اقتصادیفعالان کسب و کار

طرح برای چاپ روی شیشه

چاپ مستقیم روی شیشه و آینه | قیمت و شرایط چاپ

چاپ مستقیم uv ( فلت بد ) روی شیشه و آینه :

یکی از محبوب ترین متد ها که در صنعت دکوراسیون کاربرد دارد چاپ روی شیشه می باشد که برای این کار از دستگاه چاپ فلت بد استفاده می شود. فلت بد یکی از انواع چاپ دیجیتال است که بخش مهمی از صنعت چاپ به شمار می‌رود. همچنین از آن برای جذابیت ظاهری و یا امور تبلیغاتی متعدد دیگری نیز استفاده می‌شود. میزان کیفیت و ماندگاری طرح و عکس چاپی روی شیشه ها نیز به دستگاه‌های چاپگر و جوهری که استفاده می‌کنند، بستگی دارد. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه قیمت چاپ روی شیشه و آینه ، دستگاه های چاپ روی شیشه ، مراحل مختلف چاپ و … هستید، پیشنهاد می کنیم که این محتوا را تا انتها مطالعه نمائید.

چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی چه اجسامی قابل انجام است ؟

شاید در ابتدا باور این موضوع برای مردم و حتی مجریان تبلیغاتی سخت بود که تکنولوژی چاپ مستقیم این امکان را فراهم کرده باشد تا تقریبا روی تمام اجسام سخت قابلیت چاپ تمام رنگی و با کیفیت بالا وجود داشته باشد و فرآیند هایی نظیر:

  • چاپ شیشه و چاپ سنگ
  • چاپ کاشی و سرامیک
  • چاپ چوب و ام دی اف
  • چاپ گالوانیزه و استیل
  • چاپ پلی کربنات
  • چاپ پلاستیک و چاپ فوم برد
  • چاپ پلکسی گلاس و طلق و …

را بتوان با کیفیت ترین شکل انجام داد. به مرور دستگاه فلت بد خود را به اثبات رساند و توانست جایگاه محکمی برای خود پیدا کند.

نکات مربوط به چاپ روی شیشه :

شیشه ها چه در نوع ساده و یا چه نوع سکوریت( نشکن ) بخاطر خصوصیات فیزیکی و نمای زیبا و عایق خود در صنعت بسیار پر کاربرد بوده و طرفداران بی شماری دارد. با چاشنی تکتولوژی چاپ مستقیم می توان باعث اجرای متفاوت تر و بسیار شکیلتر سازه ها و دکوراسیون های داخلی شد و نمای آنها را بسیار حرفه ای تر به نمایش گذاشت و از شیشه های چاپدار برای بهبود شرایط دکوراسیون خود بهره برد.

محدودیت های سایز شیشه در چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) :

 سینی دستگاه های فلت بد در سایزهای مختلفی موجود هستند که همین امر محدودیت هایی را برای چاپخانه ها ایجاد می کند. دستگاه های فلت بد وارد شده به ایران در سایز های مختلفی  از سایز ۳۰*۴۵ شروع شده و به بزرگترین آن یعنی سایز ۲۰۰*۳۰۰ ختم می شود. طبیعتا بزرگترین سایز چاپ روی شیشه هم نمی تواند بیشتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر باشد. پس نتیجه می گیریم که تمام شیشه های کوچکتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر می توانند به راحتی مورد چاپ قرار بگیرند.

محدودیت های ارتفاع ( ضخامت ) شیشه در چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) :

  • دستگاه های چاپ مستقیم معمولا تا ارتفاع ۱۳ سانتی متر قابلیت چاپ را دارند .
  • شیشه های موجود در بازار ایران هم البته بسته به نوع جنس و کارخانه تولید کننده آن در ضخامت های ۲ تا ۲۰ میلی متر موجود می باشد .
  • با توجه با حداکثر ضخامت شیشه که ۲۰ میلی متر اعلام شد پس محدودیتی در چاپ روی انواع شیشه از لحاظ ضخامت وجود ندارد.
  • ولی در شیشه های سایز بزرگ که در ضخامت های بالا قصد چاپ دارید بایستی استقامت سینی دستگاه فلت را بررسی نمائید .

دلیل عدم تمایل چاپخانه ها به چاپ روی شیشه های ضخیم

نکته قابل توجه این که چاپ شیشه در ضخامت های بالا  و نامتعارف برای برخی دستگاه ها بسیار خطر ناک می باشد و باعث آسیب های بسیار جدی به هدهای دستگاه می شود و از این رو هستند چاپخانه هایی که تمایلی به چاپ روی شیشه های با ضخامت غیر معمول را ندارند .

مشکلات چاپ روی شیشه :

چاپ مستقیم روی شیشه درست مثل چاپ روی فلز، کاشی و این قبیل اجسام که سطح نفوذ ناپذیری دارند ، ماندگار نبوده و به راحتی آسیب پذیر می باشد ، لذا برای ماندگاری چاپ بر روی شیشه دو راه را می توان پیش گرفت :

  • استفاده از کوتینگ یا پرایمر مخصوص چاپ روی شیشه
  • استفاده کردن از شیشه سند بلاست شده

شیشه سندبلاست چیست ؟

یکی از روش های مات کردن و ایجاد طرح بر روی شیشه ، سند بلاست کردن آن است. در روش سندبلاست نوعی ماسه خاص با فشار بر روی شیشه پاشیده می شود و سبب مات شدن شیشه می شود. در این روش سطح شیشه دارای خلل و خرج می شود که امکان نفوذ سطحی را به جوهر دستگاه چاپ می دهد.

ویژگی های شیشه سندبلاست

در این نوع شیشه ، می توان طرح ها و نقش های دلخواه را بر روی شیشه ایجاد نمود ، یعنی طرح خاصی را بر روی شیشه سندبلاست کرد . شرکت ها و سازمان ها از شیشه های سند بلاست برای ایجاد طرح لوگو ، برند و یا شعار تجاری بر روی شیشه استفاده می کنند که هم سبب مات شدن شیشه می شود و هم لوگو و یا برند به وضوح نمایش داده می شود و مجریان چاپ مستقیم روی شیشه از شیشه های سندبلاست شده برای مقاوت بالای آن استفاده می کنند ، چون بعد از انجام چاپ روی شیشه های سندبلاست دیگر مشکلی برای سطح چاپ شده پیش نخواهد آمد و این سطح از آسیب در امان خواهد بود.

امکان چاپ ۵ رنگ روی شیشه وجود دارد؟

دستگاه های چاپ فلت بد امکان چاپ ۵ رنگ روی تمامی اجسام و متریال ها را دارند پس انواع شیشه نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

چاپ ۵ رنگ روی شیشه چیست ؟

پیش نمایش تمامی کد رنگ ها به گونه ای بر پایه یه زمانه کاملا سفید می باشد یعنی زمانی شما از خودکار قرمز خروجی درست می بینید که روی کاغذ سفید خط  بکشید ولی زمانی که روی کاغذ زرد خط بکشید خروجی خودکار نارنجی خواهد بود چرا که زمینه زرد روی خروجی رنگ خودکار تاثیر گذار است.

به همین ترتیب زمانی که شما می خواهید روی متریال های بی رنگ مثل شیشه ، یا متریال های غیر سفید مثل چرم ، چوب ، فلز و … طرح و عکس خود را چاپ کنید باید مدنظر داشته باشید که خروجی چاپ به مانند طرح شما نخواهد شد ، درست مانند تصویر زیر:

***

برای حل این مشکل از جوهر و چاپ سفید کمک می گیریم.

تمامی دستگاه ها و جوهرها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که روی سطح کاملا سفید و استخوانی بهترین جلوه خود را نشان بدهند ، طبیعتا در تکنولوزی چاپ مستقیم وقتی می خواهیم روی تمامی اجسام صاف و متریال های رول و شیت چاپ بزنیم به این مشکل برخورد خواهیم کرد که بعضی از این سطوح کاملا سفید و یا حتی اصلا سفید نیستند. پس طبیعتا خروجی چاپ روی آن سطح بسیار متفاوت با پیش نمایش آن طرح بر روی مانیتور یا گوشی موبایل خواهد بود.

کاربرد چاپ ۵ رنگ در چاپ روی شیشه چیست ؟

چاپ روی این متریال را می توان به دو صورت اجرا کرد  :

  1. چاپ مستقیم روی شیشه
  2. چاپ به صورت معکوس ( mirror printing ) و پشت شیشه

در حالت عادی در چاپ مستقیم ، چاپ روی سطوح را اجرا می کنند ولی در برخی اجسام مانند شیشه ، پلکسی گلاس و … که سطوحی بی رنگ و شفاف دارند ، برای محفوظ بودن چاپ ( عدم آسیب پذیری ) و نمایان بودن سطح شیشه ای و شفاف جسم ، طرح را پشت آن و اصطلاحا به صورت miror چاپ می کنند ؛ در هر دو مدل چاپ ، از رنگ سفید برای رنگ پنجم بهره می گیرند ولی در یک مدل چاپ سفید روی چاپ اصلی قرار می گیرد و در مدل دیگر چاپ سفید زیر چاپ اصلی اجرا می شود .

چاپ روی شیشه سکوریت :

در صورتی که در فضای اداری یا تجاری خود از شیشه سکوریت استفاده کرده اید ، می توانید به راحتی هر طرح و نقشی را روی شیشه های خود پیاده کنید.

شرایط چاپ عکس رنگی یا نوشته بر روی شیشه:

برای چاپ روی شیشه شما هیچ محدودیتی از نظر طرح نخواهید داشت ، این بدان معناست که می توانید عکس های کاملا رنگی یا حتی نوشته های بسیار ریز یا درشت را برای چاپ ارسال نمائید و طرح ارسالی شما تاثیری بر قیمت گذاری چاپ نخواهد داشت. فقط این نکته را مدنظر داشته باشید که فایل ارسالی شما بایستی کیفیت مطلوب را داشته باشد و برای اطمینان از این موضوع می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

قیمت چاپ عکس و متن روی شیشه:

برای اطلاع از تعرفه های مختلف چاپ و همینطور مشاهده لیست کامل خدمات مجموعه ما می توانید روی لینک زیر کلیک نمائید

به طور کلی هزینه چاپ ۴ رنگ روی شیشه متر مربعی ۳۰۰.۰۰۰ تومان و هزینه چاپ ۵ رنگ ( + رنگ سفید ) متر مربعی ۵۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

چاپ عکس رنگی یا متن روی آینه :

یکی از نیاز های مدرن در طراحی داخلی و دکوراسیون ، درخواست های مکرر برای چاپ روی آینه می باشد.

برای چاپ روی آینه می توان از ۲ روش استفاده کرد :

۱- چاپ روی شیشه و سپس اجرای جیوه در پشت آن برای تولید آینه

۲- استفاده از پرایمر روی سطح آینه و دقیقا در زیر محل چاپ برای بالا رفتن استقامت چاپ

محدودیت در طرح های چاپ روی شیشه :

با توجه به امکان چاپ ۵ رنگ و از طرفی سطح صاف و کاملا صیقلی شیشه ، محدودیتی در نوع طرح ارسالی برای چاپ وجود ندارد و همواره می توان از تمامی کد رنگ ها و وکتور ها با خیالی آسوده بهره گرفت .

نکاتی برای طراحان که به چاپ مستقیم با کیفیت کمک بسیار زیادی می کند :

در زمان ارسال فایل چاپی به چاپخانه ، همان طور که پیش تر گفته شد فایل های خود را با مُد ۴ رنگ CMYK طراحی نمائید و سایز طرح را دقیقا هم سایز سطح کار و رزولوشن طرح را حداقل ۱۵۰ پیکسل بر اینچ در نظر بگیرید . برای اطمینان از انجام کار در بالاترین کیفیت فایل لایه باز طرح را در یکی از فرمت های PDF ، Tiff یا Cdr در اختیار چاپخانه قرار دهید و در صورت استفاده از متن ( با فونت خاص )  لایه های متنی را به وکتور تغییر دهید.

راه های افزایش استقامت چاپ شیشه:

۱-تمیز کردن سطح متریال برای چاپ مستقیم مستحکمتر

۲-برای استحکام بیشتر چاپ در صورت امکان سطح متریال را شسته و یا به کمک الکل  چربی زدایی نمائید.

چاپ لوگو روی شیشه :

معمولا شرکت ها و برندهای بزرگ که از پارتیشن برای فضاسازی داخل محیط خود استفاده می کنند، تمایل زیادی به چاپ لوگوی مجموعه خود روی شیشه را دارند و همینطور می توانند برای برند سازی لوگو خود را به صورت تابلوهای نفیس شیشه ای بر روی دیوارهای مجموعه خود نصب نمایند.

چاپ تصویر برای شیشه بین کابینت:

یکی از راه های افزایش انرژی و شکیل تر کردن فضای چاپ خانه استفاده از شیشه های چاپی در فضای بین کابینت می باشد ، که در این روش شما می توانید هر تصویر مورد نظر خود را به راحتی روی شیشه چاپ کرده و از فضایی بهداشتی که از شیشه خلق خواهد شد استفاده نمائید.

چاپ تصویر شخصی و دکوری روی شیشه:

در صورتی که روش های سنتی و بی کیفیت قدیمی که عکس را روی کاغذ چاپ و آن را پشت شیشه قرار میدادند خسته شده اید و به دنبال راهی هستید که در طولانی مدت عکس تابلو شما خراب نشود و همیشه جلوه مناسبی داشته باشد به شما پیشنهاد می دهیم تا عکس خود را به صورت مستقیم روی شیشه چاپ کنید.

کاربرد چاپ شیشه در تولید چه محصولاتی می باشد؟

تقریبا در هر محصولی که از شیشه استفاده شده می توان از چاپ هم بهره برد، به عنوان مثال انواع ساعت شیشه ای ، ترازو ، تخت گوشت ، انواع اسباب بازی ، تخته وایت برد ، آینه های دکوراتیو ، میز سلی و کنسول ، میزتلویزیون ، سطح هود و گاز ، درب تستر و کاروویو و … .

چرا تبلیغات ؟! نوآوری ها و خلاقیت ها

در دنیای امروز ما که تبلیغات به بزرگترین رکن فروش و بازاریابی محصولات و خدمات تبدیل شده است ، همواره اصحاب رسانه و مجریان امور تبلیغاتی در صدد پیدا کردن روش های نوین برای تبلیغات هستند و دست به نوآوری و خلاقیت ها بعضا قابل توجهی هم می زنند ؛ از این نوآوری و خلاقیت ها می توان به

  • شیوه ها و متد های طراحی گرافیکی
  • نوع چاپ اوراق تبلیغاتی
  • به کار گیری مهندسی های جدید در ساخت سازه های نمایشگاهی و … اشاره کرد.

چرا چاپ مستقیم و چرا فلت بد ؟!

از ابتدایی ترین روز های ورود صنعت چاپ در عرصه تبلیغات همیشه کار بر این منوال پیش رفته بود. که اوراق تبلیغاتی روی یک سری متریال های خاص ( مانند : تراکت ، پوستر ، بروشور ، بنر ، استیکر و … ) چاپ شده. و در محل های مناسب نصب و چسبانده و یا در سطح شهر پخش می شدند. این چسباندن و یا پخش کردن اوراق تبلیغاتی مزیت ها و معایبی داشتند. که مجریان تبلیغاتی به اجبار و در فشار شرایط موجود یکی از این دو روش را انتخاب می کردند.

ورود تکنولوژی چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) و رفع برخی اشکالات

  • از ورود تکنولوژی چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) به عرصه چاپ و تبلیغات شاهد دگرگونی های زیادی در این عرصه شدیم :
  • دیگر مشکل کنده شدن برچسب ها از روی سطوح را نخواهیم دید.
  • دیگر برای پخش اوراق تبلیغاتی الزامی به استفاده از کاغذ و متریال هایی از این قبیل نداریم.
  • و می توانیم روی هر جسم سختی چاپ و تبلیغات انجام بدهیم.
  • دیگر باران و برف اوراق تبلیغاتی را نابود نخواهد کرد.
  • دیگر آفتاب چاپ های ما را دچار افت کیفیت و تغیـیر رنگ نخواهد کرد.
  • و می توانیم با اطمینان خاطر امور تبلیغاتی خود را پیگیری و اجرا کنیم .

چاپ شیشه های دیوارکوب و نمای ساختمان:

معمولا در فضای های بیمارستانی و درمانگاه ها به خصوص اتاق عمل و فضای جراحی بایستی فضا کاملا استریل و بهداشتی باشد، از همین رو از دیوارکوب های شیشه ای استفاده می کنند. برای جلوه بهتر این شیشه ها و همینطور زنده کردن محیط و افزایش روحیه بیمار و پرسنل می توان از چاپ طرح و تصویر های جذابی روی این شیشه ها استفاده کرد و همینطور در شیشه هایی که در نماس ساختمان ها و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به واسطه چاپ روی همین شیشه ها از یک نماس بروز و کلاسیک بهره گرفت.

منظور از چاپ کوره ای روی شیشه چیست؟

برای افزایش استقامت چاپ روی شیشه به واسطه گرمادیده کردن و داخل کوره بردن می توان دو راه را پیش گرفت.

  1. شیشه را پس از چاپ تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۳۰ دقیقه داخل کوره برد
  2. شیشه معمولی را پس از چاپ و در دمای ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد داخل کوره برد تا در حین تبدیل شیشه سکوریت به شیشه معمولی ، چاپ هم به بافت شیشه نفوذ کند.

چاپ کارت ویزیت یا کارت عروسی شیشه ای چیست؟

با گذر زمان پای کارت های لوکس و لاکچری شیشه ای که کاربرد آنها برای کارت ویزیت یا انواع کارت های دعوت تولد و عروسی می باشد به بازار باز شده است. اشتباهی که در این زمان رخ می دهد این است که برخی کاربران به اشتباه تصور می کنند که جنس این کارت ها از شیشه است که باید عنوان کرد که جنس آنها از پلکسی یا طلق های شفاف می باشد که اصطلاحا به آنها شیشه ای نیز می گویند. برای مطالعه بیشتر در مورد کارت ویزیت شیشه ای و کارت عروسی شیشه ای می توانید مقالات مربوطه را مطالعه نمائید.

آموزش نحوه نصب شیشه روی دیوار:

برای نصب شیشه روی دیوار می توان دو روش را انجام داد:

  1. استفاده از پیچ های اسپیسر (فیکسچر)
  2. استفاده از چسب شیشه و آینه (پلی اورتان)

پیچ های فیکسچر در سایز و مدل های مختلف در بازار وجود دارند که با توجه به نیاز خود و همینطور محاسبه وزن ، سایز و ارتفاع شیشه از سطح زمان می توانید مناسب ترین نوع آن را انتخاب و خریداری نمائید. در مورد استفاده از چسب شیشه یا چسب پلی اورتان هم باید عنوان کنیم که این چسب توانایی بسیار بالایی در مهار انواع شیشه دارد ولی در زمان استفاده از آن حتما به وزن و سایز شیشه توجه ویژه داشته باشید و در چند روز ابتدایی نصب شیشه حتما جلوی شیشه را با ابزاری مهار کنید تا در صورت جدا شدن شیشه از دیوار ( بدلیل استفاده کم از چسب یا چسب نا مرغوب یا عدم پخش چسب در تمام سطح شیشه ) آسیبی به افراد نرسد.

سوالات متداول چاپ مستقیم روی شیشه

چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی شیشه چیست ؟

تکنولوژی چاپ مستقیم این امکان را فراهم کرده تا تقریبا روی تمام اجسام سخت نظیر شیشه ، سنگ ، کاشی ، چوب ، سرامیک ، گالوانیزه ، استیل ، MDF ، پلی کربنات ، پلاستیک ، فوم ، تخته ، چاپ پلکسی هنرنوین گلاس ، طلق و … بتوان چاپ انجام داد.

هزینه و قیمت چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی شیشه چیست ؟

هزینه چاپ روی شیشه به صورت پروژه ای محاسبه می شود. و عواملی نظیر سایز ، تعداد ، قطر ، نوع طرح ، چاپ ۵رنگ و چاپ برجسته بر روی قیمت گذاری چاپ روی شیشه ماثر هستند. که طبیعتا برای استعلام قیمت می بایست با چاپخانه ها در تماس بود .

امکان چاپ ۵ رنگ روی شیشه هست ؟

دستگاه های چاپ فلت بد امکان چاپ ۵ رنگ روی تمامی اجسام و متریال ها را دارند. پس انواع شیشه نیز از این قاعده مستثنا نیستند

مشکلات چاپ روی شیشه چیست ؟

چاپ مستقیم روی این متریال درست مثل چاپ کاشی ، فلز و این قبیل اجسام که سطح نفوذ ناپذیری دارند. مانگار نبوده و به راحتی آسیب پذیر می باشد ، لذا برای ماندگاری چاپ بر روی شیشه دو راه را می توان پیش گرفت :

۱- استفاده از کوتینگ یا پرایمر مخصوص چاپ روی شیشه

۲- استفاده کردن از شیشه سندبلاست شده

محدودیت های سایز شیشه در چاپ مستقیم چیست ؟

بزرگترین سایز چاپ روی این متریال نمی تواند بیشتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر باشد ؛ پس نتیجه می گیریم که تمام شیشه های کوچکتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر می توانند به راحتی مورد چاپ قرار بگیرند .

چاپ مستقیم روی شیشه

اطلاعات تکمیلی چاپ مستقیم روی شیشه

امروزه کسب و کارها برای دستیابی به اهداف برندینگ و بازاریابی خود نیاز مبرم به ساختار یکسان هویت سازمانی و دکوراسیون داخلی برند خود دارند . انواع شیشه و پلکسی ، کاربرد گسترده ای در دکوراسیون داخلی و خارجی دارند. چاپ شیشه امروزه در صنعت دکوراسیون و تبلیغات نمایشگاهی یکی از پر کاربردترین و محبوبترین متریال ها است و از همین رو  چاپ روی شیشه هم بخش مهمی از صنعت چاپ ، بخصوص در چاپ دیجیتال است.

در مجتمع چاپ ما با بهره گیری از بروزترین دستگاه چاپ روی شیشه شما می توانید چاپ عکس روی شیشه را با انواع متریال از طریق سفارش چاپ بر روی انواع شیشهرا در سامانه ثبت سفارش آنلاین سفارش و  در اسرع وقت با بهترین کیفیت تحویل بگیرید. لازم به ذکر می باشد  یکی از روشهای چاپ شیشه  مراجعه به سایت و سفارش چاپ شیشه می باشد و همچنین مشتریان گرامی میتوانند بصورت حضوری چاپ شیشه سکوریت را سفارش دهند.

نکات چاپ شیشه

چاپ شیشه در این مجموعه بصورت دیجیتال، مستقیم بر روی سطح شیشه انجام می شود و به شما امکان می دهد که بدون محدودیت در طرح ، تعداد رنگ و یا ابعاد از آن برای تزینات داخلی از قبیل: انواع پارتیشن چاپی، انواع دربهای شیشه ای ، درب های کشویی، تلسکوپی، درب های ورودی یک یا چند لت ، انواع تابلوهای نفیس انواع آب نماها، برای ویترین  و یا داخل آکواریوم ها، داخل استخرها و غیره استفاده نمایید. چاپ شیشه با سیستم یو وی جت انجام شده و پس از چاپ هیچگونه حلالی ندارد و در محیط های نمناک و یا مرطوب قابل استفاده می باشد.

شیشه یک ماده غیر جاذب می باشد که در کمتر حالتی مواد دیگری را بر روی خود جذب می نماید. از مهمترین امکانات در صنعت شیشه چاپ روی شیشه بود که توسط دستگاههایی که اشعه یو وی متصاعد می کنند انجام می شود. بدین صورت که امواج فرابنفش را از روی رنگ جوهر دلخواه عبور می دهند که در این حالت جوهر بر روی شیشه منتقل و ثابت می ماند. این روش امکان انجام طرح برای روی شیشه را فراهم می سازد.

انتخاب و اجرای انواع طرح برای چاپ روی شیشه بر اساس سلیقه افراد می تواند انجام شود. و با پاشش جوهر به طور مستقیم بر روی شیشه می توان طرح را پیاده نمود. از خاصیت هایی که چاب روی شیشه دارد این است که جوهر بلافاصله خشک می شود تا از حرکت و ریزش آن جلوگیری شود تا طرح برای چاپ روی شیشه به بهترین کیفیت انجام شود.

کاربرد چاپ شیشه :

از انواع کاربردهای چاپ شیشه می توان موارد زیر را نام برد:

سقف های شیشه ای، درب اتوماتیک ،پنجره های ساختمان، حفاظ و نرده شیشه ای، شیشه بالکن ،دیوارپوش های شیشه ای، پارتیشن بندی و دیوایدر شیشه ای، ویترین و پیشخوان فروشگاهی، کابین آسانسور، کابین دور دوشی، شیشه دکوراتیو، تابلوی شیشه ای، میز شیشه ای،بین کابینتی، پنل رادیاتور شیشه ای و نمای شیشه ای در ساختمان، از جمله موارد کاربرد شیشه های چاپ شده می باشند.

– انواع فضاهای تجاری تفریحی و ورزشی (اماکنی مثل آکواریوم ، استخر، آب نما و…)

– انواع شیشه های به کار رفته در بناها و ساختمان ها

– تابلو های لوگو و تابلوهای نفیس

– ویترینهای فروشگاهی و نمایشگاهی

– درب های شیشه ای طرح دار

– انواع پارتیشن های شیشه ای

– چاپ روی کابین آسانسور

– چاپ روی شیشه میرال

– دیوارهای شیشه ای

– تابلو های شیشه ای

– چاپ شیشه سکوریت

– چاپ در تندیس ها

– شیشه کف و سقف

– چاپ انواع عکس

– شیشه حمام

– و غیره …

قیمت چاپ بر روی شیشه

 قیمت چاپ روی شیشه به عوامل متعددی از جمله :

ابعاد شیشه و اینکه شکلی منظم و یا غیر منظم داشته یا نداشته باشد، ونیز رنگ مورد استفاده در چاپ روی شیشه ،همچنین محلی که شیشه در آنجا بکار گرفته می شود بستگی دارد. همچنین ایجاد طرحهای سندبلاست و استفاده از یراق آلات مرغوب باعث افزایش قیمت چاپ بر روی شیشه می گردد. انواع چاپ را نیز می توان بر روی شیشه سکوریت نیز انجام داد که استفاده از شیشه سکوریت نیز به نوبه خود بر روی قیمت چاپ بر روی شیشه سکوریت تاثیر گذار می باشد. دلیل  این تاثیر و تفاوت قیمت ها نیز به خاطر این می باشد که قیمت شیشه سکوریت بر اساس متراژ آن متغیر می باشد.

 مزایای چاپ بر روی شیشه

هزینه پایین  و ماندگاری بسیار بالای چاپ شیشه از علل محبوبیت این نوع چاپ شده است. امکان تهیه تابلو در ابعاد مختلف و چاپ متناسب با آن را نیز می توان از ویژگی های منحصر به فرد بک لایت نام برد.

– ارزان بودن

– امکان تهیه تابلو در ابعاد مختلف

– مقاومت بالا بخصوص در برابر رطوبت

– ایجاد جلب توجه خاص در مخاطبان

– حمل آسان

– نصب آسان

– هزینه پایین نگهداری

دکمه بازگشت به بالا