این کار کمک بسیاری به لحیم کاری بهتر قطعات می کند.

25.شار مایع

این وسیله برای تمیز کردن مسیر و پایه PCB یا پین قطعات الکترونیکی هنگام لحیم کاری استفاده می شود. شار مایع کیفیت لحیم کاری را بهبود می بخشد. شار آلفا کوکسون به دلیل کیفیت خوب در جهان مشهور است.

26.تمیز کننده

از تمیز کننده برای تمیز کردن PCB تلفن همراه استفاده می شود. رایج ترین پاک کننده PCB که در تعمیرات تلفن همراه استفاده می شود IPA یا ایزوپروپیل الکل است.

در خرید این قطعه توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا پاک کننده های PCB بی کیفیت می توانند به برد آسیب برسانند.

27.کاتر

از کاتر برای حذف لمینت از سیم جامپر استفاده می شود. این ابزار علاوه بر حذف لمینت کابردهای بسیار دیگری نیز دارد.

28.سیم چین

برای برش سیم و غیره استفاده می شود.

29.اسفنج تمیز کننده

این وسیله برای تمیز کردن نوک هویه هنگام لحیم کاری استفاده می شود.

30.سیم جدا کننده لحیم

از این قطعه برای حذف لحیم اضافی از قطعه PCB استفاده می شود. Goot از بهترین تولید کنندگان سیم جدا کننده لحیم در سراسر جهان است.

31.مچ بند

مچ بندی است که تعمیرکاران موبایل به دست می کنند. این دستگاه برای پیشگیری از ESD استفاده شده و از آسیب PCB یا قطعات الکترونیکی موبایل جلوگیری می کند.

32.دستکش آنتی استاتیک

دستکشی است که تعمیرکاران موبایل هنگام شروع کار تعمیرات به دست می کنند. این دستکش به دلیل ESD-Safe بودن هنگام تعمیر تلفن همراه از شارژ استاتیک PCB و قطعات الکترونیکی جلوگیری کرده به همین دلیل توصیه می شود از این دستکش برای تعمیرات موبایل حتما استفاده کنید.

33.پیش بند آنتی استاتیک

لباسی است که تعمیرکاران موبایل پیش از شروع کار تعمیرات، می پوشند. پوشیدن این لباس به تخلیه الکتریسیته ساکن کمک می کند.

34.جذب کننده دود

این ابزار یک فن اگزوز است که به فیلتر کردن دود خروجی هنگام لحیم کاری و جوشکاری کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا